Ads 468x60px

Πέμπτη, 3 Ιουλίου 2014

Για την «τράπεζα θεμάτων» της κυβέρνησης και του κεφαλαίου

Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                 Θεσσαλονίκη      30-6-2014                Κορομηλά 51
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622                                  
e-mail:  gelmeth3@gmail.com

Για την «τράπεζα  θεμάτων» της κυβέρνησης και του κεφαλαίου.
Παραπέμπεται για επανεξέταση το Σεπτέμβρη σημαντική (27,7 %) μερίδα μαθητών της περιοχής  μας!




Τα αποτελέσματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ τάξης των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείου φαίνεται να επιβεβαιώνουν, δυστυχώς, την καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί η Κυβέρνηση με την υλοποίηση διατάξεων του νέου αντιεκπαιδευτικού ν. 4186 που ψηφίστηκε στο Σεπτέμβρη του 2013 (Τράπεζα θεμάτων, νέος τρόπος προαγωγής, κ.λπ.), κινούμενη στα πλαίσια της πολιτικής της Ε.Ε. που επιδιώκει την παραπέρα προσαρμογή της εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της αγοράς και του κεφαλαίου.
 Επιβεβαιώνεται έτσι  ο  άγρια ταξικός προσανατολισμός του νέου συστήματος γιατί από τα στοιχεία φαίνεται πως αποκλείονται περισσότεροι μαθητές, που προέρχονται από περιοχές   με χαμηλότερη οικονομική κατάσταση.
Η Γ ΕΛΜΕ-Θ τονίζει ότι παρά τις τεράστιες προσπάθειες των εκπαιδευτικών  και στα σχολεία της περιοχής ευθύνης της παραπέμπεται για επανεξέταση σημαντική μερίδα μαθητών - 27,7 % - όπως φαίνεται από τα διαθέσιμα μέχρι τώρα στοιχεία.  Από τους μαθητές που φοιτούσαν στην Α΄λυκείου σε ΓΕΛ  δημοτικών διαμερίσματων της δυτικής Θες\νίκης   ( Νεάπολη, Συκιές, Πολίχνη, Ευκαρπία) , παραπέμφθηκε  ποσοστό 26,8%, ενώ πέρσι  σε περίπου ίδιο αριθμό φοιτούντων μαθητών το ποσοστό ήταν μόλις 5,7%.
Στα ΓΕΛ δημοτικών διαμερισμάτων του Δήμου Θες\νίκης τα ποσοστά παραπεμπόμενων κυμαίνονται στο 35,5% ενώ πέρσι ήταν 4,8%.
Tο Σεπτέμβρη θα παιχθεί η δεύτερη φάση του δράματος, αφού πολλοί μαθητές με δυσκολία θα επιτύχουν το 10 σε κάθε διακριτό από τα προβλεπόμενα μαθήματα, ώστε μαζί και μια σειρά άλλες προϋποθέσεις, να καταφέρουν τελικά να προαχθούν. Κι αυτό συμβαίνει παρά τους κυβερνητικούς ελιγμούς (αφαίρεση θεμάτων, διευθετήσεις στους αλγόριθμους προαγωγής κλπ). Δεν πρέπει να αγνοεί πλέον  κανείς γονιός, κανείς μαθητής, ότι πρωταρχικός κυβερνητικός στόχος είναι η κατά αρχάς εδραίωση της «τράπεζας θεμάτων», ώστε στην πορεία να αυξηθεί επιπλέον ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων. Έτσι θα επιτευχθεί ο ομολογημένος κοινός στόχος Υπουργείου- ΕΕ – κεφαλαίου για μαζική ροή μαθητών από τα 14 χρόνια τους στη μαθητεία, δηλαδή στην πάμφθηνη – τζάμπα εργασία. Αυτό είναι το «νέο Λύκειο», πιο ταξικό, πιο ακριβοπληρωμένο από ποτέ. Γι’ αυτό πανηγυρίζουν οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων αλλά και οι επιχειρηματικοί όμιλοι που έχουν στρατηγική το ευέλικτο - φθηνότερο -  ιδεολογικά χειραγωγημένο εργατικό δυναμικό για την κερδοφορία τους.
Οι εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνουν την ορθότητα των εκτιμήσεων της Γ ΕΛΜΕ-Θ και της προσπάθειας από την αρχή ήδη της χρονιάς να απευθυνθεί σε γονείς  και μαθητές και να εξηγήσει   με υπευθυνότητα τις δραματικές συνέπειες στην μόρφωση των παιδιών από την εφαρμογή του «νέου σχολείου» και της «τράπεζας θεμάτων»
Απαιτήσαμε σταθερά με αγώνες (ήταν από τα βασικά αιτήματα της απεργίας του Σεπτέμβρη  και όλων των κινητοποιήσεων αυτής της χρονιάς)  να καταργηθεί η «τράπεζα θεμάτων» και οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις να παραμείνουν  ενδοσχολική υπόθεση, δηλαδή να είναι στην ευθύνη του εκπαιδευτικού που διδάσκει στην τάξη όχι μόνο η διόρθωση των γραπτών, αλλά και η επιλογή των θεμάτων, με παιδαγωγικά  και κοινωνικά κριτήρια.
¨Όμως η ανελέητη προπαγάνδα υπέρ της τράπεζας θεμάτων και τα ψέματα για τις συνέπειές της στην μορφωτική προοπτική των μαθητών-τριών δεν έχουν τέλος,  τόσο από επίσημα κυβερνητικά χείλη όσο και από κορυφαία ΜΜΕ.
Επιπλέον, αποκαλύφθηκε μια ακόμη αρνητική πλευρά του διαβόητου συστήματος ηλεκτρονικής καταγραφής-παρακολούθησης “my school” για το οποίο η εκπαιδευτική κοινότητα έχει προειδοποιήσει έγκαιρα.  Το σύστημα δημιούργησε άπειρα προβλήματα και καθυστερήσεις στην ηλεκτρονική καταχώρηση και  έκδοση των αποτελεσμάτων έχοντας λάθος αλγόριθμο, με αποκλειστική ευθύνη-ανευθυνότητα του υπουργείου.
 Η Γ ΕΛΜΕ –Θ για μια ακόμη φορά  επισημαίνει την ανάγκη  να γίνει πραγνματική λαϊκή υπόθεση η παιδεία, με κύρια αιχμή την κατάργηση του «νέου σχολείου» και της «τράπεζας θεμάτων».
·         Να μην περάσει η αντιεπιστημονική  λογική "των φυσικών χαρισμάτων" δηλαδή  ότι «κάποια παιδιά δεν παίρνουν τα γράμματα» που βολεύει τις ελίτ.
·         Να  ακυρωθούν οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων, οι καταργήσεις των τομέων στα ΕΠΑΛ ,  το καθεστώς διαθεσιμότητας και οι απολύσεις των συναδέλφων της Τ.Ε
Διεκδικούμε:
Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο για όλα τα παιδιά. με κατάργηση των εξετάσεων - ακόμα κι αυτών για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, ενός σχολείου που θα χωράει όλους τους μαθητές, όλους τους εκπαιδευτικούς, όλη τη γνώση και θα υπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τους στόχους που η ίδια η κοινωνία θα θέτει.
Είκοσι το πολύ μαθητές ανά τάξη και λειτουργία όλων των μαθημάτων επιλογής και των κατευθύνσεων ανεξάρτητα από αριθμό μαθητών.  Μόνιμο προσωπικό με μαζικούς διορισμούς από την αρχή της χρονιάς . Ενισχυτική διδασκαλία με διορισμό καθηγητών
Απαιτούμε:
Να επανέλθει άμεσα ο προηγούμενος τρόπος προαγωγής των μαθητών για την Α΄ Λυκείου Οι βαθμοί της Α΄ Λυκείου να μην προσμετρηθούν για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων
Να καταργηθεί ο ν. 4186/13

Η κατάργηση του νόμου και η ικανοποίηση των παραπάνω αιτημάτων θα έρθει μόνο μέσα από το συντονισμένο και ανυποχώρητο αγώνα καθηγητών , γονέων, συλλόγων, μαθητών. Καλούμε τους συλλόγους γονέων, τα μαθητικά συμβούλια και τους καθηγητές να αποτρέψουμε τώρα τη σφαγή των μαθητών από το Λύκειο και να προωθήσουμε τις διεκδικήσεις μας.
Σε μια τέτοια κατεύθυνση καλούμε:
Την Τετάρτη 2/7, στις 12.00 μ.μ., στην ΕΔΟΘ κοινή συνέντευξη τύπου.
Την Πέμπτη 3/7,  στις 1.00 μ.μ. στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ  TΡΑΝΟΣ
Ο  Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ                                                           

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR