Γ΄ΕΛΜΕ -ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 18/3/2025
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΟΔΗΓΙΕΣ-ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ (Α1-Α2-Β)
Το ΥΠΑΙΘ, η ΔΙΔΕ και όλος ο αξιολογικός μηχανισμός τους με πιέσεις, εκβιασμούς, απειλές, πειθαρχικά και τρομοκρατία… Εμείς συνεχίζουμε με αξιοπρέπεια τη μάχη για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου!
Είναι σε ΠΛΗΡΗ ΙΣΧΥ η απεργία – αποχή για την ατομική αξιολόγηση που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ (15/7/2024) γα τους εκπαιδευτικούς και η απεργία αποχή της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ
Υπογράφουμε όλοι/όλες οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, μόνιμοι/ες, νεοδιόριστοι/ες, αναπληρωτ(ρι)ες τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή, την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Για όσες και όσους έχουν ήδη υπογράψει, αυτή ισχύει απολύτως. Καλούμε και όσες/όσους δεν το έχουν κάνει ακόμα, να υπογράψουν. Όλοι και όλες στην Απεργία Αποχή. Ο κλάδος ενωμένος μπορεί να νικήσει!
Η απεργία – αποχή καλύπτει σε όλες τις φάσεις τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους από όλα τα καθήκοντα που σχετίζονται με το στάδιο Α1, Α2 και Β. Από τη στιγμή που την υπογράφουν και την πρωτοκολλούν δεν προβαίνουν σε καμία άλλη ενέργεια. Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
Καλούμε διευθυντές/ντριες να υπερασπίσουν κι αυτοί το δημόσιο δωρεάν σχολείο, την ισότητα και τη δικαιοσύνη στους συλλόγους διδασκόντων και να ταχθούν με τον αγώνα που δίνουν όλο αυτό το χρονικό διάστημα και οι νεοδιόριστες/οι και όλος ο κλάδος! Να μη δυναμιτίσουν το κλίμα στα σχολεία, να μη δεχτούν να τους μετατρέπουν σε αξιολογητ(ρι)ες.
Η απεργία – αποχή καλύπτει σε όλες τις φάσεις από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση του σταδίου Α1, Α2 και Β, όπως από τη συνάντηση με την/τον διευθυντή/ντρια, προϊσταμένη, την ενημέρωση/ανάρτηση ηλεκτρονικού ατομικού φακέλου στην Ψηφιακή Πλατφόρμα, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ.
Οι συνάδελφοι/ισσες που καλούνται σε συναντήσεις ΕΚΤΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ για τη σύναψη συμβολαίου για το στάδιο Α1 (από τους/τις «συμβούλους») και Α2 (τους/τις διευθυντ(ρι)ες-προϊσταμένες), απαντούν με τη δήλωση Απεργίας Αποχής και τον αριθμό πρωτοκόλλου της. Η πρόσκληση για την αξιολόγηση τους, είτε των αξιολογητών σχολικών συμβούλων είτε των διευθυντ(ρι)ών, αποστέλλεται υπηρεσιακά μέσω μέιλ και απαντούν με τη δήλωση της Απεργίας Αποχής, ως εξής:
«Σας ενημερώνω ότι συμμετέχω στην απεργία αποχή που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ (15/7/2024) γα τους εκπαιδευτικούς και στην απεργία αποχή της Ε ΕΛΜΕ (Μάρτιος 2024) και έχω υπογράψει σχετική δήλωση συμμετοχής η οποία έλαβε τον υπ. αρίθμ. ….. αριθμό πρωτοκόλλου της σχολικής μονάδας.»
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΝΟΜΕΡΗ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΠΙΣΗΜΑΊΝΟΥΜΕ ΤΑ ΕΞΉΣ: :
Τα μονομερή πρακτικά δεν μπορεί να συντάσσονται από τους/τις αξιολογητ(ρι)ες «συμβούλους», διευθυντ(ρι)ες ενώ ΔΕΝ ολοκληρώνουν τις διαδικασίες του Α1 και Α2 πεδίου της αξιολόγησης.
Όταν αυτά συντάσσονται από τους/τις αξιολογητ(ρι)ες «συμβούλους», διευθυντ(ρι)ες ΟΦΕΙΛΟΥΝ να αναγράφουν την συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή. Οι συνάδελφοι/ισσες δεν αδιαφορούν, δεν αρνούνται, ΑΠΕΡΓΟΥΝ! Δεν φέρουν «ατομική υπαιτιότητα», αλλά την ομόφωνη, συλλογική απόφαση του κλάδου! Απαιτούμε να το αναγράψουν και αν δεν το κάνουν, ενημερώνουμε το σωματείο. Έχουν και οι ίδιοι ευθύνη ,όχι μόνο αυτοί που τους δίνουν οδηγίες.
Η ψευδής καταγραφή στα μονομερή πρακτικά παρακολουθήσεων διδασκαλιών, ΧΩΡΙΣ ΠΟΤΕ ΝΑ ΤΙΣ ΟΡΙΣΟΥΝ ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΙΣ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ στους συναδέλφους-ισσες είναι παράνομη και αυθαίρετη . Αν τις ορίσουν οφείλουν να τις γνωστοποιήσουν και οι συνάδελφοι-ισσες απεργοί να τις ακυρώουν με τις στάσεις εργασίας.
Καμία νομιμοποίηση δεν έχουν τέτοιες πρακτικές και οι συντάκτες τους έχουν προσωπικές ευθύνες για την αποσιώπηση των πραγματικών δεδομένων που αφορούν τη στάση των συναδέλφων.
Καλούμε τους συναδέλφους-ισσες να απαιτούν από τους αξιολογητές την καταγραφή των πραγματικών δεδομένων στα μονομερή πρακτικά. Σε κάθε περίπτωση να απευθύνονται στο σωματείο.
Κανένας αξιολογητής, είτε διευθυντής, είτε σύμβουλος δεν έχει δικαίωμα να ορίζει αυθαίρετες ημερομηνίες που δεν προβλέπονται πουθενά και στοχεύουν στην ψυχολογική πίεση των συναδέλφων/ισσών. Δεν το επιτρέπουμε, ενημερώνουμε το σωματείο.
Όταν ο/η «σύμβουλος» και ο/η διευθυντής/τρια ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας (2 ώρες σε σύνολο), συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και η ΕΛΜΕ (μονόωρη, δίωρη, τρίωρη) προκειμένου να είναι καλυμμένοι όλοι/όλες οι συνάδελφοι από κάθε άλλη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπεται εντός διδακτικού ωραρίου (π.χ. δειγματικές διδασκαλίες). Οι στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) γίνονται από τους συναδέλφους την ημέρα που τους όρισαν να τους αξιολογήσουν.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να σταθούν στο πλευρό του κάθε συναδέλφου/ισσας. Κανένας μόνος, καμία μόνη! Την ημέρα επίσκεψης των αξιολογητ(ρι)ων στα σχολεία μας συμμετέχουμε ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ στη στάση εργασίας. Ενημερώνουμε το σωματείο. Δηλώνουμε έμπρακτα τη στήριξη του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση! Όλοι/όλες μαζί στεκόμαστε δίπλα στους/στις συναδέλφους/ισσες που αξιολογούνται!
Αν οι διευθυντές/τριες-αξιολογητές/τριες επιχειρήσουν κρυφά από τον σύλλογο διδασκόντων να κάνουν παρακολούθηση στην τάξη, για να εξετάσουν τον/την συνάδελφο/ισσα και να τον/την βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του, πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Δηλώνουμε ότι δεν διαπραγματευόμαστε το δικαίωμά μας να γνωρίζουμε τι γίνεται μέσα στα σχολεία μας, αλλά και να αντιστεκόμαστε απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που καταργεί θεμελιώδη εργασιακά, παιδαγωγικά, μορφωτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και κατακτήσεις. Το σωματείο και οι σύλλογοι διδασκόντων υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις.
Δηλώνουμε για μία ακόμη φορά ότι η αξιολόγηση δεν είναι ατομική υπόθεση, αλλά υπόθεση ολόκληρου του κλάδου. Μεθοδεύσεις και διαδικασίες εν κρυπτώ δίνουν χέρι βοηθείας στην κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, αντιστρατεύονται τα συλλογικά μας δικαιώματα και τις ομόφωνες συλλογικές αποφάσεις του κλάδου. ΥΠΑΙΘ και αξιολογητές επιδιώκουν τη διάσπαση των εκπαιδευτικών, ώστε να τους/τις πιέσουν, να καλλιεργήσουν τη λογική των τετελεσμένων και της «αναγκαστικής» αποδοχής της αξιολόγησης.
Σημειώνουμε ότι η οδηγία υπογραφής στο έγγραφο παραλαβής ότι «έλαβε γνώση», δεν αποτελεί υποχρέωσή μας. Καταγγέλλουμε απερίφραστα κάθε απόπειρα τρομοκράτησης με «φιλική» διάθεση «ενημέρωσης» περί πειθαρχικού παραπτώματος αν αρνηθεί ο/η εκπαιδευτικός να υπογράψει το έγγραφο παραλαβής καθώς τα πρακτικά δεν είναι εγκύκλιοι για να υπογραφεί τέτοια δήλωση!
Επισημαίνουμε ότι σε κάθε περίπτωση και σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή και φάση της διαδικασίας, ακόμα και αν έχουμε αναρτήσει ηλεκτρονικό φάκελο, ακόμα και αν έχουμε κανονίσει ή και προχωρήσει σε συνάντηση με τον/την αξιολογητή/τρια, μπορούμε να υπογράψουμε τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία αποχή και να σταματήσει η διαδικασία.
Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους/ισσες μας νεοδιόριστους/ες που παρά τις απειλές και τους εκβιασμούς συνεχίζουν το συλλογικό αγώνα! Χαιρετίζουμε κάθε συνάδελφο/ισσα ξεχωριστά που αντιστέκεται, μα και αυτούς/ες που αισθάνονται έντονα τα διλήμματα, καλώντας τους την κρίσιμη αυτή στιγμή να μην υποχωρήσουν ή/και να αλλάξουν στάση και να είναι παρόντες/ούσες στη μάχη που θα καθορίσει το πώς θα εργαζόμαστε και θα ζούμε ως εργαζόμενοι και ως άνθρωποι.
Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμη φορά ότι η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΔΙΑΛΥΣΗ των σχολείων και της εργασιακής μας ζωής δε θα περάσει. Μας βρίσκουν και θα μας βρίσκουν απέναντι συλλογικά, μαζικά, μαχητικά!
ΘΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΛΟΙ/ΕΣ ΜΑΖΙ! ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ!
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ