Γ΄ΕΛΜΕ -ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 15/3/2025
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΟΧΙ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ PISA : ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
Με απόφαση του υπουργείου Παιδείας από 17 Μαρτίου έως 11 Απριλίου 245 σχολεία από όλη την Ελλάδα πρόκειται να συμμετάσχουν, για ακόμη μια φορά, στο διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ, μεταξύ αυτών και τα: 3ο ΓΥΜΝ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ(ΓΕΦΥΡΑ),4ο ΓΕΛ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ,1ο ΓΕΛ ΣΥΚΕΩΝ, 2ο ΓΕΛ ΣΥΚΕΩΝ, που ανήκουν στη δύναμη της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ. Ο διαγωνισμός αφορά την εξέταση 15χρονων μαθητών σε παγκόσμιο επίπεδο στη Γλώσσα, στα Μαθηματικά και τις Φυσικές επιστήμες και από φέτος στα Αγγλικά και τις ψηφιακές δεξιότητες.
Πρόκειται για έναν διαγωνισμό, που είναι κομμένος στα μέτρα του ΟΟΣΑ και υπηρετεί τις αρχές του.
Το πρόγραμμα PISA (Programme for International Student Assessment -Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών) εφαρμόζεται από το 2000 και επαναλαμβάνεται ανά τριετία, για την προώθηση της εκπαιδευτικής και οικονομικής πολιτικής του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.
Αξίζει να σημειωθεί πως για να διατηρεί η χώρα μας το δικαίωμα συμμετοχής σ’ αυτόν το διαγωνισμό, πληρώνει70.000 ευρώ το χρόνο. Σ’ αυτά πρέπει να προστεθούν και οι δαπάνες για τα διάφορα σεμινάρια, από τους εγχώριους διαφημιστές του PISA.
Οι εξετάσεις PISA μόνο αθώες δεν είναι!
O διαγωνισμός PISA αποθεώνει τις μετρήσεις, κατατάσσει, κατηγοριοποιεί και υποκινεί τον ανταγωνισμό και τελικά την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, υποβαθμίζει τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνει και υποβιβάζει τη διδασκαλία και τη μάθηση, τις καθοδηγεί ώστε να προσαρμόζονται στην ανταπόκριση στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη, τελικά «προπονεί» τους μαθητές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει, τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.
Με βάση τον συγκεκριμένο διαγωνισμό διαμορφώνονται συγκεκριμένες λίστες ιεραρχικής κατάταξης των εθνικών εκπαιδευτικών συστημάτων, κατασκευάζοντας μια πραγματικότητα μόνιμης ανεπάρκειας τους και προωθούνται συγκεκριμένες προτάσεις πολιτικής «μεταρρύθμισής» τους. Την εφαρμογή των πολιτικών προτάσεων του ΟΟΣΑ στην Εκπαίδευση τη νιώσαμε καλά τα τελευταία χρόνια: οι συγχωνεύσεις σχολείων, η αύξηση ωραρίου, η αξιολόγηση, η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, η ιδιωτικοποίηση, η μισθολογική καθήλωση είναι δικής του έμπνευσης. Όλα τα δικαιώματα που χάσαμε σ’ αυτό το χρονικό διάστημα, τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και όλοι οι εργαζόμενοι, περιέχονταν στις οδηγίες του ΟΟΣΑ και των ακριβοπληρωμένων συμβούλων του.
Η επερχόμενη νέα έκθεση του ΟΟΣΑ με βάση τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα γίνει άλλη μια φορά από τους κυβερνώντες και τα ΜΜΕ εργαλείο δυσφήμισης του έργου του εκπαιδευτικού και του Δημόσιου σχολείου και όχημα για νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα.
Στόχος του Υπουργείου Παιδείας, είναι να χρησιμοποιήσει τα αποτελέσματα για να συσχετίσει άμεσα τις επιδόσεις των μαθητ(ρι)ών με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, οδηγώντας σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους, μείωση της χρηματοδότησής τους στα πλαίσια της λεγόμενης «αυτονομίας» και αναζήτησης πόρων μέσω χορηγιών, αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών
Την ώρα που στην εκπαίδευση η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιχειρεί ευθεία βολή στο δημόσιο χαρακτήρα της με την άμεση ιδιωτικοποίηση της , που βρίσκεται σε εξέλιξη το πογκρόμ της καταστολής του απεργιακού μας δικαιώματος με τη βιομηχανία πειθαρχικών διώξεων, που για πρώτη φορά μετά τη χούντα τίθεται εκπαιδευτικός -με ένα εξωφρενικό αποφασίζομεν και διατάσσομεν - σε δυνητική αργία και με την απειλή απόλυσης για τη συνδικαλιστική της δράση, που προετοιμάζονται για την άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων ,το υπουργείο Παιδείας μέσω του διαγωνισμού PISA επιδιώκει στο όνομα δήθεν των «καλών» αποτελεσμάτων να δημιουργήσει εκείνα τα εργαλεία που θα δικαιολογούν τη συνολική και σε αντιδραστική κατεύθυνση μετάλλαξη του εκπαιδευτικού συστήματος και τελικά να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στον ανταγωνισμό.
Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΗ ΥΠΟΘΕΣΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΟΟΣΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΓΧΩΡΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥ.
Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνουν οι συνεχείς αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, εκπαιδευτικών- μαθητών\ τριων και γονιών από την αρχή πραγματοποίησης του διαγωνισμού PISA
Απέναντι στο ημιδημόσιο- φθηνό και κατηγοριοποιημένο σχολείο «της αξιολόγησης, ανοιχτό στην ορέξεις των ιδιωτών, «κλειστό» όμως στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, προτάσσουμε αυτό που σήμερα είναι δυνατό και αναγκαίο: αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν, ποιοτική, δημοκρατική εκπαίδευση όλων των παιδιών ,έξω από τα δεσμά του κεφαλαίου και των κερδών του, χωρίς αποκλεισμούς και κόφτες . Ενιαίο δημόσιο δωρεάν δωδεκάχρονο με δίχρονη προσχολική αγωγή που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας γενιάς για μια ολοκληρωμένη μόρφωση και ζωή αξιοβίωτη!
Απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με τις εξετάσεις PISA.
Καλούμε τους συναδέλφους-ισσες να μην συμμετάσχουν στις διαδικασίες διεξαγωγής του προγράμματος PISA, αξιοποιώντας την πανελλαδική κυλιόμενη 3ωρη στάση εργασίας που κήρυξε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ από τις 17 Μαρτίου έως τις 11 Απριλίου 2025, που να καλύπτει τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων
ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΟΛΟΠΛΕΥΡΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ