Pages

Τρίτη 20 Μαΐου 2025

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ

 Γ΄ΕΛΜΕ-Θ                                                                                            Θεσσαλονίκη  20/5/2025 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

  fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης



Η Γ΄ΕΛΜΕ-Θ καταψηφίζει την εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ ( 15-5-2025)  προς τις ΕΛΜΕ , καθώς δεν προτείνει  καμία οργάνωση αγωνιστικής  διεκδίκησης και άμεσης απάντησης του κλάδου στον «πόλεμο» που έχει κηρύξει η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ ενάντια στο δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς.

 Ψήφισε και καταθέτει στη ΓΣ των προέδρων και στους συναδέλφους-ισσες το παρακάτω πλαίσιο και πρόγραμμα δράσης.


    ΜΕ ΜΑΖΙΚΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ  ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!    

ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΕΛΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΝΔ

Mετά την ιστορική απεργία της 28ης Φλεβάρη και τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις για το έγκλημα των Τεμπών, η κυβέρνηση της ΝΔ δεν μπορεί εύκολα να διαχειριστεί την εισβολή του λαϊκού παράγοντα στο προσκήνιο και επιδιώκει να αλλάξει την ατζέντα, να  ανασυγκροτήσει τη στάση της για να μπορεί να επιβάλει την πολιτική της. Εξαγγέλλει Συνταγματική αναθεώρηση για την «αξιολόγηση και κατάργηση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων , μοιράζει ψίχουλα επιδομάτων από τα κλεμμένα πλεονάσματα, επιτίθεται στα κοινωνικά αγαθά με επέκταση των ιδιωτικοποιήσεων , στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για να επιβάλει «νεκρική σιγή» παντού.

  Η κυβέρνηση, παρά τη γενικευμένη πολιτική τρομοκρατίας και αυταρχισμού που εφάρμοσε δεν κατάφερε να υποτάξει το κίνημα των εκπαιδευτικών, τους εκπαιδευτικούς και τα σωματεία μας και να σταματήσει τη σθεναρή αντίσταση και τον αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση. Γι΄ αυτό και εντείνει την πολιτική  πυγμής και αυταρχισμού που παίρνει νέα χαρακτηριστικά  με την  επίθεση στην εκπαίδευση από τον ίδιο τον πρωθυπουργό.


Οι   προκλητικές δηλώσεις του και οι διαρροές για την αυστηροποίηση των ποινών ανοίγουν τη συζήτηση για εκδιώξεις και απολύσεις από το Δημόσιο και τα σχολεία, ενώ οι ολοκληρωτικού τύπου απειλές για απόλυση όσων εκπαιδευτικών αρνούνται «επί της αρχής» την αξιολόγηση αποτελούν αντιδημοκρατική εκτροπή, παραπέμπουν σε εποχές ελέγχου των κοινωνικών φρονημάτων , αποτελούν ευθεία απειλή για την ελευθερία σκέψης και έκφρασης, αλλά και άσκησης συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων, όπως το δικαίωμα στην απεργία. Φυσικά, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ γνωρίζει ότι το όποιο  ν/σ κι αν κατατεθεί προσκρούει σε βασικά συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα, το δικαίωμα στην απεργία και την προστασία της μονιμότητας στο δημόσιο.


Οι διώξεις και τα πειθαρχικά προσεγγίζουν τις 2.500 κι αφορούν οτιδήποτε μπορεί να ενοχλεί διοίκηση και κυβέρνηση. Μετά τη νίκη του κινήματος αλληλεγγύης και του εκπαιδευτικού κινήματος με την  απόφαση του διοικητικού Εφετείου Πειραιά στις 9/5 που ανέστειλε προσωρινά την αργία της Χ., όρισαν νέα εκδίκαση της έφεσης αναστολής της συναδέλφισσας στις 20/5 επιταχύνοντας τις διαδικασίες κατά μήνες και προωθούν τη διαδικασία της δυνητικής αργίας και σε άλλους συναδέλφους. (9 συναδέλφισσες από το 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης και δύο συναδέλφισσες της Πρωτοβάθμιας  , η πρώτη γιατί απαίτησε, σύμφωνα με απόφαση του σωματείου της, νοσηλευτή για να μπορεί μαθητής της να φοιτά στο σχολείο, και η δεύτερη γιατί ζήτησε τη δημιουργία νέου τμήματος στο σχολείο της!)

Ωστόσο χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν δηλώσει απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση, σπάζοντας τον φόβο, την τρομοκρατία, τα παράνομα πειθαρχικά, τη δυνητική αργία, τις καθαιρέσεις και κάθε αυταρχικό μηχανισμό. Επιβεβαιώνεται περίτρανα για άλλη μια φορά  πως η κυβέρνηση και το  ΥΠΑΙΘΑ, όχι μόνο δεν  κατάφερε να υποτάξει τον κλάδο που αγωνίζεται, αλλά ο αγώνας μας ενάντια στην αξιολόγηση για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου τούς χαλάει τα σχέδια και καθυστερεί  την αντιδραστική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης που επιχειρεί η κυβέρνηση της ΝΔ, υλοποιώντας όλες τις ντιρεκτίβες ΕΕ και ΟΟΣΑ.

 Ιδιωτικοποίηση και κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, ένταση των ταξικών αποκλεισμών, χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων μας και πειθάρχηση, αφαίρεση κάθε δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου.  Αυτή ακριβώς την πολιτική υπηρετούν η  αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, η τράπεζα θεμάτων, η ΕΒΕ, τα ιδιωτικά ΑΕΙ, η εξίσωση πτυχίων κολεγίων και ΑΕΙ και κάθε άλλη ιδιωτικοποίηση, οι διάφορες εξετάσεις PISA, καθώς και τα επερχόμενα μέτρα (Εθνικό Απολυτήριο, διαγωνισμός ΑΣΕΠ, ελεύθερη επιλογή σχολείου κλπ).

Η  δευτεροβάθμια εκπαίδευση παραδίδεται στις ορέξεις της αγοράς και των επιχειρήσεων με τα Ωνάσεια σχολεία, το Διεθνές Απολυτήριο, τις μεταγυμνασιακές σχολές και επαγγελματικές ακαδημίες κατάρτισης, αλλά και τον επαγγελματικό προσανατολισμό, την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που ανατίθενται σε ιδιωτικούς φορείς. Την ίδια στιγμή οι διευθυντές μετατρέπονται σταδιακά σε managers που θα αποφασίζουν και διατάσσουν, ενώ η «αγορά» θα καθορίζει ποιες ειδικότητες και σχολεία θα κλείνουν ιδίως στην ΤΕΕ. Η υπονόμευση και απαξίωσή του σχολείου στα όρια του λειτουργικής κατάρρευσης με την συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση ,το «ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο», οι συνεχείς καταργήσεις/συγχωνεύσεις τμημάτων, τα χιλιάδες κενά, οι υποχρεωτικές υπερωρίες για να καλυφθούν, πιστοποιούν περίτρανα την πολιτική αυτή.

Στην ίδια λογική με απομόνωση, στιγματισμό, το εύρημα της «κοινωνικής εργασίας»  και μέγιστη καταστολή  η κυβέρνηση “λύνει” τη νεανική παραβατικότητα  και ταυτόχρονα εξαγγέλλει τη δημιουργία Τεχνικών Γυμνασίων — σχολείων-γκέτο,με βαθιά αντιπαιδαγωγικό, αντιεπιστημονικό και κοινωνικά ρατσιστικό χαρακτήρα. συνδέοντας επικίνδυνα τη χαμηλή βαθμολογία με τη νεανική παραβατικότητα, στοχοποιώντας παιδιά από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, στερώντας τους τη μόρφωση και την ελπίδα, τα πολυτιμότερα αγαθά για την ηλικία τους. 

Την ίδια στιγμή υπάρχουν μισθοί και συντάξεις φτώχειας, καθηλωμένοι και κομμένοι εδώ και 15 χρόνια, ακρίβεια και πληθωρισμός που καλπάζουν, νέα φοροεπιδρομή, περαιτέρω ιδιωτικοποίηση-εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών, διόγκωση της ελαστικής εργασίας,  αντεργατικοί νόμοι, καταστολή και ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης και των αγώνων. Η κυβέρνηση της ΝΔ αντί για ουσιαστικές αυξήσεις και επιστροφή 13ου και 14ου μισθού/σύνταξης απαντά με ψίχουλα, που έχει το θράσος να αποκαλεί αυξήσεις, ή με γλίσχρα επιδόματα, αλλά κι αυτά από τον... Νοέμβριο. Με το «νέο μνημόνιο», τη «δημοσιονομική πειθαρχία» των σκληρών πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξυπηρέτηση του χρέους και την οικονομία του πολέμου, η κυβέρνηση επιτίθεται και επιδεινώνει δραματικά τη ζωή της κοινωνικής πλειοψηφίας ενώ έχουν εκτοξευτεί τα κέρδη αφεντικών και κεφαλαίου από την υπερεκμετάλλευση των και το ζεστό χρήμα φοροελαφρύνσεων και επιδοτήσεων από τους κρατικούς πόρους και το ΕΣΠΑ. 


Παράλληλα, σε σύμπλευση με ΕΕ και ΝΑΤΟ, η κυβέρνηση εμπλέκει ενεργά τη χώρα στους πόλεμους  (Ουκρανία, Γάζα και Μ. Ανατολή) και στηρίζει αδιάκοπα το δολοφονικό Ισραήλ σε βάρος του παλαιστινιακού λαού. Φέρνει έτσι τον πόλεμο «στο σπίτι μας» και τροφοδοτεί νέο κύμα πολεμικής οικονομίας και υπερεξοπλισμών (800 δις προβλέπει η συμφωνία rearm Europe να δαπανηθούν σε πολεμικούς εξοπλισμούς ως το 2030) σε βάρος όλων των κοινωνικών δαπανών, με το τεράστιο κόστος να σφίγγει ακόμα περισσότερο τη θηλιά της λιτότητας στους εργαζόμενους. Δεν δίστασαν μάλιστα να στήσουν φιέστα με τη ΔΔΕ Πειραιά, εμπλέκοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς για να ξεπλύνουν την ισραηλινή γενοκτονία εις βάρος των Παλαιστινίων, αλλά έλαβαν ηχηρή απάντηση από εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς, που αρνήθηκαν τα μαθήματα ανοχής σε μια γενοκτονία.


Μπροστά σε αυτήν την ιδιαίτερα κρίσιμη  στιγμή της έντασης της επίθεσης της κυβέρνησης στην δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς, το τεράστιο πολιτικό ζήτημα της προώθησης των σχεδίων τους για άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων, την απροκάλυπτη και συνεχή ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης, την επέλαση αντιεκπαιδευτικών μέτρων, τη μισθολογική μας καθήλωση, ποια πρέπει να είναι η απάντηση του κλάδου; 

Σε γραμμή πλήρους συναίνεσης οι δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού στην ΟΛΜΕ


Καταψηφίζουμε την εισήγηση της ΟΛΜΕ  που συνέταξαν οι  δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού στην ΟΛΜΕ( ΔΑΚΕ- ΠΕΚ- ΣΥΝΕΚ :καμία οργάνωση του αγώνα για τον κλάδο - καμία απειλή για την κυβέρνηση. Σκόπιμα αποφάσισαν η ΓΣ προέδρων να γίνει στις 24/5, προκλητικά και πραξικοπηματικά, για ακόμη μια φορά, φαλκιδεύουν τις αποφάσεις 21 ΕΛΜΕ που ζητούσαν άμεση κι ουσιαστική απάντηση του κλάδου στις συνεχείς κυβερνητικές επιθέσεις ,ροκάνισαν το χρόνο στέλνοντας τις αποφάσεις σε περίοδο που τελειώνουν τα μαθήματα. Επιδιώκουν  να ελαχιστοποιήσουν και να υπονομεύσουν τις δράσεις και τις κινητοποιήσεις,  την  απήχηση και δυναμική  τους δίνοντας στην κυβέρνηση χέρι βοηθείας και πολύτιμο χρόνο για την προώθηση  των αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών σχεδίων της και υπονομεύοντας εκ των προτέρων κάθε αγωνιστικό πρόγραμμα της περιόδου. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως στην εισήγηση τους  για τη συνέλευση προέδρων τόσο με το πλαίσιο και τις υποβαθμισμένες διεκδικήσεις ,όσο και με το ανύπαρκτο πρόγραμμα δράσης, κλείνουν την  πόρτα διεκδίκησης και την ανάγκη άμεσης απάντησης στην εντεινόμενη κυβερνητική επίθεση.  Δεν τολμούν να χαρακτηρίσουν ως αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική την πολιτική της κυβέρνησης,  εγκαταλείπουν τον αγώνα κατά της αξιολόγησης, αφού δεν υπάρχει ούτε μία  αναφορά, στον αγώνα, στη συνέχιση του  και σε μέτρα  στήριξης του και σκόπιμα διαχωρίζουν τη μάχη ενάντια στις διώξεις  από τον αγώνα ενάντια στην την αξιολόγηση που αποτελεί την αιτία του πογκρόμ των διώξεων . Το δε - κατ΄όνομα μόνο – πρόγραμμα δράσης είναι ένα ευχολόγιο προς τις ΕΛΜΕ να αναλάβουν δράση και καλεί τη συνέλευση προέδρων να αποφασίσει να συναντηθεί το ΔΣ με τα κόμματα και να απευθύνει επιστολή στους γονείς! 

Από την άλλη για την ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης εστιάζεται βασικά στην   υποχρηματοδότηση και απουσιάζουν οι στρατηγικού χαρακτήρα αναδιαρθρώσεις των τελευταίων χρόνων και ειδικά της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ενώ η αξιολόγηση και η μάχη κατά των διώξεων παρουσιάζονται σαν θέμα κυβερνητικού αυταρχισμού, νομιμοποιώντας έτσι τις παρατάξεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού που επιδιώκουν «κλείσουν»  τον αγώνα Άλλωστε η αξιολόγηση στην πρόταση της ΑΣΕ αναφέρεται σαν "αξιολόγηση", λεγόμενη αξιολόγηση, υποτιθέμενη αξιολόγηση. Το επιβαρυμένο παρελθόν της πολυγλωσσίας τους για την αξιολόγηση και των ενιαίων κειμένων της ΟΛΜΕ που ψήφισαν, τους ακολουθούν!  Στο θέμα των μισθών, συνεχίζει να διεκδικεί αυξήσεις στους μισθούς μέσα από ΣΣΕ, αποκρύπτει ότι είναι σε ισχύ ο ν. 2738/1999 που δεν επιτρέπει συμβάσεις για το μισθό και όλα τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο, τον οποίο και δεν ζητάει να καταργηθεί. Σ΄αυτήν την κρίσιμη στιγμή , όπως και όλη τη χρονιά δεν καταθέτει   καμία πρόταση για ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ του κλάδου .


ΜΑΖΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!


Να ξεπεράσουμε τον  συνδικαλισμό της  αδράνειας, της συναίνεσης και της υποταγής στην κυρίαρχη πολιτική αλλά και τις αδιέξοδες γραμμές των επιμέρους συμβολικών κινητοποιήσεων που δε θα φέρουν τη νίκη. 


Ή ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΣΕ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ

 Η ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!


Η κυβέρνηση  της δολοφονίας, της  συγκάλυψης, της φτώχειας και του πολέμου δεν έχει καμία  νομιμοποίηση να συνεχίσει και να εντείνει την επίθεση της  στη δημόσια  εκπαίδευση και τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς, να συνεχίζει την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή επέλασή της. 

Αυτή η κυβέρνηση που βρίσκεται απέναντι σε όλη την κοινωνία πρέπει να ανατραπεί και αυτή και η πολιτική της, με παρατεταμένο απεργιακό πολύμορφο αγώνα για να μπορούμε ν’ αναπνεύσουμε κι εμείς και ολόκληρη η κοινωνία.

ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ Η ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ KI ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

 ΚΙ ΟΣΩΝ ΑΛΛΩΝ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ.


Κάτω η κυβέρνηση της συγκάλυψης και της δολοφονίας! Ανατροπή της κυβέρνησης  και της δολοφονικής πολιτικής  των ιδιωτικοποιήσεων, της λιτότητας, της φτώχειας και του πολέμου! ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΤΟΝ  ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ.

  • Να μην συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη. Να τιμωρηθούν οι ένοχοι και όσοι συνέργησαν στη συγκάλυψη. 

  • Να φύγει τώρα η ιταλική HELLENIC TRAIN. Να επιστρέψει τώρα ο σιδηρόδρομος στο δημόσιο και με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο. Διπλασιασμός των κοινωνικών δαπανών.

  • Ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων. Να είναι αποκλειστικά δημόσια τα βασικά κοινωνικά αγαθά η παιδεία, η υγεία, το ρεύμα, το νερό, οι συγκοινωνίες, η ενέργεια κι ο πολιτισμός.  

  • Μέτρα ενάντια στην ακρίβεια. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης και διατίμηση στις τιμές στα βασικά αγαθά.

  • Διαγραφή του ληστρικού και τοκογλυφικού χρέους και ανατροπή του δημοσιονομικού συμφώνου σταθερότητας που φέρνουν νέα δυσμενή μέτρα και δυσβάσταχτα πλεονάσματα.

  • Ανατροπή της αντιλαϊκής, αντιεκπαιδευτικής, δολοφονικής πολιτικής και της κυβέρνησης που την εφαρμόζει, καθώς και όλων των παραλλαγών αυτής της πολιτικής, με τους αγώνες του κινήματος.

  • Λευτεριά στην Παλαιστίνη! Να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Καμία εμπλοκή της χώρας! 

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΕΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!

  • Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. 

  • Να πάρουν πίσω την πρωτοφανή αργία για συνδικαλιστικούς λόγους της Χ. Χοτζόγλου.

  • Κάτω τα χέρια από τα δημοκρατικά και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα, την απεργία και τους αγωνιστές. Να σταματήσει το κύμα διώξεων εκπαιδευτικών. Να πάρουν πίσω όλες τις διώξεις και τα πειθαρχικά. Κατάργηση των απεργοκτόνων νόμων Χατζηδάκη- Γεωργιάδη.

  • Να  σταματήσει τώρα η ατομική και κάθε διαδικασία της αξιολόγησης. Κατάργηση των ν.4823/2021 και 4692/20 για αξιολόγηση–αυτοαξιολόγηση. Αυτοδίκαιη Μονιμοποίηση τώρα όλων των νεοδιόριστων Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο! Επαναπροκήρυξη της απεργίας – αποχής από ΟΛΜΕ αμέσως, εφόσον χρειαστεί.

  • ΟΧΙ στα μέτρα ιδιωτικοποίησης, υποβάθμισης και ξεπουλήματος του δημόσιου σχολείου.Να μην επιτρέψουμε το κλείσιμο σχολείων και τη μετατροπή τους σε Ωνάσεια. Όχι στις Ακαδημίες στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Σε κανένα σχολείο να μη λειτουργήσει το Διεθνές Απολυτήριο. 

  • Όχι στο νέο υποβαθμισμένο, φτωχοποιημένο σχολείο – εξεταστικό κάτεργο ταξικών φραγμών. Κατάργηση των λαιμητόμων (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, PISA) και όχι σε νέες με το Εθνικό Απολυτήριο.

  • ΟΧΙ στην ενίσχυση των υπερεξουσιών των διευθυντών των σχολείων ,την αναζήτηση χορηγών, τον εκμηδενισμό του συλλόγου διδασκόντων και της δημοκρατίας στο σχολείο.

  • Όχι παραβιάσεις εργασιακών δικαιωμάτων στα σχολεία (ωράριο, εφημερίες, αναπληρώσεις, κλπ)

  • Να σταματήσουν οι ταχύρρυθμες τηλεπιμορφώσεις-διαλέξεις. Ουσιαστική ετήσια επιμόρφωση για όλους αποκλειστικά από δημόσιους φορείς και σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια.

  • 20 μαθητές στο τμήμα! Να επανέλθει το διδακτικό ωράριο στα όρια του 2013

  • Πραγματικές αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις. Κατώτατος μισθός 1.200 ευρώ καθαρά και αντίστοιχες αυξήσεις σε όλα τα κλιμάκια. Επιστροφή 13ου και 14ου μισθού και σύνταξης. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας, ή στα 58 (για άνδρες) και στα 55 (για γυναίκες). Τριπλασιασμός του εφάπαξ για να επανέλθει στα όρια προ κρίσης. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων (Κατρούγκαλου, Βρούτση).

  • Γνήσιες ΣΣΕ εφ’ όλης της ύλης (μισθός, διορισμοί, περίθαλψη, ασφάλιση, κ.ά.). Να καταργηθεί ο ν. 2738/1999 φαλκίδευσης Συλλογικών Συμβάσεων και το ενιαίο μισθολόγιο-φτωχολόγιο.

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, 20.000 χιλιάδες τώρα στη Β/θμια, αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Ίσα δικαιώματα σε μόνιμες/ους κι αναπληρωτ(ρι)ες. Επίδομα ανεργίας χωρίς περικοπές.

  • Όλες οι εκλογές για ΔΣ σωματείων να γίνονται μόνο διά ζώσης. Δεν αναγνωρίζουμε τους ψευδοαιρετούς των ηλεκτρονικών εκλογών!

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ.


Η απάντηση του κλάδου στην επίθεση που εντείνεται ενάντια στο δημόσιο σχολείο και την εργασία μας  πρέπει να είναι άμεση, μαζική και οργανωμένη, στο πλαίσιο ενός πολύμορφου, παρατεταμένου και  αποφασιστικού αγώνα σύγκρουσης και ανατροπής της πολιτικής τους. Προτείνουμε αποφασιστικό αγώνα που θα καθορίζεται με βάση τις εξελίξεις από τις ΓΣ των ΕΛΜΕ. 

Σε μια τέτοια κατεύθυνση η ΓΣ αποφασίζει:


  • Τρίτη 20/5 συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις για στήριξη της Χρύσας Χοτζόγλου που δικάζεται ξανά η αίτηση αναστολής της στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά, μετά την αρχική απόφαση του Εφετείου που αποφάσισε την αναστολή της δυνητικής αργίας που την έθεσε ο πρώην υπουργός παιδείας, καθώς και για να μη τολμήσουν να θέσουν σε δυνητικές αργίες τις δύο συναδέλφισσες στην Αττική (Σοφία Καψαλάκη και Ευαγγελία Τριανταφύλλου).

  • Πέμπτη 22/5 Ακυρώνουμε τις εξετάσεις PISA με συγκεντρώσεις έξω από τα σχολεία που ορίστηκαν και με στάση εργασίας από ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ.

  • Πέμπτη 22/5, 7μμ, ΑΓ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ οργανώνουμε  συγκέντρωση ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ-επιτροπής αγώνα ενάντια στις διώξεις, τα πειθαρχικά, τον αυταρχισμό και την πολιτική πυγμής. Απευθύνουμε κάλεσμα συμμετοχής σε σωματεία, συλλογικότητες, στην κοινωνία. 

  • Στις 29/5 δράσεις σε ΔΔΕ, ΠΔΕ, Υπουργεία από ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ-Γονείς-Μαθητές/Φοιτητές. 

  • 24ωρη απεργία στην εκπαίδευση με αιχμή την αξιολόγηση, τις διώξεις, την πολιτική πυγμής της κυβέρνησης, την ακρίβεια, το μισθό, τους διορισμούς και το δημόσιο σχολείο. Η κυβέρνηση να πάρει την απάντηση που της οφείλουμε απέναντι σε τέτοιου τύπου ολοκληρωτικές δηλώσεις και μεθοδεύσεις. Καλούμε ΔΟΕ-ΓΣ προέδρων να αποφασίσουν άμεσα την απεργία, στις 30/5, 1η ημέρα των πανελλαδικών και συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις .

  • Αποχή την 1η και 2η μέρα της διόρθωσης των γραπτών των πανελλαδικών εξετάσεων.

  • Παρασκευή 6/6, ημέρα κινητοποιήσεων από ΑΔΕΔΥ, απεργιακή κινητοποίηση (3ωρη στάση και συγκεντρώσεις το μεσημέρι) για αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.

  • Στις 2-6/6 νέες ΓΣ των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων το Σάββατο 7/6. 

  • Επιβάλλεται μόλις η κυβέρνηση προωθήσει νέα αντιδραστικά μέτρα, να προχωρήσουμε την ίδια στιγμή σε απεργία και κινητοποιήσεις με συνολικό αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης.

  • Σάββατο 28/6 μετασυνεδριακή ΓΣ προέδρων. Το ΔΣ  της ΟΛΜΕ οφείλει, όπως το καταστατικό της ΟΛΜΕ καθορίζει, να οργανώσει τη μετασυνεδριακή ΓΣ των προέδρων .

  •  Για την πραγματοποίηση της μετασυνεδριακής Γ.Σ. της ΟΛΜΕ καλούμε τις ΕΛΜΕ να πάρουν πρωτοβουλία που θα οδηγήσει στην πραγματοποίησή της. Με αίτημα τους να ζητήσουν την τήρηση του καταστατικού της ΟΛΜΕ που καθορίζει την υποχρέωση της ΟΛΜΕ να κηρύξει Γ.Σ. όταν τις ζητήσει το 1/10 των ΕΛΜΕ όλης της χώρας (με βάση τα άρθρα 7 και 34). Το θέμα της Ημερήσιας Διάταξης των Γενικών Συνελεύσεων ΕΛΜΕ και Γ.Σ. προέδρων είναι: «Η Τακτική Γεν. Συνέλευση της ΟΛΜΕ» που πραγματοποιείται στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα μεταξύ των δύο συνεδρίων και συγκαλείται το μήνα Ιούνη στην Αθήνα, όπως προβλέπει το καταστατικό της ΟΛΜΕ (άρθρο 32).

 Αν η ΟΛΜΕ αρνηθεί να προχωρήσει σε μετασυνεδριακή ΓΣ τότε οι ΕΛΜΕ να πάρουν την πρωτοβουλία μετά από συνάντηση συντονισμού, όπως ορίζει το καταστατικό να την οργανώσουν.

  • Καταθέτουμε στη ΓΣ πρόταση προς τη μετασυνεδριακή ΓΣ για την οργάνωση από το Σεπτέμβρη απεργιακού αγώνα διαρκείας με επαναλαμβανόμενες απεργίες (48ωρες, 3ήμερες ή 5νθήμερες απεργίες) με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς που θα αποφασίσει η μετασυνεδριακή ΓΣ και θα τεθεί ως απόφαση της ΟΛΜΕ στις ΓΣ των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων που θα πραγματοποιηθούν το πρώτο 15νθημερο του Σεπτεμβρίου. Την εξέλιξη του αγώνα θα καθορίζουν οι ΓΣ αμέσως μετά την πραγματοποίηση των απεργιών. 


ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ!

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΟΥΜΕ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ!


ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                                     ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ