Pages

Κυριακή 11 Μαΐου 2025

ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ ΣΤΟΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ PISA» 2025. ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ. Ενδεικτικο Σχέδιο δήλωσης Συλλόγων Διδασκόντων

 



Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                             Θεσσαλονίκη 11/5/2025 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης



«ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ PISA»: ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ  ΜΑΘΗΤΩΝ, ΣΧΟΛΕΙΩΝ  ΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  

ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ ! NA ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ!


ΠΕΜΠΤΗ  22/5, ΗΜΕΡΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ: 3ΩΡΗ  ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ  8 έως 11 πμ

 (Οι συνάδελφοι κάνουν χρήση από 1 έως 3 ώρες)


Να μην επιτρέψουμε να γίνουν οι μαθητές και μαθήτριές μας, τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος διάλυσης, κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου!


4η συνεχόμενη χρονιά το υπουργείο Παιδείας, ετοιμάζεται να διεξάγει πιλοτικά πάλι,το διαγωνισμό της “ελληνικής PISA” στις 22 Μαΐου, στο πλαίσιο της αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης.  Περίπου 300 Δημοτ. Σχολεία και 300 Γυμνάσια και 6.000 παιδιά από όλη τη χώρα επιλέχθηκαν απευθείας από το υπουργείο Παιδείας με αδιευκρίνιστες διαδικασίες και χωρίς να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί, μαθητ(ρι)ες και γονείς. Μεταξύ αυτών είναι  και το 4ο  Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης και το 7ο  Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης  που ανήκουν στη  Γ΄ΕΛΜΕ-Θ.


Καθόλου τυχαία, παιδιά τάξεων Στ΄ Δημοτικού (αλλαγή σχολικής βαθμίδας) και Γ’ Γυμνασίου (τελειώνει η υποχρεωτική εκπαίδευση) θα εξεταστούν  στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών με στόχο να γενικευθεί τα επόμενα χρόνια και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα και τάξεις.


Τί σημαίνει ο διαγωνισμός για τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές:


  • Το ίδιο το υπουργείο Παιδείας τονίζει πως με την ελληνική Pisa, «συμπληρώνει τις μεταρρυθμίσεις των τελευταίων χρονών, δηλ. τη συνολική αντιεκπαιδευτική του πολιτική .Είναι φανερό πως ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν είναι ένα απλό διαγνωστικό εργαλείο .Στόχος του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία και τις διατυπωμένες θέσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ, είναι να βρεθεί ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητ(ρι)ών και να τις συσχετίσει άμεσα με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, οδηγώντας σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους, μείωση της χρηματοδότησής τους στα πλαίσια της λεγόμενης «αυτονομίας».Ήδη η κυβέρνηση προωθεί στην πράξη νέα μέτρα άμεσης ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης: Ωνάσεια, Μπακαλορεά, Ακαδημίες, campus, εθνικό απολυτήριο, σχολεία «αριστείας», τεχνικά γυμνάσια για τους «παραβατικούς μαθητές, μείωση προσωπικού  εκτεταμένες συγχωνεύσεις, κλείσιμο τμημάτων... και σχολείων, γονεϊκή επιλογή σχολείου.


  • Το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει να υποβάλλει τα παιδιά ως άλλα πειραματόζωα σε μια τυποποιημένη και αγχωτική διαδικασία, προκειμένου δήθεν το κράτος να μετρήσει τι πάει λάθος στην εκπαίδευση! Στην πραγματικότητα, επιδιώκει να μεταφέρει τις ευθύνες των ελλείψεων, των χρόνιων προβλημάτων που το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα έχει αναδείξει και διεκδικεί την επίλυσή τους, στις πλάτες των εκπαιδευτικών, των μαθητ(ρι)ών και των γονιών τους! Η σωρεία εξεταστικών διαδικασιών και φραγμών (προαγωγικές, απολυτήριες, Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ) και τώρα  οι εξετάσεις  PISA  ωθούν τους μαθητ(ρι)ές στην απογοήτευση, την αυτοενοχοποίηση, στο ψαλίδισμα των προσδοκιών τους έως την «εθελοντική» τους αποπομπή από το σχολικό περιβάλλον και τελικά στην παραίτηση του ονείρου απόκτησης πανεπιστημιακού πτυχίου.Στόχος είναι το 70% των μαθητών/τριών να οδεύσει προς την κατάρτιση και τις δεξιότητες και το 30% να συνεχίσει το ανταγωνιστικό, φτωχοποιημένο Λύκειο (ΕΠΑΛ, ΓΕΛ).


  • Είναι δεδομένο ότι οι εξετάσεις PISA αποθεώνουν τις μετρήσεις, κατατάσσουν, κατηγοριοποιούν, υποκινούν τον ανταγωνισμό, υποβαθμίζουν τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνουν και υποβιβάζουν τη διδασκαλία και τη μάθηση, με αποτέλεσμα το σχολείο και η εκπαιδευτική διαδικασία να ανταποκρίνονται αποκλειστικά στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη.


  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, θα περιορίζεται σε ρόλο «προπονητή» και ελεγκτή- τροχονόμου των προσδοκιών,κατάταξης των μαθητών/τριων.Τα παιδιά έρχονται στο σχολείο με εντελώς διαφορετικές εμπειρίες και γνώσεις για τον κόσμο, με βάση το πλαίσιο στο οποίο μεγαλώνουν. Όσοι εργαζόμαστε στο δημόσιο σχολείο, διαμορφώνουμε τη διδασκαλία μας λαμβάνοντας υπόψη τις πολύ διαφορετικές μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των παιδιών. Οι εξετάσεις τύπου PISA αγνοούν συνειδητά αυτή τη διαφοροποίηση και την ανάγκη πολλών παιδιών όχι να πετύχουν, αλλά να μάθουν να διαβάζουν τον κόσμο με τα δικά τους μάτια. Έτσι, αυτές οι ‘φασόν’ εξετάσεις θα οδηγήσουν και σε ‘φασόν’ διδασκαλία, διδασκαλία περιορισμένη σε στεγνά και στενά καλούπια.

 Για να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα, οι εκπαιδευτικοί θα πιεστούν να εστιάσουν περισσότερο στα συγκεκριμένα μαθήματα, θα αφιερώσουν πολύτιμο χρόνο προετοιμάζοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες στο συγκεκριμένο τύπο ερωτήσεων και στη συγκεκριμένη ύλη, προσχεδιασμένα μαθήματα και υλικό θα κυκλοφορήσουν άνωθεν και έξωθεν για ‘να βοηθήσουν’ στην καλύτερη επίδοση των μαθητών/τριών και του σχολείου, η διδασκαλία και η μάθηση θα δώσουν τη θέση τους στη στείρα προπόνηση για εξετάσεις.Το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο από το Δημοτικό. Η μόρφωση και τα μαθήματα θα περιορίζονται στην επιτυχία στις εξετάσεις, συμβάλλοντας στην περαιτέρω οικονομική άνθηση των φροντιστηρίων! Οι εξετάσεις θα αποτελέσουν λαμπρό πεδίο για την ιδιωτική παιδεία, και την κερδοφορία τους.


  •   Οι εξετάσεις μπαίνουν ακριβώς στις τελευταίες τάξεις, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο αν εφαρμοστούν και εδραιωθούν, να καταλήξουν ως εισαγωγικές εξετάσεις  για τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια και από το γυμνάσιο στο λύκειο.


Ο διαγωνισμός αυτός συνάντησε τρία χρόνια τώρα την αντίσταση του εκπαιδευτικού και γονεϊκού  κινήματος . Παρά τα κονδύλια ΕΣΠΑ που σπαταλήθηκαν, τα προπαγανδιστικά ψεύδη, τον  αυταρχισμό που επέδειξε για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘ,  ο διαγωνισμός εξελίχθηκε   σε φιάσκο. Γι αυτό και φέτος, παρά τις νομοθετικές προβλέψεις, δε γενικεύεται για το σύνολο των σχολείων της χώρας.

 Τα δε αποτελέσματα του , που δημοσιοποιήθηκαν, επιβεβαιώνουν τη χρεοκοπία του αγοραίου εξεταστικοκεντρικού σχολείου της ημιμάθειας και της μηχανικής αποστήθισης, της αποσπασματικής πληροφορίας και των δεξιοτήτων για το οποίο ευθύνονται πρωτίστως όλες οι κυβερνήσεις. Κι ενώ βρέθηκαν  “αξιολογούμενες” ανεπαρκείς, επιχειρείται να χρησιμοποιηθούν από την κυβέρνηση για την τεκμηρίωση – στήριξη των πολιτικών της.  


Δεν θα επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, όπως απαιτεί η αγορά.

Δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν οι μαθητ(ρι)ές μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.


ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΑΣΓΜΕ για να συντονίσουν τον αγώνα τους για το μπλοκάρισμα των εξετάσεων.

Κηρύττουμε και ως Γ΄ΕΛΜΕ-Θ 3ωρη στάση εργασίας, που να καλύπτει τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων.

ΚΑΛΟΥΜΕ:


  • τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν και να απορρίψουν τη συμμετοχή του σχολείου τους στον διαγωνισμό. Επισυνάπτουμε ενδεικτικό σχέδιο δήλωσης του συλλόγου διδασκόντων. 

  • τους γονείς και μαθητές να μην αποδεχτούν τη συμμετοχή τους. Η ΕΛΜΕ θα αποστείλει σχετική επιστολή προς τους γονείς. 

  • την ΑΣΓΜΕ, τις Ομοσπονδίες και τις Ενώσεις Γονέων, αλλά και τους Συλλόγους Γονέων των συγκεκριμένων σχολείων που έχουν επιλεγεί να καλέσουν σε αποχή το πρώτο δίωρο του διαγωνισμού από τις εξετάσεις.

  • Οργανώνουμε συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις έξω από τα σχολεία και κοινή συγκέντρωση ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, γονιών, μαθητών


Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές  απαιτούμε την κατάργηση των  εξετάσεων PISA,   αγωνιζόμαστε ΜΑΖΙ  για ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ! Οι φωνές μας ενώνονται , διεκδικώντας δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και θα βασίζεται στις αξίες της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης. Ένα σχολείο δημιουργικό και δημοκρατικό, όπου κάθε παιδί θα αναγνωρίζει τον εαυτό του.



ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                                     ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ




Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                 Θεσσαλονίκη 11/5/2025 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

  fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΥΣ  ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ(ΤΡΙΩΝ) ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ PISA


ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ  PISA ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ , 

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.

ΝΑ  ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΜΑΖΙ  ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ!


Αγαπητοί γονείς, 

Aφορμή για αυτή την επιστολή είναι η απόφαση της κυβέρνησης να βάλει τους μαθητές/τριες σε άλλη μία βάσανο εξετάσεων, αυτή του «ελληνικού διαγωνισμού PISA» που θα γίνει στις 22 Μάη  2025. Καλούνται να εξεταστούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών ,καθόλου τυχαία, παιδιά της Στ΄ Δημοτικού (αλλαγή σχολικής βαθμίδας) και Γ’ Γυμνασίου (τελειώνει η υποχρεωτική εκπαίδευση). Η διεξαγωγή του διαγωνισμού αυτού γίνεται με βάση το νόμο 4823/2021 άρθρο 104 με τίτλο «Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος» (ψηφίστηκε εν μέσω πανδημίας, χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση και διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα) και προβλέπεται να γίνεται κάθε χρόνο.

Ωστόσο, εδώ και τρία χρόνια εκπαιδευτικοί και γονείς αντιστέκονται και παρά τα προπαγανδιστικά ψεύδη και τον  αυταρχισμό που επέδειξε για άλλη μια φορά το Υπουργείο Παιδείας,  ο διαγωνισμός και φέτος δεν γενικεύεται  στο σύνολο των σχολείων της χώρας, αλλά θα γίνει  σε 304 Δημοτικά Σχολεία  και  314 Γυμνάσια της χώρας. Το ερώτημα, λοιπόν, είναι πού στοχεύει αυτή η επιμονή της κυβέρνησης; Μήπως να βελτιώσει, όπως ισχυρίζεται το εκπαιδευτικό σύστημα και να ενισχύσει το δημόσιο σχολείο;

Τα δημόσια σχολεία είναι υπό διάλυση με ευθύνη πρώτα από όλα, όλων των κυβερνήσεων. Ειδικά τα τελευταία χρόνια η χρηματοδότησή τους συνεχώς μειώνεται, με συνέπεια την έλλειψη στοιχειωδών υλικών για τη λειτουργία τους, αλλά και την ανεπαρκή συντήρησή τους με σοβαρούς κινδύνους για τα παιδιά και τους εργαζόμενους σε αυτό. Το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων και των βιβλίων είναι απαρχαιωμένο και μακριά από τα ενδιαφέροντα και τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριών. Κάθε χρόνο αυξάνονται οι ελλείψεις σε προσωπικό, χιλιάδες τμήματα κλείνουν και τα παιδιά στριμώχνονται σε 27άρια τμήματα, ενώ με σειρά μέτρων εντείνονται οι εξεταστικοί- ταξικοί φραγμοί για τους μαθητές και μεθοδεύεται η έξωση τους από τη δημόσια εκπαίδευση. Γι΄αυτό εφαρμόζουν και προωθούν αντιεκπαιδευτικά μέτρα, όπως η τράπεζα θεμάτων στα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ , η ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια), η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, η άμεση ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης με τα Ωνάσεια σχολεία, τις Ακαδημίες στην τεχνική εκπαίδευση , το Διεθνές Απολυτήριο, τα Τεχνικά Γυμνάσια για τους “παραβατικούς μαθητές” κ.α. με πρόγραμμα σπουδών που θα καθορίζουν οι επιχειρήσεις και οι Δήμοι . Ο στόχος είναι απλός και ξεκάθαρος: το 70% των μαθητών /τριών να εξαναγκαστεί  προς την κατάρτιση και τις δεξιότητες και το 30% να συνεχίσει το ανταγωνιστικό, φτωχοποιημένο Λύκειο και το όνειρο ενός πτυχίου.


Ως εκπαιδευτικοί, χρόνια τώρα, με τους αγώνες μας παλεύουμε  για ένα δημόσιο, δωρεάν, 12χρονο σχολείο για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς, με τμήματα των 15 μαθητών/τριών. Θέλουμε ένα σχολείο που να παρέχει στα παιδιά πλέρια, σύγχρονη γνώση, βασισμένη στις επιστημονικές εξελίξεις, ώστε τα παιδιά μας, τα παιδιά σας να μπορούν να κατανοούν τον κόσμο, φυσικό και τεχνητό, να βρίσκουν το ρόλο και τον προορισμό τους σε αυτό, με γνώμονα τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου για τα ίδια και την κοινωνία. Αυτό το σχολείο αντιστρατεύονται με την πολιτική τους κυβερνήσεις , Ε.Ε. και άλλοι υπερεθνικοί οργανισμοί, όπως ο  ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) που προωθούν και μέσα από τέτοιους διαγωνισμούς αντιεκπαιδευτικές αλλαγές. 


Όλα τα παραπάνω θα χειροτερεύσουν με  την υλοποίηση του προγράμματος PISA :

Ο ελληνικός διαγωνισμός PISA  βασίζεται στους ίδιους σκοπούς με τον διεθνή διαγωνισμό PISA (Programme for International Student Assessment)  για την Αξιολόγηση των Μαθητών  και εκπαιδευτικών συστημάτων του ΟΟΣΑ  που γίνεται   από το 2000. Αυτός, ανάμεσα στα άλλα, επιδιώκει τη μείωση των δημόσιων δαπανών, κλείσιμο σχολείων, μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και μείωση των μαθητών/τριών που θα εισάγονται στα πανεπιστήμια

  • Το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο από το Δημοτικό. Η μόρφωση και τα μαθήματα θα περιορίζονται στην επιτυχία στις εξετάσεις. Το πρόγραμμα του σχολείου θα προσανατολιστεί στην προετοιμασία για τις εξετάσεις, με αποτέλεσμα το σχολείο να χάσει κάθε ικμάδα δημιουργικότητας και ελευθερίας. Οι γονείς θα αναγκάζονται όλο και περισσότερο να πληρώνουν φροντιστήρια.

  • Οι εκπαιδευτικοί, προκειμένου να πετύχουν «καλά αποτελέσματα» δεν θα διδάσκουμε πια, αλλά μόνο θα “προπονούμε”  τους μαθητές στα θέματα των κάθε λογής εξετάσεων. Τα θέματα είναι σχεδιασμένα στη λογική των «δεξιοτήτων» κι όχι της ολοκληρωμένης γνώσης. «Δεξιότητες» όμως, αντί για ακαδημαϊκή γνώση σημαίνει απλά να μπορείς να κάνεις λογαριασμούς, να καταλαβαίνεις τι λέει μια ανακοίνωση ενός σούπερ μάρκετ ή να ανταποκρίνεσαι σε ερωτήσεις με προεπιλεγμένες απαντήσεις, γεγονός που σημαίνει ότι ο νέος εργαζόμενος  δεν θα έχει το βάθος των γνώσεων για να αναπτύσσεται ως προσωπικότητα, να εξελίσσει  τις  επαγγελματικές του ικανότητες και θα είναι πιο αναλώσιμος. 

  • Δεν είναι τυχαίο  το γεγονός ότι οι εξετάσεις μπαίνουν ακριβώς στις τελευταίες τάξεις, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο,, αν εφαρμοστούν και εδραιωθούν, να καταλήξουν ως εισαγωγικές εξετάσεις  για τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια και από το γυμνάσιο στο λύκειο. Θέλουν να  περάσουμε  από το «μάθε παιδί μου γράμματα», στο «τι να κάνουμε δεν είναι και όλοι για τα γράμματα». Θέλουν να προετοιμάσουν την κοινωνία για την αποδοχή της ανισότητας , της κατάταξης , της απόρριψης. Επιδιώκουν να περιθωριοποιήσουν ακόμη περισσότερο τους «αδύναμους» μαθητές , να οδηγήσουν στο ψαλίδισμα των προσδοκιών τους έως την «εθελοντική» τους αποπομπή από το σχολικό περιβάλλον.  Οι σκληρές εξετάσεις, οι τράπεζες θεμάτων, οι υψηλές βάσεις εισαγωγής ενισχύουν την απογοήτευση, το άγχος και την παραίτηση, τελικά των παιδιών, ωθώντας τα  από νωρίς στη φθηνή κατάρτιση ,τη μαθητεία και στη ζούγκλα της σύγχρονης αγοράς εργασίας.

  • Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, τα σταθμισμένα τεστ, οι επιδόσεις των μαθητών σ΄αυτά θα αποτελέσουν δείκτη «ποιότητας» που σε άμεση συσχέτισή τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών  θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά». Τα σχολεία σταδιακά μετατρέπονται σε μαγαζιά, οι γονείς σε πελάτες και οι μαθητές σε προϊόντα. Όποιος έχει λεφτά θα πηγαίνει σε “καλά” και οι άλλοι ...ας πρόσεχαν.


Καταλήγοντας, και μέσα από το διαγωνισμό PISA η σχολική αποτυχία και  οι ολέθριες συνέπειες των δικών τους πολιτικών στη δημόσια εκπαίδευση, χρεώνεται σε όλους εμάς, στον εκπαιδευτικό, το γονιό, το μαθητή.

 Τα φτωχά σχολεία θα γίνονται φτωχότερα και τα παιδιά από τα 15 τους θα οδηγούνται ως αναλώσιμα στη ζούγκλα της σύγχρονης αγοράς εργασίας.


Να μην  επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, όπως απαιτεί η αγορά. 

Να μην  επιτρέψουμε να γίνουν οι μαθητ(ρι)ές μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.

Ο διαγωνισμός PISA δεν πρέπει να γίνει. Πρέπει να τον εμποδίσουμε. Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε; 


Το Υπουργείο θα σας πει ότι η συμμετοχή των παιδιών σας είναι «υποχρεωτική». Το λέει για να σας πιέσει. Το λέει γιατί ξέρει ότι υπάρχουν αντιδράσεις. Σας το λέμε καθαρά: δεν υπάρχει καμία συνέπεια για τα παιδιά σας αν δεν συμμετέχουν στο διαγωνισμό.   Εμείς από τη δική μας πλευρά, μέσα από τα εκπαιδευτικά μας σωματεία και εσείς από τη δική σας, με τη δυνατότητα που έχετε να μην συμφωνήσετε στη συμμετοχή των παιδιών σας, πρέπει να ματαιώσουμε τη διεξαγωγή του. Γιατί αν πραγματοποιηθεί φέτος, από του χρόνου θα αφορά όλους τους μαθητές της  Στ΄ Τάξης του Δημοτικού και της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου και αργότερα και  άλλες τάξεις και άλλα μαθήματα, κάτι που προβλέπει ο νόμος. Γιατί αν ξεκινήσει τώρα, δυσκολότερα θα εμποδίσουμε να γίνουν τα σχολεία μας και με αυτόν τον τρόπο, χώροι που παιδιά και εκπαιδευτικοί θα πρέπει να περνούν μεγάλο μέρος της σχολικής τους καθημερινότητας για την προετοιμασία εξετάσεων και διαγωνισμών.


  • 22 Μαϊου, ημέρα των εξετάσεων, πρέπει να είναι ημέρα πανελλαδικής απεργιακής κινητοποίησης  για όλους τους εκπαιδευτικούς.Τα σωματεία μας έχουν κηρύξει στάση εργασίας τη μέρα των εξετάσεων και καλούν σε κοινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα σχολεία-εξεταστικά κέντρα.

  • Γονείς και μαθητές με αποφάσεις και των δικών σας συνδικαλιστικών οργάνων να  αγωνιστούμε ΜΑΖΙ  για ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ!ΤΙΣ  ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ  PISA.


Οι φωνές μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών πρέπει να ενωθούν διεκδικώντας

  δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά , που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών

και θα βασίζεται στις αξίες της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης.

Ένα σχολείο δημιουργικό και δημοκρατικό ,όπου κάθε παιδί θα αναγνωρίζει τον εαυτό του.



ΤΟ Δ.Σ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ 




ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ  ΤΟΥ  …… ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

για τις «εξετάσεις τύπου PISA»


Οι εκπαιδευτικοί, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. του ………. …………. δηλώνουμε την αντίθεσή μας στον ορισμό του σχολείου μας ως ένα από τα σχολεία εφαρμογής των «Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα» και μάλιστα χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση και συμφωνία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Δηλώνουμε ότι διαφωνούμε απόλυτα με τη θέσπιση αυτών των “εξετάσεων τύπου PISA” και άλλων παρόμοιων εξεταστικών και αξιολογικών διαδικασιών.

 Οι συγκεκριμένες εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα που επιβάλλονται στους μαθητες\ τριες μας αποτελούν αιτία πρόσθετης ψυχοσυναισθηματικής πίεσης και άγχους γι αυτά, ενώ μια πιθανή αποτυχία  των παιδιών επιδρά αποθαρρυντικά και εσωτερικεύεται ως προσωπική ανικανότητα. Επιδιώκουν να περιθωριοποιήσουν ακόμη περισσότερο τους «αδύναμους» μαθητές ,να οδηγήσουν στο ψαλίδισμα των προσδοκιών τους έως την «εθελοντική» τους αποπομπή από το σχολικό περιβάλλον.


Ως παιδαγωγοί και ως εκπαιδευτικοί που υπηρετούμε τη Δημόσια Εκπαίδευση και τη μόρφωση όλων των παιδιών του λαού, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να “νεκρώσει” η γνώση, η κριτική σκέψη και κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, με βάση τους δείκτες της οικονομίας και τις ανάγκες της αγοράς.

 Γνωρίζοντας από τη διεθνή εμπειρία ότι οι τυποποιημένες εξετάσεις οδηγούν στον σχολικό αποκλεισμό, ιδιαίτερα των μαθητ(ρι)ών από τα πιο αδύναμα κοινωνικο-οικονομικά στρώματα, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε την πραγματοποίηση ενός ολέθριου για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας πειράματος ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.

  …../5/2025

Οι εκπαιδευτικοί