Pages

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2023

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΕΠ

 Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                 Θεσσαλονίκη 30/9/2023 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης


Σε νομοσχέδιο που κατατέθηκε από το υπουργείο Εσωτερικών  σχετικά με την «αναμόρφωση της διακυβέρνησης» δήμων και περιφερειών»  καταργούνται μεταξύ άλλων τα ΝΠΔΔ και οι σχολικές επιτροπές, 

και μεταβιβάζονται οι  αρμοδιότητες τους ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΣΤΟΥΣ Δ/ΝΤΕΣ των σχολείων καθώς και οι  Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας (ΔΕΠ) που οι αρμοδιότητές τους μεταφέρονται στα δημοτικά συμβούλια. 


 Στο νομοσχέδιο επιδιώκεται ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση και θωράκιση της συγκεντρωτικής και αντιδημοκρατικής λειτουργίας του τοπικού κράτους στην υπηρεσία του κέρδους και του κεφαλαίου για την αποτελεσματικότερη  προώθηση της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ και η απόλυτη επικράτηση του δημαρχοκεντρικού μοντέλου.


Στα πλαίσια αυτά  δε χωρά  ούτε και η ύπαρξη οργάνων, Σχολικών Επιτροπών και ΔΕΠ 

  με ούτως η άλλως  συμβουλευτικό χαρακτήρα, που όμως μπορούσαν να βρουν κάποια έκφραση οι θέσεις και τα αιτήματα των εργαζομένων και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας ( π.χ. εκπρόσωποι γονέων, εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων) 


 Από τη μια, το τοπικό κράτος τους και οι φορείς του,  « θωρακίζονται» ακόμα πιο συγκεντρωτικά και αντιδημοκρατικά από κάθε πιθανότητα παρέμβασης των πολιτών και των εργαζομένων. 

 Αφού με σειρά νομοθετημάτων των τελευταίων 15 χρόνων (Καλλικράτης, Κλεισθένης, νόμος Βορίδη) έχουν διαμορφώσει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο, έτσι ώστε περιφέρειες και δήμοι να είναι φορείς  του τοπικού κράτους και το  μακρύ χέρι του κεντρικού-επιτελικού κράτους για την προώθηση της αντιλαϊκής πολιτικής,

 αφού άλλαξαν  το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους σε ακόμα πιο αντιδημοκρατική-συγκεντρωτική κατεύθυνση με την προώθηση δυνατότητας αποφάσεων μέσα από επιτροπές, με τον περιορισμό του ρόλου των συμβουλίων και την απαξίωση της ίδιας τη λειτουργίας τους (με ηλεκτρονικές και εξ αποστάσεως ή δια περιφοράς συνεδριάσεις),θέτοντας εμπόδια και απαγορεύσεις στην παρουσία φορέων, κινημάτων και πολιτών σε αυτά, εφαρμόζοντας νέο εκλογικό νόμο με πλειοψηφικό σύστημα, μείωση του αριθμού των συμβούλων και με όριο εκλογής συμβούλου το 3%,  έρχονται τώρα να ¨κλείσουν» κάθε χαραμάδα κινηματικής και λαϊκής παρέμβασης.


  Από την άλλη, διαμορφώνονται οι όροι για την εφαρμογή της « αυτονομίας», δηλ. εμπορευματοποίησης\ ιδιωτικοποίησης  του δημόσιου σχολείου, της μετατροπής του σε σχολείο επιχείρηση με το διευθυντή\τρια σε ρόλο manager .Η υποχρηματοδότηση θα γίνει καθεστώς, τα ήδη υποχρηματοδοτούμενα σχολεία θα φτωχύνουν και άλλο,η αναζήτηση πόρων στα πλαίσια της αυτονομίας και συνδεδεμένη με την αξιολόγηση των σχολείων θα  ανοίξει το  δρόμο  να μετατραπούν τα σχολεία  σε μονάδες- επιχειρήσεις  ,όπου οι διευθυντές θα πασχίζουν να βρουν πόρους με κάθε τρόπο για να μπαλώνουν όπως όπως τα προβλήματα, ενώ το κράτος θα αποσύρεται ουσιαστικά από την ευθύνη της χρηματοδότησης τους.  

Η κυβέρνηση της ΝΔ και η νυν υπουργός Εσωτερικών κ. Κεραμέως επιδιώκουν την επιτάχυνση της εφαρμογής των ν. 4692 και 4823  με την κ. Κεραμέως τότε υπουργό  Παιδείας ) με  τον οποίο έχουν θεσμοθετήσει την αναζήτηση πόρων και χορηγών από τη σχολική μονάδα στα πλαίσια της «αυτονομίας»  και της αξιολόγησης τους 


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Θεσμοί ελέγχου  της χρηματοδότησης των σχολείων και των κατευθύνσεών της ,με αποφασιστικό λόγο και ρόλο και  ουσιαστική συμμετοχή των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και των γονέων.  

  •  Δραστική αύξηση της χρηματοδότησης των σχολείων, κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική των περικοπών. Διπλασιασμός των επιχορηγήσεων για τα σχολεία από τον κρατικό προϋπολογισμό που έχουν μειωθεί στο μισό (!) την τελευταία δεκαετία. Η ασφάλεια των μαθητών και η αναβάθμιση της μαθησιακής διαδικασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις κατάλληλες υποδομές και τον αντίστοιχο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.

 • Άμεση κρατική κάλυψη των πάγιων αναγκών των σχολείων. Οι λογαριασμοί ηλεκτρικού, νερού, φυσικού αερίου, τηλεφώνου, ίντερνετ να πληρώνονται απευθείας από το υπουργείο εσωτερικών/δήμο.

 • 5% του ΑΕΠ  ή του 15% του προϋπολογισμού για την Παιδεία.

 •. Όχι στο σχολείο επιχείρηση , στην αξιολόγηση –κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Κατάργηση των ν. 4823/2021 και του 4692/20,.Όχι στην «αυτονομία» του σχολείου που παραπέμπει στην επιχειρηματική δράση, την αναζήτηση χορηγών, την εισβολή εταιρειών (βλ. ΤΙΤΑΝ, Coca- Cola, ΕΛΠΕ, φροντιστηριακοί οργανισμοί, Τράπεζες κ.ο.κ.) και την επιβάρυνση των γονέων. Όχι στην παραχώρηση χώρων του σχολείου σε ιδιωτικούς φορείς για κερδοσκοπικούς λόγους. 

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ.


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                ΕΥΔΟΞΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου