Pages

Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ!

        Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                   Θεσσαλονίκη 18/11/2023 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης



Με απειλές, δικαστήρια και αυταρχισμό προσπαθούν 

να σταματήσουν τον αγώνα κατά της αξιολόγησης. Δε θα τους περάσει! 

  • Υπογράφουμε όλοι απεργία αποχή, το ισχυρό μας όπλο!

  • Στηρίζουμε τους νεοδιόριστους και την εργασία όλων μας.

  • Μονιμοποίηση  των νεοδιόριστων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.


Οι ΔΔΕ Θες\νίκης στις συμπληρωματικές οδηγίες για την ατομική αξιολόγηση που απέστειλαν , ότι ολοκληρώθηκαν τα ζευγάρια αξιολογητή – αξιολογούμενου, καλούν τους νεοδιόριστους να εισέλθουν στην ψηφιακή εφαρμογή – πλατφόρμα και να καταθέσουν τα στοιχεία τους για να ξεκινήσει η διαδικασία της Α/Α1 αξιολόγησης τους. Συνοδεύουν τις νέες οδηγίες με την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας , όπου επαναλαμβάνονται οι περσινές απειλές τους για την εφαρμογή της αξιολόγησης. Στην προσπάθεια καθυπόταξής μας «επιστρατεύτηκε» και ο Πρωθυπουργός (!) (με τη γνωστή ανάρτηση) για να συνεπικουρήσει στην ήδη υπάρχουσα αλλά αναποτελεσματική προσπάθεια εκφοβισμού. Μεγαλύτερη ομολογία της αποτυχίας τους να μας πείσουν πως η Αξιολόγηση προχωρά δεν υπάρχει! 

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το Υπουργείο   ζήτησε και πήρε αναβολή για την δίκη που είχε οριστεί στις 15.11.2023 από το δικαστικό σκέλος της μάχης της ατομικής αξιολόγησης. Η δίκη θα έκρινε αν ήταν νόμιμη η ανάκληση των μονιμοποιήσεων των συναδέλφων του 2020 για όσες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν προχωρήσει σε αυτή την διαδικασία. Πράξεις μονιμοποίησης έχουν εκδώσει η Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Ανατολικής Αττικής και Πειραιά, η Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Αθηνών, Χανίων και Δυτικής Αττικής. Είναι προφανές ότι η ηγεσία του Υπουργείου φοβήθηκε ότι μια νομική δικαίωση των νεοδιόριστων του 2020 σε αυτή την συγκυρία, θα σήμαινε την πλήρη κατάρρευση της «γραμμής φόβου» που προσπαθεί να επιβάλει και την συντριβή της πολιτικής της στο μέτωπο της ατομικής αξιολόγησης.

Γι΄αυτό χρησιμοποιούν πλέον όλο το οπλοστάσιό τους. εκβιασμούς, απειλές κι εκφοβισμό, προσφυγές στα δικαστήρια, επιδιώκοντας να διαμορφώσουν κλίμα υποχώρησης του αγώνα  των εκπαιδευτικών κατά της αξιολόγησης  που δίνει ο κλάδος.  Όλα αυτά σημαίνουν μόνο ένα πράγμα: Η αξιολόγηση ούτε πέρασε ούτε θα περάσει. Γιατί όλοι μας καταλαβαίνουμε πολύ καλά ότι η στόχευσή τους δεν είναι η βελτίωση του σχολείου αλλά η διάλυσή του. Ηλείου φαεινότερον πως η προσπάθειά τους να επιβάλλουν πάση θυσία την αξιολόγηση  και κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών συνδέεται με την ιδιωτικοποίηση-εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών, την λιτότητα και τις περικοπές για τους πολλούς, το χτύπημα των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, τη δημιουργία κλίματος φόβου και υποταγής. Προσπαθούν να εμφανίσουν τη συμμετοχή στην Α/Α κατά της αξιολόγησης, που αποτελεί καθιερωμένη μορφή απεργίας, ως παράβλεψη καθήκοντος για να ακολουθήσουν οι απειλές τους. Τα  περί συνεπειών και παραπτωμάτων αποδείχθηκαν ανυπόστατα.  Όπου και όταν το επιχείρησαν δεν κατάφεραν να δώσουν ποινές σε κανέναν συνάδελφο/ισσα. Σε κανέναν εκπαιδευτικό δεν  στερήθηκε μισθός λόγω της συμμετοχής του στην Α/Α, όπως και σε κανένα στέλεχος δεν του στερήθηκε η δυνατότητα να ξαναγίνει, ούτε υπήρξε αναπληρωτής που δεν διορίστηκε επειδή συμμετείχε στην απεργία αποχή.


Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Το δικαίωμα στην απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και είναι η συλλογική συνδικαλιστική κάλυψη για όλους όσους συμμετέχουν σε αυτήν. Γι’  αυτό κανείς εκπαιδευτικός που υλοποίησε την απεργία αποχή δεν είχε καμία συνέπεια.  Η συμμετοχή σε απεργία σε καμία περίπτωση δε μπορεί να θεωρηθεί πειθαρχικό παράπτωμα και να επισύρει οποιαδήποτε ποινή.

Επιδιώκουν να παρουσιάζουν την αξιολόγηση ως ατομική υπόθεση του καθένα. Αν όμως η αξιολόγηση προχωρήσει για τους νεοδιόριστους/ες θα προχωρήσει και για όλο τον κλάδο, που το επόμενο διάστημα θα κληθεί να αξιολογηθεί στο σύνολό του. Προσπαθούν να διαμορφώσουν μια νέα κατάσταση. Επιδιώκουν προσυνεννοήσεις, ακόμα και παρακολούθηση διδασκαλιών εν κρυπτώ, χωρίς την ενημέρωση των συλλόγων διδασκόντων και του σωματείου.

 Τώρα είναι η ώρα να προτάξουμε πιο αποφασιστικά , κόντρα στις λογικές του ατομικισμού και ανταγωνισμού,  τη συλλογική ευθύνη και το συλλογικό δικαίωμα για την υπεράσπιση της εργασίας μας και το δημόσιο σχολείο. Ξέρουμε πως δεν μπορεί κανείς και καμιά μόνος του να «σώσει» τον εαυτό του. Μόνο με τη συσπείρωση στο σωματείο και στις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου, με τη μαζική συμμετοχή στην Απεργία- Αποχή, με τις στάσεις εργασίας και το σύνολο των κινητοποιήσεων, μπορούμε να αντιπαλέψουμε την Αξιολόγηση στην Πράξη και στο Τώρα.  Η αξιολόγηση δεν οδηγεί στη μονιμοποίηση, αλλά σε ένα καθεστώς μόνιμης εργασιακής αστάθειας.


Την αξιολόγηση την σταματήσαμε πέρυσι! Θα το κάνουμε και φέτος!


•  Καλούμε  όλους τους συναδέλφους  να στηρίξουμε τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και την ομόφωνη απόφαση της ΓΣ των προέδρων ΕΛΜΕ και να υπερασπιστούμε τα θεμελιώδη εργασιακά μας δικαιώματα. Να αντισταθούμε στην υποταγή, στην καλλιέργεια του φόβου και της εργασιακής ανασφάλειας.

Υπογράφουμε όλοι τη δήλωση της απεργίας αποχής από την αξιολόγηση, ασκούμε το συνταγματικό μας δικαίωμα συμμετοχής σε αναγνωρισμένη  μορφή  απεργίας που έχει κηρύξει το συνδικαλιστικό μας όργανο. Στηρίζουμε τους νεοδιόριστους συναδέλφους μας. Σήμερα είναι αυτοί, αύριο όλοι μας. Υπερασπίζουμε την εργασία μας και τα δικαιώματά μας.

•  Η απεργία αποχή καλύπτει σε όλες τις φάσεις από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, συνάντηση με τον αξιολογητή, ενημέρωση ψηφιακής πλατφόρμας, έκθεση αυτοαξιολόγησης κλπ, ενώ, αν αξιολογητής ορίσει ημέρα για να μπει στην τάξη μας καλυπτόμαστε με τις στάσεις εργασίας της ΟΛΜΕ (τρίωρες) και της ΕΛΜΕ(μονόωρες, δίωρες, τρίωρες). Ενημερώνουμε την ΕΛΜΕ για τις συναντήσεις που βάζουν οι αξιολογητές για να τους σταματήσουμε όλοι μαζί.


Είμαστε αποφασισμένες/οι να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο, τους μαθητές μας, τη δουλειά και τις ζωές μας! Θα συνεχίσουμε συλλογικά, μαχητικά και αποφασιστικά να σταματάμε την αξιολόγηση.

 Οι εκπαιδευτικοί δεν θα υποταχθούμε!


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                ΕΥΔΟΞΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου