Ads 468x60px

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΕΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Γ' ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                         Θεσσαλονίκη 27/11/2013
Πρ. Κορομηλά 51
Τηλ./FAX 2310-229389
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΕΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Το σχολείο πρέπει  να αποτελεί  ένα ασφαλές καταφύγιο στις ζωές των μαθητών. UNESCO, EDUCATIONAL PRACTICES SERIESNo 16, 2007.


Το Δ.Σ. της Γ ΕΛΜΕ-Θ  καταγγέλλει την πρόταση  της  Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Αν. Θεσσαλονίκης   που αφορά  στην συγχώνευση ή κατάργηση σχολικών μονάδων και διαμορφώνεται για τα σχολεία της Γ ΕΛΜΕ ως εξής :
Συγχώνευση  του 1ου ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκης με το 9ο ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκης ως προς τον κύκλο υπηρεσιών (Τομέας Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών και Τομέας Πληροφορικής) από την οποία θα προκύψει το 1ο ΕΠΑ.Λ Θεσ/νίκης, το οποίο θα στεγαστεί στο σχολικό συγκρότημα της Μοναστηρίου 167
Τη μεταφορά και συγχώνευση του τεχνολογικού κύκλου (Τομέα ηλεκτρονικής) του 9ου ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκηςμε το 12ο ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκης, ο οποίος πλέον θα λειτουργεί στο  12ο ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκης.
Συγχώνευση του 2ου Σ.Ε.Κ. Θεσ/νίκης με το 9ο  Σ.Ε.Κ. Θεσ/νίκης (λόγω μεταστέγασης των σχολείων του «Δημόκριτου» στο  1ο ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκης), από την οποία θα προκύψει το 2ο Σ.Ε.Κ. Θεσ/.
   Συγχώνευση του 3ου
 ΓΕ.Λ. Θεσ/νίκης με το 7ο ΓΕ.Λ. Θεσ/νίκης από την οποία θα προκύψει το 3ο ΓΕ.Λ. Θεσ/νίκης και το οποίο θα στεγαστεί στις εγκαταστάσεις του νυν 7ου ΓΕ.Λ. Θεσ/νίκης στην οδό Ελένης Ζωγράφου 4.
 Μεταστέγαση του 7ου Γυμνασίου Θεσ/νίκης και συστέγαση  με το νυν 3ο Γυμνάσιο Θεσ/νίκης στις εγκαταστάσεις του τελευταίου (Αποστόλου Παύλου 28).
Ενώ η κατάσταση στα δημόσια σχολεία, ενάμισι μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων,  είναι εκρηκτική, με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα και χιλιάδες διδακτικές ώρες  χαμένες, αποτέλεσμα των εξοντωτικών περικοπών που οδηγούν τη δημόσια εκπαίδευση σε κατάρρευση, ορισμένοι Διευθυντές-τριες  Εκπαίδευσης  σε όλη την χώρα προχωρούν σε προτάσεις  για καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων.
Επιπλέον με εντελώς αντιπαιδαγωγικό τρόπο, αγνοώντας τις ισορροπίες των σχολείων και τις ευαισθησίες των μαθητών, καταπατώντας τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, «αποφασίζουν και διατάσσουν» καταργήσεις τμημάτων,  δημιουργώντας πολυπληθή τμήματα πολύ υπερβαίνοντα τους 25 μαθητές, προκειμένου να «εξοικονομήσουν»  προσωπικό, αδιαφορώντας για τη σωστή εκπαιδευτική-μαθησιακή διαδικασία.
Το Δ.Σ. της  Γ ΕΛΜΕ_Θ καταγγέλλει  αυτές  τις  πρακτικές και απαιτεί από το Υπ. Παιδείας να καλύψει αμέσως τα κενά  εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα και να σταματήσει την καταστροφική πολιτική  υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης. Θυμίζουμε πως στο παρελθόν  σε τοπικό επίπεδο η άμεση αντίδραση των ΕΛΜΕ_Θεσσαλονίκης , των συλλόγων διδασκόντων των μαθητών και των γονέων τους περιόρισαν σημαντικά την έκταση των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων στη πόλη και στο νομό.   
           Η εκπαίδευση λοιπόν είναι και πάλι αντιμέτωπη με την συνειδητή  επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να κλείσει σχολεία. Η κυβέρνηση κήρυξε σε μόνιμο διωγμό τη δημόσια εκπαίδευση. Επιβάλλει ανελέητα την πολιτική του ΔΝΤ και   στο δημόσιο σχολείο.
Για το Υπουργείο Παιδείας  η εκπαίδευση αντιμετωπίζεται ως "κόστος" και οι δαπάνες για την παιδεία ως διαφυγόντα κέρδη για τις τράπεζες. Με τις υπάρχουσες υποδομές θα γίνει κανόνας  η παιδαγωγικά απαράδεκτη πρακτική σε κάθε τμήμα να στοιβάζονται 30 παιδιά ενώ χρησιμοποιούνται από τη πολιτική κυβέρνησης ΕΕ ΔΝΤ προκειμένου να συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο ο δημόσιος τομέας και να προωθηθούν απολύσεις εκπαιδευτικών με την κατασκευή μιας ακόμη δεξαμενής "πλεοναζόντων" εκπαιδευτικών.
Τα «παιδαγωγικά» κριτήρια που επικαλείται  το Υπουργείο  Παιδείας στην πραγματικότητα  είναι μόνο λογιστικά και οικονομικά. Όμως η εκπαίδευση δεν είναι άψυχοι  αριθμοί. Η σχολική ζωή δεν είναι ασκήσεις επί λογιστικού χάρτου στις οποίες επιδίδονται το τελευταίο διάστημα  τόσο η πολιτική ηγεσία όσο και οι διορισμένοι περιφερειακοί  διευθυντές εκπαίδευσης και ορισμένοι από τους διευθυντές-τριες  της Β Βάθμιας.   
Είναι αναγκαίο, να θυμίσουμε με κάθε τρόπο στην - προκλητικά αδιάφορη - πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  και στην Διευθύντρια  Δευτεροβάθμιας Αν. Θεσσαλονίκης   πως κανένα δημόσιο σχολείο από αυτά που προτείνει την κατάργησή τους δεν λειτουργεί στο κενό !
Αποτελούν αντίθετα ζωτικό τμήμα του κοινωνικού περιβάλλοντος στο οποίο διασφαλίζουν την παροχή μόρφωσης. Αυτή η πολύτιμη σχέση επιτρέπει να αναπτύσσονται πολύπλοκοι δεσμοί αλληλεπίδρασης, που τροφοδοτούν και ενισχύουν τη μορφωτική δύναμη του σχολείου και διατηρούν τη συνοχή του κοινωνικού ιστού. Με τις προτεινόμενες συνενώσεις πρόκειται  να δημιουργηθούν πολυπληθή σχολεία στις πιο φτωχές περιοχές της πόλης  όπου συνήθως παρατηρείται και μια πολιτισμική ασυνέχεια ανάμεσα στο σχολείο και στην οικογένεια (δηλαδή το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει το παιδί παρέχει διαφορετικά ερεθίσματα και πρότυπα από εκείνα που ζητάει το σχολείο).
Σε τέτοια, μαζικά, απαξιωμένα, δύσκολα στην εποπτεία και διοίκηση σχολεία οι έρευνες δείχνουν διεθνώς ότι ενισχύονται τόσο τα αρνητικά συναισθήματα που αναφέρθηκαν (ανασφάλεια, άγχος κ.λπ.) όσο και τα περιστατικά μαθητικής παραβατικότητας και βίας. Σχετικό με το μέγεθος του σχολείου είναι και το ζήτημα των πολυπληθών τάξεων (με τμήματα 30 παιδιών), δεδομένου ότι η ρητή επιδίωξη του Υπ. Παιδείας είναι με τις συνενώσεις σχολείων να δημιουργήσει πολυπληθή τμήματα. Σε μια πολυπληθή τάξη, όπως είναι γνωστό, περιορίζονται οι δυνατότητες των εκπαιδευτικών να εφαρμόσουν την αναγκαία διαφοροποιημένη παιδαγωγική πρακτική ώστε να καλύπτουν τις ειδικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού, ή να προωθούν ενεργητικές, ομαδικές και ομαδοσυνεργατικές μεθόδους διδασκαλίας.
Οι αρνητικές επιπτώσεις επιτείνονται και από τις συνέπειες των καταργήσεων/συγχωνεύσεων  στο εκπαιδευτικό προσωπικό το οποίο εδώ και καιρό αντιμετωπίζει τις εκρηκτικές συνέπειες της πολυεπίπεδης κρίσης μέσα στα σχολεία με μόνο όπλο τον εκπαιδευτικό του πατριωτισμό. Επιπλέον όταν το σχολείο αποξενώνεται από τους γονείς, όπως έχει ήδη συμβαίνει δυστυχώς σε όλο και περισσότερα σχολεία της «σκοτεινής» πλευράς της  πόλης  ενισχύονται στα παιδιά παραλυτικά συναισθήματα ανασφάλειας και άγχους, που εκφράζονται στη συνέχεια με αρνητική στάση απέναντι στο σχολείο.
Κάτω από τέτοιες πιεστικές συνθήκες παρεμποδίζεται όμως η τακτική φοίτηση, δημιουργούνται κενά στη μόρφωση των φτωχότερων παιδιών και τελικά φουντώνουν  φαινόμενα όπως ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική αποτυχία και η εγκατάλειψη του σχολείου.
Καμιά σοβαρή αλλαγή στην Εκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς τον αναπροσανατολισμό των προτεραιοτήτων της Εκπαίδευσης στις πραγματικές και πιεστικές ανάγκες που αντιμετωπίζουν οι κοινωνικές ομάδες που αποτελούν τα πρώτα και τα πλέον ευάλωτα θύματα της κρίσης. Αλλά οι ανάγκες αυτές δεν περιλαμβάνονται δυστυχώς στους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας.
Γι αυτές τις ομάδες που πλήττονται άμεσα και άγρια από την οικονομική και κοινωνική κρίση οι μανδαρίνοι του Υπουργείου Παιδείας και υπερασπιστές του σχολείου της αγοράς όχι μόνο δεν εφαρμόζουν καμιά αντισταθμιστική εκπαιδευτική πολιτική αλλά επιπλέον συρρικνώνουν ένα από τα τελευταία καταφύγια των παιδιών τους,το δημόσιο σχολείο, καταργώντας η συμπιέζοντας απαραίτητες σχολικές μονάδες. Τα αναγκαία όμως μέτρα αντισταθμιστικής εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής έχουν θυσιαστεί προ πολλού από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για να εξυπηρετηθεί η ζάμπλουτη, κυνική και διεφθαρμένη άρχουσα ελίτ και η πολιτική της, μια πολιτική  η οποία επιδιώκει να φορτώσει στις πλάτες της κοινωνίας το φτηνό και ιδιωτικοποιημένο σχολείο. Ελπίζουμε ο Δήμος Θεσσαλονίκης να μην κινηθεί στην ίδια κατεύθυνση.  
Οι εκπαιδευτικοί της πόλης  δηλώνουμε πως δεν θα ανεχτούμε να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το ΔΝΤ και η τρόικα.
Ζητούμε:
Να πραγματοποιηθεί νέα χωροταξική κατανομή στο Δήμο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία και με άλλους Δήμους, αλλά και με τις Διευθύνσεις  Δευτεροβάθμιας και με τις ΕΛΜΕ, παίρνοντας υπόψη πρωτίστως την διευκόλυνση των μαθητών ώστε να διανύουν την μικρότερη δυνατή απόσταση από την κατοικία τους προς το σχολείο. Η νέα αυτή χωροταξική κατανομή πρέπει να στοχεύει, με δεδομένες τις εκρηκτικές συνέπειες της κρίσης στην περιοχή, στην ισοδύναμη κατανομή των μαθητών στα όσο το δυνατόν ολιγομελέστερα τμήματα των νέων σχολείων ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά και η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και η μελλοντική βιωσιμότητά τους.

 Να αποκλειστεί κάθε περίπτωση συγχώνευσης σχολείων, σε μια περιοχή που δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα μαθητικού δυναμικού και εξυπηρετεί αντίθετα κοινωνικές ανάγκες ευαίσθητων  κοινωνικών ομάδων.

Να εξασφαλισθεί η ολόπλευρη στήριξη των παραπάνω σχολείων, ώστε να μην υπάρξει οποιαδήποτε υποβάθμισή τους (λόγω κτιριακής υποδομής κ.τ.λ.π.) και να διασφαλιστεί ταυτόχρονα η ποιοτική τους λειτουργία.


 Τα Δ.Σ. των Α’Β Γ’ και Δ  ΕΛΜΕ-Θ αντιδρώντας στις «προκρούστρειες» αυτές προτάσεις, αποφάσισαν να οργανώσουν εκδηλώσεις  συμπαράστασης στα δοκιμαζόμενα σχολεία  με πρώτη την μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στη Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Κεντρ. Μακεδονίας στο κτίριο ΖEDA την προσεχή Τετάρτη , 15/04/2011 στις 14.00.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους  μέσα από τις ΕΛΜΕ- Θ  και σε συνεργασία με όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, σε κινητοποιήσεις  με στόχο να ακυρώσουμε  αυτές τις προτάσεις.
Καλούμε ακόμη όλους τους εκπαιδευτικούς  τους γονείς και τους μαθητές των σχολείων των ΕΛΜΕ-Θ που απειλούνται,   στην 9η τακτική συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης που θα γίνει σήμερα Τετάρτη 27 Νοεμβρίου  2013  και ώρα  18:00  στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δ΄ Δημοτικής Κοινότητας    (Πολιτιστικό - Κλεάνθους 72-54453.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ- ΚΑΝΕΙΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ!

                                                για το ΔΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                       Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ TΡΑΝΟΣ                                             ΓΙΑΝΝΗΣ  ΛΑΘΗΡΑΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR