Ads 468x60px

Δευτέρα, 29 Σεπτεμβρίου 2014

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ Γ.Σ. Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ (24-09-2014)

Γ' ΕΛΜΕ-Θ                                                           Θεσσαλονίκη  26-09-2014
Πρ. Κορομηλά  51
τηλ. 2310-229389
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ
(24-09-2014)
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Η Γ.Σ. της Γ΄ΈΛΜΕ-Θ αποφάσισε τα εξής:
Πλαίσιο:
            Γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι, παρά τις κυβερνητικές θριαμβολογίες, παρά την προσπάθεια να μας πείσουν ότι "τα χειρότερα πέρασαν", τα πράγματα γίνονται κάθε μέρα όλο και πιο δύσκολα. Τα βάρβαρα μέτρα που πάρθηκαν είναι όλα εδώ, σχεδιάζονται κι άλλα. Ο μισθός δε φτάνει πια για να βγει ο μήνας, ενώ ετοιμάζουν και νέο μισθολόγιο, δηλαδή νέες μειώσεις στους μισθούς. Ένας νέος συνάδελφός μας, μόνιμος ή αναπληρωτής, καλείται να ζήσει με 600 ευρώ το μήνα και με αυτά τα ψίχουλα να νοικιάσει σπίτι, να φάει, να ζήσει την οικογένειά του.
            Η φοροεπιδρομή συνεχίζεται, τα χαράτσια παραμένουν, το μόνο που αλλάζει είναι το όνομά τους. Συνάδελφοί μας οδηγήθηκαν στη διαθεσιμότητα και στην απόλυση, ενώ προωθούνται 6,5 χιλιάδες νέες απολύσεις στο Δημόσιο. Η ανεργία θερίζει!
            Οι χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις και οι μηδενικοί ουσιαστικά διορισμοί δημιουργούν μια εκρηκτική  κατάσταση στα σχολεία. Αντί για μαζικούς διορισμούς, ώστε να καλυφθούν εδώ και τώρα όλα τα κενά με μόνιμους εκπαιδευτικούς, το Υπουργείο εξαγγέλλει
16,5 χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών, μέσω ΕΣΠΑ, χωρίς να λύνεται ουσιαστικά το πρόβλημα. Κυβέρνηση και Ε.Ε. γενικεύουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, σε βάρος της μόνιμης, σταθερής δουλειάς.
            Αφού κατακρεούργησαν τις συντάξεις, τα επικουρικά ταμεία και το εφάπαξ, ετοιμάζουν νέα επιδρομή στο ασφαλιστικό, νέες μειώσεις και δουλειά μέχρι τα βαθιά γεράματα. Μας θέλουν χωρίς συντάξεις, με  τη μαγκούρα στη δουλειά! Απευθύνουμε ανοιχτή προειδοποίηση προς την κυβέρνηση: Το γκρέμισμα του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, η παραπέρα επιδείνωση των συνθηκών ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης αποτελούν αιτία πολέμου!
            Με εργαλείο τον αντιδραστικό, κρατικό έλεγχο, τη λεγόμενη αξιολόγηση, κυβέρνηση-Ε.Ε.-επιχειρηματικοί όμιλοι, χτίζουν ένα σχολείο, "νέο" το λένε, που τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Οι τελευταίες εξελίξεις, με την Τράπεζα Θεμάτων, που φέτος γενικεύεται, τη βάση του 10, αλλά και τα αναλυτικά προγράμματα, κάνουν φανερό τι επιδιώκουν, δείχνουν "πού πάει το πράγμα". Θέλουν ένα "νέο" σχολείο, που σπρώχνει το μαθητή στη κατάρτιση και στην πρόωρη εργασία, που διαμορφώνει τον αυριανό φτηνό κι ευέλικτο εργαζόμενο, σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων.
            Η απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών μετά από προσφυγή της κυβέρνησης να κηρύξει ως παράνομη και καταχρηστική την «αποχή-απεργία», που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ από κάθε διαδικασία της λεγόμενης αξιολόγησης είναι πράξη πέρα για πέρα αντιδραστική και αυταρχική.
            Το σκεπτικό και η απόφαση του δικαστηρίου, ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν το δικαίωμα να έχουν ως απεργιακό αίτημα την κατάργηση νόμων είναι εξαιρετικά αντιδραστικό και επικίνδυνο. Πρέπει να θέσει σε ετοιμότητα και επαγρύπνηση όλο το λαϊκό κίνημα. Επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά ότι η δικαιοσύνη και το κράτος λειτουργούν υπέρ του κεφαλαίου ενάντια στους εργαζόμενους και τους αγώνες τους.
            Επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά ότι η αντιλαϊκή πολιτική πάει χέρι-χέρι με τον αυταρχισμό και την καταστολή.
            Την ίδια ώρα, τα σύννεφα του πολέμου πυκνώνουν κάθε μέρα στη γειτονιά μας, οι εξελίξεις είναι επικίνδυνες, ανησυχητικές. Μέσα στη δίνη των ανταγωνισμών, κυβερνήσεις-Ε.Ε.-ΝΑΤΟ-μονοπώλια σφάζουν καθημερινά τους λαούς, για να ανοίξουν νέους δρόμους για τα κέρδη τους.
            Ένα είναι σίγουρο: Είτε με καπιταλιστική κρίση, είτε με καπιταλιστική ανάπτυξη ο λαός θα είναι πάντα στη γωνία, θα ματώνει για τα κέρδη τους.
            Μπροστά στο στόχο τους να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των μονοπωλίων τσακίζουν τις ζωές μας.
            Μπροστά στο στόχο τους να βγουν από την κρίση χωρίς χασούρα ή και με αυξημένα τα κέρδη τους, οι επιχειρηματικοί όμιλοι ισοπεδώνουν τα πάντα.
            Η περιβόητη ανάπτυξη, την οποία υπόσχονται κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση, προϋποθέτει  σμπαραλιασμένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Προϋποθέτει κι άλλα μέτρα, Μνημόνια Διαρκείας και μόνιμους μηχανισμούς επιτήρησης στα πλαίσια της Ε.Ε. Όλα αυτά τα μέτρα, όλες αυτές οι αναδιαρθρώσεις παίρνονται σε όλες τις καπιταλιστικές χώρες, είτε έχουν, είτε δεν έχουν Μνημόνια και Τρόικα. Τα μέτρα αυτά δεν οφείλονται στο χρέος και δεν απορρέουν από τα Μνημόνια. Είναι μέτρα προαποφασισμένα, ώστε να ενισχύονται οι επιχειρηματικοί όμιλοι και τα σεντούκια τους.
Φτάνει ως εδώ! Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας!
            Ούτε η αναμονή ούτε οι κυβερνητικές εναλλαγές θα προσφέρουν λύτρωση ή άμεση ανακούφιση. Τα μέτρα παραμένουν, τρώνε τα σωθικά μας.
            Η λύση βρίσκεται μόνο στους ταξικούς αγώνες, στις διεκδικήσεις, στην αλληλεγγύη, στην ΚΑΘΟΛΙΚΗ σύγκρουση σε όλα τα επίπεδα! Η λύση βρίσκεται στην οργάνωση, στη μαζικότητα, στο δίκιο μας. Δε θα σταματήσουν αν δεν ορθώσουμε ένα τεράστιο λαϊκό τείχος αντίστασης και ανατροπής.
            Αν δεν ανατρέψουμε κυβέρνηση-αντιλαϊκή πολιτική και γενικότερα αν δεν ανατρέψουμε την εξουσία-δικτατορία των μονοπωλίων και της Ε.Ε. Το σίγουρο είναι ένα: Όσο θα εφαρμόζεται η πολιτική του ευρωμονόδρομου και του κεφαλαίου, τα προβλήματά μας θα γίνονται ακόμα πιο εκρηκτικά, η ζωή μας θα χειροτερεύει. Δεν υπάρχει φιλολαϊκή λύση και προοπτική, με εναλλαγές κυβερνήσεων στο πλαίσιο του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης και της Ε.Ε.
            Να γυρίσουμε την πλάτη σε παλιούς και νέους κυβερνητικούς "σωτήρες". Οι δήθεν εξαγγελίες κυβέρνησης και τα ψίχουλα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη ΔΕΘ δεν αφήνουν περιθώρια για αυταπάτες. Υπόσχονται κόλαση διαρκείας για το λαό, την ίδια ώρα που επιδιώκουν να κατέβει ακόμα περισσότερο ο πήχης των απαιτήσεων των εργαζομένων, στο όνομα του "ρεαλισμού", δηλαδή να προσαρμοστεί στα όρια και στις αντοχές της καπιταλιστικής οικονομίας. Δε δεσμεύονται ούτε καν για την αναπλήρωση των τεράστιων απωλειών, την επαναπρόσληψη των συναδέλφων μας. Αφήνουν ανέπαφο όλο το αντιλαϊκό και αντεργατικό οικοδόμημα που επιβλήθηκε στην Κοινωνική Ασφάλιση, στην Υγεία, στην Παιδεία και αλλού.
Λύση και προοπτική υπάρχει!
Οι εργαζόμενοι στην εκπαίδευση και παντού να υψώσουμε το ανάστημά μας, με ενωμένο, ταξικό – ανυποχώρητο αγώνα, απαιτώντας εδώ και τώρα να δοθούν λύσεις στα λαϊκά προβλήματα.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ να αλλάξουμε τα πράγματα. Προϋπόθεση για να λυθούν τα προβλήματά μας είναι μια άλλη πολιτική προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, ένας άλλος δρόμος ανάπτυξης.
Που θα συγκρουστεί με τα μεγάλα συμφέροντα, που θα σπάσει τα δεσμά της Ε.Ε. και των μονοπωλίων. Που θα μετατρέψει σε κοινωνική-λαϊκή περιουσία όλο τον πλούτο που παράγεται.
Μόνο έτσι μπορεί να γίνει ο λαός αφέντης στον πλούτο που παράγει. Μόνο στο πλαίσιο μιας τέτοιας προοπτικής θα απαλλαγούν οι εργαζόμενοι από το σαράκι της ανεργίας και των απολύσεων, θα έχουμε δωρεάν σχολεία και μόρφωση για όλα τα παιδιά, θα έχουμε δωρεάν γιατρούς, φάρμακα, παιδικούς σταθμούς, σταθερή μόνιμη δουλειά, ελεύθερο χρόνο και διακοπές για όλους. Μια τέτοια προοπτική πρέπει να υπηρετούν οι αγώνες μας σήμερα. 

Πλαίσιο αιτημάτων
Απαιτούμε:
·  Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά, να μη χαθεί ούτε μια διδακτική ώρα, με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση όλων όσων εργάζονται ως ωρομίσθιοι, αναπληρωτές ή με άλλη σχέση ελαστικής εργασίας, να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία το διάστημα 2010-2014.
·  Να παρθούν πίσω οι απολύσεις, όλοι οι συνάδελφοι που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα να γυρίσουν στην εργασία τους.
·  Κάτω τα χέρια από το Ασφαλιστικό! Να καλυφθούν άμεσα οι ανάγκες των ταμείων από το Κράτος, κρατική εγγύηση συντάξεων και παροχών. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων.
·  Αυξήσεις εδώ και τώρα στους μισθούς που να καλύπτουν ένα μέρος από τις απώλειες που έχουμε. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη.
·  Όχι στη νέα φοροληστεία και τα χαράτσια. Να καταργηθεί τώρα ο λεγόμενος φόρος αλληλεγγύης. Να πληρώσει το μεγάλο κεφάλαιο τους φόρους!
·  Χρηματοδότηση ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτηριακή, υλικοτεχνική υποδομή και εποπτικά μέσα για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη γονιών.
·  Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά. Να εξασφαλιστεί δωρεάν γεύμα στο σχολείο με ευθύνη του Κράτους και της Τοπικής Διοίκησης
·  Μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών που βρίσκονται μακριά από το σπίτι τους και τις οικογένειές τους (επίδομα ενοικίου και θέρμανσης, δωρεάν μετακίνηση κ.α.).
·  Μέτρα στήριξης των ανέργων, επίδομα ανεργίας σε όλους τους ανέργους, το διάστημα της ανεργίας να αναγνωρίζεται σαν συντάξιμος χρόνος.
·  15 νήπια-προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α και Β τάξης. 20 μαθητές ανά δάσκαλο και καθηγητή στις υπόλοιπες τάξεις. Να μην εφαρμοστεί η νέα ΚΥΑ για τις μεταφορές. Εξασφάλιση ασφαλούς δωρεάν μεταφοράς για όλα τα παιδιά.
·      Όχι στον αντιδραστικό, κρατικό έλεγχο, τη λεγόμενη αξιολόγηση. Κανένας συνάδελφος να μην κάνει αίτηση για «οικειοθελή» αξιολόγηση, να μην παραδώσει έκθεση αυτοαξιολόγησης προς το Διευθυντή ή το Σχολικό Σύμβουλο. Κανείς να μην πάρει μέρος στις διαδικασίες. Αν δοθούν έντυπα αυτοαξιολόγησης, τα καταθέτουμε στους Συλλόγους-στις ΕΛΜΕ. Να μην προχωρήσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων στη συγκρότηση και λειτουργία των ομάδων εργασίας, όπως προβλέπει η διαδικασία για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Να οργανώσουμε την ενημέρωση των γονέων και των μαθητών για τους πραγματικούς στόχους της αξιολόγησης, να αποκαλύψουμε τον αντιλαϊκό, ταξικό χαρακτήρα των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Έξω οι αξιολογητές από τα σωματεία. Διαγραφή από τις ΕΛΜΕ/Συλλόγους Περιφερειακών Διευθυντών, Διευθυντών Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων. Όσοι Διευθυντές Σχολείων γίνουν αξιολογητές δεν έχουν θέση στους Συλλόγους/στις ΕΛΜΕ
·  Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο , ενιαία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, για όλα τα παιδιά. Καμία επιχειρηματική δράση στην Παιδεία.      
Επιπλέον προτείνουμε στο πρόγραμμα δράσης του ΔΣ της ΟΛΜΕ
·      Συμμετέχουμε στη δίμηνη, αγωνιστική καμπάνια ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, από κοινού με εκατοντάδες  Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα, σωματεία του Ιδιωτικού και του Δημόσιου Τομέα, από κοινού με φορείς των αυτοαπασχολούμενων, των αγροτών, με κορύφωση την πραγματοποίηση Πανελλαδικού Συλλαλητηρίου την 1η Νοέμβρη (12:00 Σύνταγμα), όπου και προετοιμάζεται μαζική κάθοδος στην Αθήνα από κάθε γωνιά της Ελλάδας.
·      Στα πλαίσια της καμπάνιας, οργανώνουμε-συμμετέχουμε στις αγωνιστικές πρωτοβουλίες, όπως π.χ. στις εφορίες ενάντια στα χαράτσια, στα Υπουργεία, σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, στα συλλαλητήρια στις 3/10 ή 4/10 σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας
·      Συμμετέχουμε στην καμπάνια "Ένα τετράδιο για τα παιδιά της Παλαιστίνης", μετά από κάλεσμα της ΠΣΟ, της FISE, σε συνεργασία με τη Γενική Ένωση Παλαιστινίων Εργατών
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ, ΤΗ ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τη χρονιά που πέρασε η πλειοψηφία του κλάδου έδειξε την αντίθεσή της στην προώθηση του αντιδραστικού κρατικού έλεγχου, στη λεγόμενη αξιολόγηση.
Οι αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων και Διοικητικών Συμβουλίων των ΕΛΜΕ, οι αποφάσεις χιλιάδων συλλόγων διδασκόντων ενάντια στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας, αποτελούν θετική παρακαταθήκη στην αναμέτρηση με την πολιτική της κυβέρνησης και της Ε.Ε.
Η κυβέρνηση, προκειμένου να κάμψει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, υποχρεώθηκε να προχωρήσει στην έκδοση εγκυκλίου για την υποχρεωτική συγκρότηση ομάδων εργασίας, εκτοξεύοντας απειλές σε όσους αντιτίθενται έμπρακτα στην υλοποίηση της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης κι αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά ότι αντιλαϊκή πολιτική και αυταρχισμός πάνε μαζί.
Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης-Ε.Ε.-κεφαλαίου, πρέπει να συνεχιστεί. Για μια ακόμα φορά επισημαίνουμε ότι:
Η λεγόμενη αξιολόγηση δεν έχει καμία σχέση με την ανάγκη επιστημονικής, τεχνικής, επαγγελματικής στήριξης των δημοσίων υπαλλήλων, των εκπαιδευτικών. Ούτε έχει στόχο να εξαλείψει τις αιτίες που δημιουργούν και οξύνουν τα λαϊκά προβλήματα.
Με το «βούρδουλα» και τη βία της αξιολόγησης, συνολικά με τις αναδιαρθρώσεις στο Δημόσιο στοχεύουν να δυναμώσει η τάση υποχώρησης, συμβιβασμού και χειραγώγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων, στοχεύουν σε ένα κράτος ακόμα πιο αυταρχικό, ακόμα πιο εχθρικό απέναντι στους Δημόσιους Υπάλληλους και το λαϊκό κίνημα και ταυτόχρονα ένα κράτος που θα υπηρετεί πιο αποτελεσματικά τη στρατηγική της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων. Στοχεύουν στην ενίσχυση της επιχειρηματικής λειτουργίας στα Νοσοκομεία, στα σχολεία, στα Πανεπιστήμια, γενικότερα στις υπηρεσίες του Δημόσιου Τομέα. Με τη λεγόμενη αξιολόγηση στοχεύουν στην προώθηση σαρωτικών ιδιωτικοποιήσεων, στην παράδοση ολόκληρων τομέων και υπηρεσιών σε ιδιώτες, προκειμένου να ενισχύσουν την κερδοφορία τους.
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση, αναδεικνύει τη σχολική μονάδα ως αυτόνομη, ως κύριο δηλαδή φορέα προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, με ευθύνη στα οικονομικά της και στο πρόγραμμα λειτουργία της, πράγμα που οδηγεί στη διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, στην σύνδεσή τους με χορηγούς και τα κέρδη των επιχειρήσεων. Επικεντρώνεται στις επιδόσεις και τη διαρροή των μαθητών («επιτεύγματα και πρόοδος μαθητών», «διαρροή και φοίτηση», «ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών»...), πράγμα που είναι για μας ηθικά και παιδαγωγικά ανεπίτρεπτο. Αγνοεί συνειδητά τις διαφορετικές κοινωνικές αφετηρίες από τις οποίες ξεκινάνε οι ίδιοι οι μαθητές.
Ζητούν από εμάς τους εκπαιδευτικούς να διαδραματίσουμε αποφασιστικό ρόλο στην προώθηση ενός νέου αντιδραστικού σχολείου που θα διαχωρίζει τους μαθητές:
  • σε αυτούς που «παίρνουν τα γράμματα» και άρα δικαιούνται μόρφωση και
  • σε αυτούς που «δεν παίρνουν τα γράμματα» και οδηγούνται εκτός σχολείου στην κατάρτιση με κάποιες δεξιότητες στην μαθητεία-παιδική εργασία, στην αυριανή δουλειά χωρίς δικαιώματα.
Να γίνουμε συνένοχοι στην εγκατάλειψη του σχολείου από τα «παιδιά μας» στην πιο κρίσιμη ηλικία, αντί να συμβάλλουμε στη διαμόρφωση ανθρώπων με ολοκληρωμένη προσωπικότητα, που θα αναπτύσσουν κριτική ικανότητα, θα μπορούν να εξηγούν την πραγματικότητα ώστε να παρεμβαίνουν σ΄ αυτή και να την αλλάζουν.
Κανείς να μην πέσει στην παγίδα και στις ψεύτικες ελπίδες που καλλιεργεί η κυβέρνηση για δήθεν αυξήσεις στους μισθούς, όσων αξιολογηθούν θετικά. Οι ποσοστώσεις του νόμου 4024/2012, το πάγωμα των βαθμών, η ασταμάτητη αφαίμαξη και φορολεηλασία, δεν αφήνουν περιθώριο για ψευδαισθήσεις. Εξάλλου, η κυβέρνηση ετοιμάζει νέο μισθολόγιο με στόχο να εξισώσει το μισθό στο Δημόσιο με τον κατώτερο μισθό στον Ιδιωτικό Τομέα (586 μικτά).
Με την αξιολόγηση επιχειρείται να αθωωθούν οι κυβερνητικές ευθύνες για τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές αφού η αξιολόγηση επιχειρεί να μεταφέρει τα ταξικά αποτελέσματα της πολιτικής της Ε.Ε.-επιχειρήσεων-κυβέρνησης στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στο γονιό, στη σχολική μονάδα.
Επιβεβαιώνεται ότι στο πλαίσιο του σημερινού δρόμου ανάπτυξης, της σημερινής εξουσίας και του σημερινού, αντιδραστικού, κρατικού μηχανισμού δε μπορεί να υπάρξει αξιολόγηση που θα έχει φιλολαϊκά χαρακτηριστικά, δε μπορεί να υπάρξει «καλή» αξιολόγηση, όπως προπαγανδίζει η συνδικαλιστική πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ, άλλων Ομοσπονδιών. Πρόκειται κυριολεκτικά για απόψεις που τσακίζουν την αποτελεσματικότητα των αγώνων, που ενσωματώνουν το κίνημα στη στρατηγική και την πολιτική της κυβέρνησης.
Άλλωστε, στις χώρες που εφαρμόστηκαν οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, με ή χωρίς μνημόνιο, με ή χωρίς Τρόικα, οδήγησαν σχολικές μονάδες στο κλείσιμο σχολείων, στην αύξηση των ταξικών φραγμών, σε απολύσεις, στην κατάργηση της σταθερής και μόνιμης δουλειάς.
Στη βάση αυτών των εξελίξεων απευθύνουμε κάλεσμα σε κάθε συνάδελφο, σε όλους τους Συλλόγους, όλες τις ΕΛΜΕ:
  • Κανένας συνάδελφος να μην κάνει αίτηση για «οικειοθελή» αξιολόγηση, να μην παραδώσει έκθεση αυτοαξιολόγησης προς το Διευθυντή ή το Σχολικό Σύμβουλο. Κανείς να μην πάρει μέρος στις διαδικασίες. Αν δοθούν έντυπα αυτοαξιολόγησης, τα καταθέτουμε στους Συλλόγους-στις ΕΛΜΕ.
  • Να μην προχωρήσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων στη συγκρότηση και λειτουργία των ομάδων εργασίας, όπως προβλέπει η διαδικασία για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
  • Με συλλογικά οργανωμένο τρόπο, μέσα από αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων, περιοδείες, συσκέψεις, να οργανώνουμε τον αγώνα ενάντια στον αντιδραστικό-κρατικό έλεγχο, τη λεγόμενη αξιολόγηση. Απαιτούμε να καταργηθεί όλο το αντιδραστικό, νομοθετικό πλαίσιο που έχει σχέση με τη λεγόμενη αξιολόγηση
  • Να οργανώσουμε την ενημέρωση των γονέων και των μαθητών για τους πραγματικούς στόχους της αξιολόγησης. Να αποκαλύψουμε τον αντιλαϊκό, ταξικό χαρακτήρα των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση
 Πρόγραμμα δράσης

1. Πρώτος άξονας δράσης: 
  • Ενωτικές αγωνιστικές πρωτοβουλίες ΟΛΜΕ, με ομοσπονδίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και ΑΔΕΔΥ για: φορολογικό – συνταξιοδοτικό – νέομισθολόγιο – νέος συνδικαλιστικός νόμος. 
  • Πρόταση προς ΑΔΕΔΥ για πανδημοσιοϋπαλληλική κινητοποίηση (συλλαλητήριο και στάση) στις 10 Οκτώβρη, ημέρα της εκδίκασης στο ΣτΕ της προσφυγής της ΑΔΕΔΥ για την αξιολόγηση, και 
  • απεργία (πανεργατική) το Νοέμβρη.
              2. Δεύτερος άξονας δράσης: Με αιχμή τα εργασιακά αιτήματα των εκπαιδευτικών και επιδίωξη άμεσης συνεργασίας με τη ΔΟΕ για διαμόρφωση κοινού προγράμματος αγωνιστικών κινητοποιήσεων από τον Οκτώβρη, με κλιμάκωση και διάρκεια, με πρώτο βήμα την οργάνωση συλλαλητηρίων για την παιδεία τον Οκτώβρη. Αναγκαία προϋπόθεση η προσέγγιση και στενή συνεργασία ΕΛΜΕ και διδασκαλικών συλλόγων σε όλη την Ελλάδα και η συνεργασία με τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων.
 
              3. Τρίτος άξονας δράσης: προγραμματισμός παρεμβάσεων της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ σε συνεργασία  με τα συντονιστικά των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα, με συγκεντρώσεις στα υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης. 

              4. Τέταρτος άξονας δράσης: υλοποιώντας την απόφαση του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ στις 21/8/2014, με την οποία αποφασίστηκε η προκήρυξη Απεργίας – «Αποχής», «από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ 152/13) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10)»,καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους Διευθυντές σχολείων και τους Σχολικούς Συμβούλους να μη συμμετάσχουν σε καμιά διαδικασία με την οποία υλοποιείται το παραπάνω νομοθετικό πλαίσιο για την Αξιολόγηση.

 
Το προεδρείο της Γ.Σ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR