Ads 468x60px

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

Για τις δηλώσεις του κ. Φίλη ενάντια στους εκπαιδευτικούς



Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                         Θεσσαλονίκη 22/2/ 2016
Πρ. Κορομηλά 51 τκ 54622                                  
 e-mail:  gelmeth3@gmail.com

 Για τις δηλώσεις  του κ. Φίλη ενάντια στους εκπαιδευτικούς.
O νυν υπουργός Παιδείας, ακολουθώντας τα βήματα και την τακτική των προκατόχων του και μάλιστα σ΄ έναν ιδιότυπο συναγωνισμό μ’ αυτούς, «αποκάλυψε σημεία και τέρατα» για τη λειτουργία των σχολείων, όπως σχολιάζει  το ρεπορτάζ της Καθημερινής που εκθειάζει το θάρρος του υπουργού.
 Τα «αδιάσειστα στοιχεία» που παρουσίασε ο κ. Φίλης στην Επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, παρουσία μάλιστα εκπροσώπων της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ, ήταν, πρώτον, ότι οι εκπαιδευτικοί αντί να κάνουν μάθημα στις σχολικές τάξεις, έχουν «13.500 ώρες σε γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο τους», και δεύτερον ότι υπάρχουν «πάνω από 2.000 ολιγομελή τμήματα, πολλά από τα οποία και με κάτω από 10 μαθητές».
Δεν είναι η πρώτη φορά που Υπουργός Παιδείας ανακαλύπτει αργόμισθους εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικούς που δεν εξαντλούν το ωράριό τους, εκπαιδευτικούς που αντί για μάθημα κάνουν γραμματειακή υποστήριξη, σχολεία με λιγότερους από τους
προβλεπόμενους μαθητές κλπ.
Φυσικά πίσω από τέτοιες ενέργειες παραποίησης ή μη αντικειμενικής ανάγνωσης των στοιχείων υπάρχει δόλος με στόχο την προώθηση των προτάσεων του ΟΟΣΑ και των μνημονίων που επιδιώκουν να πετύχουν δραστική συρρίκνωση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας. Και ο τρόπος για να πετύχουν κάτι τέτοιο είναι να «στριμώξουν» εκείνους που αντιστέκονται στα άνομα αυτά σχέδια, τους εκπαιδευτικούς. Εδώ θα πρέπει να πούμε  ότι η παραποίηση στοιχείων για τη χώρα μας δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο αλλά θεωρούμε  ότι λίγη αποκατάσταση της αλήθειας είναι επιβεβλημένη. 
Ας τα πάρουμε με τη σειρά.
Οι 13.500 ώρες γραμματειακής υποστήριξης αντιστοιχούν στο 0,5% των 2.800.000 ωρών διδασκαλίας!. Το φοβερό που «αποκάλυψε», ως καλός δημοσιογράφος, ενώ όφειλε να το γνωρίζει ως υπουργός από την αρχή της χρονιάς, είναι ότι σε ορισμένα σχολεία ορισμένοι εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν ελάχιστες ώρες από το υποχρεωτικό τους ωράριο (1έως 3ώρες) με γραμματειακή υποστήριξη!
Αυτό πράγματι συμβαίνει κυρίως σε ορισμένες ειδικότητες καθώς αφενός μεν το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών έχει αυξηθεί με νόμο από την εποχή Αρβανιτόπουλου (η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είχε υποσχεθεί να τον καταργήσει) αφετέρου σχεδόν κάθε χρόνο έχουμε αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των γνωστικών αντικειμένων αλλά και αλλαγές στις αναθέσεις μαθημάτων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεχνητά πλεονάσματα σε ειδικότητες και η κάλυψη του ωραρίου να καθίσταται δύσκολη.
Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί μετακινούνται –παρά τον νόμο- σε πέντε, έξι ή και επτά σχολεία για να καλύψουν το διδακτικό τους ωράριο. Σ’ ορισμένες περιπτώσεις το ωράριο καλύπτεται με την πραγματοποίηση προγραμμάτων αγωγής υγείας περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κ.α. ή  με ώρες γραμματειακής υποστήριξης.
Μάλιστα, είναι κατάφωρη αδικία για τους εκπαιδευτικούς να λαμβάνεται υπόψη μόνο ο διδακτικός χρόνος όσον αφορά την εργασία τους, αφού είναι επιφορτισμένοι και με αρκετές γραφειοκρατικές και διοικητικές εργασίες. Στη χώρα μας το βοηθητικό προσωπικό και η γραμματειακή υποστήριξη θεωρούνται άσκοπες πολυτέλειες. Αντί λοιπόν να απολογείται και ο νυν υπουργός για τη συνεχιζόμενη παντελή έλλειψη διοικητικού προσωπικού αποκαλεί τεμπέληδες και αργόμισθους τους εκπαιδευτικούς γιατί εργάζονται και ως γραμματείς!
Είναι ειρωνικό ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί ασχολούνται νυχθημερόν να συμπληρώσουν τις άπειρες  άχρηστες εφαρμογές τού my school και τα λεπτομερή εξονυχιστικά στοιχεία που απαιτεί, τα οποία ο υπουργός στη συνέχεια αξιοποιεί για να ενοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς για τα κενά!
Επειδή η κυβέρνηση και το υπουργείο δεν κατάφεραν ούτε τώρα προς το τέλος της χρονιάς να καλύψουν τα κενά με μόνιμους διορισμούς (2500 μόνιμους διορισμούς είχε εξαγγείλει προεκλογικά η κυβέρνηση) στρέφονται εναντίον των εκπαιδευτικών παρουσιάζοντάς τους στους γονείς και στην κοινωνία ως ένοχους γι αυτό.
Όσον αφορά στα ολιγομελή τμήματα (που, σημειωτέον, αποτελούν το 2,5% του συνόλου), ο υπουργός και η κυβέρνηση αγνοούν (;;;) την ελληνική ιδιαιτερότητα με τα σχολεία στις ορεινές, ακριτικές και νησιωτικές περιοχές της χώρας. Και στην περίπτωση αυτή υπάρχουν δύο επιλογές. Ή να λειτουργήσουν τα σχολεία με λιγότερους μαθητές από τους προβλεπόμενους ή να κλείσουν και να αφήσουν τους μαθητές των περιοχών αυτών στην τύχη τους. Ειδικά φέτος, υπάρχουν και ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ εξαιτίας της τρομακτικής αιμορραγίας του μαθητικού δυναμικού τους μετά την κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων και τις διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών οι οποίοι τώρα προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις πληγές που άφησαν πίσω τους.
Έτσι νομίζει ο κ. Φίλης και η κυβέρνησή του ότι αντιμετωπίζει την κραυγαλέα αντίφαση του προεκλογικού τους προγράμματος για την παιδεία και της εφαρμοζόμενης μνημονιακής πολιτικής μετά την υποταγή τους στις πολιτικές λιτότητας Ε.Ε., Δ.Ν.Τ. και κεφαλαίου.
Όταν ισχυρίζονται ότι «οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν 8, 10 ώρες μόνο από το πρόγραμμα τους» (!!!) και «όσους διορισμούς και να κάνουμε δε λύνεται το πρόβλημα» δηλώνουν ότι θα υλοποιήσουν τις δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου και των κατευθύνσεων της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ για νέα αύξηση του ωραρίου, συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, περικοπές στα προγράμματα, στις δομές αντισταθμιστικής εκπαίδευσης και στα τμήματα ένταξης, να μετατρέψουν τους εκπαιδευτικούς σε «λάστιχο» να καλύπτουν οπουδήποτε και οποτεδήποτε τα κενά της πολιτικής τους.  

Όλο και περισσότερο ο κ. Φίλης μοιάζει στους προκατόχους του Διαμαντοπούλου, Λοβέρδο και Αρβανιτόπουλο και χρησιμοποιεί τα ίδια αναμασημένα «επιχειρήματα» . Ταυτίζεται δε και με τον κ. Φορτσάκη της Ν.Δ. που προσφάτως ζητούσε στη βουλή αύξηση του ωραρίου μας στηριζόμενος κι αυτός στην νέα έκθεση του ΟΟΣΑ.
Μάλλον όμως θα έχει την τύχη τους, όσους «διαλόγους» και αν υποκρίνεται ότι κάνει, όσο και αν βρίσκει πρόθυμους στην πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ που δεν τόλμησαν μέσα στη βουλή να ψελλίσουν ούτε μια διαμαρτυρία για την απαξιωτική του συμπεριφορά απέναντι στους εκπαιδευτικούς της χώρας
Είναι αστείο να κατηγορούν τους Έλληνες εκπαιδευτικούς για τεμπέληδες, αργόμισθους και  υπεράριθμους. Με αυταπάρνηση και βαθιά συναίσθηση του ρόλου τους οι εκπαιδευτικοί κρατάνε ακόμα όρθιο το ελληνικό σχολείο παρά την απαξίωση, την αμφισβήτηση και τον πόλεμο που δέχονται.
Οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται ενάντια στις αντιδραστικές καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις που στοχεύουν στο φθηνό σχολείο της αγοράς και της αμάθειας.
Αγωνίζονται και υπερασπίζονται ένα δημόσιο δημοκρατικό δωρεάν σχολείο που να χωράει όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                  Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
                      ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ                      ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR