Γ΄
ΕΛΜΕ -
ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Θεσσαλονίκη
30/8/2016
Πρ.
Κορομηλά 51
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
54622
Τηλ.
Επικοινωνίας 6979850143
Να αποσυρθεί η
απαράδεκτη εγκύκλιος του Υπουργείου!
Να ματαιώσουμε
τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια!
Το Υπουργείο Παιδείας με κατεπείγουσα εγκύκλιό του προς τις
Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλεί τα Υπηρεσιακά
Συμβούλια να συνεδριάσουν μέχρι τις 2 Σεπτεμβρίου για να τοποθετήσουν τους εκπαιδευτικούς
σε λειτουργικά κενά ώστε να ολοκληρώσει
τις μετακινήσεις «πλεοναζόντων» μόνιμων εκπαιδευτικών εντός των περιφερειών στα
πλαίσια της κινητικότητας μέσα στο πρώτο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου.
Επίσης στην εγκύκλιο
αναφέρεται ότι σε περίπτωση αδυναμίας
συνεδριάσεων των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, η διαδικασία τοποθετήσεων πρέπει να γίνει
μέχρι τις 2 Σεπτεμβρίου με απόφαση των Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα
με την απόφαση του υπουργείου θα πρέπει:
·
Οι εκπαιδευτικοί να
κάνουν δηλώσεις σε
κενά τα οποία θα δοθούν 29/8
·
οι
σύλλογοι διδασκόντων να συνεδριάσουν την Πέμπτη 1/9, στις 9.00 πμ. να κάνουν
κατανομή των ωρών διδασκαλίας(!!!) και να αποστείλουν το πρακτικό μέχρι τις 1
στις διευθύνσεις!
·
Στις 2/9
θα γίνουν όλες οι τοποθετήσεις (!!!) και στις 5/9 να έχουν σταλεί κενά και πλεονάσματα
στις Περιφέρειες.
Αυτή
η εγκύκλιος μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους, γιατί:
- Οι συνάδελφοι στις 29/8 που θα χρειαστεί να κάνουν τις δηλώσεις (τα σχολεία θα είναι κλειστά και έτσι) δεν θα μπορούν να έχουν υπόψη τους όλα τα κενά μετά και τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων. Με όλα τα παραπάνω και τα στενά χρονοδιαγράμματα στην πράξη η επεξεργασία των κενών και πλεονασμάτων απ’ το ΠΥΣΔΕ θα είναι ανύπαρκτη.
- Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί είναι πολύ δύσκολο να προλάβουν να ενημερωθούν έγκαιρα για τη διαδικασία.
- Στις 1/9 δε θα υπάρχουν τα πραγματικά δεδομένα σε ότι αφορά το πραγματικό μαθητικό δυναμικό και τα τμήματα των σχολείων λόγω των επαναληπτικών εξετάσεων των ανεξεταστέων μαθητών, των μετεγγραφών των μαθητών, της αλλαγής Ο.Μ. και μαθημάτων επιλογής στα ΓΕΛ κ.τ.λ.
- Επιπρόσθετα πλασματική εικόνα για τις ανάγκες των σχολείων δημιουργεί και το γεγονός ότι δεν είναι γνωστές οι άδειες των εκπαιδευτικών που θα προκύψουν με το επίσημο άνοιγμα των σχολείων από 1η Σεπτέμβρη, και το γεγονός ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί από το Υπ. Παιδείας οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών με δική του ευθύνη.
Με την εγκύκλιο αυτή, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί με πραξικοπηματικό τρόπο και “fast track”
διαδικασία να φέρει τους εκπαιδευτικούς προ τετελεσμένων γεγονότων,
Ο στόχος
του Υπουργείου είναι να δημιουργήσει και με αυτό τον τρόπο μείωση των αναγκών
σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα προσπάθειας μείωσης της
λειτουργίας τμημάτων είναι το κλείδωμα
των τμημάτων των ΕΠΑΛ στις 16 Σεπτεμβρίου όταν τα αποτελέσματα των επαναληπτικών
εξετάσεων στα Γυμνάσια θα είναι γνωστά
στις 10-11 Σεπτεμβρίου.
Με
προηγούμενες υπουργικές αποφάσεις και με τον ν. 4386/16, το τεράστιο ποσοστό υπεραρίθμων εκπαιδευτικών
που θα προκύψει στα ΕΠΑΛ με την συγχώνευση τομέων και ειδικοτήτων, αναθέτει σε
τεχνικές ειδικότητες πχ ΠΕ12 και ΠΕ 14,
την διδασκαλία μαθημάτων άσχετα με το πτυχίο τους, σε γυμνάσια και
δημοτικά, καταλύοντας κάθε έννοια επιστημονικής και παιδαγωγικής δεοντολογίας.
Αλήθεια τι μπορούν να διδάξουν οι συνάδελφοι των ΕΠΑΛ στα δημοτικά; Το μόνο που
ενδιαφέρει το υπουργείο είναι να
«καλύψει» τα κενά εκ των εν ενόντων και να μη κάνει αν είναι δυνατόν καμία
πρόσληψη αναπληρωτών, σύμφωνα με τις επιταγές του 3ουμνημόνιου!
Ανοίγει
διάπλατα την πόρτα για αδιαφανείς διαδικασίες στις τοποθετήσεις αφού τίποτε δεν
προλαβαίνει να ελεγχθεί και να καταγραφεί.
Το
Υπ. Παιδείας ενεργοποιεί το αντιδραστικό καθηκοντολόγιο, καταργώντας
ουσιαστικά τους Συλλόγους, αναθέτοντας σε δ/ντες σχολείων να περάσουν κατανομές
και σε δ/ντες Εκπαίδευσης να τοποθετήσουν μόνοι τους(!!!) αν δεν αποφασίσουν τα
ΠΥΣΔΕ.
Με την τακτική του αυτή το Υπουργείο Παιδείας πιστεύει ότι
θα αποφύγει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και ότι θα δείξει στην κοινωνία
ότι με την έναρξη των μαθημάτων «όλα λειτουργούν κανονικά», όταν αυτό που κάνει
στην πραγματικότητα είναι με όσο γίνεται λιγότερο προσωπικό και με απόλυτη
ευελιξία στη διαχείριση των εκπαιδευτικών να «λειτουργήσει» τα σχολεία, χωρίς
να ενδιαφέρεται για τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών.
Τα σχολεία θα έπρεπε να είναι έτοιμα να λειτουργήσουν το
Σεπτέμβριο όπως είναι αυτονόητο :
1. Με την πρόσληψη
22.000 μόνιμων εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής από τον Απρίλη και την εισαγωγική επιμόρφωση τους.
2. Με την
ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις, αποσπάσεις)
ως το τέλος Ιουνίου.
3. Με την λειτουργία τμημάτων
με 20 μαθητές, ολιγομελή στις κατευθύνσεις και τα εργαστήρια. Εφαρμογή του
νόμου για την μείωση των μαθητών στο τμήμα εάν υπάρχουν μαθητές με ειδικές
μαθησιακές δυσκολίες.
4. Με παράλληλη
διδασκαλία των ξένων γλωσσών σε μικρά τμήματα.
5. Με πρόβλεψη
και προετοιμασία της ενισχυτικής διδασκαλίας από τον Σεπτέμβριο κ.ο.κ
Απαιτούμε
από το Υπ. Παιδείας να αποσύρει αμέσως αυτή την εγκύκλιο, όλες τις
αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις:
μείωση
ωρολογίου προγράμματος, κατάργηση των υπευθύνων εργαστηρίων, όρια στην
λειτουργία των ομάδων προσανατολισμού στα ΓΕΛ, για την ειδική αγωγή, αναθέσεις
με δημοσιονομικά κριτήρια, τις αλλαγές στα δημοτικά και νηπιαγωγεία κ.λ.π. Να επαναφέρει το ωράριο του 2013.
Καλούμε τους
Δ/ντές Εκπαίδευσης και τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΔΕ να σεβαστούν τον κλάδο, τις
κατακτήσεις και τα δικαιώματά του και να μην προχωρήσουν σε αποφάσεις αγνοώντας
τον.
Προς
αυτή την κατεύθυνση καλούμε:
1. Σε παραστάσεις διαμαρτυρίας των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων
εκπαιδευτικών της Π.Ε. στις διευθύνσεις
Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης την Τετάρτη στις 10.30 πμ και 1 μμ στην
Περιφέρεια..
2. Όλους τους συναδέλφους/ισσες
σε παράσταση διαμαρτυρίας στα ΠΥΣΔΕ Ανατολικής
και δυτικής Θεσσαλονίκης την Παρασκευή 2/9 στις 12 μ
3. Καμιά μετακίνηση συναδέλφου στην περιφέρεια. Πλήρης διαφάνεια.
4. Τους
αιρετούς να απέχουν από οποιαδήποτε αδιαφανή διαδικασία μη νομιμοποιώντας με
την παρουσία τους τέτοιες ενέργειες.
5. Τους συλλόγους να μη προχωρήσουν σε κατανομή
ωρών αφού δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Με τις αποφάσεις τους να επισημαίνουν τα τεχνικά και ουσιαστικά προβλήματα εφαρμογής της εγκυκλίου και να
ζητήσουν την απόσυρση της. Επιπλέον να καταγράψουν την κατάσταση του σχολείου και τα αιτήματα για εκπαιδευτικό προσωπικό στο
κάθε σχολείο.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ