Ads 468x60px

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Για τις «Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων» (ΔΥΕΠ)



Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                      Θεσσαλονίκη 6/10/2016
Πρ. Κορομηλά 51 τκ 54622                                  
 e-mail:  gelmeth3@gmail.com
 για τις «Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων» (ΔΥΕΠ)
Η εγκύκλιος  για τις «Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων» (ΔΥΕΠ) δείχνει με εκκωφαντικό τρόπο το πώς η κυβέρνηση εννοεί την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών:
·       Δημιουργία προπαρασκευαστικών (ή μήπως μόνιμων;) δομών εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας και γκετοποιήσης αντί της πλήρους ένταξης των προσφυγόπουλων στο δημόσιο σχολείο σε αντίθεση με τις θέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας
·       Από την άλλη χρησιμοποιεί τη νέα  «δομή» για να ανοίξει την «κερκόπορτα» της πλήρους ευελιξίας των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών που θα εργαστούν σε αυτές.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η εργασιακή
σχέση των συναδέλφων δεν είναι απλώς ελαστική εργασία αλλά επί της ουσίας ωρομισθία: όλοι οι αναπληρωτές για την ΠΕ και την ΔΕ, εκτός από τους νηπιαγωγούς, θα είναι μειωμένου ωραρίου, χωρίς να γνωρίζουμε το παραμικρό για τις ώρες που προσφέρονται ανά περιοχή προτίμησης, τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα,  τον τρόπο κατανομής των ωρών και, συνεπώς, το ύψος του μισθού.
Οι αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου  έχουν διδακτικό ωράριο από 5-15 ώρες, πληρώνονται αναλογικά και πουθενά στην εγκύκλιο δεν αναφέρεται πώς θα κατανεμηθούν οι ώρες και ποιες θα είναι αυτές ανά ΔΥΕΠ. Για παράδειγμα, θα καλύπτουν το μάξιμουμ των 15 ωρών ο καθένας  με κριτήριο τη σειρά τους στον πίνακα αναπληρωτών ή θα μοιράζονται ισόποσα 6-7 ώρες ο καθένας, με αντίστοιχα απειροελάχιστα μόρια προϋπηρεσίας  και μισθό μικρότερο και από το ταμείο ανεργίας.
 H πρόσληψη αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου καθιερώθηκε με τον νόμο 3848/2010 της Διαμαντοπούλου για το λεγόμενο "νέο" σχολείο και αφορά αναπληρωτές που προσλαμβάνονται με ωράριο από 5 ως και 15...ώρες ανά εβδομάδα! Αυτό σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος αναπληρωτής θα παίρνει ως μισθό τα αντίστοιχα εικοστά τέταρτα το μήνα, π.χ. 12/24,  και την αντίστοιχη μειωμένη προϋπηρεσία!
Οι αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο έχουν μειωμένη προϋπηρεσία, άρα πέφτουν και στους πίνακες την επόμενη χρονιά, ενώ ταυτόχρονα αυτό μειώνει τη δυνατότητα να πάρουν ακόμα και ταμείο ανεργίας!
Με την εγκύκλιο δεν μιλάμε απλώς για εργασιακή περιπλάνηση αλλά για εκπαιδευτικούς «τιραμόλα», αφού δίνεται η δυνατότητα στο οικείο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ να τους τοποθετεί εντός του σχολικού έτους σε άλλη «δομή» από αυτή που αρχικά τοποθετήθηκαν είτε εντός του ίδιου ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ ή ακόμα και σε άλλη διεύθυνση εντός της Περιφέρειας! Δηλαδή ο αναπληρωτής μπορεί να μετακινηθεί από το Ελληνικό στην Ελευσίνα, στην Περιφέρεια Αττικής, ή από την Ορεστιάδα στη Δράμα, στην Περιφέρεια Ανατ. Μακεδονίας Θράκης!
Η «κινητικότητα» των εκπαιδευτικών είναι σαφές ότι θα ακολουθεί και την «κινητικότητα» των προσφύγων, ανάλογα με το κατά που η κυβέρνηση θα θέλει κάθε φορά να τους στείλει!


Με δεδομένη τη μεγάλη πιθανότητα να είναι άνεργοι, πολλοί συνάδελφοι ελαστικά εργαζόμενοι, που δεν έχουν προσληφθεί ακόμα ως αναπληρωτές, βρίσκονται σε δύσκολη θέση και σοβαρό δίλημμα για το αν θα πρέπει να δεχτούν να πάνε να δουλέψουν στις ΔΥΕΠ με μειωμένο ωράριο ή να διακινδυνέψουν να μείνουν εντελώς άνεργοι!
Η  απαράδεκτη αυτή εγκύκλιος πρέπει να αποσυρθεί!

Θεωρούμε ότι τα παιδιά των προσφύγων, ανεξαρτήτως του χρονικού διαστήματος παραμονής τους στη χώρα μας και του νομικού πλαισίου που θα διέπει αυτή την παραμονή, πρέπει να ενταχθούν στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα με όρους συνεκπαίδευσης  με τα ελληνόπουλα και η κυβέρνηση να φροντίσει, παίρνοντας όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε αυτό να υλοποιηθεί. 
*     Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών εφόσον βέβαια το επιθυμούν στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημα τους για μετεγκατάσταση τους στις χώρες τελικού προορισμού που είναι και δικό μας αίτημα.  Εγγραφή των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις και με ευθύνη του κράτους. Στα νήπια με συνοδεία από κοινωνιολόγους ή παιδοψυχολόγους που θα είναι υπεύθυνοι και για την παρακολούθηση των σπουδών τους
*     Για όσους πρόσφυγες είναι σε διαδικασία μετεγκατάστασης σε κάποια χώρα της Ευρώπης, εκμάθηση της γλώσσας της χώρας στην οποία επιθυμούν να εγκατασταθούν πχ Γερμανικά, Γαλλικά κ.λπ.
*     Πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία 
*     Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής  εκμάθησης της ελλ. Γλώσσας και τμημάτων ένταξης παντού 
*     Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες
*     Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη
*     Μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού ή αναπληρωτών με πλήρη δικαιώματα  για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών.
*     Μαθήματα στους ενήλικες  πρόσφυγες που το επιθυμούν καθημερινά στις 2.00 -6.00 μμ στα σχολεία
*     Να σταματήσει ο εγκλωβισμός των προσφύγων στα hot-spot και να τους δοθούν έγγραφα για να συνεχίσουν το ταξίδι τους στην Ευρώπη.
Κατάλληλα δημόσια κτήρια και δομές για την αξιοπρεπή στέγαση και σίτιση των προσφύγων για όσο καιρό μένουν εγκλωβισμένοι.
Για όσους αναρωτιούνται πως μπορούν να γίνουν αυτά τους υπενθυμίζουμε ότι τα προηγούμενα χρόνια στην ελληνική εκπαίδευση συντελέσθηκε παρόμοιο «θαύμα» με την υποδοχή, εκπαίδευση και ενσωμάτωση δεκάδων χιλιάδων παιδιών μεταναστών. Το «θαύμα» αυτό οφείλεται κυρίως  στην τεράστια προσπάθεια που κατέβαλλαν με σημαντική επιτυχία εκπαιδευτικοί της ΠΕ και ΔΕ.


 ΥΓ1. Εκτός από ορισμένες αμαρτωλές ΜΚΟ στο ζήτημα της εκπαίδευσης των προσφύγων ενεπλάκη τελευταία και η ... Αμερικάνικη Πρεσβεία στην Αθήνα (!), που αξιοποιώντας τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, επιδιώκει να διοργανώσει επιμορφωτικά σεμινάρια (!) σε εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας σε μικρούς πρόσφυγες στη Βόρεια Ελλάδα, τη Λέσβο, την Πελοπόννησο και την Αττική.    
  Η εξωφρενική αυτή πρόκληση, να αναλαμβάνουν οι ιμπεριαλιστές, οι φονιάδες των λαών, που προκαλούν τις στρατιές των προσφύγων, να …επιμορφώνουν μετά τους εκπαιδευτικούς για το τι θα διδάσκουν στους πρόσφυγες δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη από το εκπαιδευτικό κίνημα .
YΓ2.  Για  μια ακόμη φορά εκφράζουμε την κατηγορηματική μας αντίθεση στις ξενοφοβικές, ρατσιστικές στάσεις και συμπεριφορές που αντιδρούν στην εκπαίδευση των προσφυγόπουλων θεωρώντας τα «μιάσματα» επικίνδυνα για την υγεία και τον πολιτισμό των ελληνόπουλων .
Τους απαντάμε με λόγια των παιδιών του 2ου Λυκείου Συκεών από το εξαιρετικό κείμενο που συνέταξαν:
Η θλιβερή αντίδραση αυτών.., με αποδέκτη τους πιο φτωχούς και καταφρονεμένους αυτής της κοινωνίας μπορεί να θεωρηθεί τραγελαφική παραφωνία μπροστά στο τεράστιο κύμα αλληλεγγύης που έδειξε ο λαός. Με αυτήν μας την ανακοίνωση, θέλουμε να στείλουμε ένα μήνυμα υπεράσπισης των προσφυγόπουλων, καθώς η δωρεάν εκπαίδευση είναι ένα αναφαίρετο δικαίωμα όλων των ανθρώπων. Έτσι, εμείς που θεωρούμαστε η νέα γενιά, δείχνουμε με την στάση μας ότι τέτοιες και παρόμοιες ρατσιστικές συμπεριφορές δεν χωράνε σε αυτήν την κοινωνία.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ                                    ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR