Ads 468x60px

Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016

Απολογισμός του ΔΣ της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ για το 2016


Γ' ΕΛΜΕ-Θ                                            Θεσσαλονίκη 11/12 /2016
Πρ. Κορομηλά  51  
τηλ. 6979850143
gelmeth3@gmail.com  
http://3elmethess.blogspot.gr/ 
                                        προς: ΣΧΟΛΕΙΑ  Γ΄ ΕΛΜΕ
                            κοινοποίηση: ΟΛΜΕ 

A. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΑΣ

H δράση της ΕΛΜΕ   την περασμένη χρονιά διεξήχθη μέσα στο καθεστώς της  συνεχιζόμενης εδώ και 6 χρόνια βάρβαρης και ακραία αντιλαϊκής πολιτικής που υπαγορεύουν τα μνημόνια διαρκείας. Καμία άλλη περίοδος της μεταπολιτευτικής ιστορίας του τόπου μας δε σημαδεύτηκε από τόση σκληρότητα σε βάρος των εργαζομένων. Για την εξυπηρέτηση ενός χρέους που όλο αυξάνεται και η πολυσυζητημένη .. «απομείωση» του να χάνεται στα βάθη του 2060!. Για την τόνωση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων που την προηγούμενη χρονιά (οι 500 πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις) είδαν τα κέρδη τους να διπλασιάζονται!

ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ, Τραπεζικοί όμιλοι, ΣΕΒ υπαγορεύουν την ασκούμενη πολιτική. Απαγορεύουν την άσκηση ανεξάρτητης ακόμα και στοιχειώδους φιλολαϊκής πολιτικής. Εξανέμισαν τις υποσχέσεις για «παράλληλο πρόγραμμα με κοινωνικό πρόσημο.» Έγινε εμφανές πλέον ότι δεν υπάρχει δυνατότητα φιλολαϊκών λύσεων στα πλαίσια του ευρώ, της ΕΕ (που κλονίζεται και αντιδραστικοποιείται) και πολύ περισσότερο δια της ανάθεσης και των «εύκολων» από τα πάνω λύσεων του κυβερνητισμού.

Οι μειώσεις των μισθών και των συντάξεων η φοροληστεία, οι ιδιωτικοποιήσεις οι μηδενικοί διορισμοί, η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης συνεχίστηκαν κι αυτήν την χρονιά. Συνεχίζεται η  πολιτική του ΕΝΦΙΑ, της βαθιάς φτώχειας, της ανέχειας και της ανεργίας, της μετανάστευσης των παιδιών μας, της διάλυσης όλων των πυλώνων του Κοινωνικού Κράτους (Υγεία – Παιδεία – Πρόνοια – Κοινωνική Ασφάλιση).


 Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ  αφού συστρατεύτηκε με το παλιό μνημονιακό μπλοκ (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – Ποτάμι) καθώς από κοινού ψήφισαν το
τρίτο μνημόνιο, εφαρμόζει 3 μνημόνια με τρανταχτά δείγματα .
  • Εκχώρηση της διαχείρισης των «κόκκινων δανείων» στα κοράκια των τραπεζών και τα funds, με τραγικές επιπτώσεις τους χιλιάδες πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας αλλά και το κλείσιμο χιλιάδων μικρομεσαίων και –όχι μόνο-επιχειρήσεων και την εκτίναξη της ανεργίας.
  • Θέσπιση  του αυτόματου «κόφτη για νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις (με προεδρικό διάταγμα!)χωρίς να εξαιρείται η εκπαίδευση!
  • Ξεπούλημα όλης της Δημόσιας Περιουσίας. Δρόμοι, λιμάνια, αεροδρόμια, νερό, ενέργεια,  , σχολική στέγη παραδίδονται για έναν ολόκληρο αιώνα σε ντόπια και ξένα αρπακτικά.
  • Ψήφιση του αντιασφαλιστικού νόμου Κατρούγκαλου  παρά τη λαϊκή κατακραυγή.
  • Μπροστά στη διαβόητη δεύτερη αξιολόγηση προετοιμάζεται νέος γύρος αντιλαϊκής επέλασης απειλώντας με ολοσχερή εξαφάνιση τα εναπομείναντα εργατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

Η θρυλούμενη έξοδος από αυτά είναι η …είσοδος στο  4ο μνημόνιο.

Στη μαυρίλα του κοινωνικού εργασιακού μεσαίωνα, προστίθενται ο άκρατος ανταγωνισμός των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων (ΗΠΑ-ΡΩΣΙΑ-Ε.Ε) που ξαναχαράσσουν σύνορα και στο όνομα των καπιταλιστικών κερδών, του ξεπεράσματος της κρίσης τους και των γεωπολιτικών τους συμφερόντων, προκαλούν επεμβάσεις και τοπικούς πολέμους  σπρώχνουν στην προσφυγιά εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους φέρνουν πιο κοντά την πιθανότητα γενικευμένου πολέμου.

Οι αντιστάσεις των εργαζομένων των εκπαιδευτικών ιδιαίτερα και του λαού,  παρά τα αγωνιστικά σκιρτήματα και ξεσπάσματα (απεργία 4 Φλεβάρη, κινητοποιήσεις αγροτών και ελευθέρων επαγγελματιών για το ασφαλιστικό, κίνημα κατά των πλειστηριασμών , κινητοποιήσεις αναπληρωτών στην εκπαίδευση κ.α.) ήταν υποτονικές  ασυντόνιστες και δυσανάλογες της επίθεσης που δεχόμαστε.

Η εκκωφαντική σιωπή και αδράνεια των συνδικαλιστικών ηγεσιών ΓΣΕΕ- ΑΔΕΔΥ-ΟΛΜΕ κλπ. επιτείνει την ανυποληψία τους και παρασέρνει το σύνολο του συνδικαλιστικού και εργατικού κινήματος. Κυριαρχεί προς το παρόν ανάμεσα στους εργαζόμενους αίσθηση ανημποριάς, απογοήτευσης, αμηχανίας, αποστράτευσης και φόβου .

Απαιτείται  επειγόντως ανασυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος, πλατιά ενημέρωση των εργαζομένων, συσπείρωση στα πρωτοβάθμια σωματεία, νέο συλλογικό όραμα διεξόδου για τη χώρα την κοινωνία και την εκπαίδευση, νέα αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση αποφασιστικοί ενωτικοί αγώνες ενάντια στη κοινωνική βαρβαρότητα και τις ακροδεξιές φωνές που υψώνονται απειλητικά στο προσκήνιο στη χώρα μας και στην Ευρώπη.

B.  Η δράση του ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και του κλάδου.

Το ΔΣ από την αρχή της συγκρότησης του με την καινούργια χρονιά ανέπτυξε  πολύμορφη δράση για τα θέματα του κλάδου και πήρε θέση για τα περισσότερα ζητήματα που άνοιγε η συγκυρία .

Με ανακοινώσεις στο τύπο και τα σχολεία,  με συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια, στάσεις εργασίας με υπομνήματα και  συνεχείς παραστάσεις στο υπουργείο  Παιδείας , στο ΥΠ. ΜΑΚ. ΘΡΑΚ. στους βουλευτές ,στα κόμματα, τις διευθύνσεις εκπαίδευσης,  στον περιφερειακό διευθυντή κ. Ανανιάδη,  στα ΠΥΣΔΕ, με συνεντεύξεις τύπου, σε εκπομπές στο ραδιόφωνο, εκπαιδευτικά και όχι μόνο sites και την τηλεόραση  πρόβαλλε και διεκδίκησε τα θέματα του κλάδου. Στο διάστημα αυτό συμμετείχαμε στις  γενικές απεργίες, τις στάσεις εργασίας  που εξαγγέλθηκαν και στις απεργιακές συγκεντρώσεις.
ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΑΜΕ :
πορεία στην απεργία 24/11
Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών σε  όλη την εκπαίδευση, με βάση τον χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία έγκαιρη κάλυψη  όλων των κενών ,μαζικές και ενιαίες προσλήψεις αναπληρωτών γενικής παιδείας και ειδικής αγωγής από κονδύλια του Κ.Π..

κατάληψη της διεύθυνσης δυτ. Θεσ/νίκης μαζί με τους αναπληρωτές
    Απαιτήσαμε ίσα και ενιαία δικαιώματα για όλους τους αναπληρωτές. Οργανώσαμε σύσκεψη  18/2 με τους αναπληρωτές με στόχο την καταγραφή των ιδιαίτερων προβλημάτων τους και εκδώσαμε σχετική ανακοίνωση.  Ήδη  κάποια ζητήματα αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας αντιμετωπίσθηκαν θετικά από πρόσφατες τροπολογίες . Έντονη ήταν η δράση μας σε συνεργασία με τους συλλόγους των αδιόριστων αναπληρωτών με την τροπολογία του υπουργείου που «έκλεβε» τη προϋπηρεσία και σ αυτήν που αφορούσε την Ειδική αγωγή με ανακοινώσεις, παραστάσεις –καταλήψεις των διευθύνσεων  με αποτέλεσμα την ανάκληση της.  Οργανώθηκε συγκέντρωση των ΕΛΜΕ και των αναπληρωτών στις 13/5 στο ΥΜΑΘ με στάση εργασίας. Διεκδικήσαμε να μην απολυθεί κανείς αναπληρωτής, να γίνουν έγκαιρα κι ενιαία οι προσλήψεις. Δυστυχώς τα μέτρα του Φίλη περιόρισαν τον αριθμό των αναπληρωτών Στο ΠΥΣΔΕ δυτ. Θεσσαλονίκης προσλήφθηκαν 100 περίπου λιγότεροι αναπληρωτές! Τελευταία υιοθετήσαμε το αίτημα για την προστασία της κύησης και την μητρότητας για τις αναπληρώτριες συναδέλφους.  Επείγει η συγκρότηση επιτροπής από τους αναπληρωτές .

Την χρονιά που μας πέρασε είχαμε να αντιπαλέψουμε ένα σύνολο αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που διαδέχονταν η μία την άλλη

Αλλαγές -μειώσεις στο ωρολόγιο  πρόγραμμα του Γυμνασίου, περικοπές σε μαθήματα ,κατάργηση του 3ωρου από τους υπευθύνους των εργαστηρίων Φ.Ε. και πληροφορικής , συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων  στα ΕΠΑΛ ,  αυθαίρετες αντιπαιδαγωγικές αλλαγές στις αναθέσεις, εισαγωγή της γ ανάθεσης !, κόψιμο των προγραμμάτων από την συμπλήρωση ωραρίου, κόψιμο του project των καθηγητών πληροφορικής στο λύκειο κλπ  Για όλα αυτά τα ζητήματα εκδώσαμε σχετικές ανακοινώσεις.

 Με τις ρυθμίσεις αυτές το υπουργείο «εξοικονομεί» χιλιάδες  θέσεις εργασίας, απολύοντας αντίστοιχους συναδέλφους αναπληρωτές που δούλευαν χρόνια απ΄ άκρη σε άκρη της χώρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στην Δυτ. Θεσσαλονίκη «χάθηκαν» 160 περίπου θέσεις εκπαιδευτικών και ο αριθμός των αναπληρωτών είναι κατά 100 μειωμένος σε σχέση με πέρυσι  ενώ οι τεχνητές υπεραριθμίες στα ΕΠΑΛ είναι τεράστιες.

οι αλλαγές αυτές προωθούν :
  • Την παραπέρα ελαστικοποίηση και εντατικοποίηση της δουλειάς και των μόνιμων  εκπαιδευτικών οι οποίοι «μέσα σε μια νύχτα» βρίσκονται να «πλεονάζουν» στα σχολεία που δούλευαν. Το παράδειγμα των εργασιακών σχέσεων των αναπληρωτών που βλέπαμε δίπλα μας εδώ και χρόνια, οι οποίοι αναγκάζονταν να συμπληρώνουν ωράριο σε δύο και τρία σχολεία και να «κλείνουν» τρύπες, επεκτείνεται και στους μόνιμους. Σήμερα 1 στους 4 καθηγητές μετακινείται σε 2,3,4 & 5 σχολεία  (500 περίπου στο ΠΥΣΔΕ δυτικής) Ένα ακόμα δείγμα της κινητικότητας των εργαζομένων που ευαγγελίζεται και η σημερινή κυβέρνηση και προωθείται από τον σχετικό νόμο που ψηφίσθηκε πρόσφατα.
  • Τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας του σχολείου για το κράτος και με τη μείωση των μισθολογικών δαπανών καθώς εδώ και 6 χρόνια έχουν σταματήσει οι μόνιμοι διορισμοί. Η ευέλικτη χρήση του εκπαιδευτικού προσωπικού στη «λογική « : ο καθένας κάνει οτιδήποτε , οπουδήποτε, είναι βαθιά αντιπαιδαγωγική, υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς!

Με τις συνεχείς παρεμβάσεις μας στα ζητήματα αυτά πετύχαμε να διορθωθούν ακρότητες  πχ. μετακινήσεις εκτός ΠΥΣΔΕ, να μη εφαρμοσθεί η εγκύκλιος του υπουργείου που ζητούσε να γίνουν όπως-όπως οι υπηρεσιακές μεταβολές στις 1 Σεπτέμβρη για να πάρει … «άριστα» ο Φίλης, να βγαίνουν κενά στις περισσότερες περιπτώσεις μεταβολών,, να εφαρμοσθεί ο νόμος για παιδιά με ειδ. Ανάγκες, δίκαιες τοποθετήσεις στην Ε.Α. κλπ. αλλά αυτά δεν ανέτρεψαν την συνολική εικόνα.

Όσο αφορά το ερώτημα αν υπήρχαν και θετικές πλευρές στα μέτρα Φίλη, το ΔΣ διατύπωνε την εκτίμηση: …Στα πλαίσια αυτά  επιμέρους θετικές ρυθμίσεις στοιχειώδους αστικού  εκσυγχρονισμού  ή αιτήματα της ριζοσπαστικής παιδαγωγικής που υιοθετούνται και προτείνονται ( κατάργηση παρελάσεων , εκκλησιασμών , προσευχών , εξετάσεων, περιγραφική αξιολόγηση, εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, αναθεώρηση της διδασκαλίας των αρχαίων και των θρησκευτικών  κ.α. )  και γίνονται δεκτές από το εκπαιδευτικό κίνημα, τείνουν να λειτουργήσουν   απλά ως νομιμοποιητικά στοιχεία μιας  συνολικά άκρως αντιδραστικής αντιμεταρρύθμισης. Κινδυνεύουν να συκοφαντηθούν ως οργανικό τμήμα ενός αντιεκπαιδευτικού σχεδίου  να αυτοϋπονομευτούν από ημιτελείς προσπάθειες (πχ οι εξετάσεις θα εξακολουθούν για τα κύρια;;;; μαθήματα με όλες τις προφανείς αρνητικές επιπτώσεις ή  το πρόσφατο παράδειγμα της «εκλογής» διευθυντών από τους συλλόγους) να ατονήσουν και εν τέλει να ακυρωθούν μέσα σε ένα εχθρικό γι αυτές  σχολικό περιβάλλον. Νομίζουμε ότι η εκτίμηση αυτή επιβεβαιώθηκε από τις εξελίξεις και τελικά την αποπομπή του Υπουργού

 Απαιτήσαμε διαφάνεια, ισονομία, δικαιοκρισία και μοριοδότηση στις υπηρεσιακές μεταβολές μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις, διαθέσεις, τοποθετήσεις δημοσίευση όλων των κενών κ.α αιτήματα που προβλήθηκαν σε αναρίθμητες παραστάσεις στις διευθύνσεις.

20 παιδιά στο τμήμα 15 στις κατευθύνσεις 10 στα εργαστήρια. Όχι στις συγχωνεύσεις τμημάτων. Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και της κατευθύνσεις. Για το ζήτημα αυτό διοργανώσαμε στις 23 Οκτώβρη μαζική και δυναμική παράσταση στον Περιφ. Διευθυντή μαζί με γονείς και μαθητές με θετικό αποτέλεσμα. 

Εφαρμογή του νόμου για μείωση των παιδιών στο τμήμα όταν φοιτούν σ αυτό παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.  Αναδείξαμε ιδιαίτερα το ζήτημα αυτό παντού. Καταγγείλαμε την πρόσφατη εγκύκλιο του υπουργείου που ουσιαστικά καταργεί την ευεργετική αυτή διάταξη.

 Όχι στην νέα αξιολόγηση. Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης. Το πάγωμα της κακόφημης αξιολόγησης που μας διέλυσε την προηγούμενη περίοδο πρέπει να το θεωρήσουμε καρπό μιας δύσκολης, επίμονης και παρατεταμένης μάχης που δώσαμε μέσα κι έξω από τα σχολεία  μαζί με τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας σπάζοντας τον φόβο και την υποταγή με μια συνεχή προσπάθεια απονομιμοποίησης της .  Θα είναι πολύτιμος οδηγός στη νέα αξιολόγηση που έρχεται όπως τα μνημόνια οι δανειστές και ΟΟΣΑ επιδιώκουν και απαιτούν, με την κυβέρνηση αποδέχεται όπως φαίνεται από τις δηλώσεις του νέου υπουργού κ. Γαβρόγλου. (βλ.σχετική ανακοίνωση Γ΄ΕΛΜΕ)

Δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία στο σχολείο, επιμόρφωση των καθηγητών ετήσια, επιστημονική με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Αναβάθμιση του Συλλόγου καθηγητών σε κυρίαρχο όργανο του σχολείου επιλογή του συντονιστή από τον Σύλλογο χωρίς επίδομα ευθύνης. Κατάργηση των περιφερειακών διευθυντών . Στο ζήτημα αυτό διατυπώσαμε μια ολοκληρωμένη άποψη που συζητήθηκε ιδιαίτερα και σε ένα βαθμό επιβεβαιώθηκε  από τις εκλογές που έγιναν  πέρυσι στα σχολειά, από τον  μερικό και αποσπασματικό τρόπο που το αντιμετώπισε το υπουργείο και τα προβλήματα που δημιούργησε. 
Εναλλαγή όλων των συναδέλφων στις επιτροπές των εξετάσεων αύξηση των αμοιβών και έγκαιρη καταβολή τους. 
Περιορισμό της γραφειοκρατίας στο σχολείο κατάργηση του Μy school. Αξιοποίηση συναδέλφων με προβλήματα υγείας την γραμματειακή υποστήριξη.  Γραμματείς , επιστάτες, σχολικοί φύλακες ,μόνιμες καθαρίστριες στο σχολείο. Υποδιευθυντές σε όλα τα σχολεία. 
 Επαναφορά του ωραρίου  στα επίπεδα του 2013 και όχι στα σχέδια  νέας αύξησης του όπως προβλέπει το 3ο μνημόνιο. 
Περιφρούρηση των δικαιωμάτων μας σε σχέση με το ωράριο τις άδειες κ.λ.π.  Στείλαμε μάλιστα  ενημερωτικό με τα δικαιώματα που απορρέουν από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ενάντια στα προσπάθειες καταστρατήγησης του σε ορισμένα σχολεία.
Αυξήσεις  στους μισθούς μέσα από ελεύθερες ΣΣΕ.  Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη ..
Το νέο μισθολόγιο παγώνει πάλι τις αποδοχές (ενώ το προηγούμενο Ν 2024/11 κράτησε καθηλωμένες τις μειωμένες αποδοχές για 4 χρόνια!!! ) εισάγει την λογική της προσωπικής διαφοράς και ο μικρές αυξήσεις των χαμηλών κλιμακίων θα χορηγηθούν σε βάθος …4ετίας!  και συνδέει τον μισθό πάλι με την αξιολόγηση αφού οι «άριστοι» σε ποσοστό έως 15% θα «τρέχουν» πιο γρήγορα τα 19! κλιμάκια.  Εκδώσαμε αναλυτικό ενημερωτικό σημείωμα για το μισθολόγιο. Καταγγείλαμε τις μειώσεις των μισθών σε πολλούς συναδέλφους λόγω αύξησης των κρατήσεων 23/6. Επίκειται νέα μείωση από 1/1/17 λόγω αύξησης των κρατήσεων.

Αντιδράσαμε με ανακοινώσεις και παραστάσεις στις δηλώσεις πρόσθετων εισοδημάτων που απαιτήθηκαν από τους συναδέλφους και τελικά  αγνοήθηκαν. 

Μείωση των δανείων  των συναδέλφων και των ληστρικών επιτοκίων από το Τ.Π.κ Δανείων και το Τ.Τ. ( βγάλαμε 2 ανακοινώσεις για το θέμα) Καλέσαμε σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις ενάντια  στους πλειστηριασμούς της πρώτης κατοικίας που κατορθώνουν μέχρι τώρα να τους ματαιώνουν. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και των φορολογικών επιβαρύνσεων. 
Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς στο ύψος του τελευταίου μισθού και άμεση απόδοση της. Διατήρηση και  κρατική στήριξη των επικουρικών  και του ΕΦΆΠΑΞ όχι στη διάλυση του ΜΤΠΥ. Όχι στο νέο αντιασφαλιστικό τερατούργημα Κατρούγκαλου. Θέσαμε στη ΟΛΜΕ τα ζητήματα των αδικιών των προηγούμενων ασφαλιστικών νόμων πχ γονέων με ανήλικα παιδιά. Στείλαμε διευκρινιστική εγκύκλιο για τις νέες ρυθμίσεις και για την εξαγορά πλ. Χρόνων.

απεργιακή πορεία 4 Φλεβάρη το πανό της Γ΄ΕΛΜΕ
Η περασμένη χρονιά σημαδεύτηκε από την κατάθεση και ψήφιση τελικά του νέου ασφαλιστικού νόμου που περικόπτει τις συντάξεις κύριες και επικουρικές και το εφάπαξ και ανέβασε τα όρια στα 67!
Ενώ η μάχη ενάντιά του ξεκίνησε εντυπωσιακά με την μαζική απεργία στις 4 Φλεβάρη (είχαμε μεγάλη συμμετοχή στην Γ΄ΕΛΜΕ) οι  κινήσεις ή καλύτερα η ακινησία των συνδικαλιστικών ηγεσιών ΓΣΕΕ & ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ μετά, έδωσε πολύτιμο χρόνο στην κυβέρνηση που ψήφισε τελικά τον νόμο αιφνιδιαστικά το Σάββατο του Θωμά!. 
 Το ΔΣ ανέπτυξε μια σειρά δράσεις όπως πανό στα κεντρικά σχολεία, συλλογή υπογραφών, ενημερωτικό υλικό, πίνακες κλπ.  

Προβάλλαμε τα ιδιαίτερα προβλήματα των ΕΠΑΛ

Καταγγείλαμε την περικοπή τομών και ειδικοτήτων στις 14/6 προτείνοντας:
  • Θέσεις εργασίας για όλους τους συναδέλφους με ουσιαστικές αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση ( ολιγομελή τμήματα, εξοπλισμένα εργαστήρια, αναβαθμισμένα σε περιεχόμενο βιβλία
  • Να καταργηθούν οι ΣΕΚ (όλων των υπουργείων) και όλες οι ειδικότητες να ενταχθούν μέσα στις δομές της Δημόσιας Τεχνικής –  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και να δημιουργηθούν νέες σύγχρονες ειδικότητες. 
  • Να καταργηθεί η αναχρονιστική μαθητεία από το 4ομεταλυκειακό έτος των ΕΠΑΛ και αντ΄ αυτής να υπάρχουν μαθήματα ειδίκευσης που δεν περιέχονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ και της Γ τάξης της ειδικότητας καθώς και πρακτική άσκηση.
  • Να καταργηθούν τα ΙΕΚ και η μεταλυκειακή αρχική κατάρτιση να ενταχθεί στις δομές της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ως 4ο και 5οετος μεταλυκειακών σπουδών.
  • Ουσιαστική στήριξη με αλλαγές της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, αξιοποίηση  όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού και των υποδομών της για να ενταχθεί στο ενιαίο 12χρονο σχολείο.  
  •  Άμεση επανακατάταξη των συναδέλφων της πρώην διαθεσιμότητας στα  νέα ΜΚ που προκάλεσε η νομοθετική αναγνώριση του χρόνου της διαθεσιμότητας και η έγκαιρη καταβολή των αναδρομικών (τακτοποιήθηκε πρόσφατα και στην Αν. Θεσσαλονίκη που εκκρεμούσε).
  • Καταγγείλαμε την επιβολή διδάκτρων στην ΑΣΠΑΙΤΕ  και ενισχύσαμε οικονομικά τους συναδέλφους που διεκδικούσαν δικαστικά την επιστροφή των διδάκτρων από προηγούμενες χρονιές.
  • Ιδιαίτερη αξία έχει να λειτουργήσει με περισσότερους συναδέλφους και πιο σταθερά η επιτροπή για την ΤΕΕ.

Παράλληλη διδασκαλία στις ξένες γλώσσες μικρότερα δηλαδή τμήματα. Καταγγείλαμε την εγκύκλιο που καταργεί τα «επίπεδα» στην διδασκαλία της Αγγλικής με στόχο πάντα την εξοικονόμηση προσωπικού. Επαναφορά της ιταλικής σαν 3η γλώσσα επιλογής ύστερα από αίτημα των συναδέλφων της ιταλικής που ικανοποιήθηκε τελικά. 
Ενίσχυση της Φ.Α. στα σχολεία και της υλικοτεχνικής υποδομής για το μάθημα, στήριξη του μαζικού σχολικού αθλητισμού και των σχολικών αγώνων  σε αντιδιαστολή με την ανέξοδη, αναποτελεσματική και υποκριτική ημέρα «σχολικού αθλητισμού».
Στις Δημοτικές επιτροπές παιδείας που συμμετέχουμε Παύλου Μελά, Συκεών –Νεάπολης, Θεσσαλονίκης καταγγείλαμε την ελλιπέστατη χρηματοδότηση των σχολείων, διεκδικήσαμε να μην συρρικνωθούν σχολεία και να μη γιγαντώνονται τα τμήματα, δίκαιη  και ισόρροπη χωροταξική κατανομή  με τα κριτήρια αυτά, την κατασκευή νέων σχ. κτηρίων πχ ΕΠΑΛ Συκεών, 3Ο Λύκειο Συκεών, 1ο Γυμν. Πολίχνης κ.λ.π. Τονίζουμε την ανάγκη για διευκολύνσεις (ράμπες, ασανσέρ κλπ) για συναδέλφους και μαθητές με κινητικά προβλήματα.
    -Καταγγείλαμε  μαζί με το Σύλλογο δασκάλων της περιοχής την μη λειτουργία της Δημοτικής επιτροπής Παιδείας Συκεών –Νεάπολης αυτή τη χρονιά . Ανακοίνωση διαμαρτυρίας υπήρξε και ως αντίδραση στην επιβολή εκ μέρους του δημάρχου της ώρας του αγιασμού σε κάθε σχολείο του δήμου. 
   -Διεκδικούμε την κατάργηση του λεγόμενου «νέου σχολείου» Ν 4186/13 και των πανελλαδικών εξετάσεων διατυπώνοντας μια αναλυτική κριτική του θεσμού στα πλαίσια ενός δημόσιου σύγχρονου δωρεάν 12χρονου υποχρεωτικού σχολείου με υψηλής ποιότητας συνολική μόρφωση με νέα Α.Π. και βιβλία, ένα σχολείο θεωρίας και πράξης που θα χωρά όλη τη γνώση και όλους τους εκπαιδευτικούς. 
   -Διατυπώσαμε μια εξαντλητική  παρουσίαση και κριτική του πορίσματος Λιάκου που το θεωρήσαμε σαν την πιο επικίνδυνη αντιδραστική πρόταση για την εκπαίδευση μετά την μεταπολίτευση παρουσιάζοντας την δική μας πρόταση για το σχολείο. Η πρόταση Λιάκου επιβεβαίωσε και την ορθότητα της θέσης της ΕΛΜΕ ενάντια στον περιβόητο «εθνικό διάλογο» που τον καταδίκασε στο ΔΣ και στις ΓΣ Στις 1/2 συμμετείχαμε σε κινητοποίηση διαμαρτυρίας για τον διάλογο σε συνάντηση του κ. Λιάκου  με «φορείς» (οι ΕΛΜΕ δεν είχαν προσκληθεί) στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
    -Καταγγείλαμε τις απαξιωτικές δηλώσεις του κ. Φίλη στη βουλή για «κρυμμένους» και … «παρκαρισμένους» εκπαιδευτικούς, για ειδικότητες «ήσσονος σημασίας», για ειδικότητες που έχουν «παρεισφρήσει στο σχολείο» καθώς και την απασχόληση …χιλιάδων ! στην γραμματειακή υποστήριξη. Σχολιάσαμε επίσης αρνητικά την σιωπή της ΟΛΜΕ ενώ καθυβρίζονται εκπαιδευτικοί.
    -Στηρίξαμε τις κινητοποιήσεις των μαθητών στις 7/11 για τα προβλήματα των σχολείων και καταγγείλαμε την απόπειρα εισαγγελικών και αστυνομικών παρεμβάσεων εκφοβισμού τους στα σχολεία.
    -Αναπτύξαμε προσπάθεια συνεργασίας με τους συλλόγους γονέων για τα ζητήματα μεταφοράς των μαθητών, την κάλυψη των κενών, την ασφαλιστική κάλυψη των μαθητών , την παροχή γευμάτων σε όλα τα σχολεία κ.α.
Επαναλειτουργία  με ουσιαστικούς όρους από την αρχή της σχολικής χρονιάς όλων των υποστηρικτικών δομών ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη με συμπλήρωση ωραρίου με διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών.

   -Συμμετείχαμε με τα πανό της ΕΛΜΕ στην πορεία του Πολυτεχνείου και στείλαμε πλούσιο υποστηρικτικό υλικό στους συλλόγους για τις γιορτές.

οι εισηγητές  Ε. Κουτρουμπάκη , Κ. Κουτρουμπάκης, Λ. Τανακίδης
Η δράση μας στα εκπαιδευτικά θέματα δεν περιορίσθηκε στην κριτική των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων αλλά και στην προσπάθεια διατύπωσης προτάσεων στα κείμενα μας στην κατευθυνση πάντοτε του σχολείου που προτείνουμε σαν κλάδος. Κορυφαία περίπτωση αυτής της λογικής ήταν η ημερίδα που διοργάνωσε η ΕΛΜΕ στο αμφιθέατρο του 1ου Λυκείου Συκεών στις 9 Νοέμβρη. Τόσο οι εισηγήσεις των προσκεκλημένων καθηγητών του Παιδαγωγικού τμήματος, Γρόλιου και Παυλίδη, του σ. Τανακίδη, οι εισηγήσεις των συναδέλφων όσο και η συζήτηση που ακολούθησε ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες.
    -Συμμετείχαμε με 3 αντιπροσώπους στο 11ο εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ στην Αθήνα 14-15 Οκτώβρη με θέμα οι «επιπτώσεις των μνημονίων στην εκπαίδευση». 
  -Στα πλαίσια της  παγκόσμια ημέρας των εκπαιδευτικών 5 Οκτώβρη εκδώσαμε σχετική ανακοίνωση

Άλλες δράσεις

    -Συνεχίσαμε για μια ακόμη χρονιά τη επίπονη διαδικασία έκδοσης κάρτας μειωμένου εισιτηρίου του ΟΑΣΘ  που χρησιμοποιούν αρκετοί συνάδελφοι από τα σχολεία. Με ανακοίνωση μας καταγγείλαμε το σκάνδαλο με τον ΟΑΣΘ ζητώντας δημόσια φτηνά, οικολογικά ΜΜΜ με μειωμένο εισιτήριο για τους εκπ/κους με την επίδειξη της κάρτας.

    -Αντιδράσαμε με ανακοινώσεις στις ιδιωτικοποιήσεις του νερού (Ε,Υ.Α.Θ), του Ο.Λ.Θ. των αεροδρομίων κλπ.

    -Καλέσαμε σε συμμετοχή στα συλλαλητήρια:

πορεία ΕΛΜΕ στην ΔΕΘ
  • εκπαιδευτικά συλλαλητήρια     26/5/ 2016, 8/6/2016, 15/9/ 2016, 25/10/2016
  • ενάντια στην επίσκεψη Ομπάμα 15/11/2016
  • για το περιβαλλοντικό έγκλημα στις Σκουριές Χαλκιδικής 23/10/2016
  • στις συγκεντρώσεις των εργαζομένων στα εγκαίνια της ΔΕΘ 10/9/2016
  • στην επέτειο δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου 6/12/2016




    -Εκφράσαμε την συμπαράσταση μας στον αγώνα των αγροτών  26/1 και απευθύναμε χαιρετισμό στην μεγάλη συγκέντρωση τους στην πλατεία ΧΑΝΘ.

    -Σχολιάσαμε τον απαράδεκτο θεσμό της λεγόμενης black Friday και την επίδραση της στα παιδιά  (πολλοί μαθητές μας απουσίαζαν την Παρασκευή 25 Νοέμβρη)

    -Συμμετείχαμε στις εκδηλώσεις μνήμης και τιμής στον αγωνιστή της ειρήνης Νίκο Νικηφορίδη στις Συκιές σε συνεργασία με την Ε.Ε.Δ.Υ.Ε.Θ. Εκδηλώσεις σχετικές έγιναν και σε σχολεία της περιοχής . 

    -Ανακοίνωση για την ημέρα της γυναίκας 8 Μάρτη

    -Προωθήσαμε το αίτημα  μετανάστη μαθητή από το 12ο ΕΠΑΛ που ενώ πέτυχε στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν είχε ακόμη τα νόμιμα έγγραφα για την εγγραφή του στα ΤΕΙ

    -Ενημέρωση των συναδέλφων για τις κατασκηνώσεις της ΟΛΜΕ και χορήγηση βεβαιώσεων στους αιτούντες.

    -Προωθήσαμε τη λογική του  αγωνιστικού συντονισμού των ΕΛΜΕ, των εκπαιδευτικών σωματείων και φορέων, του συντονισμού των πρωτοβάθμιων σωματείων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Γ. Πολιτισμός
Εκτιμώντας ότι η πολιτιστική/μορφωτική δραστηριότητα πρέπει να αποτελεί βασική πτυχή της δράσης μας, συνεχίστηκε και αυτή τη χρονιά όχι χωρίς προβλήματα και δυσκολίες η δράση  της πολιτιστικής ομάδας της ΕΛΜΕ αποδεικνύοντας τις δυνατότητες αλλά και την αναγκαιότητα εμπλοκής πολλών συναδέλφων στην δράση της ΕΛΜΕ.  
Το Δ.Σ. προχώρησε στις παρακάτω πρωτοβουλίες:
  • Οργάνωση μουσικής βραδιάς στις 27 Ιούνη στην αυλή του 1ου Γυμνασίου Συκεών που είχε μεγάλη επιτυχία (παρά την … καθιερωμένη βροχή) και έχει γίνει πλέον θεσμός στην λήξη του σχολικού έτους. 
 
  • Προβολή του ντοκιμαντέρ με τίτλο " Σ’ αγαπώ, ελογοκρίθη! Η αλήθεια του ποιητή Τόλη Νικηφόρου" σε σκηνοθεσία του συνάδελφου Φώτη Συμεωνίδη τη Δευτέρα 4 Απριλίου 2016. Μετά την προβολή ακολούθησε  πλούσια συζήτηση με τον δημιουργό του ντοκιμαντέρ και με τον ποιητή Τόλη Νικηφόρου. 
  • Κινηματογραφική προβολή της ταινίας «Η γλώσσα της πεταλούδας» στις 2 Δεκέμβρη στο 1ο Γυμνάσιο Συκεών. Συγκεντρώσαμε  κατάλογο 42 ταινιών με θέμα την εκπαίδευση που προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον από τις οποίες θα επιλεγούν ορισμένες που θα προβληθούν την επόμενη χρονιά. Φιλοδοξία μας η πρωτοβουλία αυτή να πάρει την μορφή κινηματογραφικής λέσχης.  
  • Βιωματικό σεμινάριο  με θέμα την Ανθρώπινη δουλεία στις 18 Απριλίου στο 3ο Γυμν.-Λύκειο Θεσ/νίκης.  Το σεμινάριο  παρουσίασε η  συναδέλφισσα φιλόλογος Αλεξάνδρα Μητσιάλη, συγγραφέας του βιβλίου «Θα  σε σώσω ό,τι κι αν γίνει» (Κρατικό Βραβείο Εφηβικού-Νεανικού Μυθιστορήματος 2014) 
  • Πολιτιστική εκδήλωση για τους πρόσφυγες στον
    πολυχώρο «Ενώ» στις 18 Απρίλη με  την δραματοποιημένη παρουσίαση του διηγήματος του Δημοσθένη Παπαμάρκου «Ήρθε ο καιρός να φύγουμε» από τη θεατρική ομάδα του 4ΟΥ Γυμνασίου Συκεών και προβολή της ταινίας
    Dreaming of life  του πρόσφυγα Ιρανού σκηνοθέτη Μορτεζά Τζαφαρί . Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον σκηνοθέτη.

 Δ. Δράσεις  της ΕΛΜΕ για το προσφυγικό

Η αλληλεγγύη είναι το όπλο των λαών!

Οι εκπαιδευτικοί, όπως και η πλειοψηφία του ελληνικού λαού,  από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε αλληλέγγυοι σε όλους αυτούς τους ανθρώπους, πρόσφυγες και μετανάστες, που κυριολεκτικά «ξεβράστηκαν» στη χώρα μας.
 Η Γ΄ΕΛΜΕ ήταν από τις πρώτες συλλογικότητες που εκτίμησαν το μέγεθος του προσφυγικού προβλήματος και  ήδη από τον Σεπτέμβρη  του 2015 ανέλαβε δράση.

 Η δράση της κινήθηκε σε 4 άξονες:

1.    Έκφραση έμπρακτης αλληλεγγύης στους πρόσφυγες με συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης. Επισκέψεις  στην Ειδομένη  τα Διαβατά, το Χέρσο την Θέρμη κ.α προσφέροντας ρούχα, είδη υγιεινής, τρόφιμα, νερά, φάρμακα, παιχνίδια ευγενική προσφορά συναδέλφων από τα σχολεία και σε ορισμένες περιπτώσεις από τους μαθητές μας. Μετά το κλείσιμο της Ειδομένης η πρόσβασή μας στα στρατόπεδα ήταν πολύ δύσκολη αφού δεν επιτρεπόταν η είσοδος . Έτσι δεν προχώρησε η πρόταση συναδέλφων εικαστικών, μουσικής κ.α. για μαθήματα στα παιδιά.

2.          Προσπάθεια συντονισμού με τις άλλες εθελοντικές οργανώσεις της πόλης και  άλλες συλλογικότητες για μια καλύτερη διευθέτηση της παροχής βοήθειας

3.          Διεκδίκηση από τους κρατικούς φορείς υποδομών Για το σκοπό αυτό την Υπουργό Μακεδονίας Θράκης κα Κόλια  στις 23 Μάρτη  όπου απαιτήσαμε την γρήγορη και ασφαλή διέλευση των προσφύγων, την κατάργηση του φράχτη στον Έβρο, της Frontex και των συνθηκών του Δουβλίνου κλείσιμο των στρατοπέδων, την στέγαση των προσφύγων σε δημόσια κτήρια και καταθέσαμε υπόμνημα για τις απαιτούμενες κρατικές παρεμβάσεις και διευκολύνσεις. Δυστυχώς δεν υπήρξε καμιά απολύτως υπόσχεση ικανοποίησης των αιτημάτων μας

4.  Εκτιμώντας ότι το πρόβλημα των προσφύγων έχει σαν αιτία τον πόλεμο και τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στην περιοχή συμμετείχαμε στα αντιπολεμικά συλλαλητήρια με το σύνθημα « οι Πρόσφυγες αδέρφια κι ο πόλεμος Εχθρός» με έκδοση αφίσας και ενημερωτικού υλικού και αιτήματα: το σταμάτημα των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και του πολέμου, την αποχώρηση του ΝΑΤΟ από το Αιγαίο, την κατάργηση της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας κλπ

Πήραμε επίσης μέρος στις διαδηλώσεις αλληλεγγύης στους πρόσφυγες: 
  • Σάββατο 19/3, στο Άγαλμα Βενιζέλου συλλαλητήριο κατά του Πολέμου του  Ρατσισμού και του Φασισμού που οργανώθηκε από σωματεία αντιρατσιστικές οργανώσεις και φορείς.
 
 Κυριακή 21 Μάρτη  
  • επίσκεψη στα Διαβατά.
  •  Δευτέρα 21 Μάρτη (παγκόσμια ημέρα κατά του Ρατσισμού και του Φασισμού) εκδηλώσεις, συζητήσεις, προβολές ταινιών για τους πρόσφυγες στα σχολεία Στείλαμε στα σχολεία προτεινόμενο υλικό.
  •  Τρίτη 22 Μάρτη   Εκδήλωση-συζήτηση από τις ΕΛΜΕ και άλλους φορείς με θέμα το Προσφυγικό στην ΕΔΟΘ. 
  • αντιπολεμικό συλλαλητήριο 20/10,
  • Κυριακή 10 Απρίλη αντιπολεμική συναυλία
 

 Ιδιαίτερα  και έγκαιρα αναδείξαμε το ζήτημα της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων με ανακοινώσεις, συνεντεύξεις, άρθρα παραστάσεις και υπομνήματα με αιτήματα :
  • Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών εφόσον βέβαια το επιθυμούν στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημα τους για μετεγκατάσταση τους στις χώρες τελικού προορισμού που είναι και δικό μας αίτημα.  Εγγραφή των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις και με ευθύνη του κράτους. Στα νήπια με συνοδεία από κοινωνιολόγους ή παιδοψυχολόγους που θα είναι υπεύθυνοι και για την παρακολούθηση των σπουδών τους.
  • Για όσους πρόσφυγες είναι σε διαδικασία μετεγκατάστασης σε κάποια χώρα της Ευρώπης, εκμάθηση της γλώσσας της χώρας στην οποία επιθυμούν να εγκατασταθούν π.χ Γερμανικά, Γαλλικά κ.λπ.
  • Πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία.  
  • Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής  εκμάθησης της ελλ. Γλώσσας και τμημάτων ένταξης παντού.
  • Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες.
  • Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες 
  • Μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών.
  • Μαθήματα στους ενήλικες  πρόσφυγες που το επιθυμούν καθημερινά στις 2.00 -6.00 μμ στα σχολεία. Με βάση αυτό το βασικό πλαίσιο αιτημάτων απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης στα παιδιά και τις οικογένειές τους, κεντρική μέριμνα και ευθύνη για την εκπαίδευση των ασυνόδευτων παιδιών καθώς και τα συνολικότερα αιτήματα μετακίνησης, ελευθεριών, νομιμοποίησης, ασύλου κλπ.
  • Καταγγείλαμε τέλος τις ανακοινώσεις και συμπεριφορές που αρνούνται στα προσφυγόπουλα το αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση. Το Δ.Σ. κάλεσε τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και κόντρα σε κάθε ρατσιστική και ξενοφοβική μισαλλοδοξία, να υπερασπιστούν το αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των προσφυγόπουλων.


    Ε. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ  Γ΄ΕΛΜΕ 2016
ΣΥΝΘΕΣΗ Δ.Σ. Γ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το Δ.Σ. που εξελέγη  στις 17/12/2015, συγκροτήθηκε σε σώμα στις 12/1/2015 ως εξής:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ:      Λαθήρας Γιάννης      

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ:      Παλάντζας Νίκος    

Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:     Σπανούδης Δημήτρης 

      ΤΑΜΙΑΣ:      Λαθήρα  Γιάννα                                                                                                   

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:   Γωγάκου Σοφία   
 ΜΕΛΗ:   Θεοδοσιάδης Γιάννης,   Κική Δάσιου  

 Η συναδέλφισσα Λαθήρα  Γιάννα  παραιτήθηκε τον Ιούνιο και στη θέση της   τοποθετήθηκε  η Περιστεροπούλου Μαρία οπότε το ΔΣ ανασυγκροτήθηκε τον Σεπτέμβριο ως εξής:

      ΠΡΟΕΔΡΟΣ:      Λαθήρας Γιάννης      

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ:      Παλάντζας Νίκος    

Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:    Σπανούδης Δημήτρης  
ΤΑΜΙΑΣ:      Περιστεροπούλου Μαρία  

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:   Γωγάκου Σοφία   
ΜΕΛΗ:   Θεοδοσιάδης ΓιάννηςΚική Δάσιου 
 

   Τη φετινή χρονιά το  Δ.Σ με τη λειτουργία του :

  •  Έδωσε  πολλές μάχες απέναντι στα αλλεπάλληλα αντιεκπαιδευτικά μέτρα σε βάρος του σχολείου και των εκπαιδευτικών.
  • Επεδίωξε να ενθαρρύνει και να ενισχύσει τη συμμετοχή των συναδέλφων στις αποφάσεις και τη δράση της ΕΛΜΕ,
  • Προσπάθησε να εμβαθύνει τη συζήτηση και να συγκεκριμενοποιήσει τις διεκδικήσεις μας για σοβαρά θέματα που απασχολούν τον κλάδο : Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση, αναπληρωτές- αδιοριστία, ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό κ.λ.π.
  • Συνέχισε  τις  πρωτοβουλίες και για θέματα  όπως- πολιτισμός-ιστορία-τέχνη.  
  • Το Δ.Σ. συνεδρίαζε  τακτικά και  προγραμματισμένα, με συγκεκριμένη Ημερήσια Διάταξη την οποία γνωστοποιούσε (τις περισσότερες φορές) εκ των προτέρων στα σχολεία  ευθύνης της ΕΛΜΕ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους συναδέλφους και να γνωρίζουν τα θέματα συζήτησης αλλά και να μπορούν να παρεμβαίνουν με  προτάσεις  ιδέες και αιτήματα τους.
  • Με τις μικρές του δυνατότητες το ΔΣ που συνεδριάζει συχνότατα, προσπαθεί να ενημερώσει τους συναδέλφους, έχει βγάλει ανακοινώσεις, θέσεις, καταγγελίες για όλα σχεδόν τα προβλήματα, διατύπωσε προτάσεις, πίεσε τους προϊσταμένους για προβλήματα σχολείων, ομάδων συναδέλφων, μεμονωμένων συναδέλφων αρκετές φορές με επιτυχία χωρίς όμως να καταφέρει να σπάσει τη λογική της ανάθεσης που επικρατεί. 
  • Η ενημέρωση γίνονταν από τα mail του σχολείου, από ανακοινώσεις στο alfavita και στο blog της ΕΛΜΕ, εξασφαλίζοντας άμεση- επίκαιρη ενημέρωση. Καθιέρωσε τα ενημερωτικά δελτία με τις αποφάσεις και δράσεις της ΕΛΜΕ Πιο σημαντική ωστόσο ήταν η ζωντανή ενημέρωση από τα μέλη του ΔΣ  που όμως δυσχεραίνονταν και περιορίζονταν  από ορισμένους διευθυντές, από τα φορτωμένα ωράρια των μελών του ΔΣ και τη μη συμμετοχή όλων των μελών του σ΄ αυτήν την προσπάθεια. Πραγματοποιήθηκαν 6 Γενικές συνελεύσεις αυτή τη χρονιά, με μικρή όμως συμμετοχή.

Παρόλα αυτά θεωρούμε βασική και κρίσιμη αδυναμία στη λειτουργία του σωματείου τη μη συμμετοχή των συναδέλφων στις γενικές  συνελεύσεις και δράσεις της ΕΛΜΕ, γεγονός που σχετίζεται με την συνεχή και ανελέητη επίθεση που δεχόμαστε, την απογοήτευση, που εντάθηκε με τις πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων χρόνων, το αρνητικό και κλίμα που επικρατούσε ορισμένες φορές μεταξύ των παρατάξεων στις συνελεύσεις,  με την αίσθηση αναποτελεσματικότητας των αγώνων, την έλλειψη εμπιστοσύνης στις συνδικαλιστικές ηγεσίες, στη χρόνια διάβρωση των σωματείων από τους κυβερνητικό και κρατικό συνδικαλισμό, μιας ιδιότυπης συμμετοχής των συναδέλφων στα κοινά που εκφράζεται δια της ανάθεσης, καθώς και μιας νοοτροπίας που επικρατεί στην πλειοψηφία του κλάδου της συμμετοχής του στη ζωή του σωματείου μόνο σε κρίσιμες καμπές των εξελίξεων π.χ. το  2013 με το ωράριο, τις απολύσεις κ.α..

Για το κρίσιμο αυτό ζήτημα που αποτελεί πια υπαρξιακό ζήτημα για τα συνδικάτα στείλαμε ανοιχτή επιστολή  στις 2/10 στους συναδέλφους όπου ανάμεσα στα άλλα τονίζαμε  Ελάχιστοι ήταν οι συνάδελφοι που συμμετείχαν στις δεκάδες  εξαντλητικές παραστάσεις που πραγματοποίησε το ΔΣ στις διευθύνσεις και στην περιφέρεια για τα εξαιρετικά επείγοντα προβλήματα της περιόδου. Θλιβερή ήταν και η απουσία των συναδέλφων από το εκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 15/9.

  Θεωρούμε αυτή την εξέλιξη ιδιαίτερα ανησυχητική, παρά το γεγονός ότι δεν αφορά μόνο εμάς αλλά ολόκληρη τη χειμαζόμενη κοινωνία που παρακολουθεί προς το παρόν αμήχανη και σαστισμένη τις εξελίξεις.  Οφείλουμε όλοι να αντιμετωπίσουμε κριτικά και αυτοκριτικά το φαινόμενο και να ξεπεράσουμε δημιουργικά την κρίση που διέρχεται το συνδικαλιστικό κίνημα  και οι συλλογικές του διαδικασίες που  κατά την γνώμη μας οφείλονται :

1.               Στο γενικότερο κλίμα απογοήτευσης, ηττοπάθειας, εσωστρέφειας που έχει κυριαρχήσει μετά από 6 χρόνια αλλεπάλληλων μνημονιακών βάρβαρων μέτρων  και η αδυναμία του Συνδικαλιστικού εργατικού Κινήματος  να τα ανατρέψει . Η παταγώδης διάψευση των ελπίδων για πολιτικές κυβερνητικές αλλαγές.  Η κατανόηση  πλέον ότι δεν υπάρχουν «άνωθεν»  σωτήριες λύσεις σε συνδυασμό με την υποτίμηση του σωματείου, την μέχρι τώρα έλλειψη αυτοπεποίθησης στις δυνατότητες του οργανωμένου λαϊκού παράγοντα. Η αποδοχή του ανιστόρητου αποφθέγματος «δεν υπάρχει εναλλακτική» μετά από την επίμονη χρόνια διακίνηση του από πολιτικούς και ΜΜΕ.

2.              Στις χρόνιες ανεπάρκειες, στρεβλώσεις του Σ.Κ  τον προδοτικό ρόλο της ΓΣΕΕ  και άλλων συνδικαλιστικών ηγεσιών που συμπαρασύρει στην ανυποληψία το σύνολο των συνδικάτων . Τα τελευταία χρόνια και η ΟΛΜΕ κινείται στην λογική της αδράνειας, περιορίζεται σε έναν παρακολουθητικό ρόλο των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, δεν ενημερώνει , δεν υπερασπίζει,  δεν κινητοποιεί , δεν εμπνέει τον κλάδο και ενίοτε ανατρέπει τις συλλογικές αποφάσεις του.

3.              Στην αδύναμη σχέση που έχει το ΔΣ της ΕΛΜΕ με το σύνολο των συναδέλφων παρά τις προσπάθειες. Η επικοινωνία αυτή δεν καταφέραμε να έχει αμφίδρομο χαρακτήρα με αποτέλεσμα η ΕΛΜΕ να αγνοεί ή να ενημερώνεται καθυστερημένα για προβλήματα και γεγονότα στα σχολεία. Ακόμη η προσπάθεια εμπλοκής περισσότερων συναδέλφων στη ζωή του σωματείου με την εκλογή «συνδέσμων», την δημιουργία επιτροπών :πολιτιστική, ΤΕΕ. , Αναπληρωτών είχε πολύ μικρά αποτελέσματα με εξαίρεση μια σειρά πετυχημένων εκδηλώσεων της πολιτιστικής ομάδας. Ιδέες για λειτουργία ομίλων, χορευτικού, θεατρικού τμήματος, οργάνωση ημερίδων, εκδόσεις, λειτουργία λέσχης κλπ. πνίγονται «εν τη γενέσει» τους υπό τον φόβο της προσδοκώμενης αποτυχίας. Αναζητούμε συνεχώς τον καταλληλότερο χρόνο και τόπο για τις ΓΣ αλλά η απουσία των συναδέλφων περιγελά την ανησυχία μας.

4.              Η παράσταση, η διαμαρτυρία, η διαδήλωση,  η απεργία, η συνέλευση είναι «δουλειά των συνδικαλιστών» πιστεύει ακόμη ένα μεγάλο κομμάτι των συναδέλφων που τους αναζητεί  μόνον όταν το πρόβλημα προσεγγίσει το δικό του σχολείο, την δική του ειδικότητα, την δική του ιδιαίτερη περίπτωση. Δεν βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα την αιτία των προβλημάτων ή αισθανόμαστε δέος απέναντι στο μέγεθος τους και την δυσκολία αντίστασης επιζητώντας μάταια την ψευδαίσθηση μιας δήθεν κανονικότητας. Η χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας μας , διορισμός, μισθός, μετάθεση, απόσπαση, ωράριο, επιμόρφωση, εντατικοποίηση , ανασφάλεια μετακίνηση, σύνταξη ,υπερμεγέθη τμήματα κλπ  αντί να οδηγεί σε αναζωογόνηση των συλλογικών διαδικασιών και της αγωνιστικής διάθεσης καταλήγει  στην λογική «ο σώζων εαυτόν σωθήτω» με οποιοδήποτε κόστος . Εμφανίζονται έτσι εκφυλιστικά φαινόμενα ενός ιδιότυπου εμφυλίου μεταξύ σχολείων , ειδικοτήτων, γενεών , κλάδων κλπ.  Η συμμετοχή περιορίζεται στις εκλογικές διαδικασίες αν και αυτή έχει ατονήσει τελευταία. Οι συνάδελφοι αγνοούν ή υποτιμούν το γεγονός ότι ο κλάδος μας παρά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν έχει ακόμη  τις πιο δημοκρατικές διαδικασίες σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο κλάδο στη χώρα . Η Γ.Σ. ίσως είναι ό μόνος χώρος που μπορεί να εκφράσει ελεύθερα την άποψη του και να καταθέσει την πρόταση του. Ό,τι μέχρι τώρα είχαμε κατακτήσει ήταν καρπός σκληρών αλλά και αξιοπρεπών, συναρπαστικών αγώνων και ό,τι τώρα χάνουμε είναι καρπός της αδράνειας, της παραίτησης , της απέλπιδος,  πρόσκαιρης και εν τέλει μη ηθικής ατομικής «λύσης»…

 Η συμμετοχή είναι κρίσιμο και καθοριστικής σημασίας ζήτημα. Το Δ. Σ. μαζί με τους συναδέλφους , με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες να αναζητήσουμε τρόπους αντιστροφής αυτής της πορείας. Θεωρούμε ότι ένα Δ.Σ. πρέπει να εξασφαλίζει τις μέγιστες προϋποθέσεις συνοχής και αγωνιστικής ενότητας του κλάδου. Κι αυτό πρέπει να είναι στις προτεραιότητες όλων των μελών του.

Το Δ.Σ. χρειάζεται την προσωπική στήριξη όλων των μελών του, για να συσπειρώσει και να παλέψει δραστήρια, για να βαθύνει η αγωνιστική ενότητα και συνοχή στο σωματείο, για να αντιστρέψουμε το βέλος ώστε το συλλογικό να υπερισχύσει του ατομικού.

Χρειαζόμαστε προσπάθειες «από τα πάνω» και «από τα κάτω» για μια νέα αγωνιστική ενότητα και πνοή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, πέρα από τη σωστή γραμμή και με την τήρηση συνδικαλιστικών αρχών και μέτρων που θα ενισχύουν τη συμμετοχή των συναδέλφων στις διαδικασίες της ΕΛΜΕ, θα συμβάλλουν στην υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου από το σύνολο του δυναμικού της ΕΛΜΕ, θα βοηθούν την παραπέρα ανάπτυξη των μορφών άμεσης δημοκρατίας και θα διαμορφώνουν ένα καλύτερο κλίμα που θα διευκολύνει την αντιπαράθεση των ιδεών. Αυτή τη λογική πιστεύουμε ότι μεταξύ άλλων μπορεί να υπηρετήσουν:

§  Η συνέχιση της  μόνιμης εβδομαδιαίας συνεδρίασης του Δ.Σ., με γνωστοποίηση της Η.Δ.  και η έκδοση ενημερωτικών δελτίων.

§  Ο θεσμός των συνδικαλιστικών αντιπροσώπων -συνδέσμων κατά σχολείο να πάρει πιο ουσιαστικό περιεχόμενο. Να οριστούν σ’ όλα τα σχολεία. Να αποτελέσουν το μόνιμο δίκτυο της ΕΛΜΕ που θα επικοινωνεί με τα σχολεία. Θα ενημερώνονται για όλα τα θέματα της ΕΛΜΕ, τα οποία και θα ανακοινώνουν στους συναδέλφους. Θα μπορούν να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις του ΔΣ .

§  Ακόμη καλύτερη οργάνωση του blog ώστε να δίνει τη δυνατότητα οργάνωσης συζήτησης από όλους τους συναδέλφους με νέες στήλες και εφαρμογές.

§  Ο Σύλλογος μπορεί και πρέπει να γίνει κύτταρο μιας νέας συνδικαλιστικής δομής, αντίληψης και πρακτικής. Προγραμματισμός βασικών θεμάτων συζήτησης που θα απασχολήσουν το Δ.Σ. μέχρι το τέλος της χρονιάς και στα οποία θα κληθούν οι σύλλογοι διδασκόντων να διατυπώσουν τις προτάσεις τους.

§  Όταν ο κλάδος προχωρά σε απεργιακές κινητοποιήσεις η ΕΛΜΕ να συγκροτεί ανοιχτές απεργιακές επιτροπές. Η συγκρότηση επιτροπών αγώνα σε κάθε σχολείο ή συγκρότημα μπορούν να γίνουν οι απαραίτητοι πυρήνες της καθημερινής παρέμβασης στη ζωή του σχολείου μας. Απευθύνεται σε όλους τους συναδέλφους επιδιώκοντας να ενεργοποιήσει τους αντιπροσώπους, άλλους συναδέλφους που έχουν διάθεση και φυσικά εκπροσώπους των παρατάξεων και των κινήσεων.

§  Τα μέλη του Δ.Σ. οφείλουν να συμβάλλουν στην υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου   για την επιτυχία των κινητοποιήσεων και δράσεων του σωματείου.

§  Το Δ. Σ. να επιδιώκει να ενημερώνεται για την Ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ και σε συνεδριάσεις του, από κοινού με τους αιρετούς θα καθορίζει τη στάση του στα συγκεκριμένα θέματα.

§  Το πιο βασικό όλων είναι η συμμετοχή στις συνελεύσεις που είναι το ανώτερο όργανο του σωματείου, η βάση της δημοκρατικής του λειτουργίας, η πεμπτουσία της δημοκρατίας.

Στις εξαιρετικά κρίσιμες περιστάσεις για το μέλλον του κλάδου αλλά και της κοινωνίας ολόκληρης,  η ελπίδα βρίσκεται στους αγώνες και τα σωματεία μας.

Με τη συμμετοχή, τις ιδέες και τις δράσεις μας

για μια ΕΛΜΕ που ενώνει, αγωνίζεται, νικά!


ΣΤ. Ψηφίσματα

1.    Για τους διωκόμενους (μεταξύ των οποίων και του σ. Ν. Παλάντζα) για τις κινητοποιήσεις στα διόδια.

2.    Για τις απολύσεις και διώξεις Τούρκων εκπαιδευτικών από το καθεστώς Ερντογάν.

3.    Για την δίωξη της σ. δασκάλας Παπαδοπούλου Ελισάβετ για την συνδικαλιστική της δράση.

4.    Συμπαράσταση στους εργαζόμενους και τη νεολαία της Γαλλίας στο κίνημα ενάντια στον αντεργατικό νόμο Κομρί.

5.    Καταγγελία για την αστυνομική καταστολή των συνταξιούχων.

6.    Καταγγελία για την δίωξη φοιτήτριας στο Κιλκίς ύστερα από μήνυση διευθυντή σχολείου.

7.    Συμπαράσταση στους διωκόμενους για την συμμετοχή τους στο κίνημα κατά της εξόρυξης χρυσού στις Σκουριές Χαλκιδικής.

8.    Συμπαράσταση στον αγώνα των καθαριστριών των σχολείων.

9.    Για την είσοδο επιχειρήσεων στα σχολεία περίπτωση ΤΙΤΑΝ κ.α.

10.  Για την δίωξη των φροντιστηρίων Μπαχαράκη σε βάρος καθηγητή που απολύθηκε.

11.  Συμπαράσταση στους εργαζόμενους στο «Φούρνο του Λάμπρου».

12. Συμπαράσταση στον συν. Παύλο Αντωνόπουλο της Ε΄ΕΛΜΕ  Αθήνας για την σε βάρος του δίωξη λόγω συμμετοχής του στο κίνημα αλληλεγγύης στους Πρόσφυγες.

13. Για την κρίση στο ΔΣ της ΕΛΜΕ και την συκοφαντική αντιμετώπιση του συν. Ζαγανίδη (απόφαση ΓΣ).

14. Για την δίωξη συναδέλφων –γονέων και μαθητών στην Ιτέα Φωκίδας με αφορμή τις καταλήψεις σχολείων τον Σεπτέμβρη του 2013.

15. Καταγγελία για την αποφυλάκιση του α. Ρουπακιά στελέχους της Χ.Α. και δολοφόνου του Π Φύσσα.

ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΟ Δ.Σ.

        Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                     Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
      ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ       ΔΗΜΗΤΡΗΣ   ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR