1. Ενίσχυση της
αυτονομίας των διοικήσεων των σχολείων στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη
διαμόρφωση του εκπαιδευτικού προγράμματος και την διαχείριση του προϋπολογισμού
του σχολείου.
2. Ενίσχυση
πόρων για τη διδασκαλία μαθημάτων πληροφορικής, επιχειρηματικότητας και αγωγής
του πολίτη στις δύο βαθμίδες.
3. Καθιέρωση
εθνικών στρατηγικών στόχων βάσει των οποίων θα αξιολογούνται τα σχολεία.
4. Αύξηση της
εμπλοκής των τοπικών αρχών.
5. Προγράμματα
ανάπτυξης διδακτικών δεξιοτήτων των πτυχιούχων που σκοπεύουν να εργαστούν ως
εκπαιδευτικοί.
6. Ανάπτυξη
δικτύων συνεργασίας και ανταλλαγής καλών πρακτικών ανάμεσα στα σχολεία, και
ειδικά ανάμεσα σε σχολεία με καλές και μέτριες επιδόσεις.
7. Ανάπτυξη
συστημάτων αξιολόγησης, σε εθνικό επίπεδο και σε επίπεδο μονάδας, τα
αποτελέσματα της οποίας θα δημοσιοποιούνται από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.
8. Επιλογή
διευθυντών με την απαραίτητη επιστημονική κατάρτιση και διοικητική ικανότητα.
9. Καλύτερη
διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων, ώστε να αυξηθούν οι μέσες ώρες διδασκαλίας και
να μειωθούν οι ανάγκες για έκτακτους εκπαιδευτικούς, και να απελευθερωθούν
πόροι για την ενίσχυση υποδομών και συστημάτων.
10. Ορθή
κατανομή των πόρων των διαρθρωτικών ταμείων για τη συνολική αναβάθμιση του
εκπαιδευτικού συστήματος.
11. Αντικατάσταση
του άρθρου 16 του Συντάγματος με το άρθρο 14 του χάρτη των θεμελιωδών
δικαιωμάτων, που έχει κυρωθεί από την Ελληνική Βουλή με το Ν3671/2008 και
αναγνώριση του γονεϊκού δικαιώματος επιλογής της εκπαίδευσης που θα λάβουν τα
παιδιά καθώς και αναγνώριση και κατοχύρωση της ανεξαρτησίας της σε όλες της
βαθμίδες και σε όλους τους τύπους εκπαίδευσης. Το άρθρο 14 κατοχυρώνει την
δωρεάν υποχρεωτικής εκπαίδευσης και την ελευθερία ίδρυσης εκπαιδευτικών
ιδρυμάτων με σεβασμό των δημοκρατικών αρχών καθώς και το δικαίωμα των γονέων να
εξασφαλίζουν την εκπαίδευση και τη μόρφωση των τέκνων τους σύμφωνα με τις
θρησκευτικές, φιλοσοφικές και παιδαγωγικές πεποιθήσεις τους.
12. Πολιτική
διαφάνειας (opendata) στο σύνολο των δημόσιων πόρων που κατευθύνονται σε όλες
τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ώστε να γνωρίζει ο φορολογούμενος και να
αξιολογεί το κράτος την αποτελεσματικότητα των πολιτικών που εφαρμόζονται.