Ads 468x60px

Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

Για τον επόπτη εκπαιδευτικό στη μαθητεία

Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ          Θεσσαλονίκη, 26 -3- 2017

τηλ. Επικοινωνίας 6979850143                                 

e-mail: gelmeth3@gmail.com


ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ –

Οι εκπαιδευτικοί μετατρέπονται σε εκπαιδευτές για την αγορά εργασίας !

Συνοπτικά η μαθητεία:
  • Είναι μια αναχρονιστική και φτηνή εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Προσφέρει σχεδόν δωρεάν εργασία, (πρόγραμμα ΕΣΠΑ) στην εργοδοσία.
  • Καλύπτει σε εποχές μεγάλης ανεργίας, θέσεις εργαζομένων με μαθητευόμενους.
  • Είναι πρόγραμμα ανεργίας, διαχείρισης εργατικού δυναμικού και όχι εκπαίδευσης (σχέδιο οδηγού εφαρμογής μαθητείας, παρ. 3.5 ) γιατί δικαίωμα εγγραφής έχουν μόνο οι άνεργοι.
  • Οι σχολικές μονάδες αναλαμβάνουν ρόλο γραφείων ενοικίασης εργαζομένων, αφού θα διαχειρίζονται το δυναμικό που οι επιχειρήσεις ή οι υπηρεσίες του Δημοσίου έχουν επιλέξει, από τον κατάλογο των αιτήσεων, όχι μόνο στα χαρτιά αλλά και με επιτόπιες επισκέψεις.

 Σαν να μη έφταναν όλα αυτά:

 Οι εκπαιδευτικοί (επόπτες) που θα συμμετέχουν σε  αυτή, μόνο με εκπαιδευτικό έργο δεν θα ασχολούνται! Αντίθετα, μάλιστα, θα αναλάβουν ρόλο επόπτη – ελεγκτή! Ο αξιολογικός – ελεγκτικός ρόλος που ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς, συνιστά μια ποιοτική – αντιδραστική τομή στον παιδαγωγικό τους ρόλο.

Συγκεκριμένα αναφέρεται στη παράγραφο 4.4. “ Ο εκπαιδευτικός επιβλέπει την τήρηση των όρων της σύμβασης που έχει υπογραφεί, μεταξύ εκπαιδευόμενου και επιχείρησης.....”.

Δηλαδή, εάν ο εργοδότης δεν τηρεί τους όρους της σύμβασης, ο εκπαιδευτικός ελεγκτής – επόπτης, είναι υποχρεωμένος να συντάξει έκθεση που θα καταγγέλλει την επιχείρηση!

Μέσα σε συνθήκες  πλήρους εργοδοτικής ασυδοσίας, εργασιακού μεσαίωνα, όπου έχει καταλυθεί κάθε έννοια εργασιακού δικαιώματος και στα όσα ελάχιστα έχουν απομείνει, ο δημόσιος έλεγχος (επιθεώρηση εργασίας) είναι ανύπαρκτος, ο εκπαιδευτικός επόπτης της μαθητείας θα αναλάβει αυτόν το ρόλο!

Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, η παράγραφος 9.1 αναφέρει:

Ορισμό έμπειρου στελέχους ως εκπαιδευτή στην επιχείρηση ο οποίος αναλαμβάνει την αποτελεσματική υλοποίηση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην επιχείρηση…. πρέπει να έχει παρακολουθήσει επιμορφωτικό πρόγραμμα για την εφαρμογή της μαθητείας.



Εάν στη πράξη δεν συμβούν τα παραπάνω (η επιχείρηση να αποσπάσει εργαζόμενο από την παραγωγή για να ασχολείται με τη μαθητεία!!!), ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να το καταγγείλει στους προϊσταμένους του. Μπορούμε να  αντιληφθούμε ποια  θα είναι η «τύχη» του συναδέλφου. 
Η Γ΄ΕΛΜΕ – Θ, καταγγέλλει ως απαράδεκτη, υποκριτική και επικίνδυνη την ευθύνη αυτή που το υπουργείο παιδείας αναθέτει στους συναδέλφους!


ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΝΑ ΜΗ ΔΕΧΘΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ.

Το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης προβλέπεται ζοφερό. Το υπουργείο Παιδείας αφού παίρνει όλα τα μέτρα συρρίκνωσης των ΕΠΑΛ, στη λογική να επιβιώσουν οι τομείς και οι ειδικότητες που ζητά η αγορά, δημιουργεί μεγάλα πλεονάσματα εκπαιδευτικών και παρουσιάζει τη μαθητεία ως το μόνο δρόμο κάλυψης των εκπαιδευτικών. Η μαθητεία θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό ποιοί τομείς θα επιβιώσουν σε βάθος χρόνου. Η κυβέρνηση το ξέρει και πολιτεύεται με το «διαίρει και βασίλευε» προκειμένου να επιβάλλει την πολιτική της, ενώ είναι ακόμα νωπές οι μνήμες της διαθεσιμότητας.

Η ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΠΛΕΥΡΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ!


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                        Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γιάννης Λαθήρας                 Νίκος Παλάντζας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR