Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 17 /5/ 2017
Πρ. Κορομηλά 51 τκ 54622
e-mail: gelmeth3@gmail.com
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
Η αστυνομία σε ρόλο εκπαιδευτικού;;
«Υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας
μεταξύ των υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Παιδείας, Έρευνας και
Θρησκευμάτων. Αστυνομικοί θα παραδίδουν μαθήματα σε σχολεία για τα ναρκωτικά,
το bullying, τον ΚΟΚ και το ίντερνετ» (από τον τύπο)
Νέο μνημόνιο λοιπόν αυτή τη φορά με τον …θεσμό της
αστυνομίας !
Το Υπουργείο της Παιδείας θεσμοθετεί την ενεργό
εμπλοκή της αστυνομίας στο διδακτικό έργο στην οποία παραχωρεί τον ρόλο του
εκπαιδευτικού για μια σειρά κρίσιμα
πράγματι θέματα για τους μαθητές μας.
Συνεχίζει με πιο άκομψο αυτή τη φορά τρόπο την λογική
που εγκαινίασε με την περιβόητη θεματική βδομάδα, περικοπές δηλαδή μαθημάτων
και εκπαιδευτικού προσωπικού και «αντικατάσταση» τους με κάθε μορφής αποσπασματικές
πληροφορίες και εκδηλώσεις.
Μετά την παρέλαση
των ΜΚΟ στα σχολεία με αφορμή την θεματική βδομάδα, τώρα ετοιμάζονται να
….παρελάσουν τα ΜΑΤ ως καθ' ύλην αρμόδια(;)
για το bullying και επιτυχημένα στην
βία και την καταστολή σε βάρος των κοινωνικών αγώνων. Την ώρα μάλιστα που η κυβέρνηση δεν προχώρησε ούτε
βήμα στον εκδημοκρατισμό των σωμάτων
ασφαλείας και στον περιορισμό του ρόλου
τους αποκλειστικά στην πρόληψη και περιστολή του κοινού εγκλήματος.
Ενώ κάποιοι αστυνομικοί εμπλέκονται σε υποθέσεις
ναρκωτικών και η αναποτελεσματικότητα αντιμετώπισής τους είναι δεδομένη, το
υπουργείο θεωρεί ότι βρήκε τους πιο κατάλληλους να μιλήσουν στα παιδιά για τόσο
ευαίσθητα θέματα;
Για την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδηγική συμπεριφορά,
ένα θέμα κυριολεκτικά ζωής και θανάτου για τους νέους μας, που πρέπει άμεσα να
αναβαθμιστεί στα σχολεία, οι αστυνομικοί-δάσκαλοι προφανώς θα το αντιμετωπίσουν
ως ζήτημα αποκλειστικά καταστολής.
Ακόμη και για τα ζητήματα ασφαλούς πλοήγησης του
διαδικτύου αγνοεί τους καθηγητές πληροφορικής και όχι μόνο, καθώς και το πλήθος των σχετικών προγραμμάτων που αναπτύσσονται στα σχολεία.
Τα θέματα αυτά ενυπάρχουν ως θεματικές ενότητες σε
διάφορα μαθήματα όπως Οικιακή οικονομία, βιολογία, πολιτική αγωγή, πληροφορική
κλπ. που συρρικνώνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Αντί το υπουργείο να επαναφέρει
τις διδακτικές ώρες που περικόπηκαν και να
εμπλουτίσει τα Αναλυτικά προγράμματα ακόμη περισσότερο με τα θέματα αυτά, ξεπερνά και
υποτιμά τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς και τα αναθέτει (ως 4η
ανάθεση;) στους …ΠΕ αστυνομικούς.
Καλούμε την κυβέρνηση να … «σκίσει» τουλάχιστον αυτό το μνημόνιο και τους
συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν αποφασιστικά να αυτοκαταργηθούν και να
αντικατασταθούν αυτή τη φορά από τις αστυνομικές δυνάμεις!
Οι σύλλογοι στα πλαίσια ενός ανοικτού στην κοινωνία
σχολείου είναι σε θέση να αποφασίζουν αν και πότε χρειάζεται να ενισχύσουν το
εκπαιδευτικό τους έργο με προσκλήσεις ανθρώπων και φορέων, που μπορούν να
προσθέσουν εποικοδομητικά στοιχεία σ' αυτό.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιάννης Λαθήρας Νίκος Παλάντζας