Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 24 -10- 2017
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Η πρόταση του ΙΕΠ για το πρόγραμμα της Β΄ τάξης του «νέου Λυκείου»
Μια αγνώριστη Β΄ Λυκείου προβλέπει για την επόμενη σχολική χρονιά (2018-19) το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο του νέου Λυκείου.
Περιλαμβάνει επτά υποχρεωτικά μαθήματα, τα οποία θα καταλαμβάνουν τις 22 από τις συνολικά 34 ώρες του εβδομαδιαίου προγράμματος της Β΄ Λυκείου.
Οι υπόλοιπες 12 ώρες θα κατανέμονται σε τρία τετράωρα μαθήματα τα οποία θα επιλέγει ο μαθητής από μία ομάδα 10 μαθημάτων.
Δηλαδή, ουσιαστικά προτείνεται από τη Β΄ Λυκείου να καταργηθούν από υποχρεωτικά μαθήματα τα Αρχαία, η Ιστορία, τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, η Φιλοσοφία, η Ξένη Γλώσσα, η Πληροφορική και να μείνουν ως υποχρεωτικά, ανάμεσα σε άλλα, τα Θρησκευτικά, οι λεγόμενες δημιουργικές δραστηριότητες και το παράξενο «Ο Σύγχρονος Κόσμος», προφανώς για να τα διδάσκουν όποιος λάχει. Ο Σύγχρονος Κόσμος (Iστορία…) !!!?? προσιδιάζει στην Ιστορία και μπορεί να διδαχθεί όχι μόνο από ιστορικούς αλλά και από κοινωνιολόγους, καθηγητές ξένων γλωσσών, θεολόγους ή κάποια ειδικότητα που πλεονάζει!
Τα νεοπαγή Ερευνητικά Προβλήματα Φυσικών Επιστημών είναι διφορούμενα ως προς το περιεχόμενο τους και την ειδικότητα που θα τα διδάξει.
Συνολικά, πάντως, προβλέπεται δραστική μείωση των μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας σε όλο το Λύκειο, που προφανώς διευκολύνει και την αντίστοιχη μείωση προσωπικού.
Έτσι, στη Β΄ Λυκείου υπάρχουν σήμερα 18 μαθήματα (16 υποχρεωτικά και 2 προσανατολισμού σε 35 ώρες διδασκαλίας) και στο προτεινόμενο σύστημα θα γίνουν 10 συνολικά (7 υποχρεωτικά και 3 επιλογής σε 34 ώρες διδασκαλίας).
Στην Γ΄ Λυκείου από τα 15 μαθήματα που υπάρχουν σήμερα (9 υποχρεωτικά, 5 προσανατολισμού και 1 επιλογής σε 32 ώρες), στο νέο σύστημα θα υπάρχουν 7 μαθήματα (3 υποχρεωτικά και 4 επιλογής σε 29 ώρες), που θα διδάσκονται το καθένα για έξι ώρες τη βδομάδα.
Η δραστική μείωση των μαθημάτων στο Λύκειο και η συνεπακόλουθη μείωση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών θα γίνουν μέσα από περικοπή αντικειμένων από τα υποχρεωτικά μαθήματα, το πέρασμα στα μαθήματα επιλογής ή και τη συγχώνευσή τους.
Έτσι, για παράδειγμα, Χημεία και Βιολογία γίνονται ένα μάθημα! Είναι η λογική των δεξιοτήτων που ζητά η αγορά αντί των γνωστικών αντικειμένων (οι οκτώ δεξιότητες κατά Ε.Ε. και ΟΟΣΑ).
Γι’ αυτούς δεν χρειάζεται η διδασκαλία επιστημονικών αντικειμένων, αλλά η εξοικείωση με κάποια πορίσματά τους και μερικές κοινωνικές δεξιότητες. Μιλάμε για μορφωτική λοβοτομή!
Εντύπωση προκαλεί και η εντελώς αντιεπιστημονική ταύτιση Φιλοσοφίας και Ψυχολογίας.
Τέλος το μάθημα επιλογής από τα ΕΠΑΛ θα γίνεται μέσω Skype !!
Παράλληλα, η μείωση και η επιλογή των μαθημάτων οδηγούν αναπόδραστα σε αναγκαστικές μετεγγραφές μαθητών (σε πρώτη φάση), γιατί είναι αδύνατον ένα σχολείο να μπορέσει να δημιουργήσει τμήματα με όλες τις πιθανές επιλογές, και (σε δεύτερη φάση) θα υποβοηθήσουν τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις Λυκείων, όπου όλα θα λειτουργούν με την κανονικότητα (!) του ΟΟΣΑ –σύμφωνα με τον οποίο δεν πρέπει να υπάρχουν σχολεία με λιγότερους από 250 μαθητές.
Φαίνεται ότι το υπουργείο συνθέτει την εικόνα του νέου Λυκείου σταδιακά και σε δόσεις για να διασκεδάσει τις αντιδράσεις και να καλλιεργήσει τεχνητές αντιπαραθέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών στον «αγώνα επιβίωσης» στα στενά όρια του Νέου Λυκείου.
Όχι στο «Νέο Λύκειο» που στοχεύει σε λιγότερη γνώση, λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερα σχολεία, με περισσότερες εξετάσεις και μεγαλύτερη πρόσδεση με το σύστημα πρόσβασης.
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Η πρόταση του ΙΕΠ για το πρόγραμμα της Β΄ τάξης του «νέου Λυκείου»
Μια αγνώριστη Β΄ Λυκείου προβλέπει για την επόμενη σχολική χρονιά (2018-19) το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο του νέου Λυκείου.
Περιλαμβάνει επτά υποχρεωτικά μαθήματα, τα οποία θα καταλαμβάνουν τις 22 από τις συνολικά 34 ώρες του εβδομαδιαίου προγράμματος της Β΄ Λυκείου.
Οι υπόλοιπες 12 ώρες θα κατανέμονται σε τρία τετράωρα μαθήματα τα οποία θα επιλέγει ο μαθητής από μία ομάδα 10 μαθημάτων.
Δηλαδή, ουσιαστικά προτείνεται από τη Β΄ Λυκείου να καταργηθούν από υποχρεωτικά μαθήματα τα Αρχαία, η Ιστορία, τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, η Φιλοσοφία, η Ξένη Γλώσσα, η Πληροφορική και να μείνουν ως υποχρεωτικά, ανάμεσα σε άλλα, τα Θρησκευτικά, οι λεγόμενες δημιουργικές δραστηριότητες και το παράξενο «Ο Σύγχρονος Κόσμος», προφανώς για να τα διδάσκουν όποιος λάχει. Ο Σύγχρονος Κόσμος (Iστορία…) !!!?? προσιδιάζει στην Ιστορία και μπορεί να διδαχθεί όχι μόνο από ιστορικούς αλλά και από κοινωνιολόγους, καθηγητές ξένων γλωσσών, θεολόγους ή κάποια ειδικότητα που πλεονάζει!
Τα νεοπαγή Ερευνητικά Προβλήματα Φυσικών Επιστημών είναι διφορούμενα ως προς το περιεχόμενο τους και την ειδικότητα που θα τα διδάξει.
Συνολικά, πάντως, προβλέπεται δραστική μείωση των μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας σε όλο το Λύκειο, που προφανώς διευκολύνει και την αντίστοιχη μείωση προσωπικού.
Έτσι, στη Β΄ Λυκείου υπάρχουν σήμερα 18 μαθήματα (16 υποχρεωτικά και 2 προσανατολισμού σε 35 ώρες διδασκαλίας) και στο προτεινόμενο σύστημα θα γίνουν 10 συνολικά (7 υποχρεωτικά και 3 επιλογής σε 34 ώρες διδασκαλίας).
Στην Γ΄ Λυκείου από τα 15 μαθήματα που υπάρχουν σήμερα (9 υποχρεωτικά, 5 προσανατολισμού και 1 επιλογής σε 32 ώρες), στο νέο σύστημα θα υπάρχουν 7 μαθήματα (3 υποχρεωτικά και 4 επιλογής σε 29 ώρες), που θα διδάσκονται το καθένα για έξι ώρες τη βδομάδα.
Η δραστική μείωση των μαθημάτων στο Λύκειο και η συνεπακόλουθη μείωση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών θα γίνουν μέσα από περικοπή αντικειμένων από τα υποχρεωτικά μαθήματα, το πέρασμα στα μαθήματα επιλογής ή και τη συγχώνευσή τους.
Έτσι, για παράδειγμα, Χημεία και Βιολογία γίνονται ένα μάθημα! Είναι η λογική των δεξιοτήτων που ζητά η αγορά αντί των γνωστικών αντικειμένων (οι οκτώ δεξιότητες κατά Ε.Ε. και ΟΟΣΑ).
Γι’ αυτούς δεν χρειάζεται η διδασκαλία επιστημονικών αντικειμένων, αλλά η εξοικείωση με κάποια πορίσματά τους και μερικές κοινωνικές δεξιότητες. Μιλάμε για μορφωτική λοβοτομή!
Εντύπωση προκαλεί και η εντελώς αντιεπιστημονική ταύτιση Φιλοσοφίας και Ψυχολογίας.
Τέλος το μάθημα επιλογής από τα ΕΠΑΛ θα γίνεται μέσω Skype !!
Παράλληλα, η μείωση και η επιλογή των μαθημάτων οδηγούν αναπόδραστα σε αναγκαστικές μετεγγραφές μαθητών (σε πρώτη φάση), γιατί είναι αδύνατον ένα σχολείο να μπορέσει να δημιουργήσει τμήματα με όλες τις πιθανές επιλογές, και (σε δεύτερη φάση) θα υποβοηθήσουν τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις Λυκείων, όπου όλα θα λειτουργούν με την κανονικότητα (!) του ΟΟΣΑ –σύμφωνα με τον οποίο δεν πρέπει να υπάρχουν σχολεία με λιγότερους από 250 μαθητές.
Φαίνεται ότι το υπουργείο συνθέτει την εικόνα του νέου Λυκείου σταδιακά και σε δόσεις για να διασκεδάσει τις αντιδράσεις και να καλλιεργήσει τεχνητές αντιπαραθέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών στον «αγώνα επιβίωσης» στα στενά όρια του Νέου Λυκείου.
Κανένας εφησυχασμός, καμιά αναμονή !
Όχι στο «Νέο Λύκειο» που στοχεύει σε λιγότερη γνώση, λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερα σχολεία, με περισσότερες εξετάσεις και μεγαλύτερη πρόσδεση με το σύστημα πρόσβασης.
για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ