Ads 468x60px

Τετάρτη, 25 Οκτωβρίου 2017

Η πρόταση του ΙΕΠ για το πρόγραμμα της Β΄ τάξης του «νέου Λυκείου»

Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                Θεσσαλονίκη  24 -10- 2017
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143  
e-mail: gelmeth3@gmail.com 
http://3elmethess.blogspot.gr/ 
fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης 

Η πρόταση του ΙΕΠ για το πρόγραμμα της Β΄ τάξης του «νέου Λυκείου» 
Μια αγνώριστη Β΄ Λυκείου προβλέπει για την επόμενη σχολική χρονιά (2018-19) το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο του νέου Λυκείου.
Περιλαμβάνει επτά υποχρεωτικά μαθήματα, τα οποία θα καταλαμβάνουν τις 22 από τις συνολικά 34 ώρες του εβδομαδιαίου προγράμματος της Β΄ Λυκείου.
Οι υπόλοιπες 12 ώρες θα κατανέμονται σε τρία τετράωρα μαθήματα τα οποία θα επιλέγει ο μαθητής από μία ομάδα 10 μαθημάτων.
Δηλαδή, ουσιαστικά προτείνεται από τη Β΄ Λυκείου να καταργηθούν από υποχρεωτικά μαθήματα τα Αρχαία, η Ιστορία, τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, η Φιλοσοφία, η Ξένη Γλώσσα, η Πληροφορική και να μείνουν ως υποχρεωτικά, ανάμεσα σε άλλα, τα Θρησκευτικά, οι λεγόμενες δημιουργικές δραστηριότητες και το παράξενο «Ο Σύγχρονος Κόσμος», προφανώς για να τα διδάσκουν όποιος λάχει.  Ο Σύγχρονος Κόσμος (Iστορία…) !!!?? προσιδιάζει στην Ιστορία και μπορεί να διδαχθεί όχι μόνο από ιστορικούς αλλά και από κοινωνιολόγους, καθηγητές ξένων γλωσσών, θεολόγους ή κάποια ειδικότητα που πλεονάζει!
Τα νεοπαγή Ερευνητικά Προβλήματα Φυσικών Επιστημών είναι  διφορούμενα ως προς  το περιεχόμενο τους και την ειδικότητα που θα τα διδάξει.

Συνολικά, πάντως, προβλέπεται δραστική μείωση των μαθημάτων  και ωρών διδασκαλίας σε όλο το Λύκειο, που προφανώς διευκολύνει και την αντίστοιχη μείωση προσωπικού.
Έτσι, στη Β΄ Λυκείου υπάρχουν σήμερα 18 μαθήματα (16 υποχρεωτικά και 2 προσανατολισμού σε 35 ώρες διδασκαλίας) και στο προτεινόμενο σύστημα θα γίνουν 10 συνολικά (7 υποχρεωτικά και 3 επιλογής σε 34 ώρες διδασκαλίας).

Στην Γ΄ Λυκείου από τα 15 μαθήματα που υπάρχουν σήμερα (9 υποχρεωτικά, 5 προσανατολισμού και 1 επιλογής σε 32 ώρες), στο νέο σύστημα θα υπάρχουν 7 μαθήματα (3 υποχρεωτικά και 4 επιλογής σε 29 ώρες), που θα διδάσκονται το καθένα για έξι ώρες τη βδομάδα.
Η δραστική μείωση των μαθημάτων στο Λύκειο και η συνεπακόλουθη μείωση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών θα γίνουν μέσα από περικοπή αντικειμένων από τα υποχρεωτικά μαθήματα, το πέρασμα στα μαθήματα επιλογής ή και τη συγχώνευσή τους.
Έτσι, για παράδειγμα, Χημεία και Βιολογία γίνονται ένα μάθημα! Είναι η λογική των δεξιοτήτων που ζητά η αγορά αντί των γνωστικών αντικειμένων (οι οκτώ δεξιότητες κατά Ε.Ε. και ΟΟΣΑ).

Γι’ αυτούς δεν χρειάζεται η διδασκαλία επιστημονικών αντικειμένων, αλλά η εξοικείωση με κάποια πορίσματά τους και μερικές κοινωνικές δεξιότητες. Μιλάμε για μορφωτική λοβοτομή!

Εντύπωση προκαλεί και η εντελώς αντιεπιστημονική ταύτιση Φιλοσοφίας και Ψυχολογίας. 

Τέλος το μάθημα επιλογής από τα ΕΠΑΛ θα γίνεται μέσω Skype !!
Παράλληλα, η μείωση και η επιλογή των μαθημάτων οδηγούν αναπόδραστα σε αναγκαστικές μετεγγραφές μαθητών (σε πρώτη φάση), γιατί είναι αδύνατον ένα σχολείο να μπορέσει να δημιουργήσει τμήματα με όλες τις πιθανές επιλογές, και (σε δεύτερη φάση) θα υποβοηθήσουν τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις Λυκείων, όπου όλα θα λειτουργούν με την κανονικότητα (!) του ΟΟΣΑ –σύμφωνα με τον οποίο δεν πρέπει να υπάρχουν σχολεία με λιγότερους από 250 μαθητές.

Φαίνεται ότι το υπουργείο συνθέτει την εικόνα του νέου Λυκείου σταδιακά και σε δόσεις για να διασκεδάσει τις αντιδράσεις και να καλλιεργήσει τεχνητές αντιπαραθέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών στον «αγώνα επιβίωσης» στα στενά όρια του Νέου Λυκείου. 

Κανένας εφησυχασμός, καμιά αναμονή ! 

Όχι στο «Νέο Λύκειο» που στοχεύει σε λιγότερη γνώση, λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερα σχολεία, με περισσότερες εξετάσεις και μεγαλύτερη πρόσδεση με το σύστημα πρόσβασης. 

για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ

3 σχόλια:

  1. Εντάξει τα λέτε τώρα αλλά δεν είναι λίγο υποκριτικό να διαμαρτύρεστε για απώλεια διδακτικού αντικειμένου και το να μην τα κάνουν όλοι όλα, ενώ έχετε ξεσκιστεί στην Δυτική με Β Αναθέσεις για να βολευτεί κόσμος και κοσμάκης; Τι μεταθέσεις τι αποσπάσεις τι τοποθετήσεις όλα με Β ανάθεση. Ας πουμε στο γυμνάσιο τις Φυσικές επισ΄τημες τις έχετε ενοποιήσει ήδη, δεν περιμένετε νόμους, εδώ και χρόνια. Απλώς λέω δεν βλέπω να διαμαρτύρεται η ΕΛΜΕ για αυτά γιατί έχει βολευτεί πολύς κόσμος, ούτε για τα μαθήματα ενδιαφερθήκατε ούτε για την έξωση στις ειδικότητες που διδάσκουν τα μαθήματα που κλέβουν άλλοι με β ανάθεση. ΔΕν σημαίνει ότι τα θέλανε στην ΕΛΜΕ, αλλά οι αιρετοί το θέλανε σίγουρα. Ανοίξατε στη Β θεσσαλονίκης το δρόμο για ενοποιήσεις και τώρα η αντίδραση των καθηγητων εκεί που το έχουν σκίσει στο "όλοι τα κάνουν όλα" δύσκολα θα πείσει. Δηλαδή το μετάνιωσαν οι καθηγητές και θα γυρίσουν πίσω στα σχολεία να κάνουν το μάθημά τους; ΘΑ ΠΕΣΕΙ ο ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ. ΜΑκάρι να μετανιώσατε, αλλά.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αδικείς συνάδελφε την ΕΛΜΕ και την ταυτίζεις ατεκμηρίωτα με την διοίκηση κα τους αιρετούς. Η ΕΛΜΕ επίμονα διεκδικεί τους ορους και τις προϋποθέσεις για την αποφυγή της β΄και γ΄ανάθεσης και των μετακινήσεων σε πολλά σχολεία. Δηλαδή μικρα τμήματα των 20 παιδιων, 15 στις ΟΠ, 10 στα εργαστήρια, επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 13, επαναφορά του 3ωρου στους υπευθύνους εργαστηρίων,εγκαιρη έναρξη της ενισχυτικής και της ΠΔΣ σε κάθε σχολείο, παράλληλη διδασκαλία σε μικρά τμήματα για τις Ξ.Γ.συμπλήρωση ωραρίου με εκπαιδευτικά προγράμματα, κανένα μάθημα μονόωρο, έγκριση των "ολιγομελών" τμημάτων , μαζικούς διορισμούς κλπ.Αντιταχθήκαμε στις περικοπές μαθημάτων στο γυμνάσιο, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, στην μεταφορά διδακτικών αντικειμένων στις Θ.Ε. Για όλα αυτά κάναμε συνεχείς παραστάσεις διαμαρτυρίς, στάσεις εργασίας Το υπουργείο νομοθετεί και η διοίκηση εφαρμόζει τα αντίθετα και καλλιεργούν κλίμα αντιπαράθεσης ανάμεσα σε σχολεία, ειδικότητες και συναδέλφους κερδίζοντας τριπλά : Εξοικονόμηση προσωπικού, μειωμένες αντιδράσεις και πελατειακές σχέσεις. Ευχαριστούμε πολύ πάντως για το σχόλιο και την κριτική σου παρόλο που την θεωρούμε αδικη όσον αφορά την ΕΛΜΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επαναλαμβάνω ότι δεν νομίζω πως η ΕΛΜΕ συμμετείχε ενεργά στο ξεχείλωμα των αναθέσεων, εννοώ όμως ότι σε ορισμένες περιπτώσεις καραβόλεψαν. Έτσι όπως το παρουσιάζετε είναι σαν να αναγκάζει η Διοίκηση και το ΠΥΣΔΕ τις Β και Γ αναθέσεις, ενώ νομίζω ότι ξέρουμε και οι δύο ότι οι ίδιοι οι καθηγητές ζητούν να παίρνουν μετάθεση, απόσπαση και τοποθέτηση για να διδάσκουν πολλές φορές και αποκλειστικά, ή επι το πλείστον με Β και Γ ανάθεση. ΣΕ αυτό καταλαβαίνω ότι η Θέση της ΕΛΜΕ είναι δύσκολη και δεν μπορεί να διαμαρτυρηθεί προς τους συναδέλφους της, αλλά δυστυχώς και η σιωπή σε αυτά τα θέματα ενώ είναι γνωστά και εμπλέκονται ενδεχομένως και μέλη, 1. Απαξιώνει τα μαθήματα που μοιράζονται με Β και Γ αναθέσεις και τώρα τείνουν να καταργηθούν 2. Κάνει διακρίσεις ανάμεσα σε καθηγητές ειδικοτήτων. Οι ενοποιήσεις μαθημάτων και ειδικοτήτων, το άνοιγμα των αναθέσεων, είναι απαιτήσεις εκπαιδευτικών και όχι κάτι που σκέφτηκε τυχαία κάποιος στο υπουργείο. Μην κρυβόμαστε νομίζω είστε Φυσικός και εγώ Βιολόγος. Ξέρουμε ποιοι ζητούν ενοποιήσεις και ξεχείλωμα αναθέσεων και αν δεν ξέρετε να σας τους πω. Και έχω μια πρόταση. Δεν χρειάζεται να διαμαρτυρηθεί η ΕΛΜΕ και να πικράνει τους συναδέλφους, μου αρκεί τουλάχιστον τα μέλη να δώσουν το καλό παράδειγμα και να αποφύγουν τα ίδια τέτοιες πρακτικές. Αλλά επίσης αν λέγατε και μια κουβέντα για το θέμα (μαζί με τα άλλα που καλά τα λέτε, αλλά είναι θέμα πολιτικής επιλογής και δεν εξαρτάται από εμάς/εσάς) δεν θα με πείραζε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR