Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 25 /11/ 2018Πρ. Κορομηλά 51 τκ 54622τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
το πρόγραμμα ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΛ………αρχίζει την αξιολόγηση, την αύξηση ωραρίου και την είσοδο εταιρειών στα σχολείαΕίναι άλλη μια ¨καινοτόμος δράση¨, ένα άλλο εργαλείο από τα πολλά που χρησιμοποιεί τα τελευταία χρόνια το υπουργείο (αναθέσεις Γ΄, ηλεκτρονικές εγγραφές, μη παρακολουθούντες μαθητές, καταργήσεις τομέων και κυρίως ειδικοτήτων, συγχωνεύσεις ΕΠΑΛ και ΕΚ…) για να συνεχίζει να εφαρμόζει τη μνημονιακή κανονικότητα, τις κατευθύνσεις δηλαδή του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Πρόκειται για μια πολιτική που οδηγεί βήμα - βήμα στην εφαρμογή του μοντέλου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) με βάση τη μαθητεία και το μπάσιμο των εταιριών στα σχολεία που προωθεί η Ε.Ε. και ο ΟΟΣΑ.Είναι πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που διαμορφώθηκε κατ αρχάς με την ΥΑ3622/24-8-18 για το 2018 – 19. Οι βασικοί στόχοι – κατευθύνσεις που προκύπτουν από την παραπάνω ΥΑ και την εγκύκλιο Φ10/182230/Δ4 της 29- 10-18 και εφαρμόζονται μέχρι στιγμής είναι:
Πρόγραμμα εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας που έχει ως σκοπό «την βελτίωση των μαθησιακών επιδόσεων των μαθητών της Α΄ τάξης ΕΠΑΛ, την παιδαγωγική υποστήριξη τους και παρέχεται με συνδιδασκαλία κατά τις ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων στα Νέα Ελληνικά και στα Μαθηματικά». Προσλαμβάνονται για το σκοπό αυτό 442 εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ02 & ΠΕ03 ως προσωρινοί αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου και θα αναλάβουν ως «Συνεργάτες Καθηγητές» του βασικού Καθηγητή του μαθήματος.Κάτι τέτοιο σε άλλες εποχές ή κάτω από συνθήκες ομαλής λειτουργείας των σχολείων θα ακούγονταν ενδιαφέρον! Το εκπαιδευτικό κίνημα διεκδικεί και παλεύει χρόνια τώρα για να δημιουργηθούν μόνιμες δομές που να είναι ενταγμένες στο δημόσιο σχολείο και που θα βοηθούν και θα στηρίζουν τους μαθητές του.Στην εποχή όμως των μνημονίων και της υλοποίησης της ακραίας νεοφιλελεύθερης πολιτικής στην εκπαίδευση, που διέλυσαν την δημόσια ΤΕΕ και όχι μόνο, ακούγεται υποκριτικό. Με κάτι τέτοια φτιασιδώματα προσπαθούν να κρύψουν την πραγματικότητα που: Τέλος Νοέμβρη τα ΕΠΑΛ (κάτι ανάλογο συμβαίνει και στα Γ/σια& ΓΕΛ) έχουν σημαντικά κενά καθηγητών, ακόμη και στις Γ΄τάξεις σε μαθήματα πανελλαδικά εξεταζόμενα! Χαρακτηριστική η περίπτωση στο 1ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, στείλανε τον Συνεργάτη Καθηγητή, αλλά δυστυχώς είναι κενή ακόμη η θέση του Υπεύθυνου Καθηγητή στα μαθηματικά(!) Σε άλλη περίπτωση ο βασικός καθηγητής τυχαίνει να είναι λόγω του αλαλούμ των αναθέσεων διαφορετικής ειδικότητας με το μάθημα και ο συνεργάτης της ίδιας (!)Στο ίδιο πλαίσιο στήριξης ΜΝΑΕ – Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ,εφαρμόζεται παρέμβαση ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των μαθητών της Α΄ΕΠΑΛ, η οποία θα υλοποιηθεί με την πρόσληψη 223 (ένας για δύο ΕΠΑΛ κατά Μ.Ο.) μελών ΕΕΠ που ανήκουν στο κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων. Το …μπότοξ; των ΕΠΑΛ συνεχίζεται!Και βέβαια κανείς δεν είναι αντίθετος με την παρουσία ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, επιβάλλεται μάλιστα να είναι μόνιμη σε όλα τα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης και όχι να εντάσσεται στα πλαίσια ενός μονοετούς προγράμματος (χρονιά με πολλές εκλογικές αναμετρήσεις).
Η ένταξη αυτών των αναγκαίων δομών σε μόνιμη βάση, απαιτεί πρόσθετο μόνιμο εκπαιδευτικό και επιστημονικό προσωπικό, κάτι που η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, όχι μόνο δεν επιθυμούν, αλλά αντίθετα έχουν σαν στόχο τη μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και γενικότερα τη μείωση όλων των δομών της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις επιταγές του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από την συνέπεια που δείχνουν όλες οι κυβερνήσεις να συγχωνεύουν και να καταργούν σχολεία, τομείς - ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και τμήματα κατεύθυνσης στα ΓΕΛ. Τσουβαλιάζουν μαθητές σε τμήματα με 27 και 30 μαθητών. Αναγκάζουν τους μαθητές των ΕΠΑΛ να αλλάζουν ειδικότητα στη τελευταία τάξη, ή να αλλάζουν σχολικό περιβάλλον μετακινούμενοι σε απομακρυσμένα σχολεία.
Ο θεσμός του Συμβούλου Καθηγητή, μία ακόμη «καινοτόμος» δράση που εφαρμόζεται στους τους μαθητές της Α΄ τάξης ΕΠΑΛ, με στόχο «τη συστηματική υποστήριξη τους στη σχολική ζωή και τη δημιουργία θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα.»Συγκροτείται η ομάδα των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη δράση και ορίζεται ένας συντονιστής. Η ομάδα εκπαιδεύεται από τον ψυχολόγο του σχολείου ή αρμόδιους φορείς, (α)στις βασικές αρχές και τεχνικές της συμβουλευτικής,(β) συνεργάζεται με όσα σχολεία υλοποιούν ήδη τη δράση για να καρπωθεί την πείρα τουςκαι (γ) ανατρέχει στη σχετική βιβλιογραφία για ενημέρωση.Κάθε μαθητής/μαθήτρια ανατίθεται από τον συντονιστή σε ένα Σύμβουλο-Καθηγητή, ο οποίος συναντάται με το μαθητή σε 15λεπτες συναντήσεις (2 φορές το μήνα) εντός του σχολικού ωραρίου και σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο που διασφαλίζει την ιδιωτικότητα της συνάντησης.Κάθε Σύμβουλος-Καθηγητής αναλαμβάνει 4-5 μαθητές Κατά την κατανομή των μαθητών ο συντονιστής φροντίζει, στο μέτρο του εφικτού, ο Σύμβουλος-Καθηγητής (α) να μη διδάσκει στο τμήμα του μαθητή, (β) να είναι του ίδιου φύλου με το μαθητή.Η ομάδα των Συμβούλων-Καθηγητών ορίζει τακτικές και έκτακτες συναντήσεις όπου συζητιούνται ανώνυμα όλα τα ζητήματα που έχουν αναδυθεί από τις επιμέρους συναντήσεις και χρήζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, η ομάδα των Συμβούλων-Καθηγητών συνεδριάζει για την αποτίμηση της δράσης, και κάθε μέλος της μπορεί να καταθέσει, με όποιον τρόπο επιθυμεί, την εμπειρία του από τη συμμετοχή του στη δράση. Όλες οι αξιολογήσεις καθαρογράφονται και κατατίθενται στο αρχείο του θεσμού, ως βοήθημα για τη νέα σχολική χρονιά.Γίνεται φανερό ότι:
δημιουργείται ένας θεσμός που εξατομικεύει τη σχέση του σχολείου με τον μαθητή και απομακρύνει τον σύλλογο διδασκόντων από μια βασική του αρμοδιότητα, να παρακολουθεί τα προβλήματα ένταξης των μαθητών στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον και να συζητά τα μαθησιακά και κοινωνικά προβλήματα τους. Δημιουργεί πρόσθετη εργασία για τους εκπαιδευτικούς που θα αναλάβουν την ευθύνη του Συμβούλου – Καθηγητή πέρα απ’ τα διδακτικά και διοικητικά τους καθήκοντα. Στην ουσία πρόκειται για άμεση αύξηση ωραρίου. Επιπλέον οι συνάδελφοι αυτοί αναλαμβάνουν ένα έργο που δεν είναι προετοιμασμένοι και εκπαιδευμένοι. Δεν είναι δυνατόν οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν και τον ρόλο ενός ιδιότυπου ψυχολόγου. Στο τέλος της χρονιάς η ομάδα των συμβούλων αποτιμά τη δράση της και κάθε μέλος καταθέτει την αξιολόγηση του. Είναι προφανής η σύνδεση αυτής της δράσης με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας. Η Αξιολόγηση μπαίνει κανονικά όχι όμως «από την πόρτα», αλλά «από το παράθυρο»! Πως είναι δυνατόν να υλοποιηθούν στη πράξη όλα αυτά όταν σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών συμπληρώνει ωράριο σε 2 και σε 3 σχολεία;
Το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ», που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, είναι δικαιούχος του προγράμματος και έχει αναλάβει την υλοποίηση και παρακολούθηση των Σχεδίων Δράσης των μαθητών της Α΄ τάξης των ΕΠΑΛ. Τα Σχέδια δράσης είναι χρηματοδοτούμενα projects που «προωθούν την καινοτομία, τη δημιουργικότητα, την επιχειρηματικότητα» στα ΕΠΑΛ και το ΝΟΗΣΙΣ είναι ο συντονιστής και διαχειριστής τους! Βασικοί στόχοι είναι η ενίσχυση του σχολείου, η επαύξηση του κύρους του (τη λες και αξιολόγηση της σχολικής μονάδας η εξωτερική αξιολόγηση!), η περαιτέρω σύνδεση του με τη τοπική κοινωνία, η ανασκευή των προκαταλήψεων της κοινής γνώμης και η ελκυστικότητα των ΕΠΑΛ.Τα Σχέδια Δράσης απευθύνονται γενικά ως πρόγραμμα που θα εκπονήσει το κάθε σχολείο μόνο του η σε συνεργασία με άλλα. Κάθε ΕΠΑΛ που θα συμμετέχει θα ενισχυθεί με ένα ποσό μέχρι 2324,26 ευρώ.Είναι φανερό πως όλα τα παραπάνω είναι μια ουσιαστική παρέμβαση σε νεοφιλελεύθερη και αντιδραστική κατεύθυνση. Μια ιδιωτική εταιρεία θα διαχειρίζεται χρήματα που προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και από την ΕΕ (ΕΣΠΑ), που αντί να έχουν ως μοναδικό αποδέκτη τα σχολεία της ΤΕΕ με τις τεράστιες ανάγκες σε εργαστηριακό εξοπλισμό και αλλού, εξ αιτίας της παρατεταμένης υποχρηματοδότησης, θα μοιραστούν στους ενδιάμεσους και κυρίως στο ΝΟΗΣΙΣ. Επιπλέον θα ελέγχει, θα αξιολογεί και θα καθορίζει το περιεχόμενο των «δράσεων»Είναι η πρώτη φορά που ιδιωτική εταιρία παρεμβαίνει άμεσα στο πρόγραμμα του Δημόσιου Σχολείου. Ανοίγει τον δρόμο στις ιδιωτικές εταιρίες να χρηματοδοτούνται απ’ το κράτος για να διαχειρίζονται μέρος στην αρχή, ολόκληρη τη λειτουργία του Δημόσιου σχολείου αργότερα. Η άμεση ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου σχολείου μόλις άρχισε.Η Γ΄ΕΛΜΕ – Θ καλεί τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων όλων των ΕΠΑΛ να αντιδράσουν άμεσα σ αυτές τις νεοφιλελεύθερες αντιδραστικές πολιτικές.
Κανένας εκπαιδευτικός να μην αναλάβει να εκπονήσει εργασία και να μη συμμετέχει στο πρόγραμμα των Σχεδίων Δράσης, νομιμοποιώντας έτσι τον διαχειριστικό ρόλο της ιδιωτικής εταιρείας! Έξω οι εταιρείες από τα σχολεία! Κανένας συνάδελφος να μην αναλάβει τον ρόλο του Συντονιστή Καθηγητή, που εισάγει την αξιολόγηση και την αύξηση των μη διδακτικών υποχρεώσεων σε βάρος των διδακτικών καθηκόντων. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην υποβάλλουν «σχέδια δράσης» για το πρόγραμμα που διαχειρίζεται η ιδιωτική εταιρία και να μην αναθέτουν σε εκπαιδευτικούς τον ρόλο "συμβούλου- καθηγητή"
Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να πάρει ανάλογες αποφάσεις.Για το Δ.Σ.Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
ο ουρανός το πρωί στο σχολείο μας
Πριν από 20 ώρες
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου