Ads 468x60px

Τρίτη 17 Μαρτίου 2020

ΌΧΙ ΣΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΞ΄ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΩΡΑ

Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                        Θεσσαλονίκη 17/3/2020 
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  
e-mail: gelmeth3@gmail.com
fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΌΧΙ ΣΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΞ΄ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ.
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΩΡΑ!!!

Η ραγδαία εξάπλωση του κορωνοϊού παγκόσμια αλλά και στη χώρα μας έχει ανατρέψει τις ζωές μας σε οικογενειακό, κοινωνικό, εργασιακό επίπεδο. Η καθημερινότητα αλλάζει δραματικά, η οικονομία πλήττεται, οι εργασιακές σχέσεις θα επιχειρήσουν να αλλάξουν κι αυτές. Η πλήρης αποδόμηση του δημόσιου συστήματος υγείας με τις πολιτικές όλων ανεξαίρετα των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, δείχνουν τώρα τις τραγικές συνέπειες τους και αναδεικνύουν ως υψίστης σημασίας την ΑΜΕΣΗ ανάγκη στήριξης του. Έλλειψη ιατρικού, νοσηλευτικού, βοηθητικού προσωπικού, κλινών σε κλινικές και ΜΕΘ, έλλειψη απαραίτητου φαρμακευτικού και υγειονομικού υλικού κλπ. 
Στα πλαίσια των έκτακτων μέτρων για την πρόληψη από τον κορωνοϊό και την εμπόδιση της εξάπλωσης του, εκδόθηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση για αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών δομών από 13/3 μέχρι 24/3. Την επομένη η Υπουργός Παιδείας και ολόκληρο το υπουργικό επιτελείο σαν έτοιμοι από καιρό διατυμπάνιζαν σε όλα τα μέσα, την άμεση έναρξη των εξ΄αποστάσεων μαθημάτων που θα αρχίζουν τη Δευτέρα 16/3 στους νομούς Ηλείας, Αχαΐας και Ζακύνθου και θα επεκταθούν στους υπόλοιπους νομούς σταδιακά από Τρίτη 17/3, αρχικά για τους μαθητές της Γ΄Λυκείου. Ακολούθησαν οδηγίες, από Υπουργείο, ΠΔΕ, ΔΔΕ.

Γενική αρχή μας είναι πως η  χρήση των νέων τεχνολογιών, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να έχει καθαρά υποστηρικτικό ρόλο στην παιδαγωγική πράξη. Η διδασκαλία στην τάξη ή εκτός αυτής με τη φυσική παρουσία εκπαιδευτικών και μαθητών είναι αναντικατάστατη.Αποτέλεσμα εικόνας για κορονοϊός κριτικη για τηλεκπαιδευση
Στις συγκεκριμένες συνθήκες και την ώρα που κινδυνεύουν χιλιάδες ανθρώπινες ζωές, 
δηλώνουμε ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάλιστα σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρίες, αποτελεί φτηνό επικοινωνιακό κόλπο και πρωτοφανή κίνηση εντυπωσιασμού του Υπουργείου και της κυβέρνησης . Μόνο αναστάτωση και σύγχυση δημιουργεί σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και την υπόλοιπη κοινωνία.
  • Χωρίς υποδομές, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς μαθησιακό υλικό, χωρίς γνώση του οποιουδήποτε εργαλείου της πλειοψηφίας διδασκόντων και μαθητών, με σωρεία  τεχνικών προβλημάτων ( ακαταλληλότητα – μη συμβατότητα του εργαστηριακού εξοπλισμού των σχολείων, μέτρια και κακή ποιότητα σύνδεσης Internet στα σχολεία αλλά και γενικότερα κλπ)  δεν μπορεί να υπάρξει εξ αποστάσεως εκπαίδευση με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. 
  • Την ίδια ώρα, χιλιάδες μαθητές ανά τη χώρα δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε υπολογιστή κατάλληλο να ανταπεξέλθει σε μια τέτοια  διαδικασία: είτε δεν διαθέτουν καθόλου υπολογιστή, είτε αυτός παρουσιάζει διάφορα τεχνικά προβλήματα, γεγονός που τους  αποκλείει εξ ορισμού από κάθε τέτοια διαδικασία και άρα καταργεί την ισότιμη πρόσβαση στις εκπαιδευτικές διαδικασίες. 
  • Ειδικά για τους  μαθητές της Γ΄ Λυκείου θεωρούμε απαράδεκτους τέτοιου είδους πειραματισμούς, που μόνο πανικό προκαλούν. Σε συνθήκες πανδημίας, έκτακτων μέτρων όπου κλείνουν όλα τα καταστήματα και υπηρεσίες, και αναμένεται η εφαρμογή ακόμη πιο δραστικών μέτρων, είναι απολύτως ανεύθυνο από πλευράς ΥΠΑΙΘ να καλούνται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, τη στιγμή που μπορεί να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας στο οικογενειακό περιβάλλον τους και να πειραματίζονται σε  μεθόδους διδασκαλίας που δεν γνωρίζουν.
  • Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ86, για μία ακόμη φορά, καλούνται να παίξουν το ρόλο του διαχειριστή, του εκπαιδευτή των συναδέλφων αλλά και της τεχνικής υποστήριξης !
  • Για λόγους δημόσιας υγείας δεν μπορεί να απαιτείται φυσική παρουσία στα σχολεία, που σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν απολυμανθεί, από διευθυντές και πληροφορικούς, αλλά και όσους χρειάζονται για τεχνική υποστήριξη. Το ΥΠΑΙΘ και οι ΠΔΕ/ΔΔΕ έχουν ακέραια την ευθύνη για ό,τι συμβεί.


  • Δεν ξεχνάμε  ότι πρόσφατα η κυβέρνηση προσπάθησε να «καλύψει» εκπαιδευτικά κενά σε Νίσυρο, Κάσο, Αστυπάλαια και αλλού με εκπαίδευση εξ΄αποστάσεως, θέση που έχει ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού και άρα έχουμε κάθε λόγο να ανησυχούμε για τα μελλοντικά σχέδια χρησιμοποίησης της. 
  • Σε καμία περίπτωση η «τηλεκπαίδευση» δεν μπορεί να λειτουργήσει  επαρκώς με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσει τη ζωντανή διαδικασία της τάξης (κατάκτηση της γνώσης, αλληλεπίδραση, αλληλοβοήθεια, παραστατικότητα, φυσική/σωματική προσέγγιση κ.ά). 
Την ώρα λοιπόν, που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να συνδράμουν τις οικογένειές τους και τα παιδιά τους, το Υπουργείο δείχνει περίσσιο θράσος ζητώντας συναίνεση στη νέα επικοινωνιακή φούσκα της τηλεκπαίδευσης. 
Δηλώνουμε ξεκάθαρα :
Κανένας δεν υποχρεώνεται είτε να συμμετέχει ως εθελοντής τηλεμαθήματος είτε να παραστεί , με όποια ιδιότητα στα σχολεία, που είναι ουσιαστικά κλειστά.  Πρώτα γιατί δεν τον καλεί κανένας κι έπειτα γιατί κινδυνεύει η υγεία του! Η όποια προαιρετική συμμετοχή σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθεί ως κάλυψη της ύλης. 
Kανείς δεν μπορεί να παίζει με τις ζωές, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αλλά και τα μαθησιακά δικαιώματα και την αγωνία των μαθητών. Οι μαθητές μας χρειάζονται κυρίως αυτές τις τόσο κρίσιμες ώρες συναισθηματική, ψυχολογική, οικονομική στήριξη των οικογενειών τους. 
Το Υπουργείο παιδείας καλά θα κάνει να στηρίξει το δημόσιο σύστημα παιδείας με μόνιμες προσλήψεις προσωπικού, με γενναία χρηματοδότηση των σχολείων, με στήριξη των οικογενειών των μαθητών ειδικά των άνεργων γονιών, αλλά και αυτών που πλήττονται από την τωρινή κρίση. 
Σ΄ αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες με επίγνωση του παιδαγωγικού ρόλου μας  και με κριτήριο τις ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών , των εκπαιδευτικών καθώς και των  εργαζόμενων γονιών τους,
διεκδικούμε συλλογικά  άμεσα μέτρα ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας και παιδείας, διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων, περίθαλψη και  ανακούφιση του πληττόμενου πληθυσμού και όχι της οικονομίας του κεφαλαίου.
Απαιτούμε:
  • Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις και της εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές εξετάσεις. Άμεση σχετική απόφαση του Υπουργείου  και ανακοίνωση της, προκειμένου να μην δημιουργείται επιπλέον ψυχολογική φόρτιση των μαθητών και των οικογενειών τους 
  • Κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων, εφόσον η αναστολή λειτουργίας διαρκέσει περισσότερο από δύο βδομάδες. η προαγωγή να γίνει μόνο με τους προφορικούς βαθμούς των μαθητών.
  • Κανένας συνάδελφος στα σχολεία όσο διαρκεί η πανδημία. Ηλεκτρονική επικοινωνία των σχολείων με κάθε ενδιαφερόμενο. Επιστροφή όλων των συναδέλφων που υπηρετούν μακριά από τα σπίτια τους.
  • Άμεση στήριξη των οικογενειών των μαθητών, οικονομική στήριξη ειδικά των άνεργων γονέωνΆδειες σε όλους τους γονείς που χρειάζεται να επιμεληθούν των παιδιών τους τις μέρες της επιδημικής κρίσης, χωρίς παρακράτηση μισθών και ενσήμων. Πλήρεις αποδοχές (και όχι αναρρωτικής άδειας) και εκτός της κανονικής άδειας.

  • Νόμιμες άδειες ασθένειας και αναρρωτικές σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, ισόχρονες και χωρίς εξαιρέσεις. Πλήρεις αποδοχές για όλους τους εργαζόμενους των σχολείων (αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, υπαλλήλους καθαριότητας σχολείων, σχολικούς φύλακες κ.λπ.).

  • Αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση εδώ και τώρα. Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και όλου του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού (σχολιάτρων, ψυχολόγων, καθαρισμού, φύλαξης κλπ) για τη λειτουργία των σχολείων μετά το τέλος της πανδημικής  κρίσης. 
  • Έκτακτα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για την πρόληψη της επιδημίας, την περίθαλψη και την ανακούφιση του πληττόμενου πληθυσμού και όχι για την προστασία των κερδών επιχειρηματιών και εργοδοτών.
  • Στήριξη του δοκιμαζόμενου από τις χρόνιες μνημονιακές πολιτικές  δημόσιου συστήματος υγείας, με μόνιμη πρόσληψη όλου του απαραίτητου ιατρικού, νοσηλευτικού, βοηθητικού προσωπικού. Να εξοπλιστεί τώρα όλο το δημόσιο σύστημα υγείας με τα απαραίτητα υλικά πρώτης ανάγκης και όλη την υλικοτεχνική υποδομή και μηχανήματα που είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση της κρίσης.  Ανανέωση των συμβάσεων του επικουρικού και με σύμβαση προσωπικού.
  • Ν΄ ανοίξουν τώρα όλα τα δημόσια νοσοκομεία και οι μονάδες υγείας που έκλεισαν στα χρόνια των μνημονίων. Να λειτουργήσουν όλες οι κλειστές ΜΕΘ και τα αντίστοιχα κρεβάτια και να ανοίξουν νέες για την πρόληψη της πανδημίας. Να επιταχθούν τα ιδιωτικά νοσοκομεία και οι ΜΕΘ σε αυτά που πάντα περισσεύουν, για όλους τους ασθενείς που θα χρειαστεί. 
  • Να σταματήσει κάθε άλλο νομοθετικό έργο της κυβέρνησης (νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, απαγόρευση διαδηλώσεων κ.ά.) εκτός από αυτό της πρόληψης και της πλήρους αντιμετώπισης της επιδημίας.
  • Απρόσκοπτη και ισότιμη πρόσβαση όλων, ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών, σε υγεία και εργασία, χωρίς αποκλεισμούς, για ασφαλισμένους και μη ασφαλισμένους.

Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
 Διαβεβαιώνουμε ότι οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί της τάξης είναι εδώ για να στηριχθούν οι μαθητές, οι γονείς και η δοκιμαζόμενη κοινωνία.
Κάτω από αυτό το πρίσμα ,θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό 
για να στηριχτεί το δημόσιο σχολείο και ο ρόλος του.



ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR