Οι εκπαιδευτικοί του πρώτου Γυμνασίου Συκεών (κατά πλειοψηφία) εκφράζουμε
τη διαφωνία μας στην απόφαση του Υπουργείου
Παιδείας να διαμορφώσει, με τα νέα
ωρολόγια προγράμματα στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, ένα σχολείο κι επομένως μια
κοινωνία χωρίς την εκπαίδευση στην τέχνη
και στις φυσικές και κοινωνικές επιστήμες, πράγμα που θεωρούμε επικίνδυνο.
Υποβαθμίζει και αποκλείει διδακτικά αντικείμενα, που κατά τη γνώμη μας, προάγουν τη διαμόρφωση ελεύθερων, σκεπτόμενων
και δημιουργικών ανθρώπων.
Το μάθημα της Οικιακής οικονομίας περιλαμβάνει τόσα χρήσιμα γνωστικά
αντικείμενα όπως διατροφή, αγωγή υγείας, διαπροσωπικές σχέσεις, που το
Υπουργείο κάποιες θεματικές ενότητες του μαθήματος τις εντάσσει στα λεγόμενα "εργαστήρια
δεξιοτήτων"(!).
Οι Κοινωνικές και Πολιτικές επιστήμες εξοβελίζονται από το πρόγραμμα
του Λυκείου, στερώντας τους μαθητές από
τη δυνατότητα να αποκτήσουν ουσιαστικές και θεμελιώδεις γνώσεις, ώστε να
λειτουργήσουν ως υπεύθυνοι και δημοκρατικοί πολίτες .
Όσο για τα μαθήματα της Καλλιτεχνικής Παιδείας
"αποβάλλονται" εντελώς από το Λύκειο και αυτό δείχνει την αντίληψη
του Υπουργείου για την καλλιέργεια της αισθητικής αγωγής των αυριανών πολιτών.
Οι Φυσικές Επιστήμες, επίσης, υποβαθμίζονται στο Λύκειο αλλά και στο
Γυμνάσιο: η μία ώρα Χημείας, για
παράδειγμα, στη Δευτέρα και Τρίτη γυμνασίου, καταδεικνύει την αντίληψη του
Υπουργείου για την επαφή του σύγχρονου ανθρώπου με τη γνώση και την επιστήμη.
Είμαστε αντίθετοι, επομένως, σε ένα σχολείο που εξυπηρετεί μόνο τη
λογική των δεξιοτήτων και περιορίζει στο ελάχιστο την ανάπτυξη της ολόπλευρης
γνώσης και κριτικής σκέψης. Θεωρούμε ότι με τα νέα ωρολόγια προγράμματα το
σχολείο θα συμβάλει όλο και λιγότερο στη διαμόρφωση πνευματικής και αισθητικής
καλλιέργειας του μαθητή.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, μοιάζουν να μην έχουν θέση χιλιάδες συνάδελφοί μας, μόνιμοι και
αναπληρωτές στο δημόσιο σχολείο. Δηλώνουμε την έμπρακτη συμπαράσταση στους
συναδέλφους μας και ζητούμε από το Υπουργείο να επανεξετάσει την απόφαση , η
οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β 2265-12.06.2020 για τον καθορισμό του ωρολογίου
προγράμματος Γυμνασίου-Λυκείου και να
την αποσύρει.
Το ζήτημα, φυσικά, δεν είναι συντεχνιακό.
Σχετίζεται με τη θέση του
κλάδου για το σχολείο που θέλουμε. Ένα σχολείο που θα χωρά όλα τα μαθήματα,
όλους τους εκπαιδευτικούς και όλα τα παιδιά. Ένα σχολείο ελεύθερο και
δημιουργικό που δεν θα περικόπτει διαρκώς προσωπικό και ειδικότητες, που θα
έχει ως κριτήριο και προτεραιότητα για την αναμόρφωση των ωρολογίων
προγραμμάτων τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών στο σύγχρονο κόσμο. Ένα σχολείο
που θα συμβάλλει στην πνευματική, αισθητική, πολιτιστική και πολιτική
καλλιέργεια των μαθητών. Όλα τα μαθήματα, και αυτά που υποβαθμίζονται ή καταργούνται, θα
έπρεπε να αναβαθμιστούν και να εκσυγχρονιστούν. Στη χώρα που γέννησε την τέχνη,
τη δημοκρατία, την επιστήμη είναι απαράδεκτο να «διώκονται» ως διδακτικά
αντικείμενα τα εικαστικά αλλά και οι φυσικές και κοινωνικές επιστήμες.
Οι εκπαιδευτικοί του συλλόγου διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Συκεών
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου