Ads 468x60px

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2021

ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ –ΑΠΟΧΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. Τηλεδιασκέψεις της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

 Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                           Θεσσαλονίκη 21/9/2021 

Πρ. Κορομηλά 51 

τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης


Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ- ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΝΙΚΗΦΟΡΟ ΔΡΟΜΟ 

ΜΕ ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ –ΑΠΟΧΗ 

ΣΠΑΜΕ ΤΟΝ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ


Τηλεδιασκέψεις της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Συζήτηση  μέσω τηλεδιάσκεψης την Πέμπτη 23/9:


 -με τους διευθυντές και τις διευθύντριες των σχολείων: 17.00 μ.μ.


 - με τους συναδέλφους-ισσες:19.00μμ


Το  link σύνδεσης https://meet.jit.si/gelmethes

 



Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας αντί να πάρουν μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, έχουν εξαπολύσει καθεστώς τρομοκρατίας για να εκβιάσουν τους εκπαιδευτικούς να δεχτούν την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Με μια άκρως αυταρχική ΥΑ, αποκαλυπτική του φόβου τους (108906/ΓΔ4/ΦΕΚ 4189/10-9-2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων», εξειδίκευση του νόμου 4692/2020)
επιχειρούν να ακυρώσουν την απόφαση του κλάδου που πέρσι με συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής στην απεργία αποχή (άνω του 90% πανελλαδικά) την απέρριψε. Χωρίς αιδώ ζητούν συνεδριάσεις συλλόγου μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου  για να συντάξουν εκθέσεις αξιολόγησης για την περσινή χρονιά!! 


Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα είναι διπλή : εσωτερική αξιολόγηση από το Σύλλογο Διδασκόντων  και εξωτερική αξιολόγηση από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης ,Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης ΔΔΕ, Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητα, την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και το Ι.Ε.Π. 

Όλες  οι εκθέσεις αξιολόγησης των σχολείων είναι μετρήσιμες - τετράβαθμη κλίμακα (σύλλογος Διδασκόντων)  δεκάβαθμη κλίμακα (σύμβουλοι, επόπτες ) και  θα δημοσιοποιούνται σε ειδική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π.!


Η  εσωτερική αξιολόγηση περιλαμβάνει το  σχεδιασμό\ προγραμματισμό( ως 10 οκτώβρη) , την υλοποίηση\ παρακολούθηση της εφαρμογής της, την τελική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. 

Με συγκρότηση ομάδων από 2-5 εκπαιδευτικούς, με υποχρεωτική τη συμμετοχή του κάθε εκπαιδευτικού σε τουλάχιστον μία από αυτές ,σχέδια δράσεων,  συνεδριάσεις ελέγχου ανά δίμηνο, παρακολούθηση και έλεγχο από τον Σύμβολο,  έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης που αναρτάται στην αντίστοιχη ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ.!  

Η αξιολόγηση θα γίνεται με βάση 9 θεματικούς άξονες σε τετράβαθμη κλίμακα( 1=μη επαρκής λειτουργία, με αρκετά σημεία προς βελτίωση, 2=επαρκής λειτουργία με κάποια σημεία προς βελτίωση, 3=καλή λειτουργία, με ελάχιστα σημεία προς βελτίωση, 4=εξαιρετική λειτουργία),  που περιλαμβάνουν από την εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών, συμμετοχή σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις, ενέργειες πρόληψης της μαθητικής διαρροής, ενίσχυση ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων , αξιοποίηση πόρων μέχρι τις σχέσεις εκπαιδευτικών- μαθητών και γονέων και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών! Επομένως, δεν πρόκειται για μια εσωτερική διαδικασία  ανατροφοδότησης του διδακτικού έργου αλλά για μια  αξιολογική διαδικασία που ποσοτικοποιεί, καταμετρά,  κατανέμει και κατηγοριοποιεί τις σχολικές μονάδες.

Εξωτερική αξιολόγηση από  ένα αυστηρά ελεγχόμενο ιεραρχικό πλέγμα:α)από τον Σύμβουλο εκπαίδευσης και τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης ΔΔΕ σε δεκάβαθμη κλίμακα για την κάθε σχολική μονάδα που καταχωρίζεται επίσης στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ β)από τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας σε περιφερειακό επίπεδο και γ)από την ΑΔΙΠΠΔΕ σε εθνικό επίπεδο και καταχώρισή τους στις πλατφόρμες του ΙΕΠ.

 Η εσωτερική αξιολόγηση είναι το όχημα για μια πολλαπλή και αυστηρά ιεραρχημένη εξωτερική αξιολόγηση, με εκθέσεις ανά σχολείο, ανά ομάδα σχολείων, ανά περιφέρεια και τελικά ανά την επικράτεια.


Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΕΡΓΑΛΕΙΟ  ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ. 

Η κυβέρνηση της ΝΔ υλοποιώντας τις κατευθύνσεις ΕΕ –ΟΟΣΑ, αλλά και τις  διαπιστώσεις της έκθεσης Πισσαρίδη , ψήφισε μέσα στο καλοκαίρι τον αντιδραστικό ν.4823 όπου βάσει των δεικτών ποσοτικοποιείται και μετριέται κάθε στιγμή της εκπαιδευτικής πράξης. Καταργείται κάθε έννοια ελευθερίας και δημοκρατίας στο σχολείο. Εμπορευματοποιείται κάθε του πλευρά. Στο  σχολείο-επιχείρηση “προϊόν” είναι  οι μαθητές. Για την παραγωγή του επιδιώκεται το μικρότερο δυνατό κόστος (από περικοπές της κρατικής χρηματοδότησης έως τη ριζική ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών). Το “προϊόν” θα  ελέγχεται σε επίπεδο δεξιοτήτων χρήσιμων για την αγορά, θα αποκλείεται μέσω σκληρών εξεταστικών φραγμών και στο τέλος θα “απεγκλωβίζεται από τα πανεπιστήμια”, για να αποτελέσει τη νέα, φθηνή, ευέλικτη, εργασιακή δύναμη.


ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ- ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ-ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ-ΕΛΕΓΧΟΣ: ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗ ΖΟΥΓΚΛΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ!


Με βάση  τα αποτελέσματα της αξιολόγησης κάθε σχολική μονάδα :

  • Συγκρίνεται, κατατάσσεται  και κατηγοριοποιείται. Από αυτά θα εξαρτάται η χρηματοδότηση τους  , η συγχώνευση ή  και το κλείσιμο τους ( βλ. νόμος για ΑΕΙ). Ανοίγει έτσι ο δρόμος για την αναζήτηση οικονομικών πόρων από ιδιώτες, η δυνατότητα γονικής επιλογής σχολείου και το πέρασμα του σχολείου στους δήμους.

 

  • Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ αθωώνονται οι αντιλαϊκές- αντιεκπαιδευτικές  πολιτικές.

  • Αποποιείται το κράτος από το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης για τη δημόσια εκπαίδευση, μέσα από το δόγμα της ατομικής ευθύνης. Για παράδειγμα, το αν το σχολείο θα έχει ή όχι τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές θα ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί κι όχι η μείωση των δαπανών για την παιδεία ή ότι δε θα έχουν πραγματοποιήσει «καινοτόμα» προγράμματα με επιχειρήσεις για την εξεύρεση χρημάτων. 

  • Το κέντρο βάρος του στη μορφωτική διαδικασία δε εστιάζεται στην οικοδόμηση ουσιαστικής γνώσης, αλλά σε δεξιότητες και μετρήσιμους στόχους.  Γι αυτό είναι ψηλά ιεραρχημένες  οι καινοτόμες πρακτικές, οι ήπιες δεξιότητες (soft skills) και οι ψηφιακές δεξιότητες, ό,τι δηλαδή σχετίζεται με βραχυπρόθεσμα προγράμματα και με την προσπάθεια εισαγωγής στην εκπαιδευτική διαδικασία των πρόσκαιρων  δεξιοτήτων που έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις και την εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία φορέων άσχετων με την εκπαίδευση, από Μ.Κ.Ο. και αστυνομία μέχρι και επιχειρήσεις.

  • Στο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό έργο θα ασκείται ασφυκτική εποπτεία. Το ρήμα «διδάσκω» λείπει από το σχεδιάγραμμα που περιγράφει σχηματικά τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, αφού το βάρος δίνεται στο πολύπτυχο «ελέγχω, παρακολουθώ, εντοπίζω, ιεραρχώ, προσαρμόζω, αξιολογώ». Επιχειρεί να διαμορφώσει εκπαιδευτικούς που εκγυμνάζουν μαθητές και μαθήτριες να επιτύχουν τα επιθυμητά σκορ, εκπαιδευτικούς ευπροσάρμοστους και τυπολάτρες, πειθαρχημένους υπαλλήλους, εκτελεστές προκαθορισμένων πρακτικών, απλούς διεκπεραιωτές έτοιμων μετρήσιμων νορμών, καθιστώντας έτσι την παιδαγωγική διαδικασία μια στείρα, τεχνοκρατική διαδικασία, κομμένη και ραμμένη στους δείκτες της αξιολόγησης .( βλ. εξετάσεις τύπου P.I.S.A στην ΣΤ΄Δημοτικού και Γ΄Γυμνασίου, τράπεζα θεμάτων από το σχολικό έτος 2021-22 κλπ)

  • Πειθάρχηση και πανοπτικός έλεγχος: όλοι οι θεματικοί άξονες του προγραμματισμού αλλά και οι φόρμες αξιολόγησης το περιεχόμενο των κριτηρίων και ο τρόπος σύνταξης τους στην έκθεση αξιολόγησης ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΙ από το υπουργείο Παιδείας. Σχολικό συμβούλιο, ομάδες σχολείων, Σύμβουλοι και επόπτες, Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε, ΙΕΠ, Υπουργείο επιτηρούν και ελέγχουν το σχολείο  και οι εκπαιδευτικοί λογοδοτούν  για το επίπεδο συμμόρφωσης τους στους δείκτες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.! 

  • Πλήρης αποσάρθωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, απώλεια οργανικών, ενίσχυση ελαστικών σχέσεων εργασίας, αύξηση του εργάσιμου χρόνου, ενώ οι μαθητικές επιδόσεις θα αποτελούν  σημαντικό μετρήσιμο στοιχείο  της αξιολόγησης σχολείων και  εκπαιδευτικών.

  • Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, συνδέεται άρρηκτα με την ατομική  αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τροφοδοτώντας η μια την άλλη. Όποια/-ος δεν συμμορφώνεται –ανταποκρίνεται στις επιταγές της αγοράς και του αυστηρού αυταρχικού πλαισίου του Κράτους θα θεωρείται μη αποδοτικός και μη αναγκαίος!


Τέτοιες διαδικασίες διεθνώς οδήγησαν στη λειτουργία των σχολικών μονάδων με όρους ανταγωνισμού και επιχειρηματικότητας, σε κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων. Κατέστρεψαν το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, όπως έχει αποδείξει περίτρανα και η εμπειρία της εφαρμογής αντίστοιχων αξιολογικών συστημάτων σε χώρες της Ευρώπης και  διεθνώς.


ΜΑΣ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ!

ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΚΑΙ ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ  μπροστά στο φόβο της  αποτυχίας κι αυτής της νέας προσπάθειας επιβολής της αξιολόγησης, με την αυταρχική ΥΑ ,τις  εκβιαστικές εγκυκλίους, τις  νομικά αβάσιμες  απειλές για πειθαρχικές ποινές, επιχειρεί να κάμψει το εκπαιδευτικό κίνημα και να εκφοβίσει τους εκπαιδευτικούς. Παρόμοιες προσπάθειες επιχείρησε και την προηγούμενη χρονιά αλλά έπεσαν στο κενό! Ο  αυταρχισμός και η απαξίωση του κλάδου των εκπαιδευτικών που χρόνια τώρα και κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες,   έχει κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο δεν μπορεί να κάμψει τη βούληση του να υπερασπιστεί το δημόσιο σχολείο, τη δημοκρατία στα σχολεία και τη συλλογική δράση. 

Η μαζικότητα, η ενότητα και η καθολική συμμετοχή στην απεργία – αποχή, όπως και την περσινή χρονιά, είναι που θα αποτρέψουν την υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής  πολιτικής  και των αυταρχικών απειλών της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ.







ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΝΙΚΗΦΟΡΟ ΔΡΟΜΟ

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ -ΑΠΕΧΟΥΜΕ

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ.


Έχοντας την εμπειρία της περσινής νικηφόρας μάχης και με όπλο την απεργία – αποχή, με συλλογικές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων να ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ την εφαρμογή της αξιολόγησης.


- Η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που έχουν προκηρύξει οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ και πέρσι αγκαλιάστηκε με συντριπτικά ποσοστά από τους εκπαιδευτικούς είναι σε πλήρη ισχύ για όλους τους συναδέλφους. 

Καλούμε όλες και όλους να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ  με νέο εξώδικο και να μην επιτρέψουν να πραγματοποιηθούν οι συνεδριάσεις των συλλόγων  για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Με τη μαζική συμμετοχή μας στην απεργία –αποχή να δηλώσουμε την αντίθεσή μας στη μετατροπή του σχολείου σε επιχείρηση, στην προσπάθεια κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης των σχολείων, να υπερασπίσουμε τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. 

Να δώσουμε όλοι μαζί, παλιοί και νέοι συνάδελφοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, τη μάχη για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου.

Ακολουθούμε τα ίδια ακριβώς βήματα που κάναμε πέρσι και σταματήσαμε την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και περιγράφονται αναλυτικά στην απόφαση της ΟΛΜΕ στις 13/9/2021. Σε κάθε απόπειρα συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων με θέμα την αυτοαξιολόγηση, τον προγραμματισμό ή άλλες διατάξεις του νόμου, δηλώνουμε: «Συμμετέχω στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ από τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας» και υπογράφουμε συλλογικά τη δήλωση που έχει αποσταλεί από την Ομοσπονδία. 

Η συμμετοχή μας σε μια αγωνιστική μορφή όπως η απεργία – αποχή δεν επισύρει καμιά ποινή και ήδη έχει κριθεί νόμιμη από τα δικαστήρια (ενημερωτικό ΟΛΜΕ16/9/2021).  Κάθε άλλη απόπειρα είναι αντισυνταγματική.


-- Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να επικαιροποιήσουν – διευρύνουν την απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αυτοαξιολόγησης – ατομικής αξιολόγησης, συμπεριλαμβάνοντας τον ν.4832/2021 και να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα για την υλοποίηση της.

Οι εκπαιδευτικοί, σε ένα κλίμα πρωτοφανούς ενότητας και αγωνιστικότητας, συμμετείχαν με συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής στην απεργία αποχή της ΟΛΜΕ/ΔΟΕ.  Αποδείχτηκε έτσι ότι μπορούμε και κατορθώνουμε  μεγάλες νίκες, όπως έγινε και με τις ηλεκτρονικές εκλογές αιρετών, τις κάμερες στην τάξη, την απαγόρευση διαδηλώσεων.  Όλοι μαζί θα νικήσουμε!

ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!


ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ, ΕΝΩΤΙΚΑ, ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ, 

 ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!





ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ


Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ




 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR