Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 24/11/2021
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ (24-11-2021)
ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ!
ΦΡΑΓΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ! ΚΗΡΥΞΗ ΝΕΑΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ –ΑΠΟΧΗΣ.
Η πανδημία που βρίσκεται σε εξέλιξη αποτέλεσε πρώτης τάξεως ευκαιρία για την κυβέρνηση της ΝΔ, να επιταχύνει με ραγδαίο τρόπο την αντιλαϊκή πολιτική της .Η εγκληματική διαχείρισή της, που έχει ως συνέπεια χιλιάδες θανάτους, η επιμονή και επιβολή αντιλαϊκών μέτρων και νόμων που συνοδεύονται με επιπλέον αυταρχισμό και καταστολή, με πρόσχημα την πανδημία, η μετάθεση των ευθυνών στους πολίτες για την αναποτελεσματική αντιμετώπισή της, η ανεργία, η μόνιμη λιτότητα, το σαρωτικό κύμα της ακρίβειας (στα είδη λαϊκής κατανάλωσης το ρεύμα το πετρέλαιο κλπ), που εξανεμίζει τους πενιχρούς μισθούς και τις συντάξεις, φέρνοντας ένα νέο κύμα βίαιης φτωχοποίησης, αποτελούν μέγγενη για τον λαό και διογκώνουν τη λαϊκή δυσαρέσκεια. Ο αντεργατικός ν. Χατζηδάκη, φέρνει το νέο εργασιακό μεσαίωνα, καταργεί το 8ωρο και τις συλλογικές συμβάσεις, ποινικοποιεί τη συνδικαλιστική δράση, μετατρέποντας τα θεμελιώδη δημοκρατικά δικαιώματα στη διαδήλωση και την απεργία σε ιδιώνυμο αδίκημα, όπου οι «ενοχλητικές» απεργίες θα απαγορεύονται και οι απεργοί θα επιστρατεύονται.
Αυτή η πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – κεφαλαίου μπορεί και πρέπει να ανατραπεί με μαζικούς λαϊκούς αγώνες!
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΧΤΗΚΕ ΙΣΧΥΡΟ ΠΛΗΓΜΑ!
Το Δημόσιο Σχολείο δέχεται ισχυρό πλήγμα από την ομοβροντία των μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση. Ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση, αυτονομία και κατηγοριοποίηση των σχολείων, μαζί με τον καθημερινό αυταρχισμό συνθέτουν το κάδρο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Η αξιολόγηση, που αποτελεί διακαή πόθο της άρχουσας τάξης, πάγια απαίτηση της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, βρέθηκε στην αιχμή του δόρατος του εκπαιδευτικού κινήματος
Η αξιολόγηση είναι στην πραγματικότητα είναι ένας άταφος νεκρός στη συνείδηση της μεγάλης πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών. Ο κλάδος έδωσε με ενότητα και αποφασιστικότητα την μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, γιατί έγινε αντιληπτό ότι είναι το όχημα για την ταξική κατηγοριοποίηση και την επιβολή λουκέτων στα σχολεία, για το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, αλλά και ένας αυταρχικός μηχανισμός για την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Κατάλαβε ότι αξιολόγηση σημαίνει
Χειραγώγηση και μετατροπή των εκπαιδευτικών σε υποταγμένους υπαλλήλους, απλούς διεκπεραιωτές της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής
Χτύπημα του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου και παραπέρα ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίησή του
Ακραίο ανταγωνισμό και κλείσιμο σχολικών μονάδων, νέοι ταξικοί φραγμοί στη νέα γενιά
Αύξηση του φόρτου εργασίας και της γραφειοκρατίας, διάλυση των συλλογικών οργάνων πχ Σ/Δ,
Διευθυντές/ντριες– manager σε ρόλο απόλυτου άρχοντα
Απολύσεις και ακόμα μεγαλύτερη φτώχεια για τους εκπαιδευτικούς
Καθόλου τυχαία, τις μέρες που η Κεραμέως έσερνε τον αγώνα των εκπαιδευτικών στα δικαστήρια, παράλληλα προωθούσε νέο κύμα μαζικών συγχωνεύσεων τμημάτων, εν μέσω πανδημίας, ανέθετε υποχρεωτικές υπερωρίες στους εκπαιδευτικούς, μετακινούσε εκπαιδευτικούς, εξήγγειλε τα νέα προγράμματα σπουδών!
Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΗΤΤΗΤΗ!
Η μαζική συμμετοχή του κλάδου στην απεργία – αποχή αλλά και η συγκλονιστική συμμετοχή των 100.000 εκπαιδευτικών στην 24ωρη απεργία επιβεβαίωσε ότι οι αγώνες φέρνουν αποτελέσματα, μπορούν να νικήσουν! Αυτή η μαζικότητα έδωσε στον κλάδο τη δύναμη να αντιμετωπίσει τις απειλές και την καταστολή του υπουργείου Παιδείας .Παρά την ένταση της κυβερνητικής καταστολής, τη δικαστική προσφυγή της Κεραμέως, την ποινικοποίηση της απεργίας – αποχής, παρά τις – κατά παραγγελία – τρομοκρατικές γνωμοδοτήσεις, οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία εκφράζουν την αγωνιστική τους διάθεση και αναζητούν τον δρόμο συνέχισης του αγώνα! Βάζουν εμπόδια στην εφαρμογή της αξιολόγησης και υποχρεώνουν την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να δίνει απανωτές παρατάσεις στις προθεσμίες.
Η πρωτοβουλία, των 36 ΕΛΜΕ, για νέες Γενικές Συνελεύσεις και Ολομέλεια Προέδρων (27/11), η πρωτοβουλία ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ να συντονίσουν την αγωνιστική τους δράση και να κάνουν πράξη την κήρυξη απεργίας – αποχής στα σχολεία των περιοχών ευθύνης τους, υιοθετώντας μια γραμμή άμεσης αποφασιστικής σύγκρουσης και όχι υποταγής ή σιωπής, σκοπό είχαν όχι να εγκλωβιστούν στο τοπικό επίπεδο, αλλά να δώσουν φτερά, αυτοπεποίθηση, να διαμορφώσουν πλατύ αγωνιστικό ρεύμα απεργίας – αποχής από τις ίδιες τις ΕΛΜΕ, αλλάζοντας την άμεση και τοπική πραγματικότητα και, παράλληλα, λειτουργώντας παραδειγματικά, ώστε να παρασύρουν, να παρακινήσουν ΟΛΜΕ και ΔΟΕ σε αγωνιστική κατεύθυνση, κόντρα στα πραξικοπήματα και το κλείσιμο του αγώνα.
Στις συνθήκες που διαμορφώνονται η απεργία – αποχή πρέπει να συνεχιστεί παρά την κυβερνητική καταστολή. Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να δυναμώσει την πάλη του για να ανατρέψει όχι μόνο την αξιολόγηση αλλά το σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής!
Καλούμε όλες/ους τις/ους συναδέλφους να συσπειρωθούμε στα σωματεία μας και να συνεχίσουμε τον αγώνα αυτόν με όλα τα μέσα. Το εργατικό – συνδικαλιστικό κίνημα έχει χρέος να περιφρουρήσει το δικαίωμα στην ελεύθερη συνδικαλιστική δράση, με σημαία το «ένας για όλους – όλοι για έναν». Αντλούμε δύναμη και ελπίδα από τους νικηφόρους αγώνες των εργαζομένων στην COSCO, στην e-Food.
Να βαδίσουμε με σχέδιο και πρόγραμμα για να μπορούμε να νικήσουμε! Οι αγώνες των εκπαιδευτικών δεν είναι «νόμιμοι» ή «παράνομοι». Είναι ΔΙΚΑΙΟΙ!
ΑΙΤΗΜΑΤΑ
Κάτω όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι! Αγωνιζόμαστε για πραγματικά Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά. Κανένα παιδί έξω από τη δημόσια εκπαίδευση.
Η αξιολόγηση δεν θα περάσει! Όχι στην ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, μαθητών που φέρνει η εξωτερική και εσωτερική αξιολόγηση των σχολείων! Αγωνιζόμαστε για δημοκρατικά δικαιώματα και παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία!
Να περιφρουρήσουμε τα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα! Κάτω τα χέρια από τα σωματεία, την διαδήλωση και την απεργία! Ανατροπή του νόμου Χατζηδάκη.
Διεκδικούμε να ζούμε με αξιοπρέπεια από την εργασία μας! Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις!
Να παρθούν τώρα μέτρα για την πανδημία σε όλα τα σχολεία! Όχι στις συγχωνεύσεις τμημάτων!15 μαθητές κατ’ ανώτατο όριο στο τμήμα!
Ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας (γιατροί, ΜΕΘ, νοσοκομεία κλπ).
Καμία περιστολή δημοκρατικών δικαιωμάτων με πρόσχημα τον κορονοϊό. Όλοι μαζί θα υπερασπίσουμε κάθε συνάδελφο που θα βρεθεί μπροστά στο φάσμα της απόλυσης ή της στέρησης μισθού.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
1.ΚΗΡΥΞΗ ΝΕΑΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ –ΑΠΟΧΗΣ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Γ. Σ. ΠΡΟΕΔΡΩΝ! Η Ολομέλεια των Προέδρων να συγκροτήσει Κεντρική Απεργιακή Επιτροπή μαζί με την ΟΛΜΕ για την οργάνωση και υλοποίηση της απεργίας – αποχής!
2. Συντασσόμαστε με τις ΕΛΜΕ και τους ΣΕΠΕ που έχουν ήδη προκηρύξει την απεργία – αποχή! Η κάθε ΕΛΜΕ να αποφασίσει την κήρυξη απεργίας – αποχής! Περιφρουρούμε με κάθε τρόπο (πολιτικά, συνδικαλιστικά, νομικά κλπ) την απεργιακή μας κινητοποίηση απέναντι στην κυβερνητική καταστολή. Αξιοποιούμε την εμπειρία και την πρακτική που εφάρμοσαν ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ (εξώδικα, γνωμοδοτήσεις κλπ)
3. Στη Γ.Σ. των προέδρων να υπάρξει συντονισμός των προέδρων και εκπροσώπων των ΕΛΜΕ για προκήρυξη της απεργίας αποχής από τις ίδιες τις ΕΛΜΕ. Να καθορίσουν διαδικτυακή πανελλαδική συνάντηση συντονισμού ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ.
4.Η Γενική Συνέλευση της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ αποφασίζει την κήρυξη νέας απεργίας –αποχής ,νόμιμης μορφής αγώνα, καταθέτοντας εξώδικο στις ΔΔΕ Θες\νίκης , όπως αποφασίστηκε και σε προηγούμενη ΓΣ.(20-10-20121).
Η απεργία αποχή της ΕΛΜΕ προκηρύσσεται με νέο περιεχόμενο και αιτήματα από αυτά της ΟΛΜΕ για να μην υπάρχουν κυρώσεις στη διοίκηση των σωματείων που την κηρύσσουν. Η κατάθεση εξώδικου για να καλύψουμε όλους τους συναδέλφους με την απεργία αποχή πρέπει να γίνει τώρα, δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια.
Να επιδοθεί άμεσα το εξώδικο , τη Δευτέρα 29-11-2021, ώστε μετά την παρέλευση των απαραίτητων ημερών να ξεκινήσει η απεργία αποχή της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ. Για το εξώδικο που θα κατατεθεί στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης να τηρηθεί το καταστατικό. Να υπογραφεί από τον προεδρείο, από την πλειοψηφία των μελών του Δ.Σ., από τον πρόεδρο της Γ.Σ. Με την προκήρυξη της απεργία αποχή της ΕΛΜΕ θα σταλεί δήλωση συμμετοχής, η οποία καλύπτει όλους τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους/τις διευθυντές/ντριες.
5. Τονίζουμε για άλλη μια φορά πως οι ενέργειες του προγραμματισμού για τις ομάδες δράσης, στόχους, σχέδια δράσης, εφόσον δεν έγιναν ως την 10η Οκτωβρίου, όπως ορίζει η Υπουργική Απόφαση, γίνονται μόνο από τους Διευθυντές. Το ΥΠΑΙΘ, με νέα εγκύκλιο Κόπτση, έχει δώσει παράταση για να ανέβει στην πλατφόρμα του ΙΕΠ ο προγραμματισμός του κάθε σχολείου και οι ομάδες δράσης, μέχρι την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου.
Ο Προγραμματισμός αφορά αποκλειστικά το Διευθυντή και όχι την κατάθεση σχεδίων δράσης από τις ομάδες. Δεν καταθέτουμε κανένα σχέδιο δράσης, δεν παραδίδουμε εκθέσεις, “προσχέδια”, περιλήψεις κλπ. Η Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ στηρίζει με όλους τους τρόπους (συνδικαλιστικά, νομικά, κ.ά.) όλους τους συναδέλφους που δεν θα συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας και την αξιολόγηση. Η Γενική Συνέλευση προκηρύσσει κυλιόμενες μονόωρες , δίωρες, τρίωρες στάσεις εργασίας και οι συνάδελφοι μπορούν να τις χρησιμοποιούν κάθε φορά που τυχόν καλούνται να συμμετέχουν σε διαδικασίες αξιολόγησης.
6.Η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ και τα εκπαιδευτικά σωματεία οφείλουν να προχωρήσουν σε παρατεταμένο, πολύμορφο κι αποφασιστικό αγώνα (απεργία, συλλαλητήρια, επαφές με γονείς, εργατικά σωματεία κ.ά.) ενάντια στην αξιολόγηση και συνολικά την αντιεκπαιδευτική- αντιλαϊκή πολιτική και τον νόμο Χατζηδάκη.
7. Πανεκπαιδευτικά συλλαλητήριά σε όλες τις πόλεις στις 29/11 ενάντια στην αξιολόγηση και την αυταρχική αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης με πρόταση για κήρυξη απεργίας στις 29/11. Στη Δυτική Θεσσαλονίκη οργανώνουμε παράσταση διαμαρτυρίας στις 2.30 μ.μ. στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης με αιχμή την αξιολόγηση, τα κενά, τις υποχρεωτικές υπερωρίες, τις αδιαφανείς τοποθετήσεις αναπληρωτών, για ασφαλή μέτρα προστασίας στα σχολεία.
8.Προχωράμε σε νέο απεργιακό βήμα το πρώτο 10ημερο του Δεκέμβρη!( προτείνουμε 8-12) Επιδιώκουμε να συγκροτήσουμε πανδημοσιοϋπαλληλικό – πανεργατικό απεργιακό μέτωπο! Καλούμε σε νέες Γ.Σ. αρχές Γενάρη για τη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα!
9.Δημιουργία απεργιακού ταμείου!
10.Καμπάνια ενημέρωσης για την αξιολόγηση και το σχολείο επιχείρηση που προωθούν Εκδήλωση της ΕΛΜΕ ,επιστολή σε γονείς\ συσκέψεις με γονείς- μαθητές
11.Η γενική συνέλευση της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ αποφασίζει να μην εφαρμόσει καμία διάταξή του νόμου Χατζηδάκη. Οι ζωντανές δημοκρατικές διαδικασίες είναι το οξυγόνο μας και δεν το απεμπολούμε .Καλούμε και την ΟΛΜΕ να πράξει το ίδιο.
12.Παραστάσεις σε ΔΔΕ και ΠΔΕ για όλα τα προβλήματα: κενά, εργασιακές συνθήκες (υπερωρίες, μετακινήσεις, κλπ), μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
ΜΕ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ Η ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ- ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ – Ε.Ε!
Η Γενική Συνέλευση της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ(24-11-2021)