Γ΄ΕΛΜΕ- Θ Θεσσαλονίκη 14/5/2022
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Ακυρώνουμε τις εξετάσεις PISA
Καμιά συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητ(ρι)ών στον «ελληνικό διαγωνισμό PISA»
Δευτέρα 16/5,2μ.μ., Συγκέντρωση Εκπαιδευτικών Σωματείων και Γονιών ενάντια στις "εξετάσεις PISA" ,στις Δ\νσεις Π.Ε. και Δ.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης (Μονή Λαζαριστών)
Τετάρτη 18-5, μέρα απεργιακής κινητοποίησης: 3ωρη στάση εργασίας από ΟΛΜΕ+3ωρη στάση από τη Γ΄ΕΛΜΕ-Θ(με τον τρόπο αυτό υπάρχει η δυνατότητα 24ωρης απεργίας)
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΟΛΙΧΝΗΣ
Δεν επιτρέπουμε να γίνουν οι μαθητές και μαθήτριές μας, τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος διάλυσης, κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου!
Το υπουργείο Παιδείας, συνεχίζοντας την πολιτική της αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης, ανακοίνωσε την Μ. Εβδομάδα την πραγματοποίηση του «ελληνικού διαγωνισμού PISA» στις 18 Μαΐου και τον κατάλογο των σχολείων που θα συμμετέχουν σε αυτόν. Πρόκειται για 300 Δημοτ. Σχολεία και 300 Γυμνάσια και 6.000 παιδιά από όλη τη χώρα, που επιλέχθηκαν απευθείας από το υπουργείο Παιδείας με αδιευκρίνιστες διαδικασίες και χωρίς να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί, μαθητ(ρι)ες και γονείς, μεταξύ αυτών και το 1ο Γυμνάσιο Πολίχνης που ανήκει στη δύναμη της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ.
Από φέτος πιλοτικά-251.816 € είναι το κονδύλι από ΕΣΠΑ - και καθόλου τυχαία, παιδιά τάξεων Στ΄ Δημοτικού (αλλαγή σχολικής βαθμίδας) και Γ’ Γυμνασίου (τελειώνει η υποχρεωτική εκπαίδευση) θα εξεταστούν στον «ελληνικό διαγωνισμό PISA» στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών με στόχο να γενικευθεί τα επόμενα χρόνια.
Δεν πρόκειται απλά για μία σειρά εξετάσεων με αδύνατα σημεία που θα μπορούσε να γίνει πιο ουσιαστική και γόνιμη με τις απαραίτητες βελτιωτικές κινήσεις .Η ελληνική PISA σε συνδυασμό με τα όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα - νόμοι της αξιολόγησης, 40.000 αποκλεισμένοι μαθητές από την τριτοβάθμια εκπαίδευση , Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, εξεταστικό κάτεργο με εξετάσεις και τράπεζα θεμάτων σε όλο το Λύκειο, διεθνής PISA και τώρα και οι εξετάσεις PISA στη ΣΤ’ Δημοτικού και την Γ΄ Γυμνασίου καταδικάζουν τα παιδιά των εργατικών οικογενειών στην αμάθεια και την πιο βαθιά εκμετάλλευση.
Στόχος του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία και τις διατυπωμένες θέσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ, είναι να βρεθεί ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητ(ρι)ών και να τις συσχετίσει άμεσα με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, οδηγώντας σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους, μείωση της χρηματοδότησής τους στα πλαίσια της λεγόμενης «αυτονομίας» και αναζήτησης πόρων μέσω χορηγιών, αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών.
Το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει να υποβάλλει τα παιδιά ως άλλα πειραματόζωα σε μια τυποποιημένη και αγχωτική διαδικασία, μετά και από δύο καταστροφικές χρονιές εγκλεισμού και τηλε-«εκπαίδευσης», προκειμένου δήθεν το κράτος να μετρήσει τι πάει λάθος στην εκπαίδευση! Στην πραγματικότητα, επιδιώκει να μεταφέρει τις ευθύνες των ελλείψεων, των χρόνιων προβλημάτων που το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα έχει αναδείξει και διεκδικεί την επίλυσή τους, στις πλάτες των εκπαιδευτικών, των μαθητ(ρι)ών και των γονιών τους!
Με οδηγό τον ΟΟΣΑ στόχος στη «χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής» είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση του κόστους λειτουργίας της εκπαίδευσης και η επακόλουθη κερδοφορία για τις επιχειρήσεις καθώς και η σύνδεση με το σύστημα αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, καθώς τα αποτελέσματα θα αξιοποιηθούν μελλοντικά, όπως συμβαίνει ήδη σε άλλες χώρες, για την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση και τις επιδόσεις των μαθητ(ρι)ών.
Είναι δεδομένο ότι οι εξετάσεις PISA αποθεώνουν τις μετρήσεις, κατατάσσουν, κατηγοριοποιούν, υποκινούν τον ανταγωνισμό, υποβαθμίζουν τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνουν και υποβιβάζουν τη διδασκαλία και τη μάθηση, με αποτέλεσμα το σχολείο και η εκπαιδευτική διαδικασία να ανταποκρίνονται αποκλειστικά στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη.
Τα παιδιά έρχονται στο σχολείο με εντελώς διαφορετικές εμπειρίες και γνώσεις για τον κόσμο, με βάση το πλαίσιο στο οποίο μεγαλώνουν. Όσοι εργαζόμαστε στο δημόσιο σχολείο, διαμορφώνουμε τη διδασκαλία μας λαμβάνοντας υπόψη τις πολύ διαφορετικές μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των παιδιών. Οι εξετάσεις τύπου PISA αγνοούν συνειδητά αυτή τη διαφοροποίηση και την ανάγκη πολλών παιδιών όχι να πετύχουν, αλλά να μάθουν να διαβάζουν τον κόσμο με τα δικά τους μάτια.
Βρισκόμαστε μπροστά στην πλήρη απαξίωση του δημόσιου σχολείου ως δομής, καθώς τελικά θα καταλήξει να «προπονεί» τους/τις μαθητ(ρι)ές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει, θα τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.
Οι εξετάσεις αυτές θα αποτελέσουν παράγοντα καθοριστικό για τη διδασκαλία. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, θα περιορίζεται σε ρόλο «προπονητή» και ελεγκτή- τροχονόμου των προσδοκιών,κατάταξης των μαθητών/τριων. Έτσι, αυτές οι ‘φασόν’ εξετάσεις θα οδηγήσουν και σε ‘φασόν’ διδασκαλία, διδασκαλία περιορισμένη σε στεγνά και στενά καλούπια. Για να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα, οι εκπαιδευτικοί θα πιεστούν να εστιάσουν περισσότερο στα συγκεκριμένα μαθήματα, θα αφιερώσουν πολύτιμο χρόνο προετοιμάζοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες στο συγκεκριμένο τύπο ερωτήσεων και στη συγκεκριμένη ύλη, προσχεδιασμένα μαθήματα και υλικό θα κυκλοφορήσουν άνωθεν και έξωθεν για ‘να βοηθήσουν’ στην καλύτερη επίδοση των μαθητών/τριών και του σχολείου, η διδασκαλία και η μάθηση θα δώσουν τη θέση τους στη στείρα προπόνηση για εξετάσεις.Το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο από το Δημοτικό. Η μόρφωση και τα μαθήματα θα περιορίζονται στην επιτυχία στις εξετάσεις, συμβάλλοντας στην περαιτέρω οικονομική άνθηση των φροντιστηρίων! Οι εξετάσεις θα αποτελέσουν λαμπρό πεδίο για την ιδιωτική παιδεία, και την κερδοφορία τους.
Τα αποτελέσματα θα παίξουν τον ρόλο να περιθωριοποιήσουν ακόμη περισσότερο τους «αδύναμους» μαθητές , θα οδηγήσουν στο ψαλίδισμα των προσδοκιών τους έως την «εθελοντική» τους αποπομπή από το σχολικό περιβάλλον. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι οι εξετάσεις μπαίνουν ακριβώς στις τελευταίες τάξεις, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο αν εφαρμοστούν και εδραιωθούν, να καταλήξουν ως εισαγωγικές εξετάσεις για τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια και από το γυμνάσιο στο λύκειο, . Νέοι εξεταστικοί και ταξικοί φραγμοί θα ενισχύσουν τη σχολική διαρροή, μη δίνοντας χώρο και θέση στο δημόσιο σχολειό σε όλα τα παιδιά αλλά ωθώντας τα από νωρίς στη φθηνή κατάρτιση , μαθητεία, στη ζούγκλα της σύγχρονης αγοράς εργασίας.
Δεν θα επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, όπως απαιτεί η αγορά.
Δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν οι μαθητ(ρι)ές μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.
Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές απαιτούμετην κατάργηση των εξετάσεων PISA, αγωνιζόμαστε ΜΑΖΙ για ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ!
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου