Γ΄ΕΛΜΕ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 1/12/2024
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων οι δήμοι Θες\νίκης και Παύλου Μελά , που σχολεία τους ανήκουν στην ευθύνη της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ , ανακοίνωσαν πως τη Δευτέρα 2-12-2024 τα σχολεία όλων των βαθμίδων στα όρια τους θα παραμείνουν κλειστά.
Το ΥΠΑΙΘΑ, σαν έτοιμο από καιρό, στέλνει οδηγίες για την πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης κι όχι για λήψη μέτρων που θα κρατήσουν τα σχολεία ασφαλή και ανοιχτά.
Αναριωτόμαστε λοιπόν , τι θα γίνει αλήθεια με τους συναδέλφους αλλά και τους μαθητές που δε διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό στα σπίτια τους; Ποιος θα εγγυηθεί την ασφαλή μετάβαση τους στη σχολική μονάδα προκειμένου να έχουν πρόσβαση στα μέσα τηλεκπαιδευσης; Τι θα γίνει με τους συναδέλφους που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία και καλούνται τα ίδια να παρακολουθήσουν μαθήματα μέσω τηλεκπαιδευσης; Και τι με όσους-ες εργάζονται σε δύο σχολεία και το ένα λειτουργεί κανονικά, στο άλλο καλούνται να παρέχουν τηλεκπαίδευση;
Το ΥΠΑΙΘΑ που με ευθύνη του έχει αφήσει μέχρι και σήμερα κενά στα σχολεία, με τους μαθητές\τριες να μετρούν χιλιάδες χαμένες ώρες σε βάρος της μόρφωσης τους , δείχνει ιδιαίτερη σπουδή να καλυφθούν τάχα τα κενά που θα που θα χαθούν από την κακοκαιρία!
Πίσω από το υποκριτικό ενδιαφέρον του ΥΠΑΙΘΑ , βρίσκεται η μοναδική έγνοια του : να παρουσιάσει την κάλπικη εικόνα μιας «κανονικότητας» στη Δημόσια Εκπαίδευση, να συγκαλύψει την πραγματικότητα της εγκατάλειψης των Δημόσιων Σχολείων και να καθιερώσει- μονιμοποιήσει την τελεκπαιδευση.
Η καραντίνα απέδειξε ότι η τηλεκπαίδευση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Το ΥΠΑΙΘΑ αδιαφορεί πλήρως για τα μαθησιακά κενά και προβλήματα, τις καταστροφικές παιδαγωγικές και ψυχοσυναισθηματικές συνέπειες που προκαλεί η τηλεκπαίδευση στη νέα γενιά και έχουν επισημανθεί τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τις εκατοντάδες διεθνείς έρευνες .
Αδιαφορεί ακόμη και για το γεγονός ότι υπάρχουν μαθητές/τριες που δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο, δεν έχουν υπολογιστή, συνδέονται με κινητό ( τι ειρωνεία οι πάνω από 10.000 αποβολές για τα κινητά για τις οποίες καμαρώνει το υπουργείο!)ή και σταθερό τηλέφωνο, δεν έχουν ρεύμα ή θέρμανση στα σπίτια τους.
Επιχειρεί να καθιερώσει μια «καρικατούρα» εκπαίδευσης που όχι μόνο δεν προσφέρει τίποτα στους μαθητές, τους βλάπτει και επιπλέον εντείνει και τις εκπαιδευτικές ανισότητες.
Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς ως εργαζόμενους υπενθυμίζουμε τα εξής:
Κλειστό σχολείο, σημαίνει κλειστό σχολείο. Αυτό δεν συμβαίνει με ευθύνη των εκπαιδευτικών. Πόσο μάλλον που σε περίπτωση επικίνδυνων καιρικών φαινομένων, προέχει η ασφάλεια των συναδέλφων, των οικογενειών τους και των μαθητών μας.
Η εργασία μας και όλα τα υπηρεσιακά μας καθήκοντα εκτελούνται στον εργασιακό μας χώρο, δηλαδή στα σχολεία μας. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμία υποχρέωση να μετατρέψουν το σπίτι τους σε χώρο εργασίας ούτε οφείλουν να έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό!
Σύμφωνα με το άρθρο του ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας: «1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…»
Εάν δεν υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στα σχολεία ή δεν μπορεί να υποστηριχθεί, εξαιτίας έλλειψης τεχνολογικών μέσων ή δικτύου, δηλώνουμε αδυναμία!
Κανείς δεν μπορεί να ασκήσει δίωξη ή να επιβάλλει κυρώσεις, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, αν ο/η εκπαιδευτικός δηλώσει αδυναμία, εφόσον το Κράτος δεν διασφαλίζει όλα τα παραπάνω.
Φτάνει πια με την «καραμέλα» της τηλεκπαίδευσης!
Να καταργηθούν όλες οι διατάξεις που προβλέπουν το πέρασμα σε τηλεκπαίδευση, είτε ως μέσο καταστολής των καταλήψεων, είτε σε κάθε άλλη περίσταση!
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ