Ads 468x60px

Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2024

ΟΔΗΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ (ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ,ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ)

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ)


 ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩ/ΤΡΙΩΝ


ΟΔΗΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

 ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ 



1. Τί είναι το σωματείο και γιατί είναι αναγκαίο να συμμετέχουμε.


Στον χώρο εργασίας μας, στην εκπαίδευση, έχουμε κατοχυρωμένα δικαιώματα που κατακτήθηκαν με σκληρούς αγώνες. Ακόμα και ο μισθός μας, ότι ο καθένας και η καθεμιά πληρώνεται με τον ίδιο μισθό ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας κι έχει τα ίδια εργασιακά δικαιώματα, οφείλεται στην ύπαρξη και στους αγώνες των εργαζομένων που έγιναν και γίνονται μέσα από τα σωματεία. 

Αυτά τα δικαιώματα επιδιώκουν όλες οι κυβερνήσεις πολλά χρόνια τώρα να τα καταργήσουν. Γι’ αυτό έχει μεγάλη σημασία να γίνεις μέλος του σωματείου και να συμβάλεις με τις σκέψεις σου, τις απόψεις σου και τη δράση σου στην προάσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων μας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, ώστε να υπερασπιστούμε το Δημόσιο και Δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και τη θέση μας μέσα σε αυτό! Τα σωματεία μας δεν είναι κάποια διοικητικά συμβούλια που εκλέγουμε και μας εκπροσωπούν, είναι όλες και όλοι εμείς που με την ενεργή συμμετοχή μας στις δράσεις τους και με την συμμετοχή μας στις συνελεύσεις τους αποφασίζουμε και δίνουμε ζωή στον αγώνα τους.

   Τα σωματεία μας είναι τα θεσμικά μας όργανα και χωρίζονται  σε 3 επίπεδα. Το πρωτοβάθμιο σωματείο μας είναι η τοπική Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευση (ΕΛΜΕ). Όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία πανελλαδικά ανήκουν στο δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο, το δευτεροβάθμιο σωματείο είναι η  Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Τα δευτεροβάθμια μαζί με ομοσπονδίες/σωματεία από άλλους κλάδους του δημοσίου ανήκουν στο τριτοβάθμιο συνδικαλιστικό σωματείο, την Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ) όπου ανήκουν όλα τα σωματεία του δημόσιου τομέα.

     Η Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης είναι το πρωτοβάθμιο σωματείο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Γυμνάσια και Λύκεια  και ΕΠΑΛ της Νεάπολης, των Συκεών, της Πολίχνης, Ευκαρπίας,  και από το δήμο Θες\νίκης στα σχολεία:3ο Γυμν- 3Ο ΓΕΛ,  4Ο Γυμν.-4ο ΓΕΛ , 7Ο Γυμν- 7ο ΓΕΛ , 26Ο Γυμν, 32ο Γυμν, 23Ο ΓΕΛ,1Ο ΕΠΑΛ,  12ο ΕΠΑΛ, 5Ο ΕΣΠ. ΕΠΑΛ, 13Ο ΕΣΠ ΕΠΑΛ, Γυμν. Γέφυρας, Γυμν. Βαθύλακκου,  2ο  Γυμν – 2ο ΓΕΛ Αγ. Αθανασίου- (Νέας Μεσημβρίας), 2ο Γυμνάσιο- 2ο ΓΕΛ  Κουφαλίων (Πρόχωμα), 1 ΣΔΕ Θεσσαλονίκης (Νεάπολη) 

  .Μέλη του είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν ή έχουν οργανική θέση στα παραπάνω σχολεία με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση. Επομένως, μέλη, με πλήρη δικαιώματα, εκλέγειν και εκλέγεσθαι είναι και οι αναπληρωτές. Για την εγγραφή σου χρειάζεται  μόνο η καταβολή της συνδρομής.

Ένα από τα βασικά αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος τα τελευταία χρόνια είναι η σταθερή και μόνιμη εργασία, οι μαζικοί διορισμοί, ο διορισμός/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών. Η ενεργή σου συμμετοχή μπορεί να δυναμώσει αυτόν τον αγώνα που έχει χειροπιαστά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια τόσο στο επίπεδο των διορισμών όσο και στο επίπεδο των δικαιωμάτων των αναπληρωτών.

2. Ο σύλλογος διδασκόντων και ποιος ο ρόλος των αναπληρωτ(ρι)ών

Ο   σύλλογος   διδασκόντων   κάθε   σχολείου αποτελείται από όλους/όλες τους/τις διδάσκοντες/ουσες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας (μόνιμοι/αναπληρωτές/ωρομίσθιοι, εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ/ΕΒΠ) και έχει πρόεδρο τη/τον διευθύντρια/ή του σχολείου. Εκτός από τη διεύθυνση του σχολείου, σύλλογο διδασκόντων μπορεί να συγκαλέσει εγγράφως για συγκεκριμένα θέματα τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών του. 

Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί το συλλογικό, κυρίαρχο όργανο για τη λειτουργία του σχολείου. Στη συνεδρίασή του έχουμε τα ίδια δικαιώματα με κάθε άλλο συνάδελφο ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας ή τη σχέση εργασίας. Έχουμε δικαίωμα να καταγράφεται στα πρακτικά των συνεδριάσεων η γνώμη μας, άσχετα εάν αυτή είναι πλειοψηφούσα  ή  όχι. Ο  σύλλογος  διδασκόντων  έχει  δικαίωμα  να συζητά και να παίρνει αποφάσεις που σχολιάζουν και κρίνουν την εκπαιδευτική πολιτική.

Ο σύλλογος διδασκόντων (και κάθε εκπαιδευτικός χωριστά) έχει δικαίωμα (και υποχρέωση ταυτόχρονα) να ενημερώνεται για κάθε έγγραφο που φτάνει στο σχολείο. Επίσης, ο  σύλλογος  διδασκόντων  κατανέμει  όλες  τις εργασίες του σχολείου.

Οι προφορικές εντολές είναι αυθαίρετες και δε συνιστούν υπηρεσιακή υποχρέωση για τον εκπαιδευτικό. Δεν εφαρμόζουμε καμία μετακίνηση συναδέλφου σε άλλη σχολική μονάδα χωρίς γραπτή απόφαση ΠΥΣΔΕ ή Δ/ντή εκπαίδευσης. Όλες οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων πραγματοποιούνται εκτός διδακτικού και εντός εργασιακού ωραρίου, όπως προβλέπεται από την παρ. 3 του άρθρου 15 του ΠΔ 79/2017. Οποιαδήποτε απορία έχουμε πάνω στα εργασιακά μας καθήκοντα και δικαιώματα, απευθυνόμαστε στο σωματείο. Καταγγέλλουμε στο σωματείο μας οποιαδήποτε καταπάτηση των δικαιωμάτων μας.

3. Ωράριο εργασιακό/διδακτικό

Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου. Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν  του έχει ανατεθεί άλλο συγκεκριμένο έργο (εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού-πολιτιστικού χαρακτήρα) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία-εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 2μμ δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια εντολή από όπου κι αν προέρχεται.

Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Κάθε  "απασχόληση" τμήματος ανάγεται στο διδακτικό ωράριο. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν και να αρνούνται κάθε εντολή για επιπλέον κάλυψη διδακτικών ωρών.

Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων, ενημερώσεις-συναντήσεις με γονείς κλπ, δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο, και ασφαλώς σε καμία περίπτωση απογευματινές ώρες.

Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. 

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και με τα χρόνια υπηρεσίας σταδιακά μειώνεται σύμφωνα με τον πίνακα:







Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με συλλογική συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων. Αυτή η συζήτηση και η δημοκρατική συλλογική κουλτούρα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε σχολική μονάδα, παρά την απαράδεκτη διάταξη που εισήχθη στο ΠΔ 79, αλλά και τις προβλέψεις του νομοθετικού εκτρώματος της κ. Κεραμέως (ν.4823/21) για στραγγαλισμό και φίμωση των συλλόγων διδασκόντων. Στη διαμόρφωση του προγράμματος πρέπει να υπάρχει μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή των κενών, με τα λιγότερα δυνατόν κενά για τον καθένα και μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή στην ώρα αποχώρησης των συναδέλφων με τη λήξη του διδακτικού τους ωραρίου.

4. Εφημερία αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης

Οι συνάδελφοι ωρομίσθιοι- ΑΜΩ αμείβονται με ωριαία αποζημίωση, με βάση τις ώρες που διδάσκουν και μόνο γι’ αυτές. Ως εκ τούτου η ανάθεση εφημερίας δεν προκύπτει από πουθενά και καλούμε τους Δ/ντες/τριες  να μην αναθέτουν εφημερία στους ωρομίσθιους συναδέλφους και τους συναδέλφους να μην τις αποδέχονται. Υπενθυμίζουμε ότι οι ώρες και οι ημέρες απεργίας των ωρομίσθιων συναδέλφων υπολογίζονται στην προϋπηρεσία τους.

Σε ό, τι αφορά τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται για την παράλληλη στήριξη μαθητών, τα καθήκοντά τους ορίζονται από την Υ.Α. με ΦΕΚ 449/3-4-2007 όπου αναφέρεται ότι «Υλοποιούν το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα και έξω από την τάξη και είναι συνολικά υπεύθυνοι για όλες τις δραστηριότητες της σχολικής ζωής (διαλείμματα, επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.λπ.) στις οποίες συμμετέχει ο μαθητής.» Είναι σαφές ότι δεν προκύπτει η ανάθεση εφημερίας σε αυτούς, κάτι που, αν συμβεί, παρακωλύει την άσκηση των καθηκόντων τους.

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν το ωράριό τους σε δύο σχολεία κάνουν εφημερία μόνο σε αυτό που τοποθετούνται αρχικά. Δεν κάνουν σε αυτό που συμπληρώνουν ωράριο.  Δεν αναλαμβάνουν καθήκοντα εφημερίας οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε τρία και πάνω σχολεία όταν, τουλάχιστον, το ένα από αυτά λειτουργεί σε χωριστό κτίριο. Το νομικό πλαίσιο των εφημεριών καλύπτεται από το ΠΔ 201/1998, άρθρο 13. 

5. Υποχρεωτικές υπερωρίες

Σύμφωνα με τον αντιδραστικό, αντιεκπαιδευτικό νόμο 4823/2021 ο/η Διευθυντής/τρια του σχολείου έχει δικαίωμα να αναθέσει ως 5 ώρες/εκπαιδευτικό υποχρεωτική υπερωρία.

Η ΕΛΜΕ μας είναι αντίθετη με την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών και καλούμε τους Διευθυντές/τριες των σχολείων να μην αναθέτουν υποχρεωτικές υπερωρίες σε συναδέλφους. 

Σε κάθε περίπτωση, ΝΑ ΖΗΤΕΙΤΑΙ Η ΕΝΤΟΛΗ ΕΓΓΡΑΦΩΣ  ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ Ο ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ. Σε περίπτωση επιμονής της διοίκησης να ενημερώνεται ο σύλλογος για να απαντήσει και να αντιδράσει άμεσα. Σε οποιαδήποτε περίπτωση υποχρεωτικής ανάθεσης υπερωρίας απευθυνόμαστε στην ΕΛΜΕ. 

6. Τα δικαιώματα στην τοποθέτηση - Να απαιτούμε:

  • Να έχουν δημοσιοποιηθεί όλα τα κενά με τρόπο προσβάσιμο σε όλους ταυτόχρονα, και όχι ατομικό, όπως γίνεται μέσω ΟΠΣΥΠ και με προεπιλεγμένα κενά, ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα να αποκρυφτούν κενά σε κάποιους εκπαιδευτικούς ενώ γνωστοποιούνται σε άλλους.

  • Να γίνουν δηλώσεις προτίμησης σχολικών μονάδων από τους ενδιαφερόμενους προς τοποθέτηση με βάση τα δημοσιοποιημένα λειτουργικά κενά.

  • Αφού ολοκληρωθούν οι παραπάνω διαδικασίες, το ΠΥΣΔΕ οφείλει να ακολουθεί απολύτως τη νομοθεσία που αφορά τις τοποθετήσεις αναπληρωτών και ωρομισθίων, δηλαδή με βάση τη σειρά κατάταξης στους πίνακες προσλήψεων και τις δηλώσεις προτίμησης τοποθέτησης των ανπληρωτ(ρι)ών.

  • Παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή ξεχωριστά και με κάλυψη όλων των ωρών και όλων των μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη. 

7. Άδειες 

Οι άδειες που αιτούνται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν προσληφθεί με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και ΕΣΠΑ, στην πλειοψηφία τους χορηγούνται από τη διεύθυνση εκπαίδευσης, αλλά υπάρχουν άδειες που χορηγούνται και από τον/την διευθυντή/ντρια του σχολείου. Όσοι/ες έχουν προσληφθεί με το Πρόγραμμα Κρατικού Προϋπολογισμού, οι άδειές τους χορηγούνται από τους Δ/ντές των Σχολικών Μονάδων στις οποίες έχουν τοποθετηθεί. 

Α.  Κανονική άδεια:

Στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μπορεί να χορηγηθεί κανονική άδεια απουσίας με αποδοχές για εφτά (7), το πολύ, εργάσιμες ημέρες κατά έτος, για λόγους εξαιρετικής ανάγκης. 

Στο τέλος της χρονιάς κάθε αναπληρωτής/τρια λαμβάνει αποζημίωση μη ληφθείσας αδείας. Για την αποζημίωση υπολογίζονται 2 ημερομίσθια για κάθε μήνα εργασίας, σε συνδυασμό με το μισθολογικό κλιμάκιο και τις ημέρες κανονικής άδειας που έχει λάβει ο/η αναπληρωτής/τρια κατά την διάρκεια της σύμβασης. Είναι ολόκληρο το ποσό εάν ο/η αναπληρωτής/τρια δεν έχει πάρει καμία ημέρα κανονικής άδειας. 

Για κάθε ημέρα κανονικής άδειας αφαιρείται ένα ημερομίσθιο, περίπου 35-40 ευρώ ανάλογα με το ΜΚ που είναι ο μισθός μας. Για τον ακριβή υπολογισμό, μπορούμε να διαιρέσουμε τις ακαθάριστες αποδοχές του μισθολογικού κλιμακίου που ανήκουμε : 30 ημέρες, ώστε να ξέρουμε ακριβώς το ποσό του ημερομισθίου. Αφού βρούμε το ημερομίσθιο, το πολλαπλασιάζουμε επί τον αριθμό που δικαιούμαστε (αφαιρούμε τις ημέρες κανονικής άδειας που κάναμε χρήση) και στο τέλος αφαιρούμε τον φόρο (21% ), έτσι ώστε να βρούμε το καθαρό ποσό που θα πιστωθεί.

Β. Άδεια κύησης-λοχείας-ανατροφής

Στις  αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς χορηγείται άδεια μητρότητας 17 εβδομάδων. Από το διάστημα αυτό, 8 εβδομάδες χορηγούνται υποχρεωτικά πριν από την πιθανή ημερομηνία του τοκετού (άδεια τοκετού) και οι υπόλοιπες 9 εβδομάδες μετά τον τοκετό (άδεια λοχείας). Σε περίπτωση που ο τοκετός γίνει σε χρόνο μεταγενέστερο από αυτόν που είχε αρχικά πιθανολογηθεί, η άδεια παρατείνεται μέχρι την πραγματική ημερομηνία του τοκετού χωρίς η παράταση αυτή να συνεπάγεται την αντίστοιχη μείωση της άδειας που δικαιούται να λάβει η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτή ειδικά την περίπτωση, η συνολική άδεια τοκετού υπερβαίνει τις 17 εβδομάδες. Αν όμως ο τοκετός γίνει σε χρόνο προγενέστερο από αυτόν που είχε στην αρχή πιθανολογηθεί, το υπόλοιπο της άδειας θα χορηγείται υποχρεωτικά μετά τον τοκετό, ώστε να εξασφαλίζεται χρόνος συνολικής άδειας 17 εβδομάδων.

Μετά και από την πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος του Μάρτη του ’18, δόθηκε με νόμο μόνο στις αναπληρώτριες μητέρες, και όχι στους αναπληρωτές πατέρες, επιπλέον άδεια ανατροφής 3.5 μηνών. Την άδεια αυτή δικαιούνται και η ανάδοχη και η θετή μητέρα. Οι ελάχιστοι αυτοί μήνες συνοδεύονται από όρους: θα πρέπει να ξεκινήσουν να μετράνε σαν άδεια ακριβώς μετά την άδεια λοχείας και να είναι μέσα στο διάστημα της σύμβασης εργασίας της αναπληρώτριας, δηλαδή δεν μετατίθενται και δεν έχουν αναδρομική ισχύ. Μια γυναίκα που γεννάει στο τέλος της σύμβασής της (π.χ. Μάιο) θα πάρει ελάχιστες μέρες στην ουσία από την άδεια και ακόμα χειρότερα αν γεννήσει μέσα στο καλοκαίρι δεν την δικαιούται καν, πράγμα που μειώνει κατά πολύ το ποσοστό των αναπληρωτριών που μπορούν να τη λάβουν. Συνολικά λοιπόν μια αναπληρώτρια δικαιούται 31 εβδομάδες άδεια (8 εβδομάδες πριν και 23 εβδομάδες μετά τον τοκετό) οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μέγιστο μόνο σε περίπτωση που η ημερομηνίας τοκετού είναι 23 εβδομάδες πριν την απόλυση.

Η μητέρα αναπληρώτρια εκπαιδευτικός (πλήρους και μειωμένου ωραρίου) που έχει παιδί ηλικίας έως δύο (2) ετών έχει δικαίωμα χρήσης μειωμένου διδακτικού ωραρίου κατά δύο(2) ώρες την εβδομάδα (από το διδακτικό ωράριο που αναφέρεται στη σύμβασή της) και απαλλαγή από τις πρόσθετες υπηρεσίες της. Ο/η ενδιαφερόμενος/-η δεν μπορεί να κάνει χρήση μειωμένου ωραρίου εάν έχει κάνει χρήση άδειας ανατροφής. Την ημέρα της πρόσληψης, ο/η αναπληρωτής/-τρια θα πρέπει να καταθέσει ληξιαρχική πράξη γέννησης και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986, στην οποία θα δηλώνεται ότι ο/η σύζυγος δεν έχει κάνει και δεν κάνει παράλληλη χρήση άδειας ανατροφής ή μειωμένου ωραρίου       

Γ. Τετράμηνη άδεια ανατροφής άνευ αποδοχών

Η γονική άδεια ανατροφής 4 μηνών χωρίς αποδοχές (2 επιδοτούμενοι από ΟΑΕΔ+2 άνευ επιδότησης), χορηγείται για την ανατροφή παιδιού ηλικίας έως 8 ετών και αποτελεί ατομικό δικαίωμα κάθε γονέα εκπαιδευτικού. Για τη χορήγηση της γονικής άδειας ανατροφής, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν συμπληρώσει ένα (1) χρόνο, δηλαδή δώδεκα μήνες, συνεχόμενης ή διακεκομμένης εργασίας στον ίδιο εργοδότη(δηλαδή, στο Υπουργείο Παιδείας). Η γονική άδεια ανατροφής χορηγείται είτε σε συνεχές χρονικό διάστημα μέσα στο ίδιο σχολικό έτος, είτε τμηματικά σε διαφορετικά σχολικά έτη, χωρίς όμως να υπερβαίνει αθροιστικά το σύνολο των τεσσάρων (4) μηνών. 

Αιτήσεις χορήγησης γονικής άδειας εκπαιδευτικών γονέων παιδιών με αναπηρία, με μακροχρόνια ή αιφνίδια ασθένεια,  λόγω θανάτου του ενός γονέα, ολικής αφαίρεσης της γονικής μέριμνας ή μη αναγνώρισης τέκνων, ικανοποιούνται με απόλυτη προτεραιότητα. Τη γονική άδεια ανατροφής δικαιούται και ο εκπαιδευτικός ο οποίος υιοθετεί ή είναι ανάδοχος τέκνου ηλικίας έως έξι (6) ετών. Στην περίπτωση αυτή, η άδεια χορηγείται μετά την περαίωση της διαδικασίας της υιοθεσίας. 

ΑΔΕΙΑ ΠΑΤΡΟΤΗΤΑΣ Στον πατέρα υπάλληλο χορηγείται υποχρεωτικά άδεια 14 εργάσιμων ημερών, με αποδοχές, η οποία πρέπει να λαμβάνεται κατά τη γέννηση του τέκνου. Η άδεια αυτή δύναται να χορηγείται είτε α) 2 ημέρες πριν από την αναμενόμενη ημερομηνία τοκετού, οπότε οι υπόλοιπες 12 χορηγούνται, συνολικά ή τμηματικά, εντός 30 ημερών από την ημερομηνία γέννησης, είτε β) μετά την ημερομηνία γέννησης, συνολικά ή τμηματικά, εντός 30 ημερών από την ημερομηνία γέννησης.

 Δ. Αναρρωτικές άδειες 

ΑΔΕΙΑ ΠΑΤΡΟΤΗΤΑΣ Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σε περίπτωση ασθενείας τους, δικαιούνται τις αποδοχές των εργασίμων ημερών ενός 15 ημέρου αν έχουν υπηρεσία στον ίδιο εργοδότη άνω των 10 ημερών και κάτω του έτους ή τις αποδοχές των εργασίμων ημερών ενός μηνός αν έχουν υπηρεσία στον ίδιο εργοδότη άνω του έτους. (Αρ.657 Α.Κ.).

Αναρρωτική άδεια με γνωμάτευση γιατρού ιδιώτη δεν χορηγείται.

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εφόσον χρειάζονται αναρρωτική άδεια πρέπει να απευθύνονται στον ΕΦΚΑ και δεν μπορούν να παραπέμπονται στις κατά τόπους υγειονομικές επιτροπές, οι οποίες έχουν αρμοδιότητα μόνο για τους μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους.

Για τις τρεις πρώτες μέρες της άδειας καταβάλλεται από το δημόσιο το μισό των αποδοχών που δικαιούται. Για το διάστημα από την 4η μέχρι την 15η ημέρα παίρνει αποδοχές 12 ημερών, αφαιρούμενης της επιδότησης του ΕΦΚΑ που αναλογεί στο διάστημα αυτό. Για το διάστημα από την 16η μέρα και μετά μόνο την επιδότηση του ΕΦΚΑ, οι αποδοχές είναι στο μηδενικό από τον εργοδότη και το χρονικό διάστημα άνω των 15 ημερών δεν προσμετράται στην προϋπηρεσία τους.

Χορηγείται αναρρωτική άδεια σε αναπληρωτ(ρι)ές που πάσχουν από δυσίατα νοσήματα, διάρκειας δεκαπέντε (15) ημερών επιπλέον της προβλεπόμενης από τις ισχύουσες διατάξεις, η οποία είναι αμειβόμενη και λαμβάνεται υπόψη ως χρόνος πραγματικής διδακτικής υπηρεσίας για όλα τα εργασιακά τους δικαιώματα. Για τη χορήγηση της άδειας απαιτείται πιστοποιητικό από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), όπου θα αναγράφεται το ποσοστό αναπηρίας και το χρονικό διάστημα για το οποίο ισχύει το πιστοποιητικό.

Υπάλληλοι που πάσχουν ή έχουν σύζυγο ή τέκνο που πάσχει από νόσημα (ή χρήζει περιοδικής νοσηλείας) , το οποίο απαιτεί τακτικές μεταγγίσεις αίματος ή χρήζει περιοδικής νοσηλείας, δικαιούνται ειδική άδεια με αποδοχές έως είκοσι δύο (22) εργάσιμες ημέρες τον χρόνο. Οι αναπληρωτές που δεν υπάγονται στο παραπάνω αλλά έχουν ποσοστό αναπηρίας πενήντα τοις εκατό (50%) και άνω και τα παιδιά τους δεν εργάζονται λόγω αναπηρίας, δικαιούνται από την Υπηρεσία για όσο χρόνο διαρκεί η σύμβασή τους, ειδική άδεια με αποδοχές έξι (6) (ή 10 εργάσιμες ημέρες ανάλογα με τα άτομα με αναπηρία που φροντίζει) εργάσιμων ημερών επιπλέον της κανονικής τους άδειας.Για τη χορήγηση της άδειας απαιτείται πιστοποιητικό από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), όπου θα αναγράφεται το ποσοστό αναπηρίας και το χρονικό διάστημα για το οποίο ισχύει το πιστοποιητικό.

Χορηγούνται είκοσι δύο (22) εργάσιμες ημέρες πλέον της κανονικής άδειας (11 με αποδοχές και 11 χωρίς αποδοχές) σε αναπληρωτ(ρι)ές εκπαιδευτικούς που πάσχουν ή έχουν τέκνο που πάσχει από νόσημα που απαιτεί μεταγγίσεις αίματος και παραγώγων του ή αιμοκάθαρση. Στο φυσικό ή θετό γονέα παιδιού ηλικίας έως και 18 ετών συμπληρωμένων, το οποίο πάσχει από νόσημα που απαιτεί μεταγγίσεις αίματος και παραγώγων του ή αιμοκάθαρση, από νεοπλασματική ασθένεια, ή χρήζει μεταμόσχευσης χορηγείται επιπλέον των 22 ημερών και αφού έχει εξαντλήσει τις 11 ημέρες με αποδοχές, ειδική γονική άδεια, διάρκειας δέκα εργάσιμων ημερών κατά τη διάρκεια της σύμβασης, με αποδοχές, έπειτα από αίτησή του, κατά απόλυτη προτεραιότητα. Διευκρινίζουμε ότι την άδεια αυτή των 10 εργάσιμων ημερών τη δικαιούται και ο ανάδοχος γονέας παιδιού, το οποίο πάσχει από τα συγκεκριμένα νοσήματα. 

Τέλος, σε περίπτωση νοσηλείας τέκνου έως και 18 ετών, χορηγείται άδεια χωρίς αποδοχές για όσο διάστημα διαρκεί η νοσηλεία και όχι πέραν των τριάντα εργάσιμων ημερών κατά τη διάρκεια της σύμβασης, εφόσον ο φυσικός, θετός ή ανάδοχος γονέας εκπαιδευτικός έχει εξαντλήσει την παραπάνω.

Οι αναπληρωτ(ρι)ές που ανταποκρίνεται σε πρόσκληση από υπηρεσία αιμοληψίας για κάλυψη έκτακτης ανάγκης, καθώς και σε οργανωμένη ομαδική αιμοληψία δικαιούται ειδικής άδειας απουσίας, με πλήρεις αποδοχές, δύο (2) ημερών. Επιπλέον δικαιούνται μια επιπλέον μέρα μέρα ειδικής άδειας απουσίας την ημέρα της αιμοληψίας. Δεν υπάρχει περιορισμός στις αιμοληψίες που μπορεί να συμμετάσχει κανείς. Για κάθε αιμοληψία χορηγούνται οι 2 ημέρες ειδικής άδειας (και η ημέρα αιμοληψίας εφόσον είναι σε ωράριο και μέρα εργασίας).

Ε. Ειδικές άδειες

• Ειδική άδεια γάμου. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, έχουν δικαίωμα άδειας με αποδοχές πέντε (5) εργάσιμων ημερών σε περίπτωση γάμου. Η άδεια αυτή χορηγείται αμέσως πριν ή αμέσως μετά την τέλεση του γάμου και όχι άλλη χρονική περίοδο.

• Ειδική άδεια λόγω θανάτου συγγενικού προσώπου Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα απουσίας με αποδοχές δύο εργάσιμων (2) ημερών σε περίπτωση θανάτου συγγενών α΄ βαθμού.

•  Ειδική άδεια άσκησης εκλογικού δικαιώματος Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δικαιούνται ειδική άδεια με αποδοχές μιας (1) έως τριών (3) ημερών, κατά περίπτωση, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος, όπως κάθε φορά ορίζεται από το ΥΠ.ΕΣ. πριν από τη διενέργεια των εκλογών.

• Ειδική άδεια δίκης: Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δικαιούνται άδεια για τη συμμετοχή σε δίκη ενώπιον οποιουδήποτε Δικαστηρίου (άρθρα 657 και 658 του Αστικού Κώδικα).

Εκπαιδευτικές άδειες: Στους αναπληρωτ(ρι)ές που είναι μαθητές, σπουδαστές ή φοιτητές προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί, χορηγείται άδεια εξετάσεων με αποδοχές, ύστερα από αίτησή τους και με την υποχρέωση να προσκομίσουν βεβαίωση της Σχολής ότι έλαβαν σε εξετάσεις. Η άδεια εξετάσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 14 εργάσιμες ημέρες κάθε έτος και για κάθε ημέρα εξετάσεων χορηγείται άδεια έως 2 ημερών. Σημειώνεται ότι έτος νοείται το ημερολογιακό έτος και όχι το σχολικό/ακαδημαϊκό έτος. Επιπλέον η ίδια άδεια ισχύει για συμμετοχή σε συνέδρια, συνδιασκέψεις, σεμινάρια και κάθε είδους συναντήσεις επιστημονικού χαρακτήρα στο εσωτερικό, εφόσον η συμμετοχή κρίνεται συμφέρουν για την υπηρεσία. Στο χρόνο αυτόν προστίθενται οι ημέρες που είναι αναγκαίες για τη μετάβαση και τη επιστροφή του εκπαιδευτικού. 

Γονική άδεια

Οι αναπληρωτ(ρι)ές εκπαιδευτικοί που έχουν τέκνα στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δικαιούνται να απουσιάζουν από την εργασία τους μέχρι τη συμπλήρωση τεσσάρων (4) εργάσιμων ημερών, για να επισκέπτονται το σχολείο των παιδιών τους, με σκοπό την παρακολούθηση της σχολικής τους επίδοσης. Η άδεια αυτή είναι με αποδοχές και χορηγείται στον ένα από τους δύο γονείς. Αν και οι δύο γονείς είναι δικαιούχοι, αποφασίζουν με κοινή συμφωνία και υπεύθυνη δήλωση στην υπηρεσία τους, κάθε φορά, ποιος από τους δύο θα κάνει χρήση αυτού του δικαιώματος και για πόσο χρονικό διάστημα, που πάντως η συνολική διάρκειά της δεν μπορεί να υπερβεί σε διάρκεια τις τέσσερις (4) ημέρες και για τους δύο γονείς.

7.   Μισθολογικά:

Στον πίνακα που παρατίθεται  υπάρχουν τα ποσά των μισθολογικών κλιμακίων των  εκπαιδευτικών αναλυτικά.  Οι νεοεισερχόμενοι ξεκινούν από ΜΚ1 και κάθε 2 έτη ανεβαίνουν 1 ΜΚ (Σημείωση: 1 έτος = 12 μήνες πλήρους ωραρίου).  Το χρονικό διάστημα από 1.1.2016 έως 31.12.2017 δεν λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη, καθώς ισχύει η αναστολή για όλους τους υπαλλήλους, υπηρετούντες και νεοδιόριστους, αναπληρωτές, ανεξαρτήτως της εργασιακής τους σχέσης.  Τα μεταπτυχιακά, επίσης, δίνουν +2 ΜΚ εάν αποτελούν τυπικό προσόν πρόσληψης ή εάν έχουν συνάφεια και έχουν αποκτηθεί πριν την πρόσληψη.  

Σημείωση: Για τους Αναπληρωτές Μειωμένου Ωραρίου ο μισθός ανάγεται στις ώρες του διδακτικού τους ωραρίου. Πχ ΑΜΩ ΜΚ1 με 15 ώρες ωράριο δικαιούται (15/23) x 907,46 = 591,82€

Συνδικαλιστικά δικαιώματα/απεργία

Οι αναπληρωτ(ρι)ές δικαιούνται να συμμετέχουν στα σωματεία τους, να εκλέγουν και να εκλέγονται στα τοπικά πρωτοβάθμια σωματεία. Σε τοπικό σωματείο κάθε Πρόεδρος, Αντιπρόεδρος και Γενικός Γραμματέας δικαιούνται άδεια απουσίας έως 3 ημέρες το μήνα, αν τα μέλη τους είναι λιγότερα από 500, και έως 5 ημέρες το μήνα, στην περίπτωση που τα μέλη τους είναι περισσότερα από 500.

Για τις ημέρες απεργίας χάνεται 1 ημερομίσθιο κατά την ημέρα της απεργίας, καθώς και το ένσημο της ημέρας αυτής, δεν χάνεται όμως το μόριο της προϋπηρεσίας.

Οδοιπορικά

Αποζημίωση οδοιπορικών εξόδων λόγω συμπλήρωσης ωραρίου δικαιούνται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για τις μετακινήσεις προς τα σχολεία διάθεσης (σχολείο με λιγότερες ώρες) όταν πληρούνται αθροιστικά οι παρακάτω δύο προϋποθέσεις:

α) τα σχολεία τοποθέτησης και διάθεσης δεν εξυπηρετούνται με αστική συγκοινωνία

β) δε συμπίπτει ο τόπος κατοικίας του εκπαιδευτικού με τον τόπο του σχολείου διάθεσης 

Τα οδοιπορικά πιστώνονται ακόμα και αν το Ι.Χ που πραγματοποιείται η μεταφορά δεν είναι ιδιόκτητο αλλά είναι είτε οικογενειακό – στο όνομα πχ του/της συζύγου – είτε πρόκειται για το όχημα του γονέα του εκπαιδευτικού. Επίσης, δε ζητείται μισθωτήριο συμβόλαιο ή λογαριασμός ΔΕΚΟ για να αποδειχθεί η κατοικία.  Αρκεί μια υπεύθυνη δήλωση.  Είναι σημαντικό οι συνάδελφοι που μετακινούνται με τα μέσα μαζικης μεταφοράς να φυλάνε τα εισητήρια / αποδείξεις. Τέλος, όλα τα δικαιολογητικά κατατίθενται στο σχολείο διάθεσης (όχι στο σχολείο τοποθέτησης).  


ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ, ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΜΑΣ!

ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ & ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 

ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

•  Γενναία αύξηση κονδυλίων για Παιδεία     

Αυξήσεις στους μισθούς. 1.200 ευρώ καθαρά πρώτος μισθός στους νεοδιόριστους και αντίστοιχες αυξήσεις σε όλα τα ΜΚ. Ακώλυτη μισθολογική, βαθμολογική εξέλιξη. Καμία σύνδεση αξιολόγησης μισθού.

Όχι στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών και     σχολείων. Κατάργηση του νόμου 4823/2021 και του 4692/20. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. 

Να καταργηθούν οι υπουργικές αποφάσεις αξιολόγησης, μέντορες, συντονιστές και ατομικής αξιολόγησης.

Νέες θέσεις εργασίας, μείωση αριθμού   μαθητών ανά τμήμα, μείωση του εργάσιμου χρόνου εργασίας, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, τμήματα ένταξης, τάξεις υποδοχής σε όλα τα σχολεία. Καμία συγχώνευση / κατάργηση. Ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής.

Εξίσωση δικαιωμάτων των αναπληρωτών με τα δικαιώματα  των μονίμων.


  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικώνΜονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση, αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.20.000 διορισμοί στη β/θμια ΤΩΡΑ! Όχι στο προσοντολόγιο και σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

Κατάργηση του ν.4589/19, το προσοντολόγιο-έκτρωμα. Όχι στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Κατάργηση των 3μηνων συμβάσεων και της δυνατότητας συγκρότησης πινάκων στους δ/ντές εκπ/σης!

 Προσλήψεις αναπληρωτών μόνο για έκτακτες ανάγκες, με:

  • Κάλυψη ΟΛΩΝ των κενών από την πρώτη φάση.

  • Όχι στις πολλαπλές μετακινήσεις των αναπληρωτών προκειμένου να καλύψουν το ωράριο. Τοποθέτηση σε δύο σχολεία το πολύ,

  • για την παράλληλη στήριξη ένας εκπαιδευτικός για κάθε παιδί.

  • Πλήρη διαφάνεια και δημοσιοποίηση κενών στις τοποθετήσεις.

  • Καμία «τιμωρητική» διάταξη για τους αναπληρωτές.

  • Νέες οργανικές θέσεις για όλες τις ειδικότητες. Επαναφορά των ωρών των κοινωνικών επιστημόνων και των εικαστικών και υπολοίπων ειδικοτήτων.

  • Όχι στους αποκλεισμούς από τους πίνακες

  • Πλήρη εξίσωση προς τα πάνω των  εργασιακών, ασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων με αυτά των μονίμων – πλήρης προστασία της μητρότητας.

  • Όλα τα προσφυγόπουλα στα πρωινά τμήματα, στα σχολεία της γειτονιάς τους με παράλληλη πρόσληψη εκπαιδευτικών για τη στελέχωση υποστηρικτικών δομών (ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη στήριξη, ψυχολογική υποστήριξη κ.λπ.). Να χορηγηθεί τώρα ΑΜΚΑ σε όλους-ες και δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Να κλείσουν όλα τα στρατόπεδα. ανοιχτού ή κλειστού τύπου και να εξασφαλιστεί στέγαση σε διαμερίσματα εντός του αστικού ιστού. Τα παιδιά όλου του κόσμου είναι δικά μας παιδιά, και τα παιδιά του πολέμου διπλά!! Έξω ρατσισμός - εθνικισμός από τα σχολεία μας.

Να σταματήσουν οι ταχύρυθμες τηλεπιμορφώσεις-διαλέξεις. Ουσιαστική ετήσια επιμόρφωση, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

Η τηλε-«εκπαίδευση» δεν είναι εκπαίδευση. Όχι στη νομιμοποίηση και μονιμοποίησή της.

Κανένα παιδί να μην στερηθεί το μορφωτικό του δικαίωμα. Δεν προχωράμε την ύλη, δε βάζουμε απουσίες.

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στο πλευρό των μαθητών και οικογενειών τους, με τρόπους επικοινωνίας που ο κάθε εκπαιδευτικός κρίνει καταλληλότερο.

Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις. Δημόσια αγαθά το ηλεκτρικό ρεύμα, το νερό, η ενέργεια.

Να μειωθούν οι τιμές στα βασικά είδη και στην ενέργεια. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης και του ειδικού φόρου στην ενέργεια. Πλαφόν στις τιμές ρεύματος, πετρελαίου, φυσικού αερίου.

Όχι στην καταστολή και την επίθεση στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία. Καμία δίωξη των αγωνιζόμενων συναδέλφων.

  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια και χωρίς όριο ηλικίας.

ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΤΟΥ ΝΕΟ-ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟΥ, ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ, ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΟΤΑΓΗΣ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ!

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ Ν.4692 , 4823/21 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΛΟΛΟΓΗΣΗ





ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗΣ


Για το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών.




 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR