Ads 468x60px

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2025

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 


Γ΄ΕΛΜΕ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                      Θεσσαλονίκη  12/1/2025 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.




Λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων ο δήμος Παύλου Μελά , που σχολεία του ανήκουν στην ευθύνη της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ , ανακοίνωσε πως τη Δευτέρα 13-1-2025   τα σχολεία όλων των βαθμίδων στα όρια του θα παραμείνουν   κλειστά.

Οι αποφάσεις λαμβάνονται, όπως αναφέρει ο Δήμος για «τις καιρικές συνθήκες», «με γνώμονα την προστασία της ακεραιότητας μαθητών και εκπαιδευτικών», καθώς και «προληπτικά, ώστε να αξιολογηθεί η κατάσταση κτιρίων, εγκαταστάσεων και αύλειων χώρων για τυχόν ζημίες από την έντονη κακοκαιρία (πτώσεις κλαδιών – δέντρων, διακοπή υδροδότησης ή ηλεκτροδότησης) και να προχωρήσει η αποκατάστασή τους όπου χρειάζεται.».

Ωστόσο το ΥΠΑΙΘΑ, σαν έτοιμο από καιρό, στέλνει οδηγίες για την πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης κι όχι για λήψη μέτρων που θα κρατήσουν τα σχολεία ασφαλή και ανοιχτά. Ήδη οι Δ/ντές-τριες των σχολείων (με προφορική εντολή;), επικαλούμενοι το ΦΕΚ Β 5130/10.09.2024, Κεφ. Α, Άρθρο 1, παρ.7 αδιαφορώντας τόσο για τα τεχνικά προβλήματα σε συνδέσεις Ίντερνετ που θα προκαλέσει η κακοκαιρία, όσο και για την ψυχολογία των μαθητών, ανακοινώνουν τηλεκπαίδευση για τα κλειστά σχολεία.


Πρόκειται για τη γνωστή διαδικασία μέσω Webex, που η «επάρκειά» της κρίθηκε στην πράξη και η νομιμότητά της από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και που η μόνη της «χρησιμότητα», για τη μία μέρα που θα είναι κλειστά τα σχολεία μας, είναι να συνθέσει το υπουργείο το αφήγημα για «καμία ώρα χαμένη».

 Το ΥΠΑΙΘΑ που  με ευθύνη του έχει αφήσει μέχρι και σήμερα κενά στα σχολεία, με τους  μαθητές\τριες να μετρούν χιλιάδες χαμένες ώρες σε βάρος της μόρφωσης τους , δείχνει ιδιαίτερη σπουδή να καλυφθούν τάχα τα κενά που θα που θα χαθούν από την κακοκαιρία!  (όταν μάλιστα υπάρχουν ακόμα στη ΔΔΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης και σε άλλες Διευθύνσεις σχολεία που λειτουργούν με έλλειμμα του 1/3 των εκπαιδευτικών)

Είναι απαράδεκτο ότι για μια ακόμα φορά ο «πανέτοιμος κρατικός μηχανισμός» δεν μπορεί να διατηρήσει τους δρόμους ανοιχτούς και ασφαλείς και τα σχολεία ζεστά για τους μαθητές. Τα σχολεία κλείνουν όχι εξαιτίας της κακοκαιρίας, αλλά της κυβερνητικής και κρατικής αδιαφορίας, που έχει οδηγήσει ακόμα και στην κατάργηση της υπηρεσίας πρασίνου ή της υποστελέχωσης της τεχνικής υπηρεσίας των Δήμων, λόγω έλλειψης προσωπικού. 


Πίσω από το υποκριτικό  ενδιαφέρον του ΥΠΑΙΘΑ , βρίσκεται η μοναδική έγνοια τουνα παρουσιάσει την κάλπικη εικόνα μιας «κανονικότητας» στη Δημόσια Εκπαίδευση, να συγκαλύψει την πραγματικότητα της εγκατάλειψης των Δημόσιων Σχολείων και να καθιερώσει- μονιμοποιήσει την τελεκπαιδευση.  

 

Η καραντίνα απέδειξε ότι η τηλεκπαίδευση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Το  ΥΠΑΙΘΑ  αδιαφορεί πλήρως για τα μαθησιακά κενά και προβλήματα, τις καταστροφικές παιδαγωγικές και ψυχοσυναισθηματικές συνέπειες που προκαλεί η τηλεκπαίδευση στη νέα γενιά και έχουν επισημανθεί τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τις εκατοντάδες διεθνείς έρευνες . Επιχειρεί να καθιερώσει μια «καρικατούρα» εκπαίδευσης που όχι μόνο δεν προσφέρει τίποτα στους μαθητές,  τους βλάπτει και επιπλέον  εντείνει και τις εκπαιδευτικές ανισότητες

Αδιαφορεί ακόμη και για το γεγονός ότι υπάρχουν μαθητές/τριες που δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο, δεν έχουν υπολογιστή, συνδέονται με κινητό ( τι ειρωνεία οι πάνω από 10.000 αποβολές για τα κινητά για τις οποίες καμαρώνει το υπουργείο!)ή και σταθερό τηλέφωνο, δεν έχουν ρεύμα ή θέρμανση στα σπίτια τους. 


Αναρωτιόμαστε λοιπόν , τι θα γίνει αλήθεια με τους συναδέλφους αλλά και τους μαθητές που δε διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό  στα σπίτια τους; Ποιος θα εγγυηθεί την ασφαλή μετάβαση τους στη σχολική μονάδα προκειμένου να έχουν πρόσβαση στα μέσα τηλεκπαιδευσης; Τι θα γίνει με τους συναδέλφους που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία και καλούνται τα ίδια να παρακολουθήσουν μαθήματα μέσω τηλεκπαιδευσης; Και τι με όσους-ες εργάζονται σε δύο σχολεία και το ένα λειτουργεί κανονικά, στο άλλο καλούνται να παρέχουν τηλεκπαίδευση; 


Επισημαίνουμε ότι:

1. Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει ότι: « Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…». Θυμίζουμε παράλληλα και την καταδικαστική για το υπουργείο Παιδείας και την εταιρία Cisco, απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (στις 16/11/2021, με την 50/2021) για τη διακινδύνευση - παραβίαση των Προσωπικών Δεδομένων».

2. Ο χώρος του σχολείου παραμένει ο χώρος εργασίας μας και μέσα σε  αυτόν παρέχουμε το έργο μας. Οι εκπαιδευτικοί εφόσον δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στον χώρο εργασίας μας, δεν μπορούμε να παρέχουμε εργασία και άρα ούτε τηλεκπαίδευση. Από την ιδιωτικότητα του σπιτιού μας, δεν μπορούμε να διαθέσουμε ούτε τον χώρο αλλά και ούτε τα μέσα για συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Κλειστό σχολείο λόγω επικίνδυνων καιρικών συνθηκών, σημαίνει κλειστό σχολείο. Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει με ευθύνη των εκπαιδευτικών.

Το σπίτι μας δεν είναι χώρος εργασίας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε ή να διαθέτουμε ρεύμα, χώρο, αίθουσα, εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο κ.ά. Κανείς δεν μπορεί να ασκήσει δίωξη ή να επιβάλει κυρώσεις, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο για παροχή τηλεκπαίδευσης από το σπίτι του κάθε εκπαιδευτικού.

3. Οι εκπαιδευτικοί στηρίζουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, όχι τις πολιτικές της κυβέρνησης. Επιστρέφοντας υγιείς στα σχολεία μας θα βρούμε τους τρόπους να αναπληρώσουμε το όποιο χαμένο έδαφος υπάρξει την ημέρα που θα είναι κλειστά τα σχολεία. Το σημαντικό είναι να μπορούμε να κοιτάμε με ενσυναίσθηση και αξιοπρέπεια στα μάτια τους μαθητές μας και τους γονείς τους.

4. Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας σχ. μονάδας λόγω κακοκαιρίας,  δεν προσερχόμαστε σε κλειστές  σχ. μονάδες διακινδυνεύοντας την ασφάλειά μας. Κανείς/καμία δεν μπορεί να υποχρεώσει εργαζόμενο να προσέλθει σε αυτές!

Για τις περιπτώσεις που οι συνάδελφοι καλούνται από τη διοίκηση εγγράφως να κάνουν τηλεκπαίδευση και πιέζονται να απαντήσουν, μπορούν να αποστέλλουν το εξής κείμενο:

«Επειδή με βάση το νομοθετικό πλαίσιο δεν είμαι υποχρεωμένος να χρησιμοποιώ το χώρο κατοικίας μου ως χώρο εργασίας, ούτε με δικούς μου πόρους να εξασφαλίζω εξοπλισμό και μέσα τηλεκπαίδευσης, και εφόσον τα σχολεία είναι κλειστά, λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων, άρα η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί από τις σχολικές μονάδες, ζητώ να μου απαντήσετε εγγράφως το πώς θα γίνει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση;»


Φτάνει πια με την «καραμέλα» της τηλεκπαίδευσης!

Να καταργηθούν όλες οι διατάξεις που προβλέπουν το πέρασμα σε τηλεκπαίδευση, είτε ως μέσο καταστολής των καταλήψεων, είτε σε κάθε άλλη περίσταση!


Το ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ



 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR