Ads 468x60px

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ! ΟΧΙ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ «ΩΝΑΣΕΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ»

Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                              Θεσσαλονίκη 28/1/2025

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης


    ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ! ΟΧΙ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ «ΩΝΑΣΕΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ»

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΜΑΘΗΤΩΝ

         ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ 

ΤΕΤΑΡΤΗ 29/1: ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ  ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ  ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΩΝΑΣΕΙΟ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ.

  • 9.30πμ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ στο ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ του 6ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ του 3ου ΓΕΛ ΕΥΟΣΜΟΥ 

  • 5.30μμ ,ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ στο ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 

  • 5.30μμ στη πλ. Γαλόπουλου  (έξω από το 12ο Γυμνάσιο & 16ο ΓΕΛ Θες\νικης)


    Η H κυβέρνηση της Ν.Δ. συνεχίζει την επίθεση στον πυρήνα του δωρεάν και δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου, προωθώντας την εισβολή της επιχειρηματικότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα και εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς.  Με την εισαγωγή του θεσμού του International Baccalaureate (IB - μπακαλορεά), ανοίγει  την πόρτα για την ενίσχυση των ταξικών διακρίσεων, και με τη δημιουργία των Ωνάσειων σχολείων  κλιμακώνει την αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης. 

Οι θεσμοί αυτοί όχι μόνο εντείνουν τις ανισότητες στην πρόσβαση στη γνώση για όλους, αλλά διαμορφώνουν ένα σχολείο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της αγοράς, τις απαιτήσεις των ΟΟΣΑ, ΕΕ, κεφαλαίου και όχι στις ανάγκες της κοινωνίας, υπονομεύοντας περαιτέρω το θεμελιώδες δικαίωμα στη μόρφωση.

Στις 20 Γενάρη υπογράφηκε  μεταξύ του πρωθυπουργού, του υπουργού Παιδείας Κ. Πιερρακάκη και του προέδρου του Ιδρύματος Ωνάση, η     σύμβαση    για τη δημιουργία των Δημόσιων; Ωνάσειων Πρότυπων Σχολείων. Το δίκτυο θα δημιουργηθεί από 22 υφιστάμενα σχολεία, 11 Γυμνάσια και 11 Λύκεια «σε περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις», από τον Σεπτέμβρη του 2025 με 6 Γυμνάσια και 6 Λύκεια αρχικά. Το Ίδρυμα θα αναλάβει την ανακαίνισή τους (έως 1 εκ. ευρώ για καθένα) και τα λειτουργικά τους έξοδα (έως 500.000 ευρώ το έτος για καθένα). Η εισαγωγή των μαθητών θα γίνεται με εξετάσεις, όπως στα πρότυπα σχολεία και η επιλογή των εκπαιδευτικών τους θα γίνεται επίσης όπως στα πρότυπα, χάνοντας τις οργανικές τους.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, τα «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» θα διασυνδέονται με πανεπιστημιακά ιδρύματα «με στόχο την εισαγωγή και εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών», για τη λειτουργία τους «θα συσταθεί Διοικούσα Επιτροπή που αποφασίζει για τα πάντα , ανοίγοντας το δρόμο  για την είσοδο της λογικής του management στη λειτουργία των σχολείων, της λειτουργίας τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και οι λεπτομέρειες θα ρυθμιστούν με σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Ιδρύματος «κατά το πρότυπο του Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου». Με τη δημιουργία των Ωνάσειων σχολείων, 22 δημόσια σχολεία παραδίδονται απευθείας στα χέρια των ιδιωτικών συμφερόντων, ανοίγοντας τον δρόμο για τη λειτουργία των αποτυχημένων και καταστροφικών charter schools. Για πρώτη φορά έχουμε σύμπραξη- εκχώρηση δημόσιων σχολείων σε ιδιωτικό φορέα! Μάλιστα, δεν κρατούν πλέον ούτε τα στοιχειώδη προσχήματα, καθώς η συμφωνία  για τα Ωνάσεια σχολεία υπογράφηκε πριν καν εισαχθεί στη Βουλή , τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί ούτε καν ρωτήθηκαν ενώ  στελέχη της διοίκησης σε διάφορες περιοχές της χώρας έσπευσαν να ειδοποιούν διευθυντές σχολείων ότι αυτά «επιλέχθηκαν» να μετατραπούν σε Ωνάσεια και ζητούνται βιογραφικά και άλλα στοιχεία.

Το «φιλεύσπλαχνο έργο» της λειτουργίας των Ωνάσειων σχολείων σε κοινωνικά ευάλωτες περιοχές προς όφελος των παιδιών, καταρρέει εξαρχής, εφόσον οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις, όπως στα πρότυπα σχολεία

Όπως συνέβη και με τα υπάρχοντα πρότυπα (που η κυβέρνηση επέκτεινε πέρα από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με ένα σε κάθε νομό), θα πάψουν να είναι σχολεία της γειτονιάς, δημιουργώντας τελικά μεγαλύτερη πίεση στις περιοχές αυτές, όπου τα υπόλοιπα σχολεία καλούνται να απορροφήσουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (πολυπληθή τμήματα κλπ), τους μαθητές από τη γειτονιά, που δεν διεκδικούν ή δεν μπορούν να επιτύχουν την εισαγωγή τους στο πρότυπο.

 Γι' αυτό και κατά τη μετατροπή σχολείων σε πρότυπα είχαμε τα προηγούμενα χρόνια μαζικές αντιδράσεις και κινητοποιήσεις σε πολλές περιοχές. Επιπλέον, στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα πρότυπα περνάει μόλις το 20% των αιτούντων κι έχει αναπτυχθεί πραγματική φάμπρικα φροντιστηρίων και ιδιαίτερων μαθημάτων για την προετοιμασία για τις εξετάσεις, με μεγάλες οικονομικές απαιτήσεις για τις οικογένειες.

 


Να θυμίσουμε επίσης ότι η αφήγηση για την επιβολή των charter schools των ΗΠΑ ήταν παρόμοια – ότι θα δημιουργούνταν σχολεία πρότυπα για τους μαθητές από τα πιο φτωχά κοινωνικά στρώματα και με εκπαιδευτικές «καινοτομίες»-  όμως πολύ γρήγορα μετατράπηκαν σε  σχολεία όπου παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή αναπηρίες δεν χωρούν στις τάξεις τους, με απαγόρευση ίδρυσης σωματείων των εκπαιδευτικών και σοβαρές παρεμβάσεις στο εκπαιδευτικό έργο!

Το ίδρυμα Αλέξανδρος Ωνάσης,  δεν είναι παρά μια ιδιωτική εταιρεία- βιτρίνα με πολλαπλή παρέμβαση σε πολλές σφαίρες της δημόσιας ζωής ενός οικονομικού κολοσσού, που από το 1975 αυξάνει τα κέρδη του κυρίως μέσω του εφοπλιστικού κεφαλαίου, γνωστού για τον ρόλο του εκτός των άλλων και σε όλες τις πολεμικές συρράξεις της ευρύτερης περιοχής μας και της Μέσης Ανατολής. Άλλωστε κάθε δωρεά του ιδρύματος εκπίπτει της φορολογίας ως το ποσό του 40% του συνολικού του εισοδήματος! Εξάλλου είναι γνωστά τα σκάνδαλα με το Ίδρυμα Ωνάση (απαλλαγή από τον Ειδικό Φόρο Ακινήτων με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ που διατηρεί η Ν.Δ.) και τελικά, το ελληνικό δημόσιο κι οι φορολογούμενοι να αποτελούν το μεγάλο αιμοδότη του.

Από την άλλη πλευρά, τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τα ευαγή ιδρύματα δεν αρκούνται πλέον μόνο στην παρέμβαση στο περιεχόμενο των δράσεων των σχολείων μέσω προγραμμάτων, αλλά θέλουν να πάρουν στα χέρια τους απευθείας τα σχολεία με διαμόρφωση διαφοροποιημένων προγραμμάτων σπουδών κλπ. 

Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών θα χαθούν, αφού η επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού θα ακολουθήσει αυτή των πρότυπων και πειραματικών, βάσει προσόντων και αποδοχής συνεχούς  αξιολόγησης και σεμιναρίων επαγγελματικής ανάπτυξης.

Αυτή είναι η πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ, ΕΕ, ΟΟΣΑ που υπηρετήθηκε από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ) με στόχο την προώθηση της αξιολόγησης –κατηγοριοποίησης και την αυτονομία της σχολικής μονάδας και τελικά την υποβάθμιση και τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων. 

Μάλιστα, δεν κρατούν πλέον ούτε τα στοιχειώδη προσχήματα, καθώς η συμφωνία  για τα Ωνάσεια σχολεία υπογράφηκε πριν καν εισαχθεί στη Βουλή , τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς  ούτε καν ρωτήθηκαν! Το νομοσχέδιο ψηφίζεται την Τετάρτη, 29-1 και όπως αποκαλύφθηκε και στη συζήτηση στην επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, με βάση τη σύμβαση που υπογράφτηκε, εντελώς δημοκρατικά, μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Ωνάσειου πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου (!), η Διοικούσα Επιτροπή του Ωνάσειου θα αποφασίζει για το πρόγραμμα και το περιεχόμενο των μαθημάτων, ενώ οι μαθητές που θα εισάγονται κατόπιν εξετάσεων από όλη την περιφέρεια, θα αποπέμπονται εφόσον δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Εννοείται ότι μαθητές με ιδιαίτερα προβλήματα αποκλείονται εκ προοιμίου, ενώ καταργούνται τα τμήματα ένταξης με αποτέλεσμα τα παιδιά αυτά να μείνουν κυριολεκτικά χωρίς σχολείο και στήριξη.

Η προσπάθεια υπουργείου και δημοτικής αρχής να συναινέσει η εκπαιδευτική κοινότητα στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών με το τυράκι της μοριοδότησης μαθητών και της παραμονής των εκπαιδευτικών με διαρκή αξιολόγηση, να μην περάσει!

 Ήδη  στη Θεσσαλονίκη, όπως και σε Αθήνα, Ηράκλειο και άλλες  πόλεις ,  εκατοντάδες μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς αντιδρούν με πολύμορφες μαζικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις ενάντια στη μετατροπη των σχολείων τους σε Ωνάσεια. Στον Εύοσμο έδωσαν ηχηρό μήνυμα με μαζική και δυναμική πορεία την Δευτέρα 27/1 ενάντια στο κλείσιμο του 6ου Γυμνασίου και 3ου ΓΕΛ Ευόσμου με την μετατροπή τους σε Ωνάσεια, που θα οδηγήσει σε αποκλεισμό της πλειοψηφίας των μαθητών από τα σχολεία της γειτονιάς τους και στην αναζήτηση άλλου σχολείου σε μία περιοχή με οξυμμένο πρόβλημα σχολικής στέγης και υπερπληθή τμήματα στα άλλα σχολεία. Άμεση είναι η  απαίτηση για τη σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ευόσμου,  ώστε  να ακούσει επιτέλους  η δημοτική αρχή τα αιτήματα και τη φωνή  της εκπαιδευτικής κοινότητας .

•   Να μην γίνει ίδρυση των «Ωνάσειων» σχολείων

•  Άμεση ανάκληση της μετατροπής σε “Ωνάσεια”  των 6ου Γυμν. και του 3ου ΓΕΛ Ευόσμου, 12ου Γυμν. και το 16ου ΓΕΛ Θες\νίκης

•  Να μην καταργηθεί κανένα σχολείο της γειτονιάς

•  Έξω οι διάφοροι χορηγοί από τα σχολεία μας

•  Κάτω τα χέρια από τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών

•  Ίσες δυνατότητες εκπαίδευσης και μάθησης για όλα τα παιδιά

•  Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή

•  Έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών εδώ και τώρα!

•  Ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης


ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΟΥΣ, ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ


ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                    Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                                               ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ



 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR