Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 11/5/2025
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ.
6978300483
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΕΥΝΟΙΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΣΤΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
Η αδιαφάνεια - ευνοϊκό έδαφος για συναλλαγές και
πελατειακές σχέσεις - και η έλλειψη ισότιμης συμμετοχής των συναδέλφων
στις επιτροπές των εξεταστικών και βαθμολογικών Κέντρων, προκαλεί
δικαιολογημένα τις διαμαρτυρίες τους. Η διοίκηση και ο μηχανισμός που έχουν
στήσει, προωθώντας τα δικά τους παιδιά, βρίσκεται σε πλήρη δράση για τη
στελέχωση των επιτροπών των εξεταστικών και βαθμολογικών κέντρων . Οι
συνάδελφοι δεν ανέχονται την άνιση μεταχείριση και τον αποκλεισμό τους από την
εκπαιδευτική αυτήν διαδικασία και εκφράζουν έντονο αίσθημα αδικίας και
δυσφορίας.
Ενόψει της διενέργειας των πανελλαδικών εξετάσεων
καταθέτουμε στις ΔΔΕ Θες\νίκης σχετικές προτάσεις- αιτήματα της ΕΛΜΕ,
διαχρονικές στην πλειονότητα τους και γνωστές στις ΔΕΕ , και ζητάμε την άμεση
ικανοποίηση τους .
ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΣΤΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΑ
ΚΕΝΤΡΑΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥΣ.
Πάγια θέση του σωματείου μας είναι πως η
διαδικασία και η συγκρότηση των Λυκειακών επιτροπών εν όψει των Πανελλαδικών
Εξετάσεων θα πρέπει να γίνεται στη βάση ενός δίκαιου συστήματος
εναλλαγής.
Η συγκρότησή τους, όσο και η στελέχωση των Βαθμολογικών
Κέντρων, οφείλει να γίνεται με διαφάνεια και δίκαιη συμμετοχή όσων
εκπαιδευτικών επιθυμούν να εργαστούν στη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων
και με αίτησή τους.
. Οι ΔΔΕ οφείλουν να ανανεώνουν τους
εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στις εν λόγω Επιτροπές και να σεβαστούν την
επιθυμία όσων έχουν ανάγκη να εργαστούν στη διενέργεια των Πανελλαδικών
Εξετάσεων.Να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους συναδέλφους «παλιούς» και «νέους»
να εμπλακούν στη διαδικασία αυτή, με διαφάνεια και αντικειμενικά κριτήρια, με
τρόπο βέβαια που να μην δημιουργεί πρόβλημα στη διεξαγωγή των εξετάσεων και μακριά
από κάθε λογική ανάδειξης «ειδικών στις εξετάσεις» που και προσβλητική για το
σύνολο του κλάδου είναι και δε συνάδει με τις αρχές της διαφάνειας και
ισονομίας . Άλλωστε η εναλλαγή των προσώπων ενισχύει την εγκυρότητα της
διεξαγωγής τους. Στην περίπτωση που οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών υπερβαίνουν
τις αντίστοιχες θέσεις, η Διοίκηση οφείλει να εξασφαλίζει τη συμμετοχή τους
στις επόμενες εξετάσεις.
Η εμπειρία μας δείχνει ότι η διαδικασία δεν απαιτεί
ιδιαίτερα προσόντα, παρά μόνο αφοσίωση, εργατικότητα και αίσθηση του
καθήκοντος, γνωρίσματα που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί και το αποδεικνύουν
στην πράξη.. Όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν εμπειρία από εξετάσεις. Η ανάδειξη
«ειδικών στις εξετάσεις» δεν είναι παρά προφάσεις, για να συγκαλυφθούν
συναλλαγές ασύμβατες με τις συνεχείς εξαγγελίες των κυβερνώντων περί
«αξιοκρατίας» και «αριστείας». Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έχει
δημοσιοποιηθεί ποτέ κανένας πίνακας όσων συμμετέχουν στις επιτροπές.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΠΙΤΗΡΗΤΩΝ\ ΤΡΙΩΝ :
Ο ορισμός των επιτηρητών από κάθε σχολείο να γίνεται σε
σχολείο του αντίστοιχου δήμου ή του εγγύτερου\όμορου. Ζητάμε την
απαλλαγή από την υποχρέωση των επιτηρήσεων ,εφόσον το επιθυμούν :
- των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ειδική κατηγορία
- των εκπαιδευτικών που θα οριστούν βαθμολογητές/τριες στο
βαθμολογικό κέντρο
-των συναδέλφων-ισσών που έχουν παιδιά που συμμετέχουν στις
πανελλαδικές εξετάσεις
- όσων θα συνταξιοδοτηθούν
Πάγιο αίτημα του κλάδου μας είναι να αυξήσει το ΥΠΑΙΘ τις
εξευτελιστικά χαμηλές αμοιβές των επιτηρητών, των βαθμολογητών, των μελών των
επιτροπών και του βοηθητικού προσωπικού. Ιδιαίτερα για τους επιτηρητές, οι
εξευτελιστικά χαμηλές αμοιβές δεν καλύπτουν ούτε το κόστος μετακίνησής τους στα
εξεταστικά κέντρα. Γνωρίζουμε ότι η μόνη σοβαρή λύση για την οικονομική
αναβάθμισή μας δε μπορεί παρά να είναι η αύξηση του μισθού μας, σύμφωνα με τις
προτάσεις που έχουμε διατυπώσει για αποδοχές 1.200 € καθαρά στον πρωτοδιόριστό
και ανάλογες αυξήσεις σε όλα τα ΜΚ και γι’ αυτήν πρωτίστως αγωνιζόμαστε.
Ωστόσο, η δυνατότητα συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε επιτροπές για το έργο των
οποίων προβλέπεται αμοιβή αποτελεί ένα μέτρο για την ισότιμη αντιμετώπιση όλων
των συναδέλφων. Επομένως, οι αποκλεισμοί δεν είναι ούτε αποδεκτοί ούτε ανεκτοί.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ :
- Απαιτούμε
από τις ΔΔΕ να σεβαστούν την ισοπολιτεία στον χώρο της εκπαίδευσης,
να ζητήσει αιτήσεις από όλους τους εκπαιδευτικούς και να ανανεώσει τις
Επιτροπές και τα Βαθμολογικά Κέντρα σε ποσοστό τουλάχιστον 50%.
- Απαιτούμε
να σταματήσει η χρόνια απουσία δίκαιων και κοινά αποδεκτών κανόνων στη
συγκρότηση των Λυκειακών Επιτροπών και στη στελέχωση των Βαθμολογικών
Κέντρων.
- Απαιτούμε
να δοθούν στο σωματείο όλα τα στοιχεία με τη σύνθεση των επιτροπών των
εξετάσεων της περσινής χρονιάς, αλλά και των προηγούμενων, για να μπορεί
να γίνει έλεγχος και να υπάρχει διαφάνεια με έργα και όχι με λόγια.
- Οι
ΔΔΕ να κοινοποιούν τους καταλόγους των συναδέλφων που στελέχωσαν τις
επιτροπές, μετά το πέρας των εξετάσεων.
- Να
σταματήσει επιτέλους η Διοίκηση να διαχειρίζεται άδικα και αυθαίρετα τις
θέσεις αυτές, με τις κατά κοινή ομολογία «πετσοκομμένες» αμοιβές,
αγνοώντας τις οικονομικές ανάγκες των συναδέλφων και προσβάλλοντας την
αξιοπρέπειά τους.
Ως ΕΛΜΕ καταθέτουμε τις προτάσεις μας στις ΔΔΕ Β/θμιας
Εκπ/σης Θεσ\νίκης για τη συγκρότηση των επιτροπών και ζητάμε και
συνάντηση, η οποία να γίνει και με την παρουσία των υπευθύνων συμβούλων των
βαθμολογικών κέντρων.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ