Ads 468x60px

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025

ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ , ΚΟΦΤΕΣ ΚΑΙ «ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ» ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ, ΑΛΛΑΛΟΥΜ ΣΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ

 Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                     Θεσσαλονίκη  23/11/2025 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης



ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ , ΚΟΦΤΕΣ ΚΑΙ «ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ»  ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ, 

ΑΛΛΑΛΟΥΜ ΣΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ.


ΜΙΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ, ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.


Μετά τις τοποθετήσεις αναπληρωτών της γ΄ φάσης το Νοέμβριο, στα μέσα του 1ου τετραμήνου, τα περισσότερα από τα 16.000 κενά που υπήρχαν στα σχολεία της χώρας παραμένουν και υπολογίζονται στα 10.000 (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια). Οδεύουμε προς τον τελευταίο μήνα του 2025 και σε πολλά σχολεία οι μαθητές σχολάνε την 4η ή την 5η ώρα ελλείψει εκπαιδευτικών. Οι βαρύγδουπες δηλώσεις της κυβέρνησης περί μέριμνας για να είναι όλα έτοιμα πριν «χτυπήσει το πρώτο σχολικό κουδούνι» έχουν καταπέσει εκκωφαντικά από την ίδια την πραγματικότητα. 

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» ΤΟΥ ΥΠΑΙΘΑ ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ  


Τα  κενά δεν είναι περιστασιακά. Είναι μια συνειδητή η επιλογή του υπουργείου παιδείας, της κυβέρνησης και των ΔΔΕ να αφήνουν τα σχολεία ακάλυπτα για να εξοικονομήσουν μισθούς. Η απαράδεκτη κατάσταση με τις προσλήψεις των αναπληρωτών κατά δόσεις, τα χιλιάδες κενά στα σχολεία, τις δεκάδες χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, που υποβαθμίζουν  περαιτέρω την  εκπαιδευτική διαδικασία και απαξιώνουν την εργασία των εκπαιδευτικών και χτυπούν τα  μορφωτικά  δικαιώματα και τις ανάγκες των παιδιών, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της λιτότητας και  των περικοπών στην εκπαίδευση. Η εξοικονόμηση των 2,3 δισ. ευρώ της πολεμικής οικονομίας και τα  αυστηρά όρια  του Συμφώνου Σταθερότητας, επιτάσσουν  τη δραματική μείωση των προσλήψεων! Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης!  


ΚΑΡΑΤΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ-ΑΛΛΑΛΟΥΜ ΚΑΙ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΣΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ

Εκατοντάδες κενά συνεχίζουν να υπάρχουν στην παράλληλη στήριξη πανελλαδικά ακόμα και σήμερα! Πρόκειται για τα κενά που αφορούν την υποστήριξη (μαθησιακή και κοινωνική) μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/δυσκολίες εντός της σχολικής τάξης (παράλληλη στήριξη).

 

Η καρατόμηση της  παράλληλης στήριξης ξεκίνησε φέτος :

-Με το νέο νόμο για την ειδική αγωγή όπου προβλέπεται πως ο εκπαιδευτικός της παράλληλης δεν θα υποστηρίζει ένα παιδί αλλά όλα τα παιδιά του τμήματος που έχουν γνωμάτευση για παράλληλη στήριξη. 

-Συνεχίζεται με την  επιλογή της μη κάλυψης των κενών μέχρι σήμερα. Έτσι, πολλοί γονείς, ενώ περιμένουν τα παιδιά τους να έχουν την κατάλληλη εκπαιδευτική υποστήριξη, «βρίσκονται ξεκρέμαστοι» με αποτέλεσμα αρκετοί -όσοι έχουν ακόμη την οικονομική δυνατότητα- να αναγκάζονται να στραφούν προς την ιδιωτική παράλληλη στήριξη.

-Ενισχύεται από την αντιπαιδαγωγική διαχείριση των κενών και των τοποθετήσεων από τις ΔΔΕ Θεσ\νίκης, σε βάρος των σχολείων, των μαθητών, των γονιών τους  και των εκπαιδευτικών.  Συγκεκριμένα, κατακερμάτισαν τα κενά που δόθηκαν για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών\τριων, καλύπτοντας ελάχιστες από τις  αναγκαίες  ώρες στήριξης του κάθε μαθητή, ίσα- ίσα για να κατανευνάσουν τις αντιδράσεις των γονιών, προχώρησαν σε τοποθετήσεις-μπαλώματα χωρίς διαφάνεια -αφού δεν ανακοινώνονται τα κενά από τη ΔΔΕ-, και επέφεραν το απόλυτο αλαλούμ, ειδικά  με τις τοποθετήσεις της Γ΄ φάσης προσλήψεων. 


Χαρακτηριστική είναι η κατάσταση σε σχολεία της ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ.


Στη λογική του μπαλώματος και του «όλοι από λίγο», στην αρχή του νέου σχολικού έτους τοποθετήθηκαν συνάδελφοι αναπληρωτές παράλληλης στήριξης όχι σε 1, όχι σε 2…., αλλά σε 3 μέχρι και 5 σχολεία! Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υποστηρίζουν πλήθος μαθητών (μέχρι 5 και 6 παιδιά σε διαφορετικά σχολεία), δημιουργώντας παράλληλα και πρόβλημα στην οργάνωση του προγράμματος του κάθε σχολείου, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις έπρεπε να συντονιστούν τα προγράμματα μέχρι και 5 διαφορετικών σχολικών μονάδων για να μπορέσουν να εντάξουν τις ώρες των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης

Έτσι, οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης αντί να καλύπτουν εξ αρχής το σύνολο των ωρών στα μαθήματα που ορίζουν οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ για τον κάθε μαθητή ξεχωριστά, βρέθηκαν να καλύπτουν μόνον ένα κλάσμα των ωρών, για παράδειγμα 4 ώρες από τις 11 ώρες των φιλολογικών μαθημάτων της Α’ Γυμνασίου, για να μπορούν να είναι από λίγες ώρες σε πολλά παιδιά κατακερματίζοντας οικτρά με αυτόν τον τρόπο τον διδακτικό χρόνο για το κάθε παιδί. Αυτό, όμως, σημαίνει πρακτικά ένα κενό αρκετών έως πολλών διδακτικών ωρών για τον κάθε μαθητή που στερείται την παράλληλη στήριξη εξ αρχής στο σύνολο των ωρών, όπως προβλέπει η γνωμάτευση του ΚΕΔΑΣΥ.


Οι  προσλήψεις της Γ’ φάσης, όπως και της Β’ φάσης, έγιναν για να καλύψουν -μεταξύ άλλων- αυτά τα υπόλοιπα ωρών με αποτέλεσμα να προστίθεται ακόμη ένας εκπαιδευτικός. Έτσι, φτάσαμε να έχουμε σε αρκετές περιπτώσεις από 2 εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης σε κάθε παιδί για κάθε ειδικότητα (π.χ. 2 φιλόλογοι, 2 μαθηματικοί, 2 των φυσικών επιστημών), οι οποίοι μοιράζονται μεταξύ τους τις ώρες τις παράλληλης στήριξης, με αποτέλεσμα να χάνεται η διδακτική συνοχή και η εξατομικευμένη προσέγγιση, καθώς μπορεί στο ίδιο μάθημα (π.χ. μαθηματικά, γλώσσα ή φυσική) να κάνει από 1 ώρα ο κάθε συνάδελφος όταν το σύνολο των ωρών είναι 2 κ.ο.κ. Κι αυτό γίνεται και σε περιπτώσεις μαθητών με αναπτυξιακές διαταραχές (πχ. αυτισμός), οι οποίοι έχουν ανάγκη από σταθερότητα και ταράζονται από τις αλλαγές, τόσο στο πρόγραμμα όσο και στον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης.

 Τα κενά αυτά (υπόλοιπα ωρών για κάθε μαθητή παράλληλης στήριξης) θα μπορούσαν να είχαν καλυφθεί εξ αρχής από έναν εκπαιδευτικό και οι συνάδελφοι που προσλήφθηκαν κατά τη Γ’ φάση θα μπορούσαν να καλύψουν τα εναπομείναντα κενά που συνεχίζουν να υπάρχουν τόσο στην ειδική εκπαίδευση όσο και στη γενική χωρίς να αναγκάζονται κι αυτοί να μετακινούνται μεταξύ 3 και παραπάνω σχολικών μονάδων. 

Οι ανάγκες όλων των μαθητών και ιδιαίτερα αυτών που χρήζουν περαιτέρω υποστήριξης , τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων στην «προκρούστεια κλίνη» μιας καθόλα ανάλγητης κυβερνητικής πολιτικής που βλέπει ως βάρος τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και λειτουργεί εν τέλει με εν τέλει με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια περικόπτοντας δημόσιες παροχές, στη «λογική» του κόστους-οφέλους. Μιας πολιτικής που βλέπει ως βάρος τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και δεν καλύπτει τα κενά επίτηδες, μόνο και μόνο για να γλιτώνει τη μισθοδοσία μερικών μηνών.

Εκπαιδευτικοί,  μαθητές και γονείς να βάλουμε φραγμό στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και στα σχέδια διάλυσης του δημόσιου σχολείου. Να βαδίσουμε όλοι μαζί, ενωτικά, ανυποχώρητα στον δρόμο του αγώνα για την υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, για το δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ – ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

  • Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά ενιαία και όχι αποσπασματικά και για όλες τις εκπαιδευτικές δομές (γενική παιδεία, ειδική αγωγή, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, τάξεις υποδοχής, ΔΥΕΠ, σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας). Μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών.

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί / μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την  προϋπηρεσία. 


  • Στα Τμήματα Ένταξης και στην παράλληλη στήριξη να καλυφθούν όλες οι ώρες που δικαιούνται οι μαθητές σε κάθε ειδικότητα. Ένας εκπαιδευτικός για κάθε παιδί στην παράλληλη στήριξη.


  • Να κοινοποιηθούν όλα τα κενά. Στην  ειδική αγωγή (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) να δοθούν τα κενά με βάση τα σύνολο των αιτημάτων που έχει αιτηθεί το κάθε σχολείο


  • Διαφανείς διαδικασίες με όλα τα κενά για κάθε κατηγορία (σε διάθεση, νεοδιόριστοι, αποσπασμένοι, αναπληρωτές).

  •  Να δοθεί στους αναπληρωτές δικαίωμα ενστάσεων στις τοποθετήσεις και βελτίωσης θέσης.

  • Κανένας συνάδελφος σε πάνω από δύο σχολεία και μόνο σε όμορα. 


ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                                     ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ



 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR