Ads 468x60px

Τρίτη 14 Μαΐου 2024

ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ ΣΤΟΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ PISA»

 



Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                     Θεσσαλονίκη 13/5/2024 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης


ΤΕΤΑΡΤΗ 22/5, ΗΜΕΡΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ PISA»: ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ- ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΣΧΟΛΕΙΩΝ  ΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  

ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA

ΟΧΙ  ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ!

ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ ΣΤΟΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ PISA»



3ΩΡΗ  ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΛΜΕ- ΕΛΜΕ  ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ


Δεν επιτρέπουμε να γίνουν οι μαθητές και μαθήτριές μας, τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος διάλυσης, κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου!


Το υπουργείο Παιδείας, συνεχίζοντας την πολιτική της αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης, ετοιμάζεται να διεξάγει και φέτος το διαγωνισμό της “ελληνικής PISA” στις 22 Μαΐου και ανακοίνωσε τον κατάλογο των σχολείων που θα συμμετέχουν σε αυτόν. Πρόκειται για 300 Δημοτ. Σχολεία και 300 Γυμνάσια και 6.000 παιδιά από όλη τη χώρα, που επιλέχθηκαν απευθείας από το υπουργείο Παιδείας με αδιευκρίνιστες διαδικασίες και χωρίς να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί, μαθητ(ρι)ες και γονείς. 

Μεταξύ αυτών είναι  και τα: 3ο  Γυμνάσιο Συκεών, 4ο Γυμνάσιο Συκεών , Γυμνάσιο Ν. Μεσήμβριας,  Γυμνάσιο Γέφυρας   που ανήκουν στη  Γ΄ΕΛΜΕ-Θ.

Καθόλου τυχαία, παιδιά τάξεων Στ΄ Δημοτικού (αλλαγή σχολικής βαθμίδας) και Γ’ Γυμνασίου (τελειώνει η υποχρεωτική εκπαίδευση) θα εξεταστούν στον «ελληνικό διαγωνισμό PISA» στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών με στόχο να γενικευθεί τα επόμενα χρόνια.


Το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να εδραιώσει ένα θεσμό που χαρακτηρίζει ως  «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος». Η ελληνική Pisa, τονίζει το Υπουργείο «συμπληρώνει τις μεταρρυθμίσεις των τελευταίων χρονών, εντάσσοντας τες ανοιχτά  στη συνολική αντιεκπαιδευτική του πολιτική για την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Ο διαγωνισμός αυτός συνάντησε δυο χρόνια τώρα την αντίσταση του εκπαιδευτικού και γονεϊκού  κινήματος . Παρά τα κονδύλια ΕΣΠΑ που σπαταλήθηκαν, τα προπαγανδιστικά ψεύδη, τον  αυταρχισμό που επέδειξε για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘ,  ο διαγωνισμός εξελίχθηκε   σε φιάσκο. Γι αυτό και φέτος, παρά τις νομοθετικές προβλέψεις, δε γενικεύεται για το σύνολο των σχολείων της χώρας.

 Τα δε αποτελέσματα του , που δημοσιοποιήθηκαν, επιβεβαιώνουν τη χρεοκοπία του αγοραίου εξεταστικοκεντρικού σχολείου της ημιμάθειας και της μηχανικής αποστήθισης, της αποσπασματικής πληροφορίας και των δεξιοτήτων. Παράλληλα επιχειρείται να χρησιμοποιηθούν από την κυβέρνηση για την τεκμηρίωση – στήριξη των πολιτικών της.  

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΡΟΧΙΑ: ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΡΕΟΥΡΓΗΣΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ.


Είναι φανερό πως ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν είναι ένα απλό διαγνωστικό εργαλείο.

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία και τις διατυπωμένες θέσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ, είναι να βρεθεί ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητ(ρι)ών και να τις συσχετίσει άμεσα με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, οδηγώντας σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους, μείωση της χρηματοδότησής τους στα πλαίσια της λεγόμενης «αυτονομίας».

Παράλληλα με βάση τα αποτελέσματα του  θα δικαιολογούνται τόσο οι αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις που ήδη έχουν δρομολογηθεί όσο και η «ανάγκη» για περισσότερη και πιο «αποτελεσματική» αξιολόγηση, μέτρηση, και προσαρμογή στις αναδιαρθρώσεις.


  • Το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει να υποβάλλει τα παιδιά ως άλλα πειραματόζωα σε μια τυποποιημένη και αγχωτική διαδικασία, προκειμένου δήθεν το κράτος να μετρήσει τι πάει λάθος στην εκπαίδευση! Στην πραγματικότητα, επιδιώκει να μεταφέρει τις ευθύνες των ελλείψεων, των χρόνιων προβλημάτων που το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα έχει αναδείξει και διεκδικεί την επίλυσή τους, στις πλάτες των εκπαιδευτικών, των μαθητ(ρι)ών και των γονιών τους!


  • Είναι δεδομένο ότι οι εξετάσεις PISA αποθεώνουν τις μετρήσεις, κατατάσσουν, κατηγοριοποιούν, υποκινούν τον ανταγωνισμό, υποβαθμίζουν τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνουν και υποβιβάζουν τη διδασκαλία και τη μάθηση, με αποτέλεσμα το σχολείο και η εκπαιδευτική διαδικασία να ανταποκρίνονται αποκλειστικά στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη.




Τα παιδιά έρχονται στο σχολείο με εντελώς διαφορετικές εμπειρίες και γνώσεις για τον κόσμο, με βάση το πλαίσιο στο οποίο μεγαλώνουν. Όσοι εργαζόμαστε στο δημόσιο σχολείο, διαμορφώνουμε τη διδασκαλία μας λαμβάνοντας υπόψη τις πολύ διαφορετικές μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των παιδιών. Οι εξετάσεις τύπου PISA αγνοούν συνειδητά αυτή τη διαφοροποίηση και την ανάγκη πολλών παιδιών όχι να πετύχουν, αλλά να μάθουν να διαβάζουν τον κόσμο με τα δικά τους μάτια.

Βρισκόμαστε μπροστά στην πλήρη απαξίωση του δημόσιου σχολείου ως δομής, καθώς τελικά θα καταλήξει να «προπονεί» τους/τις μαθητ(ρι)ές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει, θα τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.


  • Οι εξετάσεις αυτές θα αποτελέσουν παράγοντα καθοριστικό για τη διδασκαλία. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, θα περιορίζεται σε ρόλο «προπονητή» και ελεγκτή- τροχονόμου των προσδοκιών,κατάταξης των μαθητών/τριων. Έτσι, αυτές οι ‘φασόν’ εξετάσεις θα οδηγήσουν και σε ‘φασόν’ διδασκαλία, διδασκαλία περιορισμένη σε στεγνά και στενά καλούπια. Για να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα, οι εκπαιδευτικοί θα πιεστούν να εστιάσουν περισσότερο στα συγκεκριμένα μαθήματα, θα αφιερώσουν πολύτιμο χρόνο προετοιμάζοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες στο συγκεκριμένο τύπο ερωτήσεων και στη συγκεκριμένη ύλη, προσχεδιασμένα μαθήματα και υλικό θα κυκλοφορήσουν άνωθεν και έξωθεν για ‘να βοηθήσουν’ στην καλύτερη επίδοση των μαθητών/τριών και του σχολείου, η διδασκαλία και η μάθηση θα δώσουν τη θέση τους στη στείρα προπόνηση για εξετάσεις.Το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο από το Δημοτικό. Η μόρφωση και τα μαθήματα θα περιορίζονται στην επιτυχία στις εξετάσεις, συμβάλλοντας στην περαιτέρω οικονομική άνθηση των φροντιστηρίων! Οι εξετάσεις θα αποτελέσουν λαμπρό πεδίο για την ιδιωτική παιδεία, και την κερδοφορία τους.


  • Τα αποτελέσματα θα παίξουν τον ρόλο να περιθωριοποιήσουν ακόμη περισσότερο τους «αδύναμους» μαθητές , θα οδηγήσουν στο ψαλίδισμα των προσδοκιών τους έως την «εθελοντική» τους αποπομπή από το σχολικό περιβάλλον. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι οι εξετάσεις μπαίνουν ακριβώς στις τελευταίες τάξεις, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο αν εφαρμοστούν και εδραιωθούν, να καταλήξουν ως εισαγωγικές εξετάσεις  για τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια και από το γυμνάσιο στο λύκειο .Η ελληνική PISA σε συνδυασμό με τα αντιεκπαιδευτικούς νόμους που ψήφισε η κυβέρνηση θα λειτουργήσει ως βασικό εργαλείο – μαζί με την τράπεζα θεμάτων, την ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια), την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, τη δημιουργία των ΕΣΚ(σχολές κατάρτισης μετά την Γ΄ Γυμνασίου με πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο και πρόγραμμα σπουδών που θα τον καθορίζουν Δήμοι και επιχειρήσεις). Ο στόχος είναι απλός και ξεκάθαρος: το 70% των μαθητών/τριών να οδεύσει προς την κατάρτιση και τις δεξιότητες και το 30% να συνεχίσει το ανταγωνιστικό, φτωχοποιημένο Λύκειο.

Δεν θα επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, όπως απαιτεί η αγορά.

Δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν οι μαθητ(ρι)ές μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.

ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΑΣΓΜΕ για να συντονίσουν τον αγώνα τους για το μπλοκάρισμα των εξετάσεων.

Κηρύττουμε και ως Γ΄ΕΛΜΕ-Θ 3ωρη στάση εργασίας, που να καλύπτει τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων.


ΚΑΛΟΥΜΕ:


  • τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν και να απορρίψουν τη συμμετοχή του σχολείου τους στον διαγωνισμό. Επισυνάπτουμε ενδεικτικό σχέδιο δήλωσης του συλλόγου διδασκόντων. 

  • τους γονείς και μαθητές να μην αποδεχτούν τη συμμετοχή τους. Η ΕΛΜΕ θα αποστείλει σχετική επιστολή προς τους γονείς. 

  • την ΑΣΓΜΕ, τις Ομοσπονδίες και τις Ενώσεις Γονέων, αλλά και τους Συλλόγους Γονέων των συγκεκριμένων σχολείων που έχουν επιλεγεί να καλέσουν σε αποχή το πρώτο δίωρο του διαγωνισμού από τις εξετάσεις.

  • Οργανώνουμε συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις έξω από τα σχολεία και κοινή συγκέντρωση ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, γονιών, μαθητών


Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές  απαιτούμε την κατάργηση των  εξετάσεων PISA,   αγωνιζόμαστε ΜΑΖΙ  για ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ! Οι φωνές μας ενώνονται , διεκδικώντας δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και θα βασίζεται στις αξίες της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης. Ένα σχολείο δημιουργικό και δημοκρατικό, όπου κάθε παιδί θα αναγνωρίζει τον εαυτό του.


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                ΕΥΔΟΞΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ




ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ  ΤΟΥ  …… ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

για τις «εξετάσεις τύπου PISA»


Οι εκπαιδευτικοί, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. του ………. …………. δηλώνουμε την αντίθεσή μας στον ορισμό του σχολείου μας ως ένα από τα σχολεία εφαρμογής των «Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα» και μάλιστα χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση και συμφωνία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Δηλώνουμε ότι διαφωνούμε απόλυτα με τη θέσπιση αυτών των “εξετάσεων τύπου PISA” και άλλων παρόμοιων εξεταστικών και αξιολογικών διαδικασιών. Οι συγκεκριμένες εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα που επιβάλλονται στους μαθητες\ τριες μας, ιδιαίτερα μετά την περιπέτεια της τηλε-“εκπαίδευσης" και τα μαθησιακά ελλείμματα που αυτή επέφερε, αποτελούν μία αιτία πρόσθετης ψυχοσυναισθηματικής πίεσης και άγχους γι αυτά, ενώ μια πιθανή αποτυχία  των παιδιών επιδρά αποθαρρυντικά και εσωτερικεύεται ως προσωπική ανικανότητα.

Ως παιδαγωγοί και ως εκπαιδευτικοί που υπηρετούμε τη Δημόσια Εκπαίδευση και τη μόρφωση όλων των παιδιών του λαού, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να “νεκρώσει” η γνώση, η κριτική σκέψη και κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, με βάση τους δείκτες της οικονομίας και τις ανάγκες της αγοράς. Γνωρίζοντας από τη διεθνή εμπειρία ότι οι τυποποιημένες εξετάσεις οδηγούν στον σχολικό αποκλεισμό, ιδιαίτερα των μαθητ(ρι)ών από τα πιο αδύναμα κοινωνικο-οικονομικά στρώματα, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε την πραγματοποίηση ενός ολέθριου για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας πειράματος ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.

  …../5/2024

Οι εκπαιδευτικοί















0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR