Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 7/5/2015
Πρ. Κορομηλά 51
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
η Γ΄ ΕΛΜΕ στο διαδίκτυο
Το ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ λαμβάνοντας υπόψη του τον προβληματισμό και τις προτάσεις της επιτροπής των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για την ΤΕΕ, που αφορούσαν την νομοθετική ρύθμιση σχετικά με την προσθήκη ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων στα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ, καθώς και άλλα προβλήματα σχετικά με την λειτουργία τους κατέληξε τις εξής αποφάσεις:
1. Να ακυρωθούν οι συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων της Γ΄ΕΛΜΕ, του 1ου ΕΠΑΛ με το 9ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης και του 2ου ΕΚ με το 9ο ΕΚ Θεσσαλονίκης και να επαναλειτουργήσουν με όλους τους τομείς και τις ειδικότητες που υπήρχαν σ αυτά πριν από την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης 117343/27-7-2014, γιατί όπως αποδείχθηκε στη πράξη, οι συγχωνεύσεις αυτές όχι μόνο κανένα πρόβλημα (παιδαγωγικό, οικονομικό, η άλλο ) δεν έλυσαν, αλλά αντίθετα δημιουργήθηκαν πολύ
σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους που οι σχολικές μονάδες που προέκυψαν από την συγχώνευση αδυνατούν να επιλύσουν.
2. Αρκετές από τις ειδικότητες που υπήρχαν στις ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν, δεν προστίθενται στα νέα ΕΠΑΛ που θα λειτουργήσουν από την επόμενη σχολική χρονιά. Κάποιες από αυτές όπως η ειδικότητα των Εργαλειομηχανών CNC, σύγχρονη και με ιδιαίτερη ζήτηση στο χώρο των μηχανολογικών κατασκευών, οι ειδικότητες της Μαγειρικής – Ζαχαροπλαστικής και αυτές με ιδιαίτερη ζήτηση, της Τυροκομίας – Γαλακτοκομίας, κ.α. Όλες αυτές οι ειδικότητες που δεν θα υπάρχουν στα ΕΠΑΛ, δηλ. μέσα στις δομές της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, θα παραμείνουν στη Μεταγυμνασιακή Κατάρτιση (ΣΕΚ), η οποία αντί να συρρικνώνεται και να καταργείται, αναπτύσσεται!!! Να καταργηθούν οι ΣΕΚ και όλες οι ειδικότητες να ενταχθούν μέσα στις δομές της Δημόσιας Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
3. Να καταργηθεί η μαθητεία από το 4ομεταλυκειακό έτος των ΕΠΑΛ.
4. Η κατάργηση των ΕΠΑΣ πριν από δύο χρόνια με τον ν.4186, είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση των σχολικών μονάδων της ΤΕΕ κατά 30%. Να επανιδρυθούν ΕΠΑΛ στη θέση των ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, όπως σε περιοχές που υπήρχαν μόνο ΕΠΑΣ και δεν υπήρχε ΕΠΑΛ, αλλά και σε περιπτώσεις πολύ μεγάλων σχολικών μονάδων με πολλά τμήματα ειδικοτήτων όπου η προσθήκη των νέων ομάδων προσανατολισμού τομέων και ειδικοτήτων καθίσταται αδύνατη.
5. Με έγγραφο του υπουργείου στις 27-4-15 (Φ20/64819/Δ4), γίνεται γνωστό ότι θα ισχύει και για την νέα σχολική χρονιά, η υπουργική απόφαση 100637/Γ2/2014, με την οποία καθορίζεται ως ελάχιστος αριθμός στα τμήματα ειδικότητας της Β΄τάξης οι δέκαπέντε (15) μαθητές. Να καταργηθεί αυτή η υπ. Απόφαση, γιατί είναι σχεδόν αδύνατον στις περισσότερες ειδικότητες να έχουν 15 μαθητές στη Β΄τάξη. Είναι επίσης αναντίστοιχη με την άλλη ισχύουσα υπουργική απόφαση 82029/Γ2/2011, που ορίζει ως ελάχιστο αριθμό μαθητών στη Γ΄τάξη δηλ. την επόμενη χρονιά, τους οκτώ (8) μαθητές. Να ισχύει και στη Β΄τάξη ίδιος με τη Γ΄ τάξη ελάχιστος αριθμός μαθητών, εφόσον είναι τμήματα ειδικότητας και όχι τομέα. Υπενθυμίζουμε ότι αποτελεί αίτημα της ΟΛΜΕ από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε αυτή η υπουργική απόφαση.
6. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ η της Γ΄ τάξης ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ, (ΦΕΚ 1336/2014) το μάθημα της ξένης γλώσσας (Αγγλικά) ορίζεται ως μάθημα ειδικότητας. Εφόσον η ύλη του μαθήματος διαπραγματεύεται κατά κύριο λόγο την ορολογία της ειδικότητας στα Αγγλικά, το μάθημα να διδάσκεται σε συνδιδασκαλία με εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΤΣΙΝΑΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ
Πρ. Κορομηλά 51
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
η Γ΄ ΕΛΜΕ στο διαδίκτυο
Αιτήματα
σχετικά με τη λειτουργία των ΕΠΑΛ
1. Να ακυρωθούν οι συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων της Γ΄ΕΛΜΕ, του 1ου ΕΠΑΛ με το 9ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης και του 2ου ΕΚ με το 9ο ΕΚ Θεσσαλονίκης και να επαναλειτουργήσουν με όλους τους τομείς και τις ειδικότητες που υπήρχαν σ αυτά πριν από την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης 117343/27-7-2014, γιατί όπως αποδείχθηκε στη πράξη, οι συγχωνεύσεις αυτές όχι μόνο κανένα πρόβλημα (παιδαγωγικό, οικονομικό, η άλλο ) δεν έλυσαν, αλλά αντίθετα δημιουργήθηκαν πολύ
σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους που οι σχολικές μονάδες που προέκυψαν από την συγχώνευση αδυνατούν να επιλύσουν.
2. Αρκετές από τις ειδικότητες που υπήρχαν στις ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν, δεν προστίθενται στα νέα ΕΠΑΛ που θα λειτουργήσουν από την επόμενη σχολική χρονιά. Κάποιες από αυτές όπως η ειδικότητα των Εργαλειομηχανών CNC, σύγχρονη και με ιδιαίτερη ζήτηση στο χώρο των μηχανολογικών κατασκευών, οι ειδικότητες της Μαγειρικής – Ζαχαροπλαστικής και αυτές με ιδιαίτερη ζήτηση, της Τυροκομίας – Γαλακτοκομίας, κ.α. Όλες αυτές οι ειδικότητες που δεν θα υπάρχουν στα ΕΠΑΛ, δηλ. μέσα στις δομές της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, θα παραμείνουν στη Μεταγυμνασιακή Κατάρτιση (ΣΕΚ), η οποία αντί να συρρικνώνεται και να καταργείται, αναπτύσσεται!!! Να καταργηθούν οι ΣΕΚ και όλες οι ειδικότητες να ενταχθούν μέσα στις δομές της Δημόσιας Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
3. Να καταργηθεί η μαθητεία από το 4ομεταλυκειακό έτος των ΕΠΑΛ.
4. Η κατάργηση των ΕΠΑΣ πριν από δύο χρόνια με τον ν.4186, είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση των σχολικών μονάδων της ΤΕΕ κατά 30%. Να επανιδρυθούν ΕΠΑΛ στη θέση των ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, όπως σε περιοχές που υπήρχαν μόνο ΕΠΑΣ και δεν υπήρχε ΕΠΑΛ, αλλά και σε περιπτώσεις πολύ μεγάλων σχολικών μονάδων με πολλά τμήματα ειδικοτήτων όπου η προσθήκη των νέων ομάδων προσανατολισμού τομέων και ειδικοτήτων καθίσταται αδύνατη.
5. Με έγγραφο του υπουργείου στις 27-4-15 (Φ20/64819/Δ4), γίνεται γνωστό ότι θα ισχύει και για την νέα σχολική χρονιά, η υπουργική απόφαση 100637/Γ2/2014, με την οποία καθορίζεται ως ελάχιστος αριθμός στα τμήματα ειδικότητας της Β΄τάξης οι δέκαπέντε (15) μαθητές. Να καταργηθεί αυτή η υπ. Απόφαση, γιατί είναι σχεδόν αδύνατον στις περισσότερες ειδικότητες να έχουν 15 μαθητές στη Β΄τάξη. Είναι επίσης αναντίστοιχη με την άλλη ισχύουσα υπουργική απόφαση 82029/Γ2/2011, που ορίζει ως ελάχιστο αριθμό μαθητών στη Γ΄τάξη δηλ. την επόμενη χρονιά, τους οκτώ (8) μαθητές. Να ισχύει και στη Β΄τάξη ίδιος με τη Γ΄ τάξη ελάχιστος αριθμός μαθητών, εφόσον είναι τμήματα ειδικότητας και όχι τομέα. Υπενθυμίζουμε ότι αποτελεί αίτημα της ΟΛΜΕ από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε αυτή η υπουργική απόφαση.
6. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ η της Γ΄ τάξης ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ, (ΦΕΚ 1336/2014) το μάθημα της ξένης γλώσσας (Αγγλικά) ορίζεται ως μάθημα ειδικότητας. Εφόσον η ύλη του μαθήματος διαπραγματεύεται κατά κύριο λόγο την ορολογία της ειδικότητας στα Αγγλικά, το μάθημα να διδάσκεται σε συνδιδασκαλία με εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΤΣΙΝΑΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ