ΣΥΛΛΟΓΟΣ Δ/ΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠ/ΓΩΝ ΥΠΑΙΘΡΟΥ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Πρ. Κορομηλά 51, 6ος όροφος 54622 Θεσσαλονίκη
Τηλ. : 2310 - 273 631 Fax : 2310 – 273 664 e-mail : ypethros@otenet.gr
ΣΥΛΛΟΓΟΣ Δ/ΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠ/ΓΩΝ ΣΤ΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Αργυροκάστρου - Κοντόσογλου 56625 Θεσσαλονίκη,
Τηλ. Fax : 2310610845 e-mail: syllogos.pe.thess.aristotelis@gmail.com
Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Πρ. Κορομηλά 51 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622
e-mail: gelmeth3@gmail.com http://3elmethess.blogspot.gr/
Β ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ Κ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ,
ΕΠΑΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΤΡΕΜΠΕΝΙΩΤΗ, 56701 ΝΕΑΠΟΛΗ
www.belmeth.gr e-mail: belmeth.@gmail.com
Θεσσαλονίκη, 7 – 9 – 2015
Προς
1.
ΑΡΧΗΓΟΥΣ ΚΟΜΜΑΤΩΝ
2.
Μ.ΜΕ
3. ΜΕΛΗ ΜΑΣ στις έδρες τους
4.
ΔΟΕ
-ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
-ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥΣ
Έχοντας λάβει γνώση της συνέντευξης του
δημάρχου Νεάπολης-Συκεών Θεσσαλονίκης στην ιστοσελίδα της εφημερίδας
«Αγγελιοφόρος» που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη 5 Αυγούστου 2015 και της επιστολής
(δείτε την εδώ) που απέστειλε στις 18-8-2015 στον πρωθυπουργό της χώρας και τους αρχηγούς των
κομμάτων θέλουμε να τονίσουμε τα παρακάτω:
Στα
σχολεία έχει δημιουργηθεί μια απελπιστική κατάσταση λείπουν 25 χιλιάδες
εκπαιδευτικοί απόρροια των μνημονιακών πολιτικών των μηδενικών διορισμών, της
κατάργησης των υποστηρικτικών θεσμών, της εξαιρετικής μείωσης των εκπαιδευτικών
δαπανών (τα σχολεία λειτουργούν με το 50% των επιχορηγήσεων του 2009!)
Αντί ο κ,
Δήμαρχος να καταγγείλει αυτή την πολιτική, στρέφει τα βέλη του στους
εκπαιδευτικούς τους ενοχοποιεί και τους συκοφαντεί στα μάτια των γονέων και
όλης της κοινωνίας.
Η συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων των
Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων των
Γυμνασίων και Λυκείων στο Δήμο Νεάπολης-Συκεών απαρτίζονται από 20 ως 25, ακόμη
και 27 μαθητές. Συνεπώς τι συγχωνεύσεις προτείνει ο Δήμαρχος; Με τμήματα των 30
και πλέον μαθητών;
Αυτά ανήκουν σε άλλες, παλαιότερες
εποχές, των πατεράδων μας και των παππούδων μας.
Βρισκόμαστε στο έτος 2015 και
υποχρέωση της κάθε κυβέρνησης και κάθε δημοτικής αρχής είναι να βρίσκουν
τρόπους, ώστε η μάθηση να παρέχεται σε ολιγομελή και με κάθε μέσο υλικοτεχνικής
υποδομής, τμήματα με τα ανάλογα εποπτικά μέσα. Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε πως με
τις πολιτικές των κυβερνήσεων και συγκυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, έγιναν
τόσες συγχωνεύσεις που δεν υπάρχουν τμήματα με λίγους μαθητές, παρά μόνο σε
εκείνα που η γεωγραφία της χώρας μας το επιβάλλει (στα νησιά μας, στις
παραμεθόριες περιοχές κ.λ.π.) όπως και σε εκείνα τα σχολεία που βοηθητικοί
χώροι μετατράπηκαν σε αίθουσες διδασκαλίας.
Ας
απαντήσει λοιπόν ο συγκεκριμένος Δήμαρχος
Α) γιατί δεν
προχώρησαν οι απαλλοτριώσεις οικοπέδων Νηπιαγωγείων ενώ επιχορηγήθηκε το 2002-3 με ένα ποσό των 5.400.000 Ευρώ περίπου με αποτέλεσμα σήμερα ο μεγαλύτερος αριθμός νηπιαγωγείων να στεγάζεται σε ενοικιαζόμενα καταστήματα χωρίς αύλειους χώρους;
προχώρησαν οι απαλλοτριώσεις οικοπέδων Νηπιαγωγείων ενώ επιχορηγήθηκε το 2002-3 με ένα ποσό των 5.400.000 Ευρώ περίπου με αποτέλεσμα σήμερα ο μεγαλύτερος αριθμός νηπιαγωγείων να στεγάζεται σε ενοικιαζόμενα καταστήματα χωρίς αύλειους χώρους;
Β) γιατί γκρέμισε ένα σχολικό
κτίριο (1ο και 5ο Δημοτικά Σχολεία Συκεών) χωρίς να το
αντικαταστήσει και έκανε το οικόπεδο υπαίθριο παρκινγκ ενώ το νέο κτίριο που
είχε υποσχεθεί ότι θα γινόταν σε τρία χρόνια πέρασαν δεκατρία και δεν έγινε;
Και γιατί ταυτόχρονα με ευθύνη του έχουν δαπανηθεί πλέον του 1.000.000 ΕΥΡΩ
μέχρι σήμερα σε μεταφορές των παιδιών από απομακρυσμένες περιοχές;
Γ) γιατί στη δημοτική ενότητα
Πεύκων δεν υπάρχει ούτε καν υπόγειος χώρος στα σχολεία που να μην
χρησιμοποιείται επειδή ΟΛΑ τα τμήματα υπερβαίνουν το ανώτατο όριο μαθητών;
Δ) Γιατί στα 12 τελευταία
χρόνια στο δήμο μας χτίστηκαν μόνο 1 νηπιαγωγείο, ένα 6/θέσιο σχολείο και
ανακατασκευάστηκε ένα γυμνάσιο;
Ε) Έχει υπολογίσει πόσα τ.
μέτρα αντιστοιχούν σε κάθε μαθητή ανά τμήμα και πόσα τ. μέτρα σε αύλειο χώρο;
ΣΤ. Τι γίνεται στο ΕΠΑΛ
Νεάπολης με τις ελλείψεις αιθουσών;
Ζ. Θα λειτουργήσει το ΕΠΑΛ
Συκεών σε πρωινή βάρδια;
Θα λειτουργήσει 3ο
λύκειο για να αποσυμφορηθούν το 1ο και 2ο λύκειο Συκεών
που λειτουργούν με πληθωρικά τμήματα ακόμα και στις κατευθύνσεις;;
Η. Ποια ποιότητα σπουδών
ευαγγελίζεται ο Δήμαρχος για τα παιδιά των δημοτών του;
Θ. Πότε επισκέφθηκε τα
σχολεία για να συζητήσει με τους εκπαιδευτικούς, εκτός από τη παρουσία του
στους αγιασμούς που πραγματοποιούνται ακόμη και μεσημέρι! για να συμβαδίζουν με
το πρόγραμμα του δημάρχου;;
Όσον αφορά τις δηλώσεις του δημάρχου περί των ωραρίων των
εκπαιδευτικών και τις «κακώς εννοούμενες
συντεχνίες και μικροσυνδικαλιστικές διεκδικήσεις», θα έπρεπε να γνωρίζει πριν βιαστεί να μας συκοφαντήσει ότι:
- οι εκπαιδευτικοί κάνουν κανονικά τα ωράριά τους και αυτό ελέγχεται ανά πάσα στιγμή και από όλες τις προϊστάμενες δομές μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής, Το ωράριο αυτό αυξήθηκε το 2013 θα αυξηθεί κι άλλο με το 3ο μνημόνιο που υποστηρίζει ο κ. δήμαρχος ενώ είναι επιφορτισμένοι με όλες τις γραφειοκρατικές λειτουργίες μια και δεν υπάρχουν γραμματείς στα σχολεία;;
- πάντα ο συνδικαλισμός είναι ενιαίος με πάγιες διεκδικήσεις, μακριά από μικροκομματικά συμφέροντα. Τα ημίμετρα και αποσπασματικά πυροσβεστικά μέτρα, δυστυχώς δεν είναι αποτελέσματα της συνδικαλιστικής δράσης, αλλά του πολιτικού και πολιτειακού πελατειακού συστήματος, που δεν «ακούει» τις ανάλογες υπεύθυνες συνδικαλιστικές απόψεις και εξαιτίας του η Εκπαίδευση έφτασε σήμερα σε αυτό το σημείο.
Εξάλλου,
μετά
από 10 περίπου χρόνια που τα σχολεία έχουν περάσει στους δήμους, έχουν
δημιουργηθεί τόσο λίγες αίθουσες, ώστε σε ορισμένες περιπτώσεις αναγκαστήκαμε
να λειτουργήσουμε μικρά τμήματα 12 -14 μαθητών αφού πήραμε τις αποθήκες και τις
κάναμε αίθουσες. Είναι ντροπή για κάθε δήμαρχο, που δεν έκανε το καθήκον του να
κτίσει καινούργια σχολεία, να επιρρίπτει ευθύνες στους συνδικαλιστές και
οπουδήποτε αλλού και να προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει τις υποχρεώσεις του προτείνοντας
συγχωνεύσεις σχολείων.
Αν η δικαιολογία σε αυτά
είναι ότι το κράτος δε δίνει χρήματα, υπάρχει και ο δρόμος της παραίτησης απέναντι σε όλους αυτούς που δεν αντιδρούν !!!
Όπως και να έχει όμως το ζήτημα, πρέπει
να γνωρίζουν οι πάντες πως τέτοιες αντιεκπαιδευτικές λογικές και απόψεις ή αποφάσεις
θα βρουν απέναντί τους όλο το σώμα της Εκπαίδευσης.
Για τα Διοικητικά Συμβούλια του Συλλόγων
Οι Πρόεδροι Οι Γενικοί Γραμματείς
Κωνσταντίνος Βογιατζής Πετρόπουλος Περίανδρος
(6977201158) (6972268134)
Ιωάννης
Κατσαρός
Σβώλης Ζ. Κωνσταντίνος
(6977217930) (6973240144)
Β ΕΛΤΕΕΘ
Λάζαρος
Πετρόπουλος
(6947217712)
Γ΄ΕΛΜΕ-Θ
Λαθήρας
Γιάννης