Ads 468x60px

Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου 2015

Επιστολή Δανιηλίδη σε Τσίπρα: Να γίνουν συγχωνεύσεις τμημάτων και να σταματήσουν οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε γραφεία


Επιστολή Δανιηλίδη σε Τσίπρα: Να γίνουν συγχωνεύσεις τμημάτων και να σταματήσουν οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε γραφεία 

Πέμπτη, 20 Αυγούστου 2015, 18:15

Eπιστολή στον πρωθυπουργό, σε υπουργούς, στους αρχηγούς και τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους των κομμάτων έστειλε ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης για το θέμα των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία. Ο κ. Δανιηλίδης προτείνει να γίνουν συγχωνεύσεις τμημάτων και να "σταματήσει αυτό το όργιο των χιλιάδων αποσπασμένων εκπαιδευτικών οι οποίοι -ενώ έχουν προσληφθεί και πληρώνονται ως εκπαιδευτικοί- δεν έχουν πατήσει και δεν πατούν το πόδι τους στις αίθουσες διδασκαλίας". 
Αναλυτικά, η επιστολή του κ. Δανιηλίδη έχει ως εξής:

"Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ, Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, πρόεδροι και κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι των κομμάτων Το τελευταίο διάστημα, και ενόψει της έναρξης της νέας
σχολικής περιόδου, αναφορές κυβερνητικών στελεχών και συνδικαλιστικών οργάνων (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ), που είδαν το φως της δημοσιότητας, ανέδειξαν το σοβαρό ενδεχόμενο να μείνουν ακάλυπτες δεκάδες χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να υπάρξει κίνδυνος να χαθούν εκατοντάδες χιλιάδες διδακτικές ώρες, αποτέλεσμα που αποβαίνει σε βάρος των μαθητών και των οικογενειών τους. Όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, έτσι και φέτος βρισκόμαστε αντιμέτωποι και πάλι με τα περίφημα κενά δασκάλων και καθηγητών στην εκπαίδευση. Κι αυτό όταν με απλές και εύκολες λύσεις μπορούν να αποφεύγονται αυτές οι δραματικές εξελίξεις. Κι όμως, εδώ και χρόνια γινόμαστε μάρτυρες -επιτρέψτε μου την έκφραση- ενός θεάτρου του παραλόγου. Από τη μια έχουμε χιλιάδες τμήματα σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα που λειτουργούν με ελάχιστους μαθητές, 8-10-12-15, και από την άλλη να καταγράφουμε χαμένες διδακτικές ώρες εξαιτίας ελλείψεων εκπαιδευτικών, ή να μιλάμε ακόμη για διπλοβάρδιες, ή και για νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε ακατάλληλους ενοικιαζόμενους χώρους καταστημάτων και βιοτεχνικών χώρων χωρίς βασικά προαπαιτούμενα. Δυστυχώς παγιώθηκε ένα φαύλο σύστημα, και σίγουρα αντιεκπαιδευτικό, που εξυπηρετούσε συμφέροντα πολλών άλλων πλην των ίδιων των μαθητών και της μόρφωσής τους, αλλά και των οικογενειών τους.

Αυτό το απόστημα πρέπει επιτέλους να το σπάσουμε. Οι αυξημένες ανάγκες υπαγορεύουν την απόφαση της σύγκρουσης με συντεχνιακά συμφέροντα και της εγκατάλειψης των αντιλήψεων και των αρχών πελατειακού συστήματος. Όπως και εσείς θα αναγνωρίζετε, τα δημόσια σχολεία δεν υπάρχουν για να υπηρετούν τις κακώς εννοούμενες συντεχνίες και μικροσυνδικαλιστικές διεκδικήσεις, ούτε για να παίζει κανείς με την αγωνία των μαθητών και των γονέων τους.

Αλήθεια, όταν σε όλη την Ευρώπη τα τμήματα είναι της τάξης των 25 μαθητών και πλέον, πώς μπορούμε να διατηρούμε ακόμη τα τμήματα των 8-10-12-15 μαθητών στη χώρα μας; Ποια λογική το επιτάσσει;

Είναι σαφές ότι υπάρχει εκ μέρους της κυβέρνησης και των συναρμόδιων υπουργείων η δυνατότητα έγκαιρης παρέμβασης για ουσιαστικές λύσεις, χωρίς να είναι αναγκαία η αποσπασματική και περιστασιακή αντιμετώπιση του προβλήματος.

Κι ένας τέτοιος τρόπος που μπορεί να δώσει -ή και σταθερά να δίνει- λύση στο πρόβλημα της υποστελέχωσης των σχολείων είναι οι συγχωνεύσεις πολύ ολιγάριθμων τμημάτων, με βάση τους 20-22 μαθητές ανά τμήμα, κάτι που είναι κοινά και επιστημονικά αποδεκτό, και παράλληλα προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία.

Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσαν να είχαν ξενοικιαστεί εκατοντάδες ακατάλληλα και μη λειτουργικά καταστήματα, στα οποία σήμερα στεγάζονται Νηπιαγωγεία, ειδικά στα συγκροτήματα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν εκατομμύρια ευρώ που σπαταλούνται ασκόπως κάθε χρόνο για την ενοικίαση ακατάλληλων, μικρών και χωρίς βασικών υποδομών μαγαζιών ή βιοτεχνιών στα οποία στεγάζονται.

Στη λογική της συνεννόησης, της συναίνεσης και της συνεργασίας με τους αυτοδιοικητικούς φορείς, με τόλμη και υπευθυνότητα οφείλουμε να προχωρήσουμε στη συγχώνευση χιλιάδων τμημάτων, με απαράβατο όριο τους 20-22 μαθητές, όταν μάλιστα σε όλη την Ευρώπη ο αριθμός των μαθητών είναι πολύ μεγαλύτερος ανά τάξη. Ταυτόχρονα, όμως, είναι αναγκαία η βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης με την καλή στελέχωση και τον καλό εξοπλισμό.

Ξεπερνώντας όλοι μαζί ιδεοληψίες, δογματισμούς και προκαταλήψεις πρέπει να τολμήσουμε συγχωνεύσεις εκατοντάδων τμημάτων που λειτουργούν με 8 έως 15 μαθητές, μόνο και μόνο για να μη χαθούν -δήθεν- οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών. Πρέπει, επιτέλους, να σταματήσει αυτό το όργιο των χιλιάδων αποσπασμένων εκπαιδευτικών οι οποίοι -ενώ έχουν προσληφθεί και πληρώνονται ως εκπαιδευτικοί- δεν έχουν πατήσει και δεν πατούν το πόδι τους στις αίθουσες διδασκαλίας και είναι αποσπασμένοι σε γραφεία διευθυντών και προϊσταμένων εκπαίδευσης, σε γραφεία περιφερειακών διευθυντών, σε υπουργικά, βουλευτικά ή και σε κάθε άλλου είδους γραφεία.

Επίσης, πρέπει να σταματήσει αυτή η προκλητική και παράνομη κατάσταση με τους εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να εξαντλούν το ωράριό τους με 6 έως το πολύ 15 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα.

Η εμπειρία του δήμου μας δείχνει ότι μπορούμε να προχωρήσουμε με τολμηρές αποφάσεις. Όλα τα προηγούμενα χρόνια, ερχόμενοι σε ευθεία αντιπαράθεση με αυτές τις κατεστημένες «συνδικαλιστικές» απόψεις, τα ίδια προτείναμε, τα ίδια υποδεικνύαμε, τα ίδια πιστεύαμε και για τα ίδια αγωνιζόμασταν. Δυστυχώς, όμως, εκπρόσωποι φορέων της εκπαίδευσης, είτε από την πλευρά της Υπηρεσίας είτε από την πλευρά των «συνδικαλιστών», είχαν ορθώσει ισχυρό σιδηρούν παραπέτασμα απέναντι σ' αυτές τις απόψεις. Και στις περιπτώσεις που κλείσαμε τα αυτιά μας στις Σειρήνες, αγνοώντας την έννοια του πολιτικού κόστους, τα γεγονότα ήρθαν να δικαιώσουν τις επιλογές μας, με το σύνολο των σχολικών κοινοτήτων, που τμήματά τους συγχωνεύτηκαν, να εκφράζουν δημόσια την ευαρέσκειά τους για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Αυτό, όμως, δεν μπορεί να επαφίεται στον πατριωτισμό και τη δυνατότητα του κάθε δημάρχου ή του κάθε δήμου.

Με δεδομένο ότι καλύτερη και αποδοτικότερη επένδυση είναι η επένδυση στην παιδεία, τη γνώση και την εκπαίδευση, προτείνουμε και καλούμε την κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία να τολμήσουν τη ρήξη με αντιλήψεις και πρακτικές του παρελθόντος, οι καθ' ύλην αρμόδιοι υπουργοί να αναλάβουν άμεσα τις σχετικές πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή, και τις ηγεσίες των κομμάτων να διεκδικήσουν και να υποστηρίξουν τέτοιου είδους επιλογές και πολιτικές.

Με την πεποίθηση ότι έχετε και την πολιτική βούληση αλλά και τη δυνατότητα να το πράξετε, όπως και με τη βεβαιότητα ότι αναγνωρίζετε και εσείς τα οφέλη που προκύπτουν από την προώθηση και υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού, σας καλούμε να εξετάσετε τη λύση των συγχωνεύσεων όπου απαιτείται έτσι ώστε η νέα σχολική περίοδος να αρχίσει χωρίς προβλήματα και κενές θέσεις εκπαιδευτικών.

Μετά, λοιπόν, τη γενναία συγχώνευση χιλιάδων ολιγομελών τμημάτων και τη μετακίνηση προς το εκπαιδευτικό έργο χιλιάδων αργόσχολων και αργόμισθων εκπαιδευτικών, που τώρα δεν προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο, μπορεί να υπάρξει ακριβής και πραγματική καταγραφή των αληθινών υπαρκτών κενών σε όλη τη χώρα, τα οποία κενά ασφαλώς και πρέπει να καλυφθούν με προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των παραπάνω αναγκών και των κενών.

Το απαιτεί το μέλλον των παιδιών μας... Το επιτάσσει το μέλλον της χώρας μας...

Με εκτίμηση

Ο Δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης

Αντιπρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, Μέλος ΔΣ της ΚΕΔΕ".

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR