Γ΄
ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Θεσσαλονίκη 9 /3/ 2016
Πρ.
Κορομηλά 51 τκ 54622
Τηλ.
Επικοινωνίας: 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com
Καμιά συμμετοχή στον στημένο διάλογο του
υπουργείου.
Την ίδια ώρα που ο Υπουργός
Παιδείας
- συκοφαντεί τους εκπαιδευτικούς, ενεργοποιώντας τη γνωστή μέθοδο του κοινωνικού αυτοματισμού για τις "πλεονάζουσες" ώρες,
- ενώ ο υποτιθέμενος ‘’εθνικός διάλογος για την παιδεία’’ είναι σε εξέλιξη και χωρίς να μπει στο κόπο να ρωτήσει εκπαιδευτικούς, γονείς και κοινωνία, καταθέτει τροπολογία κατάργησης των τμημάτων ένταξης μέσα από άσχετα νομοσχέδια,
- επιβάλλει τον ασφυκτικό έλεγχο των ωρολογίων προγραμμάτων από τους σχολικούς συμβούλους, με στόχο περικοπές ωρών και μετακινήσεις εκπαιδευτικών,
- μειώνει τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών από 147 σε 40, αυθαίρετα και χωρίς να έχει τελειώσει ο «διάλογος»! Υιοθετείται η πρόταση του ΙΕΠ, χωρίς να ζητήσουν την γνώμη των εκπαιδευτικών, που τους αφορά άμεσα,
- δηλώνει ξεδιάντροπα: "Πιστεύουμε ότι η τεχνική εκπαίδευση πρέπει να διατηρήσει τον χαρακτήρα του ισότιμου σχολικού δικτύου προς τη γενική εκπαίδευση αλλά και να προνοήσει για διαδικασίες μαθητείας και ήδη βρισκόμαστε σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να χρηματοδοτηθούν αυτές οι διαδικασίες μαθητείας",
την ίδια ώρα καλεί
τους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν προτάσεις σε επιμέρους ή συνολικά ζητήματα
της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ταυτόχρονα τους συλλόγους διδασκόντων σε
παιδαγωγικές συνεδριάσεις με σκοπό την καταγραφή των προβλημάτων των σχολείων
και της εκπαίδευσης, στα πλαίσια πάντα του «εθνικού» διαλόγου για την
Παιδεία.
Στάχτη
στα μάτια της κοινωνίας, λες και δεν είναι γνωστά στο υπουργείο τα τεράστια
προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία σε υποχρηματοδότηση, ελλείψεις σε
εκπαιδευτικό προσωπικό, αναπληρωτές (και όχι μόνο) που συμπληρώνουν ωράριο σε
τρία και τέσσερα σχολεία, καταστρατηγώντας και υποβαθμίζοντας την εκπαιδευτική
διαδικασία! Ο λεγόμενος εθνικός διάλογος
δεν είναι μόνο προσχηματικός, είναι και επικίνδυνος, γιατί έχει ως μοναδικό
στόχο την αποδοχή και υλοποίηση ολων των μνημονιακών δεσμεύσεων, όπως τη παραπέρα
μείωση της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης, τη συγχώνευση – κατάργηση σχολικών
μονάδων, την εφαρμογή της αναχρονιστικής μαθητείας στα ΕΠΑΛ, την έξοδο της ΤΕΕ
από την τυπική εκπαίδευση και την λυκειακή βαθμίδα!
Παράλληλα,
η κυβέρνηση έχοντας ανοίξει πόλεμο με την κοινωνία και όλες τις κοινωνικές
ομάδες, προσπαθεί να φέρει το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο παρέα με το νέο
φορολογικό και με νέες ρυθμίσεις για τα κόκκινα δάνεια, ενώ προ των πυλών
βρίσκονται η απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, ο περιορισμός του δικαιώματος
της απεργίας και η περαιτέρω επιδείνωση της εργασιακής πραγματικότητας. Αυτός είναι
και ο ουσιαστικός λόγος που η μαθητεία είναι βασικό προαπαιτούμενο στο 3ο
μνημόνιο. Θέλουν να στείλουν τους μαθητές των ΕΠΑΛ από του χρόνου μαζί και με
τους σπουδαστές της κατάρτισης, να καλύψουν τα τεράστια κενά σε προσωπικό, στα
Νοσοκομεία, στους ΟΤΑ, παιδικούς σταθμούς, λιμάνια και σε κάθε άλλη επιχείρηση
του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Καλούμε
όλους τους εκπαιδευτικούς να μην ανταποκριθούν στα καλέσματα του υπουργείου,
στη συμμετοχή αυτού του υποκριτικού και προσχηματικού διαλόγου. Καλούμε τους
συναδέλφους μας σε διαρκή επαγρύπνηση και συμμετοχή στις αγωνιστικές
κινητοποιήσεις, για να μη περάσουν τα
σχέδια της κυβέρνησης καθ' υπόδειξη των δανειστών στη πλήρη διάλυση της
εκπαίδευσης και των εργασιακών μας σχέσεων.
Η εγκύκλιος και το μήνυμα του
Υπουργείου Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων
για τη συμμετοχή στον εθνικό διάλογο, αφενός δεν είναι υποχρεωτική, αφετέρου αναζητά νομιμοποίηση από την
καρδιά της μάχιμης εκπαίδευσης, για όσα σχεδιάζει να
νομοθετήσει μετά τον Απρίλιο. Το Υπουργείο δεν ενδιαφέρεται για το τι θα γράψει
όποιος εκπαιδευτικός ή σύλλογος διδασκόντων θελήσει να ανταποκριθεί στο κάλεσμά
του, αλλά να
αξιοποιήσει τη συμμετοχή αυτή ως μια επίφαση δημοκρατίας και
διαλόγου που προηγήθηκε πριν, για να επιβάλλει χωρίς πολλές αντιστάσεις τα
μέτρα που ετοιμάζει μετά.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους
συναδέλφους να μη συναθροιστούν σ αυτήν την κακόγουστη φάρσα διαλόγου. Να βάλουν την
υπογραφή τους μόνο στο «έλαβα γνώση» για την εγκύκλιο, που επαναλαμβάνουμε δεν
είναι υποχρεωτική.
Μαζί με τους φορείς της
εκπαιδευτικής κοινότητας προβάλλουμε τον κοινωνικό αντίλογο στο σχολείο της
αγοράς και της αμάθειας. Προτάσσουμε τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου για
το σχολείο των κοινωνικών αναγκών. Τονίζουμε ότι όλες οι θετικές κατακτήσεις
στην εκπαίδευση τα προηγούμενα χρόνια προέκυψαν από τους αγώνες και τις
συλλογικά διαμορφωμένες θέσεις του κόσμου της εκπαίδευσης. Αντίθετα πίσω από
τον κάθε διάλογο των εκάστοτε υπουργών διαφαινόταν μια νέα μικρή η μεγάλη
αντιδραστική αναδιάρθρωση.
- Καμιά συμμετοχή στον στημένο διάλογο του υπουργείου.
- Όχι στη πρόταση της ΟΛΤΕΕ, που προσπαθεί να αξιοποιήσει τον προσχηματικό και επικίνδυνο διάλογο, για ίδιο όφελος.
- Όχι στην κατάργηση των ΕΠΑΛ και την έξοδο της ΤΕΕ από την τυπική εκπαίδευση εν μέσω μνημονίων και ακραίων νεοφιλελευθέρων συνθηκών. Με τις σημερινές συνθήκες αν η ΤΕΕ περάσει στην κατάρτιση – μη τυπική εκπαίδευση, θα γίνει βορά των μεγάλων ΙΕΚ. Το 3ο μνημόνιο και το υπουργείο παιδείας θέλουν να απαλλαγούν από την ΤΕΕ γιατί έχει υψηλό κόστος λειτουργίας και αυτό αντιβαίνει στις μνημονιακές υποχρεώσεις που θέλουν παραπέρα μείωση των δαπανών για την εκπαίδευση.
- Όχι στη μαθητεία! Στο 4ομεταλυκιακό έτος να διδάσκονται μαθήματα ειδικότητας, που δεν διδάσκονται στο 2ο και 3ο τάξη του ΕΠΑΛ. Όχι στη κάλυψη κενών θέσεων από μαθητευόμενους, στα Νοσοκομεία, επιχειρήσεις, ΟΤΑ. Ο μαθητής είναι ασκούμενος και όχι άμισθος εργαζόμενος.
Για το ΔΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ