Γ΄ΕΛΜΕ
ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη, 20– 9-
2016
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com
Το υπουργείο πήρε …άριστα στην αντιεκπαιδευτική πολιτική
Τα σχολεία άνοιξαν και τα προβλήματα, παραμένουν και πολλαπλασιάζονται.
Επτά
χρόνια διάλυσης του δημόσιου σχολείου με συνεχή υποχρηματοδότηση, πολυπληθή
τμήματα, συγχωνεύσεις, εκπαιδευτικό προσωπικό όχι μόνο μισθολογικά εξαθλιωμένο και
γερασμένο( ελέω ασφαλιστικού ) αλλά και μετακινούμενο σε πολλά διαφορετικά
σχολεία, ανυπαρξία μόνιμων διορισμών και ανασφάλεια μέσω τεχνητών υπεραριθμιών
έχουν δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση στη δημόσια εκπαίδευση.
Στη συνέχεια του έργου των προκατόχων του, ο σημερινός Υπουργός παιδείας, αφού άλλαξε τα ωρολόγια προγράμματα, μείωσε ώρες μαθημάτων, κατάργησε την ελάφρυνση ωραρίου στους υπευθύνους εργαστηρίων, παρεμβαίνει τώρα στις αναθέσεις των εκπαιδευτικών (δηλαδή στο τι θα διδάσκουν) και στα κριτήρια με τα οποία θα γίνεται ο χωρισμός σε τμήματα των μαθητών (για τις ξένες γλώσσες), έχοντας πάντα ως προτεραιότητα την εφαρμογή πολιτικών, που υπαγορεύονται από τις μνημονιακές επιταγές και τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ. Οι «εγκύκλιες» διαταγές διαδέχονται η μία την άλλη ανατρέποντας όλα τα
μέχρι τότε
δεδομένα και δημιουργώντας χάος στα σχολεία . Πολύ πρόσφατο παράδειγμα η επιπλέον μείωση των ανατιθέμενων ωρών στους
καθηγητές πληροφορικής στο Λύκειο και η νέα μείωση των ωρών για την ξένη γλώσσα.
Στο όνομα μιας δήθεν αξιοποίησης του υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού και
παιδαγωγικών κριτηρίων, κρύβεται μια μηχανιστική λογική κάλυψης κενών και
τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος . Στη συνέχεια του έργου των προκατόχων του, ο σημερινός Υπουργός παιδείας, αφού άλλαξε τα ωρολόγια προγράμματα, μείωσε ώρες μαθημάτων, κατάργησε την ελάφρυνση ωραρίου στους υπευθύνους εργαστηρίων, παρεμβαίνει τώρα στις αναθέσεις των εκπαιδευτικών (δηλαδή στο τι θα διδάσκουν) και στα κριτήρια με τα οποία θα γίνεται ο χωρισμός σε τμήματα των μαθητών (για τις ξένες γλώσσες), έχοντας πάντα ως προτεραιότητα την εφαρμογή πολιτικών, που υπαγορεύονται από τις μνημονιακές επιταγές και τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ. Οι «εγκύκλιες» διαταγές διαδέχονται η μία την άλλη ανατρέποντας όλα τα
Ανάμεσα σε άλλα εγκαινιάστηκε ο θεσμός της τρίτης ανάθεσης(!), ένα χτύπημα για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, την επιστήμη που εκπροσωπεί κάθε κλάδος και σε τελική ανάλυση για την κοινή λογική.
Μια τρανταχτή περίπτωση το μάθημα της «Γεωλογίας-Γεωγραφίας», το οποίο πια θα υπάρχει σαν τρίτη ανάθεση σε 34 περίπου ειδικότητες!
Η διεύρυνση του καταλόγου με τις β΄ αναθέσεις και οι γ΄ αναθέσεις, σε συνδυασμό με το ότι μπορεί πια να καταργηθεί το ανώτατο όριο των 11 ωρών στις β-γ αναθέσεις με απόφαση του οικείου ΠΥΣΔΕ, θα οδηγήσει στο να μπορούν όλοι να διδάσκουν τα πάντα (ακόμη και …Ειδική Αγωγή χωρίς τις απαιτούμενες γνώσεις) σε βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Όλα αυτά δημιουργούν συνθήκες «εμφύλιας σύρραξης» στα σχολεία.
Οι μετακινήσεις σε πολλά σχολεία πιθανόν
και στην Περιφέρεια όπως προβλέπει ο
νόμος 3848 της Διαμαντοπούλου ολοκληρώνουν το αντιεκπαιδευτικό μοντέλο.
Είναι εμφανής η προσπάθεια που
καταβάλλει το Υπουργείο, όχι στο να βελτιώσει την κατάσταση στο Δημόσιο
σχολείο, περιορίζοντας τα χρόνια προβλήματά του, αλλά στο να παρουσιάσει πως
τάχα δεν υπάρχουν προβλήματα.
Και πέρυσι και φέτος το Υπουργείο
υποσχέθηκε μόνιμους διορισμούς, αλλά το μόνο που κάνει είναι να εξαφανίζει τα
κενά με τη μέθοδο της αλχημείας. Οι
επανειλημμένες υποσχέσεις για μόνιμους διορισμούς αποδεικνύονται τερατώδη ψεύδη,
ενώ οι νομοθετικές του παρεμβάσεις σκοπό έχουν τη δημιουργία ενός φτηνού,
ευέλικτου δημόσιου σχολείου της αμάθειας
για τις ανάγκες της αγοράς του φθηνού, υποταγμένου, ευέλικτου
εκπαιδευτικού.
Εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί
συνεχίζουμε να ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ για:
Αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία κόντρα
στις λογικές ενίσχυσης των τραπεζών, της επιχειρηματικής ελίτ και της
εξυπηρέτησης του χρέους.
Μόνιμους μαζικούς διορισμούς κάλυψη όλων των οργανικών κενών.
Προσλήψεις αναπληρωτών μόνο για τα λειτουργικά
κενά.
Μείωση του
αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα στα 20 και κατανομή μαθητών σε τμήματα μόνο
με παιδαγωγικά κριτήρια.
Αναθέσεις με βάση επιστημονικά και παιδαγωγικά
κριτήρια.
Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών στα τμήματα
που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
Έγκριση των ολιγομελών στα ΕΠΑΛ και ομάδων προσανατολισμού στα ΓΕΛ.
Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (θέατρο, μουσική, Φ.Α.)
στα δημοτικά.
Παράλληλη διδασκαλία στις ξένες γλώσσες σε μικρά
τμήματα.
Επαναφορά
του ωραρίου μας στα προ του 2013 και του μειωμένου ωραρίου στους καθηγητές
υπευθύνους των εργαστηρίων.
Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων και
νόμων.
Συσπειρωμένοι στα σωματεία διεκδικούμε αγωνιστικά
και αποφασιστικά ένα ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟ
σχολείο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας και του
εργαζόμενου λαού.
Όλοι/όλες στην
Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ την Τετάρτη 28
Σεπτέμβρη στις 7μμ στο 4ο
Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, Συγγρού & Φιλίππου
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΛΑΘΗΡΑΣ ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ