Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 31 -1- 2017
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com
ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ & Ε.Μ.Δ.
Σύμφωνα με διαρροές στον
τύπο από κύκλους του υπουργείου παιδείας ο υπουργός Γαβρόγλου πρόκειται να
καταθέσει νομοθετικές διατάξεις και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Ανάμεσα σε άλλα μέτρα, νέο
αυξημένο πλαφόν μπαίνει στα δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή/και
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στα γενικά σχολεία. Ένα θετικό μέτρο
που υπήρχε για τα παιδιά αυτά και δίναμε μάχες για την εφαρμογή του,
καταργείται; ουσιαστικά πλέον. Ελπίζουμε
και απαιτούμε από το υπουργείο να το διαψεύσει.
Συγκεκριμένα η πρόταση αναφέρει:
1. α) Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του
άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199), όπως το εδάφιο αυτό αντικαταστάθηκε με την
παρ. 15 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), καταργείται και στο τέλος της
παρ. 1 του άρθρου 6 προστίθενται εδάφια ως εξής:«Οι
μαθητές με διαγνωσμένες από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ, Ιατροπαιδαγωγικά
Κέντρα, Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι
οποίοι φοιτούν σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής και
επαγγελματικής εκπαίδευσης, μπορεί να κατανέμονται σε τμήματα της ίδιας τάξης
της οικείας σχολικής μονάδας, ως εξής:Συγκεκριμένα η πρόταση αναφέρει:
α) Ο αριθμός
των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που
προβλέπονται στην παρ.1 του άρθρου 3 και στην παρ. 2 του άρθρου 3, εκτός
των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία,
δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ενός (1) ανά
τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης
προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος του
ενός (1), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να
υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις
ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
β) Ο αριθμός
των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία,
δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι
ανώτερος των τεσσάρων (4) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε
τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου
εδαφίου είναι ανώτερος των τεσσάρων (4), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος
μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το
μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα,
εφόσον στο σχολείο δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης.
Η κατά τα
προηγούμενα εδάφια μείωση πραγματοποιείται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού
Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του
αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης κατά τη διατύπωση της
εισήγησης λαμβάνει υπόψη του σχετική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και γνώμη
του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και του αρμόδιου σχολικού
συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης.
Έτσι φαντάζεται το
υπουργείο τη συνεκπαίδευση, με παιδιά που χάνονται σε πολυπληθή τμήματα χωρίς
τις στοιχειώδεις δομές ειδικής εκπαίδευσης εντός των γενικών σχολείων; Εδώ να
τονίσουμε ότι δεν καλύφθηκαν φέτος οι «παράλληλες στηρίξεις» των παιδιών αυτών.
Απαιτούμε να μη προχωρήσει
η ψήφιση αυτής της τροπολογίας και να εφαρμοσθεί ο νόμος όπως ερμηνεύεται στην
ουσία του: για κάθε παιδί με αναπηρίες
ή διαγνωσμένες Ε.Μ.Δ. μειώνεται ο αριθμός των παιδιών κατά 3 σε σχέση με το
μέγιστο προβλεπόμενο δηλαδή σε ένα τέτοιο τμήμα το μέγιστο όριο να είναι 24
μαθητές.
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιάννης
Λαθήρας Νίκος Παλάντζας