Ads 468x60px

Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2017

Διδασκαλία και εξετάσεις στην ξένη γλώσσα

Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                Θεσσαλονίκη   31 -1- 2017

Πρ. Κορομηλά 51

τηλ. Επικοινωνίας 6979850143                                 

e-mail: gelmeth3@gmail.com




Διδασκαλία και εξετάσεις στην ξένη γλώσσα


Μετά τις γιορτές και λίγες μέρες πριν την ολοκλήρωση του 1ου τετραμήνου το ΙΕΠ απέστειλε εγκύκλιο στα σχολεία  για τις εξετάσεις στην ξένη γλώσσα:

 «Οι οδηγίες και προδιαγραφές (κατανομή βαθμολογίας, αριθμός δοκιμασιών, αριθμός ερωτημάτων, αδίδακτα κείμενα κ.ά.) που αναφέρονται στην παρ. 3 του άρθρου 17 του Π.Δ. 126/2016 (ΦΕΚ Α΄ 211/11-11-2016) αφορούν στην περίπτωση των γραπτών ανακεφαλαιωτικών εξετάσεων στις ξένες γλώσσες.

Ωστόσο, ο τύπος αυτός του διαγωνίσματος ενδείκνυται να χρησιμοποιηθεί και για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στη διάρκεια του τετραμήνου (ωριαία – ολιγόλεπτα διαγωνίσματα). Επειδή, όμως, ο έλεγχος των παραπάνω ικανοτήτων απαιτεί χρονική διάρκεια μεγαλύτερη από αυτή της μίας διδακτικής ώρας, η κατανομή των δοκιμασιών και το επίπεδο γλωσσομάθειας αγγλικής, γαλλικής, γερμανικής και ιταλικής που αυτές ελέγχουν κάθε φορά εναπόκειται στην κρίση των εκπαιδευτικών»
 

Δηλαδή σε ασφυκτικά -σχεδόν μηδαμινά- χρονικά όρια οι
συνάδελφοι καλούνται να φέρουν σε πέρας τις αλλαγές όχι μόνο στην εξέταση, αλλά και σε όλο το μάθημά τους, προκειμένου να προετοιμάσουν τους μαθητές τους για το νέο τύπο εξετάσεων.

Είναι ποτέ δυνατόν οι μαθητές, κυρίως της τρίτης αλλά και της δεύτερης τάξης, να προσαρμοστούν σε τόσο μεγάλες -σχεδόν ριζικές- αλλαγές στην εξέταση του μαθήματός τους, μια εξέταση που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το βαθμό τους, μαθαίνοντας για τις αλλαγές, λίγες μέρες πριν κληθούν να γράψουν το διαγώνισμα τετράμηνου;  Οι απαιτήσεις της προετοιμασίας ενός διαγωνίσματος είναι τέτοιες που επιβάλλουν πολύωρη και κοπιώδη προσπάθεια από τους καθηγητές αλλά μακάρι να ήταν μόνο αυτό.

Οι οδηγίες για τον νέο τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησης των μαθητών εντάσσονται στην λογική του Κρατικού πτυχίου γλωσσομάθειας, αλλά οι απαιτήσεις του νέου συστήματος έρχονται σε αντίφαση τόσο με τις προηγούμενες αποφάσεις του υπουργείου για τις ξένες γλώσσες όσο και με τους δυσμενείς όρους που υπάρχουν στο σχολείο.

Συγκεκριμένα :

Με  την Υπουργική Απόφαση με αριθ. 70691/Δ1/26-4-2016 του τέως Υπουργού Παιδείας κ. Φίλη, που κατάργησε την ελεύθερη επιλογή της Β΄ Ξένης γλώσσας στην Ε΄ Δημοτικού και διαχώρισε τα σχολεία σε «γαλλόφωνα» και «γερμανόφωνα»

Με την κατάργηση των επιπέδων διδασκαλίας της ξένης γλώσσας στο γυμνάσιο. Υ.Α. 135800/Δ2/23-08-2016 (ΦΕΚ Β’ 2732/31-08-2016),

Την κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας (παλιότερα) των ξένων γλωσσών.

Την πραγματοποίηση του μαθήματος σε λιγότερες ώρες και σε πολλά παιδιά 25-27 μαθητών.

Την διατήρηση των υπαρχόντων εγχειριδίων που κρίνονται ακατάλληλα από τους διδάσκοντες και είχαν επιλεγεί προσαρμοσμένα σε άλλου τύπου εξετάσεις.

Την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής πχ. για το listening.

 Το εκπαιδευτικό κίνημα πρόβαλλε πάντα το αίτημα για ουσιαστική διδασκαλία και γνώση 2 ξένων γλωσσών στο σχολείο: δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο -ΕΠΑΛ ή -στο μέλλον ακόμη καλύτερα στα πλαίσια του 12χρονου σχολείου- και την απόκτηση από αυτό Κρατικού πτυχίου γλωσσομάθειας, χωρίς την ανάγκη προσφυγής σε ιδιωτικά φροντιστήρια.

 Απαιτούνται λοιπόν:

*     Υποχρεωτική συνδιδασκαλία των ξένων γλωσσών (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά , Ιταλικά)  γεγονός που θα οδηγήσει στη δημιουργία τμημάτων και με λιγότερα παιδιά και χωρισμένων σε επίπεδα.

*     Σύνδεση του Γυμνασίου με την προαιρετική συμμετοχή των μαθητών στις εξετάσεις του ΚΠΓ.

*     Άμεση αντικατάσταση της διδακτικής σειράς με άλλη κατάλληλη και προσαρμοσμένη στις εξετάσεις του ΚΠΓ και δωρεάν παροχή της στους μαθητές.

*     Πρόνοια για σχηματισμό μικρότερων τμημάτων, ώστε να είναι δυνατή η εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων.

*     Πλήρης και σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή.
                   
                     Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                         Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
           Γιάννης Λαθήρας                                         Νίκος Παλάντζας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR