Ads 468x60px

Τετάρτη, 31 Μαΐου 2017

Καμιά συμμετοχή στις διαδικασίες αξιολόγησης των διευθυντών!

Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                   Θεσσαλονίκη, 30/05/2017
Πρ. Κορομηλά 51, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622
ΤΗΛ. Επικοινωνίας 6979850143                        
e-mail:  gelmeth3@gmail.com                     
http://3elmethess.blogspot.gr/ 

Καμιά συμμετοχή στις διαδικασίες αξιολόγησης των διευθυντών


 Το  ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ  εκφράζει την πλήρη διαφωνία του με το ψηφισθέν νομοσχέδιο  για την επιλογή διευθυντών στα σχολεία. Μετά από ένα ολόκληρο serial ανακοινώσεων, σχεδίων, διαρροών και τροποποιήσεων δεν έχουμε μόνο «επιστροφή στα παλιά» αλλά κατασκευάστηκε  ο «δούρειος ίππος» της «νέας» αξιολόγησης.

 Το υπουργείο παιδείας με πρόσχημα την απαράδεκτη απόφαση του ΣΤΕ για το συγκεκριμένο ζήτημα, επαναφέρει ένα αποδεδειγμένα διαβλητό σύστημα επιλογής,  που ίσχυε όλα τα προηγούμενα χρόνια, αναπαρήγαγε την ημετεροκρατία, προωθούσε τις πελατειακές και κομματικές εξυπηρετήσεις, αναδείκνυε το πρότυπο του διευθυντή manager και αξιολογητή και είχε στόχο την υπονόμευση της συλλογικής συνδικαλιστικής δράσης.

Με το νόμο αυτό η κυβέρνηση καταφέρνει  να τα συνδυάσει όλα: το διαβόητο νόμο 3848/10 της Διαμαντοπούλου, το νόμο 4369/16 του Βερναρδάκη για την αξιολόγηση στο δημόσιο, το προεδρικό Διάταγμα 152 του 2013 για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.  Η απόφαση του ΣΤΕ έλυσε  τα χέρια της κυβέρνησης για να μπορέσει  με αφορμή την επιλογή των διευθυντών να εφαρμόσει όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που είναι ακόμα σε ισχύ. Ο διευθυντής που θα προκύψει από το «νέο» σύστημα
ανεξάρτητα από πρόσωπα και προθέσεις θα υλοποιεί  τις κατευθύνσεις των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση στη σχολική μονάδα.

Συγκεκριμένα:

1.    Επαναφέρεται το στοιχείο  της  αμαρτωλής και κακόφημης συνέντευξης από διευρυμένο και διορισμένο συμβούλιο επιλογής που εμπεριέχει την υποκειμενική αμφισβητούμενη, ανισότιμη και καθοριστική  κρίση .

2.    Μένουν ανέγγιχτα το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, η δομή της εκπαιδευτικής ιεραρχίας, οι αρμοδιότητες του διευθυντή και το αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου.

3.    Παραμένει άθικτο όλο το αυταρχικό πλαίσιο του καθηκοντολογίου (Υπουργική απόφαση Αρ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/02, (ΦΕΚ 1340/16-10-02) που ο κλάδος  έχει καταστήσει ανενεργό, γιατί εκτός των άλλων έρχεται σε αντίθεση με τον 1566/85 και υπερεξουσίες στο Διευθυντή σε όλα τα ζητήματα που αφορούν τη σχολική ζωή.

4.    Καταργείται η έστω σε κουτσουρεμένη  μορφή συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων. Το χειρότερο: αντικαθίσταται με μια αξιολογική διαδικασία με «φόρμα αποτίμησης» από τα μέλη του συλλόγου βάσει των δεικτών του ΠΔ 152 για την αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών!

Η οποία μάλιστα δεν μοριοδοτείται και δεν είναι δεσμευτική για το συμβούλιο επιλογής!  

Η διαδικασία εμπλοκής του Συλλόγου Διδασκόντων δεν είναι απλώς «καρικατούρα» και προσχηματική επειδή η γνώμη του θα λαμβάνεται υπόψη μόνο συμβουλευτικά! Αποτελεί τμήμα της γενικότερης διαδικασίας αξιολόγησης που προβλέπεται στον ν. 4369/16 – Βερναρδάκη και προωθείται και στην εκπαίδευση, όπως προβλέπεται στο 4ο μνημόνιο, που αναφέρει  ότι «η αξιολόγηση στην εκπαίδευση πρέπει να συνάδει με την αξιολόγηση σε όλο τον δημόσιο τομέα.» Η αξιολόγηση όλων (εκπαιδευτικής μονάδας, στελεχών, εκπαιδευτικών) είναι σαφής μνημονιακή δέσμευση και αποτελεί βασικό στοιχείο του τριετούς σχεδίου για την εκπαίδευση που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, όπου με σαφήνεια διατυπώνεται ότι θα στηρίζεται και στη νέα έκθεση του ΟΟΣΑ που θα δημοσιοποιηθεί στη διάρκεια του 2017.  

Επιβάλλει τον ανταγωνισμό και την πολιτική του "διαίρει και βασίλευε" στο σχολείο  διαλύοντας κάθε σχέση αλληλεγγύης και συναδελφικότητας. Οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να "γνωμοδοτήσουν" με φόρμες αξιολόγησης στο πρακτικό του Σ.Δ για όλους τους εκπαιδευτικούς που θα είναι υποψήφιοι διευθυντές με ότι αυτό συνεπάγεται για το κλίμα που θα διαμορφωθεί στο σχολείο.   

5.    Αποκλείονται αυτής της διαδικασίας οι αναπληρωτές συνάδελφοί μας, ένα σημαντικό τμήμα του κλάδου και που σε ορισμένα σχολεία αποτελούν την πλειοψηφία του συλλόγου. Αντιμετωπίζονται και σε αυτό το επίπεδο ως εκπαιδευτικοί  δεύτερης κατηγορίας με μειωμένα δικαιώματα. Επί της ουσίας δεν θεωρούνται ικανοί να έχουν λόγο! Η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση που από μόνη της αποτελεί λόγο αποχής από αυτή την αθλιότητα,  δείχνει το πώς αντιλαμβάνεται το κράτος και η κυβέρνηση το ρόλο τους:  ως αναλώσιμο προσωπικό, που έχει την «υποχρέωση» να μεταφέρεται κάθε χρόνο από σχολείο σε σχολείο, και που ταυτόχρονα ακριβώς εξαιτίας αυτής της εργασιακής του σχέσης δεν έχει το δικαίωμα να εκφράζει τη γνώμη του! Για πρώτη φορά συγκροτείται ένα σώμα, διαφορετικό από το Σύλλογο Διδασκόντων.

Η Γ΄ΕΛΜΕ-Θ  είχε έγκαιρα, τολμηρά και αναλυτικά προτείνει μια εντελώς διαφορετική λογική :
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων να αναβαθμιστούν τώρα και να αναλάβουν όλες τις ουσιαστικές αρμοδιότητες στην διοικητική και παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου  Οπότε δεν  θα έχει νόημα η αιώνια διαμάχη για τα «συστήματα επιλογής διευθυντών». 
  • Για τη δημοκρατική διοίκηση των σχολείων με διευθυντή – συντονιστή, αιρετό και ανακλητό από το Σύλλογο διδασκόντων  με τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς με ένα χρόνο θητείας. 
  • Οι συντονιστές  σε ένα βαθύτατα δημοκρατικό περιβάλλον που θα ισχύει στο σύλλογο, θα έχουν ρόλο συντονιστή στην υλοποίηση των αποφάσεών του με τη στήριξη όλων των μελών του,  με την επαναφορά του ωραρίου  καθώς και  τις αναγκαίες υποστηρικτικές δομές που πρέπει να υπάρχουν στα σχολεία (γραμματείς, φύλακες, επιστάτες, κ.ά.) και την γενναία χρηματοδότηση τους.  Με κατάργηση του «καθηκοντολογίου» και όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης. 
  • Οι συντονιστές να είναι ανακλητοί και να προβλέπεται συγκεκριμένη διαδικασία της αντικατάστασής τους όταν δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους που θα πηγάζουν από τις συλλογικές αποφάσεις.

 Με μια τέτοια πολιτική επιλογή θα μπορούσε να ανατραπεί  ακόμη  και δήθεν αντισυνταγματικότητα της ψηφοφορίας, αφού η σχέση διευθυντή – εκπαιδευτικών δεν θα ήταν ιεραρχική, αλλά σχέση ισοτιμίας.

Μια τέτοια πολιτική επιλογή  προϋποθέτει σύγκρουση με τις απαιτήσεις του ΟΟΣΑ, όμως η κυβερνητική πολιτική υποτάσσεται  απόλυτα σε αυτές τις απαιτήσεις.

Για τους λόγους αυτούς καλούμε :
  • τους συναδέλφους να μην συμμετέχουν στην παραπάνω  διαδικασία. Τίποτα λιγότερο από την καθολική αποχή δεν μπορεί να είναι η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος. Δεν θα γίνουμε συνένοχοι στην προσπάθεια της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει το δρόμο για την αξιολόγηση μέσω της επιλογής των διευθυντών. Δεν ξεχνάμε ότι η αξιολόγηση στην εκπαίδευση δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι τώρα  χάρη στους δικούς μας αγώνες. 
  • την ΟΛΜΕ να καλέσει όλο τον κλάδο σε αποχή. 
  • τους συναδέλφους σε  απεργία - αποχή από κάθε διαδικασία γνωμοδότησης  και αξιολόγησης για τους υποψήφιους διευθυντές– «φόρμες αποτίμησης», αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας  στα πλαίσια της απόφασης της ΑΔΕΔΥ για «απεργία - αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» 
  • Τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου να μην συμμετάσχουν με τη βαθμολογία τους στις αξιολογικές κρίσεις των υποψήφιων διευθυντών στις επικείμενες συνεδριάσεις των “διευρυμένων” ΠΥΣΔΕ παραμένοντας στη διαδικασία στα πλαίσια του ελέγχου –αποκάλυψης- καταγγελίας 
  • Αποφασίζουμε την αποστολή σχεδίου πρακτικού στους συλλόγους διδασκόντων 
  • Καλούμε τους συναδέλφους να συζητήσουν τις θέσεις της ΕΛΜΕ, να υποβάλλουν τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις τους. 
  • Τέλος καλούμε όλους τους συναδέλφους σε έκτακτη Γενική Συνέλευση την Πέμπτη 8 Ιούνη στις 7μμ στο 1Ο Λύκειο Συκεών για να πάρουμε συλλογικές αποφάσεις για το θέμα.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                  Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 Γιάννης Λαθήρας                                 Νίκος Παλάντζας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR