Ads 468x60px

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2017

Νομοθετική ρύθμιση για πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας

Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                Θεσσαλονίκη   10 -10- 2017
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com 
http://3elmethess.blogspot.gr/ 

Νομοθετική ρύθμιση για πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας. 
Η εισήγηση του ΙΕΠ για νομοθετική ρύθμιση της «παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας»  τινάζει στον αέρα τα πτυχία των καθηγητικών σχολών των Πανεπιστημίων και τα κατοχυρωμένα επιστημονικά και επαγγελματικά δικαιώματα που γνωρίζαμε ως τώρα. Ανοίγει τον ασκό του Αιόλου, όχι μόνο για τους τωρινούς απόφοιτους αλλά και για αναπληρωτές και μόνιμους αν θυμηθούμε τις δηλώσεις Γαβρόγλου για ένα μεγάλο και πολύ αυστηρό πρόγραμμα επιμόρφωσης, καθώς και τη συζήτηση που έχει ανοίξει για τις αλλαγές αναθέσεων, αλλά και το πόρισμα Λιάκου που έβαζε ρητά «τέρμα στους ειδικούς -όλοι μπορεί να διδάσκουν τα πάντα». Στοχεύει στην απαξίωση του πτυχίου και την πλήρη αποσύνδεση του από το επάγγελμα, στην διαιώνιση και δικαιολόγηση της αδιοριστίας.

Πιο συγκεκριμένα: 
1.    Απαιτεί όχι μόνο επιστημονική γνώση του πανεπιστημιακού τμήματος, αλλά "εφάμιλλη ικανότητα διδασκαλίας" όλων των συναφών επιστημονικών πεδίων. Πρέπει να είσαι και φυσικός και χημικός κλπ. Ο κοινωνιολόγος, ο οικονομολόγος ο πολιτικών επιστημών θα γίνει και Θεολόγος ! Επίσης οι τέχνες ένα πράγμα: Θα ζωγραφίζεις, θα τραγουδάς κλπ. Ας θυμηθούμε τις ομαδοποιήσεις μαθημάτων στο νέο Λύκειο. .  Ο Εκπαιδευτικός «πολυεργαλείο» που τα κάνει όλα! 
2.    Παρεμβαίνει ανοιχτά στα Π.Σ των πανεπιστημίων αφού το ΙΕΠ θα εισηγείται τι θα περιλαμβάνονται ως μαθήματα προκειμένου να πάρουν το περίφημο πιστοποιητικό. 
3.    Το πτυχίο δε θα κατοχυρώνει επαγγελματικό δικαίωμα αφού θα πιστοποιείται  το τι ξέρεις μέσα από το πτυχίο και το πιστοποιητικό και ίσως χρειαστεί να ξαναγυρίσεις στα έδρανα για να καλύψεις κενά. Καταργεί στην πράξη τα πτυχία των καθηγητικών σχολών. 
4.    Πρόκειται για ένα μεταπτυχιακό μηχανισμό πιστοποίησης. Χωρίς την δυνατότητα να έχουν πρόσβαση όλοι σ αυτόν. (προτεραιότητα - επιλογή!!). Όρος το πιστοποιητικό για συμμετοχή σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (αν και όποτε γίνει) και όχι μόνο. Απαραίτητο για διδασκαλία σε φορείς τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης  ακόμη και σε ιδιωτικούς φορείς δηλ. φροντιστήρια ιδιωτικά σχολεία. 
5.    Βάζει δίδακτρα για την απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας. Ήδη ισχύει στους Τ.Ε και Δ.Ε στην ΑΣΠΑΙΤΕ για απόκτηση διδακτικής επάρκειας.6.    Υποτάσσει πλήρως την παιδαγωγική επιστήμη στην fast-track  διαδικασία κατάρτισης και  προσαρμογής στα Προγράμματα Σπουδών  του σχολείου του ΟΟΣΑ-ΣΕΒ-Ε.Ε. Έτσι στα προτεινόμενα μαθήματα δεν υπάρχει πουθενά παιδαγωγική ή θεωρίες αγωγής. "Ξαναγράφουν" τις επιστήμες, αφού κοινωνιολογία πάει μαζί με ψυχολογία της εφηβείας(!!!) 
7.    Φυσικά για όλα αυτά θα αξιολογείσαι ! Προβλέπει εφαρμογή του ν. 3848/10 (Νόμος Διαμαντοπούλου) με μέντορα και αξιολόγηση στον πρώτο χρόνο εισαγωγικής επιμόρφωσης και φυσικά εξετάσεις για πιστοποιητικό διδακτικής επάρκειας. 
8.    Το «τυράκι» είναι το μειωμένο διδακτικό ωράριο, αλλά ΣΕΒ-ΟΟΣΑ και Λιάκος το είπαν καθαρά : λιγότερο ωράριο για τους άπειρους εκπαιδευτικούς αύξηση ωραρίου στους έμπειρους. 
 
 Το εκπαιδευτικό κίνημα που και στο παρελθόν (Αρσένης, Διαμαντοπούλου…) απέτρεψε την αντιδραστική αυτή ρύθμιση, επιβάλλεται να δώσει μάχη για να μη ψηφισθεί  και σήμερα. 

Απαιτούμε : 
  • Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο.
  •  Εμπλουτισμός των μαθημάτων των καθηγητικών σχολών με μαθήματα παιδαγωγικής, γενικής & ειδικής διδακτικής κλπ. 
  • Ουσιαστική επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που θα διορίζονται έγκαιρα (Άνοιξη κάθε έτους) με βάση το πτυχίο και τον συνυπολογισμό της προϋπηρεσίας τους στους αναπληρωτές 
  • Περιοδική, ετήσια επιστημονική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών. 
  • Μαζικοί  μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στα δεκάδες χιλιάδες κενά στα σχολεία  (δηλαδή όλων των αναπληρωτών) και σε εκείνα που θα προκύψουν από την ικανοποίηση βασικών διεκδικήσεων του εκπαιδευτικού κινήματος (μείωση του αριθμού των παιδιών στο τμήμα, στην ομ. προσανατολισμού, στην ξένη γλώσσα, στο εργαστήριο,  στην ειδικότητα, λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων στην ΤΕΕ, , διδασκαλία χωρίς περιορισμούς επιλογών των ξένων γλωσσών, ειδική αγωγή, τμήματα ένταξης για πρόσφυγες  σύνταξη στα 30 χρόνια, επαναφορά ωραρίου, ενισχυτική διδασκαλία, ετήσια επιμόρφωση κλπ).   
  •  Όχι στην ελαστική εργασία !

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                               Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    Γιάννης Λαθήρας                           Νίκος Παλάντζας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR