Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 22-4-2018 Θεσσαλονίκη
Πρ. Κορομηλά 51
Τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Έκθεση ΟΟΣΑ : Εκπαίδευση για λαμπρό μέλλον στην Ελλάδα
Σταχυολογούμε από την πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ ορισμένες προτάσεις του για την Ελληνική εκπαίδευση (for a dark future μάλλον ):
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΟΥ ΚΑΙ Η «ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ» ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
"...Οι σχολικές μονάδες στην Ελλάδα έχουν διορίσει διευθυντές, αλλά οι ευθύνες τους είναι εξαιρετικά περιορισμένες και επικεντρώνονται σε διοικητικά ζητήματα. Ο πρώτος περιορισμός είναι ότι δεν μπορούν να επιλέξουν το δικό τους προσωπικό…»
«....Το να επιτραπεί στους Διευθυντές των σχολείων να έχουν μεγαλύτερο λόγο σε θέματα προσωπικού, και στην πραγματικότητα να έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν και να προσλαμβάνουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους, θα σήμαινε ότι θα μπορούσαν καλύτερα να διασφαλίζουν ένα καλύτερο "ταίριασμα" μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών...αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό..."
"...Το πρώτο βήμα είναι να επανασχεδιαστεί η θέση του Διευθυντή του Σχολείου ώστε αυτή θέση να περιλαμβάνει επιλογή όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού, τον διορισμό και την παύση των Υποδιευθυντών, την αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών, την κατανομή όλων των εξωδιδακτικών εργασιών στους εκπαιδευτικούς....
«Η παιδαγωγική αυτονομία μπορεί να είναι αποτελεσματική μόνο αν πηγαίνει χέρι-χέρι με τη θεσμική αυτονομία και την ενίσχυση της θέσης των διευθυντών, την ικανότητά τους να αξιολογούν και να επιλέγουν το προσωπικό της σχολικής μονάδας. Χωρίς αυτή την κρίσιμη πλευρά, η παιδαγωγική αυτονομία δεν έχει νόημα».
"...Το δεύτερο βήμα είναι ο σαφής ορισμός του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου...συγκεκριμένα, σε κάποια μαθήματα με λίγα μαθήματα την εβδομάδα, θα πρέπει να είναι δυνατόν να προσληφτούν εκπαιδευτικοί μερικής απασχόλησης με συμβάσεις για αρκετά χρόνια..."
"...Η πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών όχι μόνο θα είναι ακριβή οικονομικά αλλά θα επανεισάγει ακαμψίες στο εκπαιδευτικό σύστημα που οι αναπληρωτές έχουν αμβλύνει...οι Αρχές πρέπει να χρησιμοποιήσουν την Κρίση για να εφαρμόσουν μακροπρόθεσμες λύσεις....όπως εισαγωγή διάφορων κατηγοριών υπαλλήλων πχ μια κατηγορία θα μπορούσε να έχει 5ετείς συμβάσεις πριν τη μονιμότητα..."
«Η επίλυση του προβλήματος των λιγότερων οργανικών θέσεων ήταν ευφυής (!) και από διοικητική, και από οικονομική άποψη. Η εναλλακτική λύση ήταν η χρήση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με τη συμφωνία και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής… Δεν μισθοδοτούνται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, κι έτσι – από μια μακροοικονομική άποψη, δεν αποτελούν μια επιπλέον μακροχρόνια επιβάρυνση του εθνικού προϋπολογισμού. Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συμφωνήσει ότι μπορούν χρήματα του Ευρωπαϊκού Διαρθρωτικού Ταμείου να καλύπτουν τους μισθούς των αναπληρωτών (τυπικά, οι δαπάνες αυτές δεν αντιπροσωπεύουν μισθούς αλλά εκπαιδευτικές υπηρεσίες, γι’ αυτό δεν λαμβάνουν μισθό το καλοκαίρι)…»
(Αυτά η κυβέρνηση και τα διάφορα ΜΜΕ τα «διάβασαν» ως προτροπή του ΟΟΣΑ για μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση!)
«Τα σχέδια βελτίωσης των σχολείων δεν μπορούν να είναι αποτελεσματικά χωρίς ειλικρινή αξιολόγηση της συνεισφοράς στην παιδαγωγική διαδικασία του κάθε εκπαιδευτικού και τελικά χωρίς μια διαδρομή διακοπής της απασχόλησης των αδύναμων εκπαιδευτικών».
Θα τα επιτρέψουμε κι αυτά ;
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
Τηλ. Επικοινωνίας 6979850143
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Όλοι και Όλα Σε Αξιολόγηση
Σταχυολογούμε από την πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ ορισμένες προτάσεις του για την Ελληνική εκπαίδευση (for a dark future μάλλον ):
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΟΥ ΚΑΙ Η «ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ» ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
"...Οι σχολικές μονάδες στην Ελλάδα έχουν διορίσει διευθυντές, αλλά οι ευθύνες τους είναι εξαιρετικά περιορισμένες και επικεντρώνονται σε διοικητικά ζητήματα. Ο πρώτος περιορισμός είναι ότι δεν μπορούν να επιλέξουν το δικό τους προσωπικό…»
«....Το να επιτραπεί στους Διευθυντές των σχολείων να έχουν μεγαλύτερο λόγο σε θέματα προσωπικού, και στην πραγματικότητα να έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν και να προσλαμβάνουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους, θα σήμαινε ότι θα μπορούσαν καλύτερα να διασφαλίζουν ένα καλύτερο "ταίριασμα" μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών...αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό..."
"...Το πρώτο βήμα είναι να επανασχεδιαστεί η θέση του Διευθυντή του Σχολείου ώστε αυτή θέση να περιλαμβάνει επιλογή όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού, τον διορισμό και την παύση των Υποδιευθυντών, την αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών, την κατανομή όλων των εξωδιδακτικών εργασιών στους εκπαιδευτικούς....
«Η παιδαγωγική αυτονομία μπορεί να είναι αποτελεσματική μόνο αν πηγαίνει χέρι-χέρι με τη θεσμική αυτονομία και την ενίσχυση της θέσης των διευθυντών, την ικανότητά τους να αξιολογούν και να επιλέγουν το προσωπικό της σχολικής μονάδας. Χωρίς αυτή την κρίσιμη πλευρά, η παιδαγωγική αυτονομία δεν έχει νόημα».
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ –ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
"...Η πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών όχι μόνο θα είναι ακριβή οικονομικά αλλά θα επανεισάγει ακαμψίες στο εκπαιδευτικό σύστημα που οι αναπληρωτές έχουν αμβλύνει...οι Αρχές πρέπει να χρησιμοποιήσουν την Κρίση για να εφαρμόσουν μακροπρόθεσμες λύσεις....όπως εισαγωγή διάφορων κατηγοριών υπαλλήλων πχ μια κατηγορία θα μπορούσε να έχει 5ετείς συμβάσεις πριν τη μονιμότητα..."
«Η επίλυση του προβλήματος των λιγότερων οργανικών θέσεων ήταν ευφυής (!) και από διοικητική, και από οικονομική άποψη. Η εναλλακτική λύση ήταν η χρήση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με τη συμφωνία και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής… Δεν μισθοδοτούνται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, κι έτσι – από μια μακροοικονομική άποψη, δεν αποτελούν μια επιπλέον μακροχρόνια επιβάρυνση του εθνικού προϋπολογισμού. Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συμφωνήσει ότι μπορούν χρήματα του Ευρωπαϊκού Διαρθρωτικού Ταμείου να καλύπτουν τους μισθούς των αναπληρωτών (τυπικά, οι δαπάνες αυτές δεν αντιπροσωπεύουν μισθούς αλλά εκπαιδευτικές υπηρεσίες, γι’ αυτό δεν λαμβάνουν μισθό το καλοκαίρι)…»
(Αυτά η κυβέρνηση και τα διάφορα ΜΜΕ τα «διάβασαν» ως προτροπή του ΟΟΣΑ για μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση!)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
«...Οι νεοεισαγόμενες ρυθμίσεις για Αξιολόγηση των στελεχών και Αυτοαξιολόγηση των σχολείων είναι σημαντικά πρώτα βήματα προς την ανάπτυξη ενός συνολικού πλαισίου Αξιολόγησης..."«Τα σχέδια βελτίωσης των σχολείων δεν μπορούν να είναι αποτελεσματικά χωρίς ειλικρινή αξιολόγηση της συνεισφοράς στην παιδαγωγική διαδικασία του κάθε εκπαιδευτικού και τελικά χωρίς μια διαδρομή διακοπής της απασχόλησης των αδύναμων εκπαιδευτικών».
Θα τα επιτρέψουμε κι αυτά ;
Για το Δ.Σ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ