Ads 468x60px

Τετάρτη, 9 Μαΐου 2018

Όχι στην φιέστα διαφήμισης της μαθητείας!


Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                        Θεσσαλονίκη 9 -5- 2018
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143                                  
e-mail: gelmeth3@gmail.com
fb:Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Όχι στην φιέστα διαφήμισης της μαθητείας!


Τριήμερο εκδηλώσεων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση με τίτλο «Το  ΕΠΑΛ Δημιουργεί στην Κεντρική Μακεδονία» πραγματοποιείται στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, από τις 9 έως τις 11 Μάιου, από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και το ΝΟΗΣΙΣ. Στην έκθεση θα παραστεί ο υφυπουργός Παιδείας κ. Μπαξεβανάκης.

Α.Έκθεση των τομέων των ΕΠΑΛ ή έκθεση των έργων των μαθητών; Τι από τα δύο τελικά; Γιατί και τα δύο αναφέρονται στο έγγραφο της περιφέρειας Κ.Μ., της 30/04/2018, με το οποίο κοινοποιεί την εν λόγω έκθεση. Έργα να ναι κι ότι να ναι! Διαφήμιση όχι των ΕΠΑΛ και των τομέων τους, όπως ισχυρίζεται η ανάλογη αφίσα, αλλά του υπουργείου και της πολιτικής του στη ΤΕΕ. Γιατί τα ΕΠΑΛ γνωρίζουν το θέμα της προβολής τους και το κάνουν εδώ και αρκετά χρόνια, με πολύ καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο.

Έκθεση έργων λοιπόν, χωρίς προϋποθέσεις και προδιαγραφές, χωρίς έγκαιρη ενημέρωση και κυρίως χωρίς χρηματοδότηση του υλικού.

Β.«Ημερίδα για την μαθητεία», η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα.
«Ημερίδα και δράσεις για την προβολή του νέου θεσμού της μαθητείας στα ΕΠΑΛ, δηλαδή της εφαρμογής του δυικού συστήματος εκπαίδευσης, με παράλληλη εκπ/ση στο σχολείο και με αμοιβή στο χώρο εργασίας».
Έτσι ακριβώς διατυπώνεται στο παραπάνω έγγραφο της περιφέρειας της Κ.Μ., η προβολή της νέας - σύγχρονης εκπαιδευτικής μεθόδου, της μαθητείας!
Τόσο νέας και τόσο σύγχρονης που η …Οθωμανική διοίκηση της Θεσσαλονίκης πριν 200 χρόνια, θεωρώντας την μαθητεία ως αναχρονιστική, ίδρυσε την πρώτη Τεχνική – Επαγγελματική Σχολή, για να μη μαθαίνει την τέχνη ή το επάγγελμα ο μαθητευόμενος η αλλιώς τσιράκι η παραγιός από τον μάστορα. Χαμιδιέ η Ισλαχανέ η Πολυτεχνείο του Μιδάτ Πασά το όνομα της. Επί Οθωμανικής αυτοκρατορίας η μαθητεία θεωρήθηκε αναχρονιστική μέθοδος, αλλά μετά 2 αιώνες επί Ευρωπαϊκής …αυτοκρατορίας του νεοφιλελευθερισμού και των μνημονίων, πρωτοποριακή!

Έχουν γραφτεί κατά καιρούς για την μαθητεία, από τις ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, όχι μόνο ότι είναι αναχρονιστική σαν μέθοδος εκπαίδευσης, αλλά και για τον κοινωνικό της χαρακτήρα.

Η Μαθητεία δεν αποτελεί καμιά αναβάθμιση στο χώρο της Τεχνικής Εκπαίδευσης.
Δεν παρέχει καμιά βελτίωση στο παρεχόμενο έργο των χιλιάδων εκπαιδευτικών στα ΕΠΑΛ, ένα έργο που γίνεται κάτω από αντίξοες υλικοτεχνικές συνθήκες και όχι μόνο. Αντίθετα υπήρξε η αφορμή για την εξαφάνιση ενός έτους εκπαίδευσης από τα ΕΠΑΛ και αποτελεί ταυτόχρονα  την «κερκόπορτα» στην μετάλλαξη των ΕΠΑΛ από σχολεία της τεχνικής εκπαίδευσης σε σχολές κατάρτισης.
Πρόγραμμα ΕΣΠΑ που επιδοτεί τους εργοδότες αντί να ανανεώνει τον εργαστηριακό εξοπλισμό των ΕΠΑΛ – Ε.Κ. Επιδοτεί τις επιχειρήσεις αλλά και τους δημόσιους φορείς για να παίρνουν φτηνούς, ελαστικά εργαζόμενους με την ιδιότητα των εκπαιδευόμενων. Να καλύπτουν θέσεις εργασίας οι μαθητές του 4ουμεταλυκειακού έτους των ΕΠΑΛ των άνεργων γονιών τους, μ’ άλλα λόγια.

Γ.Η μαθητεία και η εφαρμογή της.
Πριν 14 μήνες ξεκίνησε η α΄φάση της μαθητείας και τον Οκτώβρη του 2017 η β΄ φάση. Ενώ στη αρχική φάση τις θέσεις των μαθητευομένων τις βρήκε το υπουργείο κατά περιοχές και ειδικότητα, στη δεύτερη φάση που συμπεριλήφθηκε και ο ιδιωτικός τομέας, έπρεπε να βρεθούν από τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς(!)
Δηλαδή οι ίδιοι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων για να καλύψουν το ωράριο τους και να μη βγουν υπεράριθμοι, έπρεπε να πηγαίνουν τις επιχειρήσεις για να ενημερώσουν και ταυτόχρονα να παρακαλέσουν τους εργοδότες για τις 8 κατ’ ελάχιστο αναγκαίες θέσεις(!)Αυτό από μόνο του αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της εκπαιδευτικής δεοντολογίας και μετατρέπει τον εκπαιδευτικό σε …dealer.Έφτασε σε σημείο συνάδελφος προσπαθώντας να πείσει επιχειρηματία σχετικά με την σύμβαση της μαθητείας σε ερώτηση του αν μπορεί ν απολύσει μαθητευόμενο αν δεν είναι ευχαριστημένος, απάντησε καταφατικά(!)

Αλλά τα προβλήματα και ο εξευτελισμός των εκπαιδευτικών που συμμετέχουνστη μαθητεία δεν τελειώνει εδώ. Είναι υποχρεωμένοι από τον «Οδηγό εφαρμογής της μαθητείας», σε περίπτωση που ο εργοδότης δεν εφαρμόζει τους όρους της σύμβασης και του προγράμματος μαθητείας, να καταγγείλουν τον εργοδότη. Με άλλα λόγια έχει επιφορτιστεί και τον ρόλο του Επιθεωρητή Εργασίας! Τέλος σαν να μην έφταναν όλα αυτά, είναι επιφορτισμένοι με ένα τεράστιο όγκο γραφειοκρατικών υποχρεώσεων, ανά βδομάδα, με πίνακες στατιστικά, κλπ.

Απαιτούμε:

Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που συρρικνώνουν το ΕΠΑΛ (κατώτερος αριθμός μαθητών για την λειτουργία τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων, μη παρακολουθούντες μαθητές, ηλεκτρονικές εγγραφές και κλείδωμα των τμημάτων τέλος Ιούνη, κλπ).
Όχι στο νέο εργασιακό μεσαίωνα της μαθητείας.
Να μπει Φραγμός στην υποχρεωτική κινητικότητα των εκπαιδευτικών στη «μη τυπική» εκπαίδευση.
Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς στη δημόσια εκπαίδευση. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού.
Καμιά συγχώνευση, κατάργηση τμημάτων, σχολείων, ειδικοτήτων.
Αναβάθμιση και ανανέωση εργαστηριακού εξοπλισμού.
Κάθε μαθητής/τρια να έχει δυνατότητα παρακολούθησης της ειδικότητας που επιλέγει στο ΕΠΑΛ της περιοχής του.
Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών. Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων.
Να γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων για τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα, τομείς και ειδικότητες.



Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
      ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ                 ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR