Ads 468x60px

Featured Posts

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΝΥΣΗ ΓΙΑ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΗ ΔΥΣΦΗΜΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΗΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ 144ΟΥ ΔΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

 

Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                         Θεσσαλονίκη, 18/6/2026 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης


 

·       ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΡΕΠΠΑ ΝΤΙΝΑ.

·       ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΜΗΝΥΣΗ!

·       Η ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ Η ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΔΕΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ.

 

Σε μήνυση από τις 18 Μαΐου, (η οποία γνωστοποιήθηκε τώρα), κατά της προέδρου του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ», Ρέππα Ντίνας, για συκοφαντική δυσφήμιση, προχώρησε η πρώην αναπληρώτρια διευθύντρια του 144ου ΔΣ Αθήνας, Κεφαλληνού Νίκη, για την ομόφωνη καταγγελία που έχει εκδώσει το ΔΣ του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ», (μετά από την καταγγελία των εκπαιδευτικών του 144ου ΔΣ) με τίτλο: «Ομόφωνη καταγγελία για τις παράνομες και παράτυπες ενέργειες στο 144ο ΔΣ Αθήνας/Κάτω τα χέρια από τις/τους απεργούς εκπαιδευτικούς του 144ου ΔΣ».

Η καταγγελία εναντίον της αφορούσε την παραβίαση της απόφασης του συλλόγου διδασκόντων στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η αναπληρώτρια διευθύντρια άλλαξε στην πλατφόρμα του ΙΕΠ τις συντονίστριες που ο σύλλογος διδασκόντων είχε ορίσει για να αναρτήσουν την απεργία αποχή, παραποιώντας το πρακτικό του. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 27 Μαΐου εκδόθηκε και η απόφαση της διενεργηθείσας προανακριτικής έρευνας της υπηρεσίας ότι οι επισημειώσεις και ο τρόπος που αναγράφονται πάνω στο συγκεκριμένο πρακτικό είναι παράτυπες(«Μεγάλη νίκη η δικαίωση του συλλόγου διδασκόντων του 144ου ΔΣ, η αποκατάσταση των συλλογικών του αποφάσεων για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ενάντια στην παραβίαση τους!»)

Είναι φανερή η πολιτική επιδίωξη της μήνυσης κατά του σωματείου μας και της προέδρου του. Θέλουν να φιμώσουν ένα από τα σωματεία που δε δειλιάζει να υπερασπίσει μαχητικά τα δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητ(ρι)ων, το δημόσιο σχολείο, τη δημοκρατία και τις ελευθερίες απέναντι στις αυθαιρεσίες κυβέρνησης, κράτους και διοικητικού μηχανισμού επιβολής τους και τα στελέχη τους. Που αρνείται να γίνει σωματείο «οικόσιτο της διοίκησης» και αντίθετα υπερασπίζεται με αποφασιστικότητα τις συλλογικές αποφάσεις και τα δικαιώματα. Η μήνυση επιδιώκει την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης, της ελεύθερης διακίνησης των θέσεων και αποφάσεων του συλλόγου και του κλάδου, του δικαιώματος ενημέρωσης των συναδέλφων. Στόχος να κατισχύσει η σιωπή νεκροταφείου πρώτα και κύρια μέσα στα σχολεία, στο εκπαιδευτικό κίνημα και στα συνδικάτα, να σιωπούν απέναντι στις αυθαιρεσίες της διοίκησης και των στελεχών της ειδικά για το ζήτημα της αξιολόγησης, ώστε να υπηρετείται απρόσκοπτα η κυβερνητική πολιτική, να γίνονται αυθαιρεσίες στα σχολεία από τα στελέχη της διοίκησης και κανείς να μη μιλά, να μην καταγγέλλει, να μην αποκαλύπτει, από τον φόβο νομικών περιπετειών.

Η μήνυση της πρώην αναπληρώτριας διευθύντριας του 144ου στοχοποιεί τον «Αριστοτέλη» και τις αποφάσεις του στον αγώνα για την εργασιακή αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα στο δημόσιο σχολείο, μαζί με άλλα πρωτοβάθμια σωματεία, καθώς και την πρόεδρό του Ρέππα Ντίνα, που εκπροσωπεί μαζί με όλα τα μέλη του σωματείου τις συλλογικές αποφάσεις του.

Η συγκεκριμένη δίωξη αφορά όλο το εκπαιδευτικό κίνημα, τις/τους χιλιάδες νεοδιόριστες/στους που απεργούν και δέχονται πειθαρχικά, που αντιστέκονται στην κατηγοριοποίηση και την αξιολόγηση της


σχολικής μονάδας, τις/τους χιλιάδες συναδέλφισσες/ους που διώκονται γιατί υπερασπίζονται το μορφωτικό δικαίωμα της πληττόμενης κοινωνικής πλειοψηφίας, κάτω από το καθεστώς του αυταρχισμού, των απειλών, των εκβιασμών και των διώξεων.

Δεν είναι άλλωστε, τυχαίο ότι η μήνυση αυτή γίνεται σε μια περίοδο κατά την οποία σε όλη τη χώρα πολλαπλασιάζονται οι συνδικαλιστικές διώξεις σε βάρος εκπαιδευτικών: πειθαρχικά, καθαιρέσεις, δικαστικές διώξεις. Και ολοένα και περισσότερες μηνύσεις - αγωγές. Αυτή την περίοδο έχουν γίνει μηνύσεις – πειθαρχικές διώξεις – αναφορές απέναντι στους ΣΕΠΕ Ζακύνθου και στην πρόεδρό του, Έφης Λάζου, Αθηνά και στο προεδρείο του, Αμαρουσίου και στο ΔΣ του, Νέας Σμύρνης, στην ΕΛΜΕ Φθιώτιδας, Β΄ Έβρου, ΕΛΜΕ Πειραιά, Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ενώ η ΕΛΜΕ Κέρκυρας δικαιώθηκε στο εφετείο ύστερα από δικαστική μάχη απέναντι σε μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση που είχε δεχθεί από στέλεχος εκπαίδευσης. Η μήνυση της πρώην αναπληρώτριας διευθύντριας του 144ου ΔΣ Αθήνας, έρχεται να προστεθεί σε αυτόν τον πρωτοφανή κατάλογο συνδικαλιστικών και πολιτικών διώξεων.

Είναι γελασμένοι! Δεν θα επιτρέψουμε την εξόντωση και τη φίμωση του συλλόγου ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»,, της Ρέππα Ντίνας και των κάθε φορά εκπροσώπων του, ιδιαίτερα σήμερα που το εκπαιδευτικό κίνημα δέχεται τέτοια σφοδρή επίθεση και τα μαχόμενα σωματεία είναι η ατμομηχανή της αντίστασής του!

Καμία και κανένας μόνος/η!

Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι δε θα υποχωρήσουμε και δε θα σιωπήσουμε.

Ο αποφασιστικός, ανυποχώρητος, μαζικός, συλλογικός αγώνας είναι η ασπίδα προστασίας των σωματείων, των μαζικών συλλογικών διαδικασιών τους, των συνδικαλιστικών ελευθεριών και των δημοκρατικών δικαιωμάτων στον χώρο της εκπαίδευσης και σε κάθε χώρο δουλειάς.

Η συνδικαλιστική δράση, οι ανακοινώσεις των σωματείων και η δημόσια έκφραση τους δεν ποινικοποιούνται.

Καλούμε:

-  τους Συλλόγους Εκπ/κών ΠΕ και τις ΕΛΜΕ, τη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ την ΑΔΕΔΥ, τα συνδικάτα σε δημόσιο κι ιδιωτικό τομέα, να εκδώσουν ψηφίσματα στήριξης στο σωματείο του Αριστοτέλη και την πρόεδρό του.

-  σε συγκέντρωση αλληλεγγύης την ημέρα της εκδίκασης της υπόθεσης.

-τους συναδέλφους-ισσες να στηρίξουν με υπογραφές αλληλεγγύης. Επισυνάπτουμε το κείμενο υπογραφών του ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης» . Μπορούμε να υπογράψουμε και στην ηλεκτρονική φόρμα που έχει φτιάξει ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ , με Ονοματεπώνυμο και ιδιότητα (κατ επιλογή, ειδκότητα, σχολείο, συνδικαλ. ιδιότητα κλπ.) ΕΔΩ:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScq_dlN2sU2AtAxVZuqQI2tLtwaZkYZCHsgi0jXW73Trvp YuQ/viewform?fbzx=2186437322365712144

Όλοι μαζί θα νικήσουμε τον καθεστωτικό αυταρχισμό του Υπουργείου Παιδείας, τον αντιπαιδαγωγικό κατήφορο όσων τρομοκρατούν και εκφοβίζουν τους εκπαιδευτικούς, τους συκοφάντες κι όσους αυτήν την περίοδο κάνουν το λαγό για να συνεχιστεί ο δρόμος των πειθαρχικών διώξεων για συνδικαλιστική δράση, να φιμωθούν και να παροπλιστούν τα σωματεία μας.

ΔΕΝ ΥΠΟΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ - ΔΕΝ ΕΚΒΙΑΖΟΜΑΣΤΕ - ΔΕΝ ΥΠΟΧΩΡΟΥΜΕ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΝΙΚΗ!

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                 Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                                                               ΑΛΙΚΗ ΠΕΝΤΕΔΕΚΑ




Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026

3 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΥΛΟΥ: ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19 ΙΟΥΝΗ, 19.00μμ Άγαλμα Βενιζέλου

 Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                 Θεσσαλονίκη, 17/6/2026 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

3 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΥΛΟΥ

ΝΑ ΜΗ ΣΥΓΚΑΛΥΦΘΕΙ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΥΛΟΥ

ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ


                           ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19  ΙΟΥΝΗ, 19.00μμ Άγαλμα Βενιζέλου

Στις 14 Ιουνίου 2023, 600 και πλέον πρόσφυγες δολοφονήθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση, τους κρατικούς μηχανισμούς, έχοντας ως ηθικό αυτουργό την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα τα τελευταία 15 χρόνια στα οποία 25.500 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στη Μεσόγειο. Έγκλημα ουσιαστικά προμελετημένο αφού το Λιμενικό και η Frontex, για 15 ώρες δεν έκαναν καμία κίνηση διάσωσης των προσφύγων, προκάλεσαν οι ίδιοι τη βύθισή του.


Η κυβέρνηση υπό τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τις μέρες της επετείου αυτού του εγκλήματος φέρνει στη Βουλή το εφαρμοστικό νομοσχέδιο του Συμφώνου Μετανάστευσης και Ασύλου της Ε.Ε. Το νομοσχέδιο αυτό είναι ένα ακόμη σκληρό αντιμεταναστευτικό, αντιπροσφυγικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης Οι διεμβολισμοί των βαρκών των προσφύγων θα συνοδεύονται πια με τις μαζικές απορρίψεις ακόμα και της εξέτασης αιτήματος ασύλου, καθώς και με τα περίφημα Κέντρα Επιστροφής, χώρους εκτός Ελλάδας, όπου θα στοιβάζονται για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα πρόσφυγες χωρίς κανένα στοιχειώδες ανθρώπινο δικαίωμα.

Η Γ΄ΕΛΜΕ-Θες\νίκης  συμμετέχει στη συγκέντρωση στο Άγαλμα Βενιζέλου  την Παρασκευή 19 Ιουνίου στις 7.00μμ, όπου καλούν συλλογικότητες υπεράσπισης των μεταναστών και των προσφύγων και απαιτεί:

  • Να μη συγκαλυφθεί από την κυβέρνηση, το Λιμενικό, τη Frontex αυτό το έγκλημα. Να οδηγηθούν στη φυλακή οι φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί της δολοφονίας 600 και πλέον προσφύγων. 

  • Να καταργηθεί το ρατσιστικό Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου της ΕΕ. Να μπει τέλος στις δολοφονικές πολιτικές της ρατσιστικής ΕΕ φρούριο που πνίγει τους πρόσφυγες. Για να μην υπάρξουν άλλα θύματα της αντιμεταναστευτικής και αντιπροσφυγικής πολιτικής της κυβέρνησης και της Ε.Ε. 

  • Να μην περάσει το νέο αντιπροσφυγικό νομοσχέδιο και να καταργηθούν όλα τα προηγούμενα. 

  • Καμιά εμπλοκή καμιά συμμετοχή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους ΗΠΑ/ΝΑΤΟ /Ε.Ε . 

  • Καμιά συνεργασία με το κράτος τρομοκράτη Ισραήλ .Λευτεριά στην Παλαιστίνη 

 ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

             Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                               Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                              ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                                            ΑΛΙΚΗ ΠΕΝΤΕΔΕΚΑ


 




Δευτέρα 15 Ιουνίου 2026

ΒΡΑΔΙΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ..ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ, 25 ΙΟΥΝΙΟΥ, 8μμ στην αυλή του 2ου Γυμνασίου ΣΥΚΕΏΝ

 Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                   Θεσσαλονίκη, 16/6/2026 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης


                          ΒΡΑΔΙΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ..ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ

                      ΠΕΜΠΤΗ, 25 ΙΟΥΝΙΟΥ, 8μμ

                          στην αυλή του 2ου Γυμνασίου ΣΥΚΕΏΝ 



Αγαπητοί συνάδελφοι, αγαπητές συναδέλφισσες

Η Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, κλείνοντας μια ιδιαίτερα δύσκολη σχολική χρονιά για όλους και όλες μας, αποχαιρετά τις σχολικές αίθουσες και υποδέχεται το καλοκαίρι με μια μουσική βραδιά συνάντησης, μνήμης και χαράς.

Ταυτόχρονα, αποχαιρετούμε δεκάδες συναδέλφους και συναδέλφισσες που ολοκληρώνουν τη διαδρομή τους στη δημόσια εκπαίδευση και ανοίγουν έναν νέο κύκλο ζωής. Ανάμεσά τους και την πρόεδρο της Γ΄ ΕΛΜΕ, που μετά από πολλά χρόνια προσφοράς στο σχολείο και στο σωματείο μας περνά πλέον στη συνταξιοδότηση.

Χρόνια γεμάτα μαθητές και μαθήτριες, αγωνίες και χαρές, δημιουργία, συναδελφικότητα και συλλογικούς αγώνες για το δημόσιο σχολείο αφήνουν το αποτύπωμά τους και μας ενώνουν σε μια κοινή διαδρομή που δεν τελειώνει με την αποχώρηση από την τάξη.

Σας καλούμε όλες και όλους την Πέμπτη 25 Ιουνίου, στις 8:00 μ.μ., στην αυλή του 2ου Γυμνασίου Συκεών, (Επταπυργίου 152) στη μουσική βραδιά της Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, για να ανταμώσουμε, να τραγουδήσουμε, να μοιραστούμε στιγμές και αναμνήσεις, να τιμήσουμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που αποχωρούν από την ενεργό υπηρεσία, αλλά και να γιορτάσουμε τη συλλογική μας πορεία ως εκπαιδευτικοί και μέλη του σωματείου μας.

Τη βραδιά θα πλαισιώσουν τα μουσικά σχήματα συναδέλφων/ισσών «Τα Πάντα Ρει» και «Complet d’ Aman», καθώς και ο Στέφανος Μπουντουλούλης, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή και τη στήριξή τους.

Συνεχίζουμε να πορευόμαστε ως ένα πρωτοπόρο, δυναμικό και διεκδικητικό σωματείο, με ήθος, αξιοπρέπεια, αλληλεγγύη και αγωνιστικότητα, αντλώντας δύναμη τόσο από όσους παραδίδουν τη σκυτάλη όσο και από όσους συνεχίζουν καθημερινά τον αγώνα για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών.

 Σας περιμένουμε!


Το Δ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ


ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ


Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                          Θεσσαλονίκη, 15/6/2026                                                           

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

 


Συγκέντρωση των Σ.Ε.Π.Ε. – ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης

Παρασκευή 19 Ιουνίου, 1.30μ.μ., στην Π.Δ.Ε. Κεντρ. Μακεδονίας (κτίριο ZEDA)

ενάντια στις κλήσεις απεργών εκπαιδευτικών σε απολογία 

για τα πειθαρχικά για αντίσταση στην αξιολόγηση 

Μετά τις πρώτες κλήσεις εκπαιδευτικών σε απολογία από τα Πειθαρχικά Συμβούλια Πελοποννήσου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς και στην Κεντρική Μακεδονία που ακολούθησε, για τους εκπαιδευτικούς κυρίως της Α/θμιας, για τη συμμετοχή τους στην Απεργία-Αποχή, το υπουργείο Παιδείας κλιμακώνει την επίθεσή του με νέες κλήσεις στους εκπαιδευτικούς της Β/θμιας και της Α/θμιας που συνεχίζουν να αντιστέκονται στην αξιολόγηση-ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

 Το πειθαρχικό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας συνεχίζει το αντιεκπαιδευτικό αυτό έργο και καλεί σε γραπτή απολογία εκπαιδευτικούς από όλες τις ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, αλλά και άλλες ΕΛΜΕ (Κιλκίς, Χαλκιδική, κ.ά.), καθώς και νέες κλήσεις σε απολογία εκπαιδευτικών Π.Ε. της ΔΙ.Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης  για το  “πειθαρχικό αδίκημα” της μη συμμετοχής στην αξιολόγηση, παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στην Απεργία-Αποχή και υλοποιούν συλλογικές αποφάσεις των Σωματείων μας, της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ που είναι απόλυτα νόμιμες και σε ισχύ καθώς ούτε καν προσβλήθηκαν από το υπουργείο Παιδείας και τις υπηρεσίες του. 

Το υπουργείο Παιδείας, αδυνατώντας να επιβάλλει και πολύ περισσότερο να πείσει ότι η αξιολόγηση ήρθε για να βελτιώσει το εκπαιδευτικό έργο, καθώς και για την πολιτική της εμπορευματοποίησης - ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης, επιλέγει να εντείνει την τακτική του εκφοβισμού, αμφισβητώντας ανοιχτά το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία. Συνεχίζοντας την πολιτική της υποχρηματοδότησης της παιδείας, το πετσόκομμα σε μόνιμους διορισμούς που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των σχολείων, την προώθηση του πολλαπλού βιβλίου που δημιουργεί παραπέρα εμπορευματοποίηση της παιδείας και προωθώντας τα σχέδια συνταγματικής αναθεώρησης, με την κατάργηση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων, της ιδιωτικοποίησης της παιδείας, την κατάργηση του άρθρου 16, κ.ά., καθώς και το Εθνικό Απολυτήριο και άλλα νέα μέτρα που σηματοδοτούν την αντιδραστική στροφή στη λειτουργία, τις μεθόδους και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, η κυβέρνηση επιδιώκει να ενεργοποιήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό και να αποδώσει στους εκπαιδευτικούς τα διαχρονικά προβλήματα του δημόσιου σχολείου. 

 Η αξιολόγηση και οι πειθαρχικές διώξεις είναι εργαλείο στην κατεύθυνση της περαιτέρω ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της δημόσιας παιδείας, καθώς οι διώξεις και οι απειλές ακραίων κυρώσεων –όπως οι απολύσεις που προβλέπονται στο νέο πειθαρχικό– δημιουργούν κλίμα φόβου και πίεσης μέσα στα σχολεία και όχι μόνο δε συμβάλλουν στη βελτίωση της εκπαίδευσης, αλλά αποδυναμώνουν το εκπαιδευτικό έργο και υπονομεύουν τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών.

    Η εμβληματική μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, παρά το κλίμα τρομοκρατίας και εκφοβισμού, που δίνεται 5 χρόνια τώρα είναι μια μάχη δύσκολη μεν, αλλά με ισχυρές αντιστάσεις, που σημαδεύεται και με νίκες για την μονιμοποίηση χωρίς αξιολόγηση νεοδιόριστων σε Χανιά, Εύβοια, ΔΠΕ Δυτικής Αττικής κ.ά.

   Οι ισχυρές αντιστάσεις των εκπαιδευτικών, αλλά και η προσπάθεια επιβολής της με κάθε τρόπο, οι απειλές, οι εκφοβισμοί, οι πιέσεις, το νέο πειθαρχικό δίκαιο, την έχουν απονομιμοποιήσει στη συνείδηση του κλάδου.

 Τα εκπαιδευτικά Σωματεία και όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί δεν θα επιτρέψουμε να προχωρήσει η αντιδραστική επίθεση της κυβέρνησης στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Η δημόσια παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και δικαίωμα, όχι εμπόρευμα! Και, όπως έχουμε αποδείξει τα πέντε τελευταία χρόνια στον αγώνα κατά της αξιολόγησης, οι  εκπαιδευτικοί δεν τρομοκρατούμαστε, συνεχίζουμε τον αγώνα υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και της εργασίας μας!

Ο αγώνας κατά των διώξεων των εκπαιδευτικών και κατά της αξιολόγησης συνεχίζεται και η απάντηση πρέπει να είναι άμεση με την οργάνωση κινητοποιήσεων από όλες τις ΕΛΜΕ και τους Σ.Ε.Π.Ε. Κανένας συνάδελφος, καμία συναδέλφισσα δεν θα μείνει μόνος και μόνη. Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας!

 Τα Δ.Σ. των Εκπαιδευτικών Σωματείων της Κεντρικής Μακεδονίας:

  • Δηλώνουμε πως θα υπερασπιστούμε με πλήρη συνδικαλιστική, νομική και οικονομική κάλυψη κάθε αγωνιζόμενο/η εκπαιδευτικό ενώ ήδη με τους/τις νομικούς μας συμβούλους παρέχουμε στήριξη σε κάθε διωκόμενο/η εκπαιδευτικό που κλήθηκε σε απολογία στο πειθαρχικό συμβούλιο Κεντ. Μακεδονίας.
  • Την Παρασκευή 19/6 στις 1.30μμ οργανώνουμε παράσταση διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ στην έδρα του Πειθαρχικού Συμβουλίου στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας (κτίριο ZEDA) για να καταθέσουμε συλλογικά τα “απολογητικά” υπομνήματα των καλούμενων σε απολογία συναδέλφων.  
  • Καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να στηρίξουν τις κινητοποιήσεις και να κηρύξουν στάσεις εργασίας για όλη την Κεντρική Μακεδονία τις συγκεκριμένες ημέρες καθώς και να καλύψουν  συνδικαλιστικά, νομικά και οικονομικά κάθε διωκόμενο/η.

 

ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ! ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΑ ΜΟΝΗ ΤΗΣ! 

Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ! 

 

Τα Δ.Σ. των Εκπαιδευτικών Σωματείων Θεσσαλονίκης 

 




Σάββατο 13 Ιουνίου 2026

Καταγγελία της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων για την απουσία της διδασκαλίας των ειδικών μαθημάτων Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου από το Γενικό Λύκειο

 ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 

Παπαναστασίου 49 104 45 ΑΘΗΝΑ Τηλ. Φαξ.: 210 8321783 / 6977904185 

e-mail:enosieem@gmail. com, http:// www.art-teachers.com 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  13-6-2026  






Καταγγελία της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων  για την απουσία της διδασκαλίας των ειδικών μαθημάτων  Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου από το Γενικό Λύκειο  

Καθώς φέτος για άλλη μια χρονιά διεξάγονται οι πανελλαδικές εξετάσεις στα ειδικά  μαθήματα του Ελευθέρου και του Γραμμικού Σχεδίου, χωρίς αυτά να διδάσκονται  καθόλου στα Γενικά Λύκεια για έκτη συνεχόμενη χρονιά, η Ένωση Εκπαιδευτικών  Εικαστικών Μαθημάτων εκφράζει την αγωνία ολόκληρου του κόσμου της  καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, για την παρατεινόμενη αυτή αντιπαιδαγωγική συνθήκη  που υποβαθμίζει το ρόλο της τέχνης στα σχολεία, ακόμη κι εκεί, όπου το  αντικείμενο αυτό περνά μέσα από καθοριστικές εξετάσεις για την πορεία όλης της  ζωής των νέων ανθρώπων της χώρας μας.  

Η πολιτική αυτή απόφαση στερεί, εδώ και έξι χρόνια, το αυτονόητο δικαίωμα της  δωρεάν και ισότιμης προετοιμασίας μέσα στο δημόσιο σχολείο, σε χιλιάδες μαθητές  και μαθήτριες, που εξετάζονται με όλο και πιο απαιτητικά κριτήρια για την εισαγωγή  σε σχολές Αρχιτεκτονικής, Γραφιστικής, Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Συντήρησης  και Καλών Τεχνών. Η ίδια πολιτική αναγκάζει τις οικογένειες να καταφεύγουν σε  ιδιωτικά φροντιστήρια-εργαστήρια σχεδίου, τα οποία λειτουργούν κυρίως στα αστικά  κέντρα, επιβαρυνόμενες με υψηλά δίδακτρα και χωρίς να διασφαλίζεται η ποιότητα  της παρεχόμενης καλλιτεχνικής εκπαίδευσης των μαθητών/τριών, στα γνωστικά  αντικείμενα αυτά, που μέχρι πρόσφατα αποτελούσαν μέρος της δημόσιας  εκπαιδευτικής διαδικασίας.  

Οι συνέπειες αυτής της επιλογής είναι ήδη ορατές. Υποβαθμίζεται συνολικά η  ποιότητα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, η οποία παρέχεται από ιδιωτικούς φορείς  χωρίς κανέναν δημόσιο έλεγχο διασφάλισης της ποιότητας, με αποτέλεσμα τον  περιορισμό των απαιτούμενων σχεδιαστικών δεξιοτήτων που αποτελούν  προϋπόθεση για την εισαγωγή και τη φοίτηση σε καλλιτεχνικές σχολές. Εκτός από  την αυτονόητη αδυναμία των-όλο και πιο αποδυναμωμένων οικονομικά-οικογενειών  στη χώρα μας, να ανταπεξέλθουν στα αναγκαία πλέον υπέρογκα έξοδα για ιδιωτικά  φροντιστήρια, τα νέα παιδιά δεν έχουν καν την ευκαιρία να γνωρίσουν αυτές τις  ελάχιστες ώρες του επιλεγόμενου μαθήματος της τρίτης Λυκείου προκειμένου να  έρθουν σε επαφή με την τέχνη στην πιο κρίσιμη φάση της ζωής τους και να  προετοιμαστούν για τις σπουδές που επιθυμούν.  

Πρέπει επίσης να σας κάνουμε γνωστό ότι, δυστυχώς, τα τμήματα Αντισταθμιστικής  Εκπαίδευσης (ΕΔΕΜ) που έχει θεσπίσει το ΥΠΑΙΘΑ, δεν μπορούν να καλύψουν τις  πραγματικές ανάγκες των υποψηφίων. Τα τμήματα αυτά λειτουργούν  αποσπασματικά και ανεπαρκώς, ξεκινούν κάθε χρονιά με μεγάλη καθυστέρηση  (μετά τα Χριστούγεννα) και παρέχουν περιορισμένες ώρες διδασκαλίας, οι οποίες δεν επαρκούν ούτε υποτυπωδώς για την ουσιαστική προετοιμασία των μαθητών και  των μαθητριών. Επιπλέον, ο εξαιρετικά μικρός αριθμός τμημάτων που λειτουργούν  σε κάθε περιφέρεια καθιστά πρακτικά αδύνατη την παρακολούθησή τους από  μαθητές και μαθήτριες που κατοικούν σε απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές.  Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για το τρέχον σχολικό έτος λειτούργησαν σε όλη τη χώρα  μόλις 10 τμήματα για το Ελεύθερο και 11 τμήματα για το Γραμμικό Σχέδιο,  ικανοποιώντας μερικώς τη διδασκαλία όχι περισσότερων από 150 μαθητών/τριών,  τη στιγμή που κάθε χρονιά εξετάζονται πάνω από 2000 μαθητές/τριες σε κάθε ένα  από τα δύο σχεδιαστικά μαθήματα.  

Επιπλέον των ΕΔΕΜ, τα αντίστοιχα εξ αποστάσεως μαθήματα που έχει  δημιουργήσει το ΥΠΑΙΘΑ στο ψηφιακό φροντιστήριο αδυνατούν να καλύψουν το  κενό της διδασκαλίας, αφενός γιατί αντενδείκνυνται πλήρως για τη φύση των  μαθημάτων, η οποία είναι αποκλειστικά εργαστηριακή, και αφετέρου γιατί  απουσιάζει η διδασκαλία στη φυσική τάξη, στην οποία θα μπορούσαν να  συνεπικουρήσουν αυτά τα εξ αποστάσεως μαθήματα.  

Η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων ζητά την άμεση επαναφορά της  διδασκαλίας του Ελεύθερου και του Γραμμικού Σχεδίου στο Γενικό Λύκειο, με  επαρκείς ώρες διδασκαλίας, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη διδασκαλία και  πρόσβαση όλων των μαθητών και μαθητριών στις αντίστοιχες σχολές της  τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η δημόσια εκπαίδευση οφείλει να παρέχει σε όλους  τους νέους και τις νέες τα απαραίτητα εφόδια για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις,  να μην μεταθέτει το κόστος της προετοιμασίας στις οικογένειες και να μην εντείνει  τους κοινωνικούς και πολιτισμικούς αποκλεισμούς.  

Η πρόσβαση στην εκπαίδευση καλών και εφαρμοσμένων τεχνών αποτελεί  δικαίωμα και όχι αποκλειστικό προνόμιο όσων μπορούν να πληρώσουν και  διαμένουν σε μεγάλα αστικά κέντρα.  

Οι Εκπαιδευτικοί Εικαστικών Μαθημάτων ζητούν από την κ. Ζαχαράκη, να  επαναφέρει τη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών στο Γενικό Λύκειο, ώστε να  ενδυναμωθεί η Καλλιτεχνική Παιδεία και να αρθούν οι οικονομικές κοινωνικές-πολιτισμικές ανισότητες που προκύπτουν από την κατάργηση  των μαθημάτων αυτών. Το ΥΠΑΙΘΑ οφείλει να προσφέρει στους μαθητές και  τις μαθήτριες του Γενικού Λυκείου τη διδασκαλία των ειδικών αυτών  μαθημάτων, ενδυναμώνοντας μακροπρόθεσμα και το ευρύ πεδίο της τέχνης,  της αρχιτεκτονικής και του σχεδιασμού (design), το οποίο συνδέεται με  πολλά σύγχρονα καλλιτεχνικά επαγγέλματα και πεδία επιχειρηματικότητας. 

2  


 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR