ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ –ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2018Α.ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΑΣH δράση της ΕΛΜΕ την περασμένη χρονιά διεξήχθη μέσα στο καθεστώς της συνεχιζόμενης εδώ και 8 χρόνια βάρβαρης και ακραία αντιλαϊκής πολιτικής που υπαγορεύουν τα μνημόνια διαρκείας. Καμία άλλη περίοδος της μεταπολιτευτικής ιστορίας του τόπου μας δε σημαδεύτηκε από τόση σκληρότητα σε βάρος των εργαζομένων. Για την εξυπηρέτηση ενός χρέους που όλο αυξάνεται και η πολυσυζητημένη .. «απομείωση» του να χάνεται στα βάθη του 2060!. Για την τόνωση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων που την προηγούμενη χρονιά που είδαν τα κέρδη τους να διπλασιάζονται! Η διαφημιζόμενη από τον Αύγουστο «έξοδος από τα μνημόνια» δεν στοιχειοθετείται από την ασκούμενη πολιτική.ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ, Τραπεζικοί όμιλοι, ΣΕΒ υπαγορεύουν την ασκούμενη πολιτική. Απαγορεύουν την άσκηση ανεξάρτητης ακόμα και στοιχειώδους φιλολαϊκής πολιτικής . Έγινε εμφανές πλέον ότι δεν υπάρχει δυνατότητα φιλολαϊκών λύσεων στα πλαίσια του ευρώ, της ΕΕ (που κλονίζεται και αντιδραστικοποιείται) και πολύ περισσότερο δια της ανάθεσης και των «εύκολων» από τα πάνω λύσεων του κυβερνητισμού.Οι μειώσεις των μισθών και των συντάξεων η φοροληστεία, οι ιδιωτικοποιήσεις οι μηδενικοί διορισμοί, η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης συνεχίστηκαν κι αυτήν την χρονιά. Συνεχίζεται η πολιτική του ΕΝΦΙΑ, της βαθιάς φτώχειας, της ανέχειας και της ανεργίας, της μετανάστευσης των παιδιών μας, της διάλυσης όλων των πυλώνων του Κοινωνικού Κράτους (Υγεία – Παιδεία – Πρόνοια – Κοινωνική Ασφάλιση).Στη μαυρίλα του κοινωνικού εργασιακού μεσαίωνα, προστίθενται ο άκρατος ανταγωνισμός των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων (ΗΠΑ-ΡΩΣΙΑ-Ε.Ε) που ξαναχαράσσουν σύνορα και στο όνομα των καπιταλιστικών κερδών, του ξεπεράσματος της κρίσης τους και των γεωπολιτικών τους συμφερόντων, προκαλούν επεμβάσεις εθνικιστικές εξάρσεις και τοπικούς πολέμους σπρώχνουν στην προσφυγιά εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους φέρνουν πιο κοντά την πιθανότητα γενικευμένου πολέμου.Οι αντιστάσεις των εργαζομένων των εκπαιδευτικών ιδιαίτερα και του λαού, παρά τα αγωνιστικά σκιρτήματα και ξεσπάσματα ήταν υποτονικές ασυντόνιστες και δυσανάλογες της επίθεσης που δεχόμαστε.Η εκκωφαντική σιωπή και αδράνεια των συνδικαλιστικών ηγεσιών ΓΣΕΕ- ΑΔΕΔΥ-ΟΛΜΕ κλπ. επιτείνει την ανυποληψία τους και παρασέρνει το σύνολο του συνδικαλιστικού και εργατικού κινήματος. Κυριαρχεί ακόμη ανάμεσα στους εργαζόμενους αίσθηση ανημποριάς, απογοήτευσης, αμηχανίας, αποστράτευσης και φόβου .Απαιτείται επειγόντως ανασυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος, πλατιά ενημέρωση των εργαζομένων, συσπείρωση στα πρωτοβάθμια σωματεία, νέο συλλογικό όραμα διεξόδου για τη χώρα την κοινωνία και την εκπαίδευση, νέα αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση αποφασιστικοί ενωτικοί αγώνες ενάντια στη κοινωνική βαρβαρότητα και τις ακροδεξιές φωνές που υψώνονται απειλητικά στο προσκήνιο στη χώρα μας και στην Ευρώπη.B. Η δράση του ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και του κλάδου.Το ΔΣ από την αρχή της συγκρότησης του με την καινούργια χρονιά ανέπτυξε πολύμορφη δράση για τα θέματα του κλάδου και πήρε θέση για τα περισσότερα ζητήματα που άνοιγε η συγκυρία.Με πολυάριθμες ανακοινώσεις στο τύπο και τα σχολεία, με συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια, στάσεις εργασίας με υπομνήματα και συνεχείς παραστάσεις στο υπουργείο Παιδείας, στο γραφείο του πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη, στο ΥΜΑΘ, τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, στον περιφερειακό διευθυντή κ. Ανανιάδη, στα ΠΥΣΔΕ, με συνεντεύξεις τύπου, σε εκπομπές στο ραδιόφωνο, σε εκπαιδευτικά και όχι μόνο sites και την τηλεόραση, με την διοργάνωση εκδηλώσεων και συζητήσεων πρόβαλλε και διεκδίκησε τα θέματα του κλάδου. Στο διάστημα αυτό συμμετείχαμε στις γενικές απεργίες, τις στάσεις εργασίας που εξαγγέλθηκαν και στις απεργιακές συγκεντρώσεις.ΠΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΑΝ ΤΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΑΜΕ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ:Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών σε όλη την εκπαίδευση, πρόσληψη όλων των αναπληρωτών με βάση τον χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία έγκαιρη κάλυψη όλων των κενών, μαζικές και ενιαίες προσλήψεις αναπληρωτών γενικής παιδείας και ειδικής αγωγής από κονδύλια του Κ.Π..Απαιτήσαμε ίσα και ενιαία δικαιώματα για όλους τους αναπληρωτές. Οργανώσαμε 2 συσκέψεις με τους αναπληρωτές με στόχο την καταγραφή των ιδιαίτερων προβλημάτων τους και εκδώσαμε σχετικές ανακοινώσεις. Την άνοιξη και το φθινόπωρο έγιναν πολυάριθμες κινητοποιήσεις στάσεις εργασίας, συλλαλητήρια κλπ. κάθε Παρασκευή για την ανάδειξη του ζητήματος. Έγιναν παραστάσεις στην διεύθυνση Δυτ. Θες/νίκης για τα δικαιώματα των αναπληρωτών έγκαιρη καταβολή των μισθών και των ΜΚ, εξίσωση των αδειών , διαφάνεια στις τοποθετήσεις, ικανοποίηση όλων των αιτημάτων από τα σχολεία για την ειδική αγωγή που επετεύχθητε με δυναμική παρέμβαση της ΕΛΜΕ. κλπ. Οργανώθηκε συγκέντρωση των ΕΛΜΕ και των αναπληρωτών στο ΥΜΑΘ με στάση εργασίας. Διεκδικήσαμε να μην απολυθεί κανείς αναπληρωτής, να γίνουν έγκαιρα κι ενιαία οι προσλήψεις. Καταγγείλαμε ο γεγονός της απόκρυψης κενών στην ειδική αγωγή στην Ανατολική Θεσσαλονίκη και συμπαρασταθήκαμε στους θιγόμενους αναπληρωτές. Απαιτήσαμε την πρόσληψη των αναπληρωτών με πλήρες ωράριο. Αναδείξαμε το θέμα του πιστοποιητικού Παιδαγωγικής επάρκειας που ακυρώνει τα πτυχία. Καταγγείλαμε τον αποκλεισμό τους από τον σύλλογο διδασκόντων στην διαδικασία επιλογής υποδιευθυντών. Επείγει η συγκρότηση επιτροπής της ΕΛΜΕ από τους αναπληρωτές.Την χρονιά που μας πέρασε ζήσαμε πιο έντονα τις επιπτώσεις από το κύμα των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων των προηγούμενων χρόνων (Αλλαγές -μειώσεις στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, περικοπές σε μαθήματα ,κατάργηση του 3ωρου από τους υπευθύνους των εργαστηρίων Φ.Ε. και πληροφορικής , συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ , αυθαίρετες αντιπαιδαγωγικές αλλαγές στις αναθέσεις, εισαγωγή της γ ανάθεσης !, κόψιμο των προγραμμάτων από την συμπλήρωση ωραρίου, κόψιμο του project των καθηγητών πληροφορικής στο λύκειο κλπ) Σ αυτές προστέθηκαν η ουσιαστική κατάργηση του μειωμένου αριθμού παιδιών σε τμήματα με Ε.ΜΔ και αναπηρίες , ο νέος τρόπος υπολογισμού των τμημάτων στη 2η ξένη γλώσσα κλπ. Για όλα αυτά τα ζητήματα εκδώσαμε σχετικές ανακοινώσεις.Με τις ρυθμίσεις αυτές το υπουργείο «εξοικονομεί» χιλιάδες θέσεις εργασίας,οι αλλαγές αυτές προωθούν :
Την παραπέρα ελαστικοποίηση και εντατικοποίηση της δουλειάς και των μόνιμων εκπαιδευτικών οι οποίοι «μέσα σε μια νύχτα» βρίσκονται να «πλεονάζουν» στα σχολεία που δούλευαν. Το παράδειγμα των εργασιακών σχέσεων των αναπληρωτών που βλέπαμε δίπλα μας εδώ και χρόνια, οι οποίοι αναγκάζονταν να συμπληρώνουν ωράριο σε δύο και τρία σχολεία και να «κλείνουν» τρύπες, επεκτείνεται και στους μόνιμους. Σήμερα 1 στους 4 καθηγητές μετακινείται σε 2,3,4 & 5 σχολεία Σε αρκετά σχολεία μειώθηκε ο αριθμός των τμημάτων. Τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας του σχολείου για το κράτος και με τη μείωση των μισθολογικών δαπανών καθώς εδώ και 8 χρόνια έχουν σταματήσει οι μόνιμοι διορισμοί. Η ευέλικτη χρήση του εκπαιδευτικού προσωπικού στη «λογική « : ο καθένας κάνει οτιδήποτε , οπουδήποτε, είναι βαθιά αντιπαιδαγωγική, υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς!Με τις συνεχείς παρεμβάσεις μας στα ζητήματα αυτά πετύχαμε να διορθωθούν ακρότητες πχ. μετακινήσεις σε άλλα ΠΥΣΔΕ, να μη εφαρμοσθεί η εγκύκλιος του υπουργείου που ζητούσε να γίνουν όπως-όπως οι υπηρεσιακές μεταβολές στις 1 Σεπτέμβρη, να ανακληθεί η εγκύκλιος, που ζητούσε υπολογισμό κενών –πλεονασμάτων εν μέσω διακοπών του καλοκαιριού με κλειστά τα σχολεία, να βγαίνουν κενά στις περισσότερες περιπτώσεις μεταβολών, να δημιουργηθούν νέα τμήματα όταν υπάρχουν παιδιά με ειδ. Ανάγκες, δίκαιες τοποθετήσεις στην Ε.Α. κλπ. αλλά αυτά δεν ανέτρεψαν την συνολική εικόνα.Τοποθετηθήκαμε αναλυτικά με κριτικές παρατηρήσεις και προτάσεις στην εγκύκλιο για την υπ. Απόφαση «περί λειτουργίας σχολείων».Αντισταθήκαμε στην αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων προς τα κάτω, στηρίξαμε και προωθήσαμε το σχετικό αίτημα των σχολείων στο Πρόχωμα. Επιτεύχθηκε η μη αναδρομική ισχύς.Απαιτήσαμε διαφάνεια, ισονομία, δικαιοκρισία και μοριοδότηση στις υπηρεσιακές μεταβολές μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις, διαθέσεις, τοποθετήσεις δημοσίευση όλων των κενών κ.α. αιτήματα που προβλήθηκαν σε αναρίθμητες παραστάσεις στις διευθύνσεις. Καταγγείλαμε τις ελάχιστες μεταθέσεις που έγιναν και τον περιορισμό των αποσπάσεων .20 παιδιά στο τμήμα 15 στις κατευθύνσεις 10 στα εργαστήρια. Όχι στις συγχωνεύσεις τμημάτων. Έγκριση των «ολιγομελών» τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ στις ομάδες προσανατολισμού. Για το ζήτημα αυτό διοργανώσαμε πολλές μαζικές και δυναμικές παραστάσεις μέχρι και κατάληψη στον Περιφερειακό Διευθυντή στο υπουργείο κλπ. μαζί με γονείς, τους διευθυντές και μαθητές με θετικό σχετικά αποτέλεσμα.Καταγγείλαμε την ουσιαστική κατάργηση του νόμου για μείωση των παιδιών στο τμήμα όταν φοιτούν σ αυτό παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αναδείξαμε ιδιαίτερα το ζήτημα αυτό παντού Σε κάποια σχολεία καταφέραμε να εφαρμοσθεί ελαστικά ο νόμος και να δημιουργηθούν τμήματα.Αντιδράσαμε στην ενοποίηση διαφόρων ειδικοτήτων και στις αναθέσεις μαθημάτων που προχώρησε το υπουργείο Παιδείας χωρίς να στηρίζεται σε κανενός είδους τεκμηρίωση, παρά μόνο στην λογιστική αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού, της μείωσης του προσωπικού και της εξαφάνισης της ανάγκης διορισμών.Όχι στην νέα αξιολόγηση Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης. Το πάγωμα της κακόφημης αξιολόγησης που μας διέλυσε την προηγούμενη περίοδο πρέπει να το θεωρήσουμε καρπό μιας δύσκολης, επίμονης και παρατεταμένης μάχης που δώσαμε μέσα κι έξω από τα σχολεία μαζί με τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας σπάζοντας τον φόβο και την υποταγή με μια συνεχή προσπάθεια απονομιμοποίησης της. Ο νέος νόμος για τις δομές 4547/18 επαναφέρει πλευρές της αξιολόγησης(ομάδες σχολείων, επιλογή υποδιευθυντών, σύμβουλοι καθηγητές στα σχολεία κλπ.) για αυτό ζητούσαμε με ανακοινώσεις μας όπως και όλος η κλάδος την μη ψήφιση του και μη εφαρμογή του. Με αποφάσεις του ΔΣ και ΓΣ (όπως και η πλειοψηφία των ΕΛΜΕ της χώρας) καλούμε τους συλλόγους και τους συναδέλφους σε απεργία- αποχή από κάθε διαδικασίας αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης. Καταγγείλαμε την πλειοψηφία της ΟΛΜΕ που αρνείται επίμονα να υλοποιήσει τις σχετικές αποφάσεις της ΓΣ.Δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία στο σχολείο, επιμόρφωση των καθηγητών ετήσια, επιστημονική με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Αναβάθμιση του Συλλόγου καθηγητών σε κυρίαρχο όργανο του σχολείου επιλογή του συντονιστή από τον Σύλλογο χωρίς επίδομα ευθύνης. Κατάργηση των περιφερειακών διευθυντών . Στο ζήτημα αυτό διατυπώσαμε μια ολοκληρωμένη άποψη που συζητήθηκε ιδιαίτεραΕναλλαγή όλων των συναδέλφων στις επιτροπές των εξετάσεων αύξηση των αμοιβών και έγκαιρη καταβολή τους. Φέτος σχολιάσαμε και το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων του Ιούνη.Περιορισμό της γραφειοκρατίας στο σχολείο κατάργηση του Μy school.Αξιοποίηση συναδέλφων με προβλήματα υγείας την γραμματειακή υποστήριξη. Γραμματείς, επιστάτες, σχολικοί φύλακες, μόνιμες καθαρίστριες στο σχολείο. Υποδιευθυντές σε όλα τα σχολεία .Ουσιαστική επιστημονική ετήσια δωρεάν επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.Επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2013 και όχι στα σχέδια νέας αύξησης του όπως προβλέπει το 3ο μνημόνιο. Αντιδράσαμε άμεσα στην συμφωνία του ΥΠΕΠΘ με τους «θεσμούς» που προβλέπει υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο 30 ώρες ! Πραγματοποιήσαμε αλλεπάλληλες απεργίες, παραστάσεις και διαμαρτυρίες για το 30ωρο ώσπου έγινε δεκτό ότι συνεχίζουμε όπως πριν. Καταγγείλαμε τις πιέσεις που ακούν οι θεσμοί ΕΕ ΕΚΤ. ΔΝΤ, αλλά και ο ΣΕΒ. οι σχολάρχες για την παραπέρα αύξηση του διδακτικού μας ωραρίου, την αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, την αξιολόγηση όλων κοκ.Περιφρούρηση των δικαιωμάτων μας σε σχέση με το ωράριο τις άδειες κ.λπ. Στείλαμε μάλιστα ενημερωτικό με τα δικαιώματα που απορρέουν από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ενάντια στα προσπάθειες καταστρατήγησης του σε ορισμένα σχολεία.Στείλαμε στα σχολεία ένα πλήρη, συνοπτικό και εύχρηστο συγκεντρωτικό οδηγό όλων των αδειών που δικαιούμαστε, μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Στο κείμενο περιλαμβάνονται: το νομοθετικό πλαίσιο, οι μέρες αδείας που δικαιούμαστε και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται.Ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με το ζήτημα των συγχωνεύσεων σχολείων που προέβλεπε η συμφωνία του ΥΠΕΠΘ με τους θεσμούς Εκφράσαμε την κατηγορηματική μας άρνηση σε κάθε προσπάθεια συγχώνευσης ή κατάργησης σχολείων όπως προβλέπει ο νόμος 4512/18 και αναφέραμε τα μέτρα εκείνα και τις προτάσεις που συνηγορούν στην βιωσιμότητα τους. Προχωρήσαμε σε ανακοινώσεις, παραστάσεις και επισκέψεις σε σχολεία που θεωρήσαμε ότι κινδυνεύουν από τα κριτήρια και τις δηλώσεις των προϊσταμένων.Αυξήσεις στους μισθούς μέσα από ελεύθερες ΣΣΕ ιδιαίτερα για τους νέους συναδέλφους. Κανένας εργαζόμενος με λιγότερα από 1000€. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη, ένταξη της Προσωπικής διαφοράς στον μισθό. Κάλυψη των απωλειών στο εισόδημα της περιόδου 2010-2018..Μείωση των δανείων των συναδέλφων και των ληστρικών επιτοκίων από το Τ.Π.κ Δανείων και το Τ.Τ. Καλέσαμε σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις ενάντια στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και των φορολογικών επιβαρύνσεων Ζητήσαμε επέκταση των ρυθμίσεων του Τ.Π.& Δ για τα στεγαστικά δάνεια και στους εκπαιδευτικούς που είχαν πάρει δάνειο από το Τ.Τ.Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς στο ύψος του τελευταίου μισθού και άμεση απόδοση της. Διατήρηση και κρατική στήριξη των επικουρικών και του ΕΦΆΠΑΞ όχι στη διάλυση του ΜΤΠΥ Κατάργηση του ασφαλιστικού νόμου που περικόπτει τις συντάξεις κύριες και επικουρικές και το εφάπαξ και ανέβασε τα όρια στα 67! . Στείλαμε ενημέρωση για τον Α.Π. της αίτησης των συναδέλφων που είχαμε αποστείλει ομαδικά μέσω της ΕΛΜΕ για αναγνώριση πλασματικών ετών .Στείλαμε αναλυτικό ενημερωτικό οδηγό για τις συντάξεις και ενημέρωση για τις ομαδικές προσφυγές στις διευθύνσεις για την μη παραγραφή των αναδρομικών για τα δώρα κλπΠροβάλλαμε τα ιδιαίτερα προβλήματα των ΕΠΑΛΌχι στις περικοπές τομέων και ειδικοτήτων , στις συγχωνευσεις Ε.Κ και σχολείων Προτείναμε :
Θέσεις εργασίας για όλους τους συναδέλφους με ουσιαστικές αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση ( ολιγομελή τμήματα, εξοπλισμένα εργαστήρια, αναβαθμισμένα σε περιεχόμενο βιβλία. Να καταργηθούν οι ΣΕΚ (όλων των υπουργείων) και όλες οι ειδικότητες να ενταχθούν μέσα στις δομές της Δημόσιας Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και να δημιουργηθούν νέες σύγχρονες ειδικότητες Να καταργηθεί η αναχρονιστική μαθητεία από το 4ομεταλυκειακό έτος των ΕΠΑΛ και αντ΄ αυτής να υπάρχουν μαθήματα ειδίκευσης που δεν περιέχονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ και της Γ τάξης της ειδικότητας καθώς και πρακτική άσκηση .. Αναδείξαμε τον απαράδεκτο ρόλο του επόπτη στη μαθητεία. Να καταργηθούν τα ΙΕΚ και η μεταλυκειακή αρχική κατάρτιση να ενταχθεί στις δομές της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ως 4ο και 5οετος μεταλυκειακών σπουδών. Αναδείξαμε μέχρι το υπουργείο το απαράδεκτο εργασιακό καθεστώς των αποσπασμένων στα ΙΕΚ. Ουσιαστική στήριξη με αλλαγές της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, αξιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού και των υποδομών της για να ενταχθεί στο ενιαίο 12χρονο σχολείο.!. Δώσαμε μάχη ενάντια τις ηλεκτρονικές εγγραφές με αλλεπάλληλες παραστάσεις και ανακοινώσεις πετυχαίνοντας τουλάχιστον κάποιες βελτιώσεις και παρατάσεις που άμβλυναν το πρόβλημα.. Ζητήσαμε την ανάκληση της εγκυκλίου περί «μη παρακολουθούντων» που στόχευε στην μετακίνηση συναδέλφων και κλείσιμο τμημάτων στα μέσα της χρονιάς. Τοποθετηθήκαμε αναλυτικά στο πρόγραμμα «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ» τονίζοντας τις αρνητικές πλευρές του που εισάγουν την αξιολόγηση, τις ιδ. Επιχειρήσεις στα σχ, προγράμματα και θα προκαλέσουν αύξηση του ωραρίου και των υποχρεώσεων των εκπαιδευτικών. Καταγγείλαμε τα εμπόδια στην εγγραφή των μαθητών στα Εσπερινά ΕΠΑΛ και το εξοντωτικό ωράριο που τους επεβλήθη Στηρίξαμε το δίκαιο αίτημα και τις κινητοποιήσεις των συναδέλφων της πρώην διαθεσιμότητας για την επιστροφή των χρημάτων που τους παρακρατήθηκαν κατά την περίοδο της διαθεσιμότητας, καθώς και τον υπολογισμό τους στις συντάξιμες αποδοχές τους . Καταγγείλαμε την φιέστα διαφήμισης της μαθητείας που έγινε το Μάη στο ΝΟΗΣΙΣΠαράλληλη διδασκαλία στις ξένες γλώσσες μικρότερα δηλαδή τμήματα. Καταγγείλαμε την εγκύκλιο που καταργεί τα «επίπεδα» στην διδασκαλία της Αγγλικής με στόχο πάντα την εξοικονόμηση προσωπικού και το νέο τρόπο υπολογισμού των τμημάτων στη 2η ξένη γλώσσα. Η ΕΛΜΕ έβγαλε ανακοινώσεις για το θέμα μαζί με προτάσεις για την ουσιαστική διδασκαλία των Ξ.Γ.Αντιταχθήκαμε στην υποχρεωτική παρακράτηση της συνδρομής απο την Ε.Ε.Χ.Στις Δημοτικές επιτροπές παιδείας που συμμετέχουμε Παύλου Μελά, Συκεών –Νεάπολης, Θεσσαλονίκης καταγγείλαμε την ελλιπέστατη χρηματοδότηση των σχολείων, διεκδικήσαμε να μην συρρικνωθούν σχολεία δόθηκε μεγάλη μάχη για τα σχολεία της Νεάπολης όπου κόπηκαν τμήματα, να μη γιγαντώνονται τα τμήματα, δίκαιη και ισόρροπη χωροταξική κατανομή με τα κριτήρια αυτά, την κατασκευή νέων σχ. κτηρίων πχ ΕΠΑΛ Συκεών, 3Ο Λύκειο Συκεών, 1ο Γυμν. Πολίχνης κ.λπ. Καταγγείλαμε τον Δήμο Θες/νίκης ( ο μοναδικός ) που επέβαλλε δήλωση «πόθεν έσχες» στους εκπροσώπους των ΕΛΜΕ ! Απέχουμε από την λειτουργία της όπως και άλλες ΕΛΜΕ μέχρι να αρθεί η απαράδεκτη αυτή απαίτησηΔιεκδικούμε. την μη ψήφιση και εφαρμογή του «νέου λυκείου» διατυπώνοντας μια αναλυτική κριτική του θεσμού στα πλαίσια ενός δημόσιου σύγχρονου δωρεάν 12χρονου υποχρεωτικού σχολείου με υψηλής ποιότητας συνολική μόρφωση με νέα Α.Π. και βιβλία, ένα σχολείο θεωρίας και πράξης που θα χωρά όλη τη γνώση και όλους τους εκπαιδευτικούς. Δημιουργήσαμε σε power point μια παρουσίαση και κριτική του σχεδίου του Νέου Λυκείου. Οργανώσαμε Γενική Συνέλευση για το ζήτημα αυτό, και ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς και μαθητές. Καλέσαμε σε παρέμβαση με τις θέσεις μας σε εκδήλωση στις Συκιές για το Νέο λύκειο με την παρουσία του υπουργού. Καταγγείλαμε την αστυνομική βία που ασκήθηκε σε μέλη φορέων που προσέρχονταν στην εκδήλωση καθώς και την παρουσία εθνικιστικών ομάδων.Σχολιάσαμε με ανακοίνωση μας τις δηλώσεις Τσίπρα και Μητσοτάκη στην ΔΕΘ εντοπίζοντας τις αντιεκπαιδευτικές πλευρές και τονίζοντας ότι είναι αντίθετες με τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, τις ανάγκες αλλά και τις δυνατότητες της εποχής.Καταγγείλαμε την αστυνομική βία που ασκήθηκε στον πρόεδρο και σε μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ μας που προσέρχονταν με …πρόσκληση από τους διοργανωτές στο αναπτυξιακό συνέδριο που έγινε στην Θεσσαλονίκη με την παρουσία του πρωθυπουργού και του υπουργού Παιδείας.Ακόμη μια φορά είπαμε όχι στην είσοδο εταιρειών στα σχολεία( Coca- cola, ΕΛΠΕ, Τράπεζες κλπ.) είτε με την μορφή χορηγιών είτε με την πραγματοποίηση προγραμμάτων, επιμορφώσεων, διαγωνισμών κλπ.Καταγγείλαμε τον διαγωνισμό PISA, που είναι κομμένος στα μέτρα του ΟΟΣΑ και υπηρετεί την εφαρμογή των πολιτικών προτάσεων του ΟΟΣΑ στην Εκπαίδευση που νιώσαμε καλά τα τελευταία χρόνια.Αποκαλύψαμε και καταγγείλαμε τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις της έκθεσης του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση στην Ελλάδα.Στηρίξαμε τις κινητοποιήσεις των μαθητών για τα προβλήματα των σχολείων και καταγγείλαμε την απόπειρα εισαγγελικών και αστυνομικών παρεμβάσεων εκφοβισμού τους στα σχολεία. Ιδιαίτερα συμπαρασταθήκαμε στις διεκδικήσεις των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων. Αναδείξαμε το ζήτημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία ιδιαίτερα στο 12ο ΕΠΑΛ και προκαλέσαμε ανάλογες αναφορές στη βουλή και στο περιφερειακό συμβούλιο.Αναπτύξαμε προσπάθεια συνεργασίας με τους συλλόγους γονέων για τα ζητήματα μεταφοράς των μαθητών, την κάλυψη των κενών, την ασφαλιστική κάλυψη των μαθητών , την παροχή γευμάτων σε όλα τα σχολεία κ.α.Απαιτήσαμε επαναλειτουργία με ουσιαστικούς όρους από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε όλα τα σχολεία όλων των υποστηρικτικών δομών ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη με συμπλήρωση ωραρίου με διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών.Τοποθετηθήκαμε επίσης κατά της διατήρησης της εγκυκλίου Λοβέρδου όσον αφορά την απαλλαγή μαθητών από το μάθημα των ΘρησκευτικώνΣτείλαμε μήνυμα για την γιορτή της 17ης Νοέμβρη και σχολιάσαμε την κατάργηση της γιορτής σε ορισμένα ιδιωτικά σχολεία. Συμμετείχαμε στην πορεία του Πολυτεχνείου και στις διαδηλώσεις των εγκαινίων της ΔΕΘ και της Πρωτομαγιάς.Η δράση μας στα εκπαιδευτικά θέματα δεν περιορίσθηκε στην κριτική των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων αλλά και στην προσπάθεια διατύπωσης προτάσεων στα κείμενα μας στην κατευθυνση πάντοτε του σχολείου που προτείνουμε σαν κλάδος.Στα πλαίσια της παγκόσμια ημέρας των εκπαιδευτικών 5 Οκτώβρη εκδώσαμε σχετική ανακοίνωση και οργανώθηκε συγκέντρωση με τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά σωματεία.Συμμετείχαμε με τις προτάσεις της ΕΛΜΕ στις 4 γενικές συνελεύσεις προέδρων των ΕΛΜΕ στην Αθήνα.Συμμετείχαμε με 2 αντιπροσώπους στο 12ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ με θέμα: «Το εκπαιδευτικό έργο σε συνάρτηση με τους όρους και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών» στην ΚαβάλαΠολύ μεγάλη απήχηση είχαν οι ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ για διάφορα κοινωνικά φαινόμενα που διαμορφώνουν αρνητικά τις εφηβικές συνειδήσεις και συμπεριφορές όπως διάφορα τηλεοπτικά reality που εμπλέκουν ή απευθύνονται στο μαθητικό κοινό ή την περιβόητη black friday αποσπώντας κυρίως ευμενή σχόλια για την παρέμβασή μας.Συνεχίσαμε για μια ακόμη χρονιά τη επίπονη διαδικασία έκδοσης κάρτας μειωμένου εισιτηρίου του ΟΑΣΘ που χρησιμοποιούν αρκετοί συνάδελφοι από τα σχολεία.Αντιδράσαμε με ανακοινώσεις στην παραχώρηση δημόσιας περιουσίας ακόμη και σχολείων στο υπερταμείο για «αξιοποίηση»Ενημέρωση των συναδέλφων για τις κατασκηνώσεις της ΟΛΜΕ και χορήγηση βεβαιώσεων στους αιτούντες.Προωθήσαμε τη λογική του αγωνιστικού συντονισμού των ΕΛΜΕ, των εκπαιδευτικών σωματείων και φορέων, του συντονισμού των πρωτοβάθμιων σωματείων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.Στη αρχή της χρονιάς λειτούργησε η κινηματογραφική λέσχη της ΕΛΜΕ με αρκετή επιτυχία. Προβλήθηκαν οι ταινίες για την εκπαίδευση : «Μαθήματα αμερικάνικής ιστορίας», «Ούτε ένας λιγότερος» στο 1ο Γυμνάσιο Συκεών και ακολούθησαν πλούσιες συζητήσεις για τα θέματα που έθιγε η κάθε ταινία. Συγκεντρώσαμε σε κατάλογο ταινίες με θέμα την βία που προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον. Στείλαμε επίσης προτάσεις για προβολή αντιπολεμικών ταινιών στα σχολεία. Οργανώσαμε μαζί με τις άλλες ΕΛΜΕ και την αρωγή της ΟΛΜΕ δωρεάν παράσταση παιδικού θεάτρου «Η Ελίζα» στο Αριστοτέλειο για τα παιδιά των συναδέλφων..Συνεχίσθηκαν με επιτυχία οι αιμοδοσίες στην περιοχή μας από την ΕΛΜΕ Συγκεντρώθηκαν πλέον εκατοντάδες φιάλες και καλύφθηκαν όλα τα αιτήματα συναδέλφων η προσφορά σε συναδέλφους που έχουν ανάγκη.Ιδιαίτερα και έγκαιρα αναδείξαμε το ζήτημα της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων απαιτώντας τάξεις υποδοχής σε όλα τα σχολεία για όλα τα παιδιά. Οργανώσαμε επισκέψεις αλληλεγγύης στο στρατόπεδο προσφύγων στα Λαγκαδίκια.Αποστείλαμε 30 πακέτα βοήθειας στους πλημμυροπαθείς στη Μάντρα και καλέσαμε τους συλλόγους για βοήθεια στους πυροπαθείς στην Αττική .Η ΕΛΜΕ συμμετείχε στις αντιπολεμικές και αντιρατσιστικές πρωτοβουλίες και τα συλλαλητήρια που έγιναν στην πόλη, κάλεσε σε ανάληψη αντιπολεμικών δράσεων και πρωτοβουλιών στα σχολεία και τέλος οργάνωσε με άλλες ΕΛΜΕ εκδήλωση για τον πόλεμο με ομιλητές τους πανεπιστημιακούς καθηγητές Μαργαρίτη και Μαρκέτο.Ιδιαίτερα μας απασχόλησε το ζήτημα της έξαρσης του εθνικισμού με αφορμή το Μακεδονικό, η ενορχηστρωμένη προσπάθεια διείσδυσης ακροδεξιών κύκλων στους μαθητές μας με ενθάρρυνση εμφάνισης εθνικιστικού χαρακτήρα κύματος καταλήψεων και οι επιθέσεις σε βάρος εκπαιδευτικών μαθητών και γονέων από τους ίδιους κύκλους. Οργανώσαμε συζήτηση με θέμα «Φασισμός και ρατσισμός στο σχολείο» με ομιλητή τον σ. Κώστα Κουτρουμπάκη. Καλέσαμε τους συλλόγους να αναλάβουν πρωτοβουλίες εκδηλώσεων συζήτησης στα σχολεία με τους μαθητές μας Καταγγείλαμε την φασιστική βίαια, υβριστική και σωματική επίθεση στον συνάδελφο μας Πέτρο Θεοδωρίδη. Καταγγείλαμε επίσης τις επιθέσεις σε βάρος μαθητών μας με αποκορύφωμα το γεγονός της 1ης Δεκέμβρη που οδήγησε σε τραυματισμό μαθητή μας. Λόγω της στάσης της ΕΛΜΕ που από την πρώτη στιγμή στηλίτευσε τα φαινόμενα αυτά, δεχθήκαμε ακόμη μια φορά την στοχοποίηση και τις απειλές από την ΧΑ και χυδαία, υβριστικά σχόλια στο blog, το email και στην σελίδα του fb της ΕΛΜΕ. Οι αντιδράσεις του εκπαιδευτικού κινήματος μαθητών, γονέων, των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ δεν επέτρεψαν να πάρουν ακόμη πιο σοβαρές διαστάσεις τα γεγονότα και απογοήτευσαν τους υποκινητές του φαινομένου.Γ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ 2018Σύνθεση Δ.Σ. Γ’ ΕΛΜΕ ΘεσσαλονίκηςΤο ΔΣ της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης που προέκυψε από τις εκλογές στις 15/12/2017, στην συγκροτήθηκε σε σώμα ως εξής:ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Γιάννης ΛαθήραςΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Σαράντης ΗλιόπουλοςΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Νίκος ΠαλάντζαςΤΑΜΙΑΣ: Δημήτρης ΣπανούδηςΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Δάσιου ΚικήΜΕΛΗ: Γιάννης ΘεοδοσιάδηςΛαθήρα ΓιάνναΤη φετινή χρονιά το Δ.Σ με τη λειτουργία του :
Έδωσε πολλές μάχες απέναντι στα αλλεπάλληλα αντιεκπαιδευτικά μέτρα σε βάρος του σχολείου και των εκπαιδευτικών. Επεδίωξε να ενθαρρύνει και να ενισχύσει τη συμμετοχή των συναδέλφων στις αποφάσεις και τη δράση της ΕΛΜΕ, Προσπάθησε να εμβαθύνει τη συζήτηση και να συγκεκριμενοποιήσει τις διεκδικήσεις μας για σοβαρά θέματα που απασχολούν τον κλάδο : Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση, νέο λύκειο,αναπληρωτές- αδιοριστία, ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό κ.λπ. Συνέχισε τις πρωτοβουλίες και για θέματα όπως πολιτισμός-τέχνη.
Το Δ.Σ. συνεδρίαζε τακτικά και προγραμματισμένα, σε ήρεμο και συναδελφικό κλίμα με συγκεκριμένη Ημερήσια Διάταξη . Με τις μικρές του δυνατότητες το ΔΣ που συνεδριάζει συχνότατα, προσπαθεί να ενημερώσει τους συναδέλφους, έχει βγάλει ανακοινώσεις, θέσεις, καταγγελίες για όλα σχεδόν τα προβλήματα, διατύπωσε προτάσεις, πίεσε τους προϊσταμένους για προβλήματα σχολείων , ομάδων συναδέλφων , μεμονωμένων συναδέλφων αρκετές φορές με επιτυχία χωρίς όμως να καταφέρει να σπάσει τη λογική της ανάθεσης που επικρατεί. Η ενημέρωση γίνονταν από τα mail του σχολείου, από ανακοινώσεις στο εκπαιδευτικά sites , στο blog στο face book της ΕΛΜΕ, εξασφαλίζοντας άμεση- επίκαιρη ενημέρωση.Καθιέρωσε τα ενημερωτικά δελτία με τις αποφάσεις και δράσεις της ΕΛΜΕ Πιο σημαντική ωστόσο ήταν η ζωντανή ενημέρωση από τα μέλη του ΔΣ που όμως δυσχεραίνονταν και περιορίζονταν από ορισμένους διευθυντές, από τα φορτωμένα ωράρια των μελών του ΔΣ και τη μη συμμετοχή όλων των μελών του σ αυτήν την προσπάθεια. Πραγματοποιήθηκαν 5 Γενικές συνελεύσεις αυτή τη χρονιά με μικρή όμως συμμετοχή.Παρόλα αυτά θεωρούμε βασική και κρίσιμη αδυναμία στη λειτουργία του σωματείου τη μη συμμετοχή των συναδέλφων στις γενικές συνελεύσεις και δράσεις της ΕΛΜΕ, γεγονός που σχετίζεται με την συνεχή και ανελέητη επίθεση που δεχόμαστε, την απογοήτευση, που εντάθηκε με τις πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων χρόνων, με την αίσθηση αναποτελεσματικότητας των αγώνων, την έλλειψη εμπιστοσύνης στις συνδικαλιστικές ηγεσίες, στη χρόνια διάβρωση των σωματείων από τον κυβερνητικό και κρατικό συνδικαλισμό, μιας ιδιότυπης συμμετοχής των συναδέλφων στα κοινά που εκφράζεται δια της ανάθεσης, καθώς και μιας νοοτροπίας που επικρατεί στην πλειοψηφία του κλάδου της συμμετοχής του στη ζωή του σωματείου μόνο σε κρίσιμες καμπές των εξελίξεων π.χ. το 2013 με το ωράριο, τις απολύσεις κ.α..Στην αδύναμη σχέση που έχει το ΔΣ της ΕΛΜΕ με το σύνολο των συναδέλφων παρά τις προσπάθειες. Η επικοινωνία αυτή δεν καταφέραμε να έχει αμφίδρομο χαρακτήρα με αποτέλεσμα η ΕΛΜΕ να αγνοεί ή να ενημερώνεται καθυστερημένα για προβλήματα και γεγονότα στα σχολεία. Ακόμη η προσπάθεια εμπλοκής περισσότερων συναδέλφων στη ζωή του σωματείου με την εκλογή «συνδέσμων», την δημιουργία επιτροπών :πολιτιστική, ΤΕΕ. , Αναπληρωτών είχε πολύ μικρά αποτελέσματα .Η συμμετοχή περιορίζεται στις εκλογικές διαδικασίες αν και αυτή έχει ατονήσει τελευταία. Οι συνάδελφοι αγνοούν ή υποτιμούν το γεγονός ότι ο κλάδος μας παρά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν έχει ακόμη τις πιο δημοκρατικές διαδικασίες σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο κλάδο στη χώρα . Η Γ.Σ. ίσως είναι ό μόνος χώρος που μπορεί να εκφράσει ελεύθερα την άποψη του και να καταθέσει την πρόταση του. Ότι μέχρι τώρα είχαμε κατακτήσει ήταν καρπός σκληρών αλλά και αξιοπρεπών, συναρπαστικών αγώνων και ότι τώρα χάνουμε είναι καρπός της αδράνειας, της παραίτησης , της απέλπιδος, πρόσκαιρης και εν τέλει μη ηθικής ατομικής «λύσης»…Η συμμετοχή είναι κρίσιμο και καθοριστικής σημασίας ζήτημα. Το Δ. Σ. μαζί με τους συναδέλφους , με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες πρέπει να αναζητήσουμε ξανά τρόπους αντιστροφής αυτής της πορείας. Θεωρούμε ότι ένα Δ.Σ. πρέπει να εξασφαλίζει τις μέγιστες προϋποθέσεις συνοχής και αγωνιστικής ενότητας του κλάδου. Κι αυτό πρέπει να είναι στις προτεραιότητες όλων των μελών του.Το Δ.Σ. χρειάζεται την προσωπική στήριξη όλων των μελών του, για να συσπειρώσει και να παλέψει δραστήρια, για να βαθύνει η αγωνιστική ενότητα και συνοχή στο σωματείο, για να αντιστρέψουμε το βέλος ώστε το συλλογικό να υπερισχύσει του ατομικού.Χρειαζόμαστε προσπάθειες «από τα πάνω» και «από τα κάτω» για μια νέα αγωνιστική ενότητα και πνοή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, πέρα από τη σωστή κατεύθυνση και με την τήρηση συνδικαλιστικών αρχών και μέτρων που θα ενισχύουν τη συμμετοχή των συναδέλφων στις διαδικασίες της ΕΛΜΕ, θα συμβάλλουν στην υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου από το σύνολο του δυναμικού της ΕΛΜΕ, θα βοηθούν την παραπέρα ανάπτυξη των μορφών άμεσης δημοκρατίας και θα διαμορφώνουν ένα καλύτερο κλίμα που θα διευκολύνει την αντιπαράθεση των ιδεών. Αυτή τη λογική πιστεύουμε ότι μεταξύ άλλων μπορεί να υπηρετήσουν:
Ο θεσμός των συνδικαλιστικών αντιπροσώπων -συνδέσμων κατά σχολείο να πάρει πιο ουσιαστικό περιεχόμενο. Να οριστούν σ’ όλα τα σχολεία. Να αποτελέσουν το μόνιμο δίκτυο της ΕΛΜΕ που θα επικοινωνεί με τα σχολεία. Θα ενημερώνονται για όλα τα θέματα της ΕΛΜΕ, τα οποία και θα ανακοινώνουν στους συναδέλφους. Θα μπορούν να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις του ΔΣ . Ακόμη καλύτερη οργάνωση του blog και fb ώστε να δίνει τη δυνατότητα οργάνωσης συζήτησης από όλους τους συναδέλφους με νέες στήλες και εφαρμογές. Ο Σύλλογος μπορεί και πρέπει να γίνει κύτταρο μιας νέας συνδικαλιστικής δομής, αντίληψης και πρακτικής. Προγραμματισμός βασικών θεμάτων συζήτησης που θα απασχολήσουν το Δ.Σ. μέχρι το τέλος της χρονιάς και στα οποία θα κληθούν οι σύλλογοι διδασκόντων να διατυπώσουν τις προτάσεις τους. Όταν ο κλάδος προχωρά σε απεργιακές κινητοποιήσεις η ΕΛΜΕ να συγκροτεί ανοιχτές απεργιακές επιτροπές. Η συγκρότηση επιτροπών αγώνα σε κάθε σχολείο ή συγκρότημα μπορούν να γίνουν οι απαραίτητοι πυρήνες της καθημερινής παρέμβασης στη ζωή του σχολείου μας. Απευθύνεται σε όλους τους συναδέλφους επιδιώκοντας να ενεργοποιήσει τους αντιπροσώπους, άλλους συναδέλφους που έχουν διάθεση και φυσικά εκπροσώπους των παρατάξεων και των κινήσεων. Τα μέλη του Δ.Σ. οφείλουν να συμβάλλουν στην υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου για την επιτυχία των κινητοποιήσεων και δράσεων του σωματείου. Το Δ. Σ. να επιδιώκει να ενημερώνεται για την Ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ και σε συνεδριάσεις του, από κοινού με τους αιρετούς θα καθορίζει τη στάση του στα συγκεκριμένα θέματα. Το πιο βασικό όλων είναι η συμμετοχή στις συνελεύσεις που είναι το ανώτερο όργανο του σωματείου, η βάση της δημοκρατικής του λειτουργίας, η πεμπτουσία της δημοκρατίας.Στις εξαιρετικά κρίσιμες περιστάσεις για το μέλλον του κλάδου αλλά και της κοινωνίας ολόκληρης, η ελπίδα βρίσκεται στους αγώνες και τα σωματεία μας.Με τη συμμετοχή, τις ιδέες και τις δράσεις μαςγια μια ΕΛΜΕ που ενώνει, αγωνίζεται, νικά!Δ. Ψηφίσματα συμπαράστασηςΣτους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς της Κύπρου.Στους διωκόμενους για τους πλειστηριασμούς.Στην καθαρίστρια από το ΒόλοΣτους εκπαιδευτικούς της Χίου για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλωνΣε απολυμένους σε εργοστάσια και επιχειρήσειςΣτον συνάδελφο Κώστα Κουτρουμπάκη για την φασιστική στοχοποίηση τουκ.α.Άλλα ψηφίσματαΓια την απελευθέρωση της νεαρής παλαιστίνιας αγωνίστριας Αχέντ ΤαμίμιΓια την δολοφονία του Ζακ ΚωστόπουλουΓια την απόφαση της ΕΛΜΕ Λήμνου περί «λαθρομεταναστών»Για την απελευθέρωση της Ηριάννας και του ΠερικλήΓια την σύλληψη μελών του ΔΣ της Α΄ΕΛΜΕ επειδή είχαν βγάλει ψήφισμα συμπαράστασης σε απολυμένη έγκυο.Για την δολοφονική επίθεση στη Γάζα.Για την επέτειο της δολοφονίας του Π. ΦύσσαΓια το οικονομικό σκάνδαλο στην ΕΔΟΘκ.αΓΙΑ ΤΟ ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΟ Δ.Σ.Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
Για την Τηλεκπαίδευση σε κλειστά σχολεία λόγω κακοκαιρίας
Πριν από 10 ώρες
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου