Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗ 25/9/2019Πρ. Κορομηλά 51 τκ 54622τηλ. Επικοινωνίας 6978300483ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΝΗΌΛΑ ΣΕ ΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ! ΑΜΕΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΙΑ ΤΟΥΣ .«Τα παιδιά πρέπει να ξυπνάνε το πρωί για να πιουν γάλα και να πάνε σχολείο..»Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, η πλειονότητα των προσφυγόπουλων που διαβιούν στη χώρα μας, παραμένουν περιθωριοποιημένα εντός, αλλά και εκτός σχολικού περιβάλλοντος. Οι ξεχωριστές απογευματινές «δομές» (ΔΥΕΠ), παράλληλες με το δημόσιο σχολείο, αλλά στην ουσία έξω από αυτό, με πολλά προβλήματα στη λειτουργίας τους, η ίδρυση με μεγάλη αργοπορία ελάχιστων τάξεων υποδοχής που λειτούργησαν με μεγάλη καθυστέρηση -το Δεκέμβριο- κι όχι σε όλα τα σχολεία, οι εγγραφές που γίνονται με ευθύνη των ΜΚΟ, ενώ θα έπρεπε να διασφαλιστούν από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, άφησαν εκτός σχολείου πολλά προσφυγόπουλα, τα αποθάρρυναν από τη φοίτηση τους - τα μισά παιδιά εγκατέλειψαν το σχολείο στη διάρκεια της χρονιάς- και ουσιαστικά υπονόμευσαν το βασικό δικαίωμα τους στην εκπαίδευση.Η κυβέρνηση της Ν.Δ. με την πολιτική της εντείνει την υπονόμευση του δικαιώματος των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση, δημιουργώντας νέα εμπόδια στη φοίτηση τους στο δημόσιο σχολειό.
Περιορίζει το δικαίωμα στην εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο μόνο σε παιδιά προσφύγων που έχουν πάρει άσυλο, δηλαδή ένα πολύ μικρό ποσοστό σε σχέση με το σύνολο των προσφύγων που υπάρχουν στη χώρα. Είναι προφανές πως κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε μείωση του αριθμού των προσφυγόπουλων στο σχολείο. Ταυτόχρονα, χιλιάδες παιδιά προσφύγων που διαμένουν στα καμπς σε όλη την Ελλάδα δεν μπορούν να πάνε σχολείο. Ακόμη δεν έχει εκδοθεί η φετινή υπουργική απόφαση για την ίδρυση και λειτουργία των ΔΥΕΠ και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες ενέργειες για τη μεταφορά των μαθητών και μαθητριών από και προς τα σχολεία. Η εγκύκλιος του Υπουργού Εργασίας, που αποκλείει τους πρόσφυγες από την έκδοση ΑΜΚΑ, πλήττει το δικαίωμα τους στη δημόσια υγεία- περίθαλψη και ορθώνει εμπόδια στην έκδοση του ΑΔΥΜ, απαραίτητο στοιχείο για την εγγραφή τους στο σχολείο. Οι βίαιες και κατασταλτικές εκκενώσεις των καταλήψεων, εκτός των άλλων, αποκλείουν τα παιδιά των προσφύγων από την εκπαίδευση, παίρνοντάς τους μακριά από τις γειτονιές που έμεναν και τα σχολεία που φοιτούσαν, χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη για να φοιτήσουν σε κάποιο άλλο σχολείο. Δεν έχει ακόμη ξεκινήσει η λειτουργία των τάξεων υποδοχής. Ακόμα και οι λιγοστές τάξεις υποδοχής που λειτούργησαν την περσινή σχολική χρονιά- 27 σε 16 σχολεία στη ΔΔΕ Ανατολικής ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ και 24 σε 20 σχολεία στη ΔΔΕ Δυτικής ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ ,δεν έχουν εκπαιδευτικό προσωπικό για να λειτουργήσουν. Παράλληλα, σε μια προσπάθεια περαιτέρω υποβάθμισης της εκπαίδευσης προσφύγων, η κυβέρνηση προχώρησε σε μείωση του αριθμού των ΣΕΠ, ενώ συνεχίζει την απαράδεκτη κατάσταση με τις εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτών που εργάζονται στις δομές. Στην διαδικασία των αποσπάσεων των ΣΕΠ προχώρησε σε απόσπαση συναδέλφων χωρίς τα απαραίτητα προσόντα, επιλέγοντας να μην στελεχώσει καθόλου με ΣΕΠ Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης τη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης και δομές της Κεντρικής Μακεδονίας και της Θεσσαλίας που δέχονται και φιλοξενούν μεγάλο μέρος των προσφύγων.Για μας κανένα παιδί δεν είναι ένα αριθμός στην τάξη! Δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις να φοιτήσει ουσιαστικά κάθε παιδί στο δημόσιο σχολείο. Πόσο μάλλον , αν το παιδί αυτό είναι κυνηγημένο από τη φωτιά του πολέμου!Θεωρούμε ότι τα παιδιά των προσφύγων, ανεξαρτήτως του χρονικού διαστήματος παραμονής τους στη χώρα μας και του νομικού πλαισίου που θα διέπει αυτή την παραμονή, πρέπει να ενταχθούν στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα με όρους συνεκπαίδευσης με τα ελληνόπουλα και η κυβέρνηση να φροντίσει, παίρνοντας όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε αυτό να υλοποιηθεί.Συνεχίζουμε και διεκδικούμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μας:
Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στην πρωινή ζώνη των δημόσιων σχολείων χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Δημιουργία τάξεων υποδοχής σε όλα τα σχολεία που φοιτούν προσφυγόπουλα. Να λειτουργήσουν τώρα οι τάξεις υποδοχής με την άμεση πρόσληψη αναπληρωτών. Υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης τους (ενισχυτική διδασκαλία\ παράλληλη στήριξη\ ψυχολογική υποστήριξη κλπ) Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Εγγραφή των παιδιών κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς. Ένταξη των παιδιών 15 ως 18 ετών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Δημιουργία τάξεων υποδοχής. Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση προσφύγων τώρα. Δωρεάν μεταφορά των παιδιών από τα camps και όσων διαμένουν σε σπίτια στα σχολεία και ιατρική περίθαλψη. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα και διδασκαλία της μητρική γλώσσας. Κεντρική μέριμνα και ευθύνη για την εκπαίδευση των ασυνόδευτων παιδιών
Για όσους πρόσφυγες είναι σε διαδικασία μετεγκατάστασης σε κάποια χώρα της Ευρώπης, εκμάθηση της γλώσσας της χώρας, στην οποία επιθυμούν να εγκατασταθούν πχ Γερμανικά, Γαλλικά κ.λπ.
Αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης για όλους τους πρόσφυγες και τα παιδιά τους.Μ εταστέγαση τους από τα στρατόπεδα εντός του αστικού ιστού.
Μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού και αναπληρωτών με πλήρη δικαιώματα για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών. Στελέχωση όλων των εμπλεκομένων ΔΔΕ και δομών φιλοξενίας με μόνιμους διορισμούς κι αποκατάσταση του θεσμού των ΣΕΠ.Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε, για το γκρέμισμα των τειχών της ντροπής της ΕΕ, για την κατάργηση των κανονισμών του Δουβλίνο και της συμφωνίας ΕΕ – Τουρκίας, που εγκλωβίζει πρόσφυγες στα νησιά, για τη διασφάλιση της άμεσης μετακίνησης των προσφύγων στις χώρες τελικού προορισμού τους. Αγωνιζόμαστε για να σταματήσει ο πόλεμος και οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις που καταστρέφουν χώρες, αφανίζουν λαούς και δημιουργούν εκατομμύρια πρόσφυγες.Τα σχολεία μας ανοιχτές αγκαλιές αλληλεγγύης για τα παιδιά όλων των φτωχών του τόπου μας, ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών!Για το Δ.Σ.Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣΓιάννα Λαθήρα Νίκος Παλάντζας
Μιχάλης Δελησάββας «Ανθρωπιά»
Πριν από 21 ώρες
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου