Γ΄ΕΛΜΕ- Θ Θεσσαλονίκη 22/2/2022
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Πρόσληψη εκπαιδευτικών καθ΄ υπόδειξη των γονέων!
Ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Σ. Κιμπουρόπουλος σε συνάντηση του με την Υφυπουργό Παιδείας Ζέτα Μακρή , αφού παρατήρησε ότι για τα κενά βασικά ευθύνονται …οι εκπαιδευτικοί που δεν παρουσιάζονται (προφανώς όχι η έλλειψη διορισμών για μια δεκαετία, οι χαμηλοί μισθοί, ο ξενιτεμός κάθε χρόνο, κ.ά.) ζήτησε το εξής εκπληκτικό: να υποδεικνύουν οι γονείς ποιος εκπαιδευτικός θα προσληφθεί στο σχολείο!!! (“να δοθεί στους γονείς η δυνατότητα υπόδειξης συγκεκριμένου ατόμου προς στο σχολείο, στις περιπτώσεις που έχουν ήδη βρει κι έτσι να αποφεύγεται η ύπαρξη κενών (στην παράλληλη στήριξη) μετά την ειδική πρόσκληση, καθώς συνήθως ακόμη και τότε οι θέσεις δεν καλύπτονται ) .Μάλιστα, η Υφυπουργός «αντιμετώπισε θετικά» την πρόταση, όπως ο ίδιος αναφέρει σε διαδικτυακή ανάρτησή του.
Με απύθμενο θράσος ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Στ. Κιμπουρόπουλος εντοπίζει ως βασική αιτία του “φαινομένου (ως άλλο φυσικό φαινόμενο!) των διαρκών κενών” τη “μη προσέλευση” των εκπαιδευτικών! Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούγεται αυτό από τους αρμόδιους του Υπουργείου.Για πρώτη φορά, όμως, από επίσημα χείλη γίνεται λόγος για πρόσληψη εκπαιδευτικών καθ΄ υπόδειξη των γονέων!
Η προσπάθεια προώθησης της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και μετατροπής του σχολείου σε επιχείρηση, σε εξεταστικό και εργασιακό κάτεργο ( αξιολόγηση και «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, υποχρηματοδότηση, επέκταση της ελαστικής εργασίας ) είναι πρόδηλη από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Μέσα στο υπονομευμένο από την αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική παιδαγωγικά και εργασιακά περιβάλλον , τα σχολεία είχαν να αντιμετωπίσουν και τα χιλιάδες κενά.
Ενώ η χρονιά ξεκίνησε με 50.000 κενά, η κυβέρνηση τα κάλυπτε σταδιακά και με το σταγονόμετρο.
Οι Διευθύνσεις Β/θμιας Εκπαίδευσης με εντολή Γ.Γ. Α. Κόπτση προσπαθούσαν να τα καλύψουν εκ των ενόντων, δηλαδή, με το διαθέσιμο προσωπικό. Έτσι, φτάσαμε μεγάλο μέρος αυτών να καλυφθούν από υποχρεωτικές υπερωρίες-σε πολλές περιπτώσεις απλήρωτες, όπως καταγγέλθηκε, συνάδελφοι της ειδικής αγωγής εξαναγκάστηκαν να μπουν σε τμήματα της γενικής, κόπηκαν παράλληλες, ενώ συνάδελφοι με 3μηνες συμβάσεις που προσελήφθησαν για covid, καλύπτουν λειτουργικά κενά. Ειδικά στην Παράλληλη Στήριξη φέτος οι προσλήψεις ήταν 1.440 λιγότερες σε σχέση με πέρυσι (συνολικά για τις δομές Ειδικής Αγωγής 2.386 λιγότερες) και τουλάχιστον 50% λιγότερες από τις διαγνώσεις, ενώ με προφορική εντολή του Υπουργείου Παιδείας, την εφετινή χρονιά τοποθετήθηκαν μέχρι 2 εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης ανά σχολείο, ανεξάρτητα από τον αριθμό των διαγνώσεων, με αποτέλεσμα ελάχιστοι εκπαιδευτικοί να πρέπει να βοηθούν περισσότερους μαθητές! Χιλιάδες εξακολουθούν να είναι τα κενά και όπως κάθε χρόνο θα μείνουν ως το τέλος της χρονιάς. Ακόμη και σήμερα στη Δυτική Θεσσαλονίκη παρουσιάζονται κενά σε ειδικότητες Γαλλικών, Αγγλικών, Θεολόγων, Γυμναστών, Τεχνολόγων, Μουσικών, Εικαστικών, κ.λ.π., ενώ σε όλες τις ειδικότητες όταν υπάρχουν άδειες για λόγους υγείας, τα κενά δεν καλύπτονται.
Αντί να απολογούνται για αυτή την κατάσταση , ενοχοποιούν για άλλη μια φορά τους εκπαιδευτικούς για να προωθήσουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική διάλυσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
Είναι ξεκάθαρο ότι ο εν λόγω ευρωβουλευτής λειτουργεί ως προπομπός, όχι μόνο για το προφανές, την κατάργηση της Δημόσιας και Δωρεάν Παράλληλης Στήριξης μέσω της μετατροπής σε ιδιωτικοποιημένη «υπηρεσία» πιθανόν με επιχορηγούμενα voucher, αλλά για την άμεση εφαρμογή της περίφημης αυτονομίας- ιδιωτικοποίησης των σχολείων, στα πλαίσια των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ.
Από το 2018, ο ΟΟΣΑ σε έκθεση που συνέταξε για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, έκανε σαφές ότι
«Η παιδαγωγική αυτονομία μπορεί να είναι αποτελεσματική μόνο αν πηγαίνει χέρι-χέρι με τη θεσμική αυτονομία και την ενίσχυση της θέσης των διευθυντών, την ικανότητά τους να αξιολογούν και να επιλέγουν το προσωπικό της σχολικής μονάδας. Χωρίς αυτή την κρίσιμη πλευρά, η παιδαγωγική αυτονομία δεν έχει νόημα». Καθώς και ότι η λύση των μόνιμων διορισμών «όχι μόνο είναι ακριβή, αλλά θα επαναφέρει ακαμψίες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα”, και γι’ αυτό « το παιδαγωγικό προσωπικό στα σχολεία και στα πανεπιστήμια μπορεί να έχει κατά κάποιον τρόπο διαφορετικούς ρόλους και διαδικασίες – καθώς και αμοιβές….. θα μπορούσαν να προσφέρουν μια αρκετά σταθερή αλλά όχι απαραίτητα δια βίου απασχόληση».
Η επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, η πολλαπλή κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και μέσω της αξιολόγησης και η προώθηση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας σε συνδυασμό με τη δυνατότητα επιλογής σχολείου από τους γονείς θα διαλύσουν τις εργασιακές σχέσεις και θα βάλουν τις βάσεις για την άρση της μονιμότητας.
Με τα σωματεία μας και τους αγώνες μας να βάλουμε τώρα φρένο σε αυτό τον κατήφορο.
Να καταδικάσουμε τα νέα σχέδια για τις προσλήψεις των αναπληρωτών που επεξεργάζονται .
Να κλιμακώσουμε τον αγώνα μας
-για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης,
-για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους,
-για μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία
- για κάλυψη όλων των κενών και των μορφωτικών αναγκών όλων των μαθητών μας.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ