Ads 468x60px

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022

ΤΩΡΑ ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 Γ΄ΕΛΜΕ- Θ                                                                                             Θεσσαλονίκη 22/2/2022 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/

 fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης


ΤΩΡΑ ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.

Πάει πολύ να πανηγυρίζει η κυβέρνηση για τους 11.700 διορισμούς που έγιναν πέρσι, όταν:

- τα κενά ξεπερνούν τις 50.000,

- οι  περσινοί διορισμοί, σταγόνα στον ωκεανό ,δεν αντιστοιχούν και ούτε κάλυψαν στο ελάχιστο τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς που δημιουργήθηκαν στα σχολεία λόγω της πολιτικής των περικοπών ,της λιτότητας και της έλλειψης διορισμών, του μεγάλου κύματος συνταξιοδοτήσεων,  ούτε φυσικά τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών που αυξήθηκαν κατακόρυφα λόγω της πολύμηνης διάρκειας της τηλεκπαίδευσης. 

- τη δραματική κατάσταση δεν περισώζουν ούτε τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που συστηματικά προωθήθηκαν για την εξοικονόμηση ωρών εκπαιδευτικών ( κατάργηση υπεύθυνων εργαστηρίων, αύξηση ωραρίου, κατάργηση παράλληλης διδασκαλίας ανά τμήμα στις ξένες γλώσσες, εξοβελισμός ειδικοτήτων, συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών ,εκπαιδευτικοί “λάστιχο” σε 4 και περισσότερα σχολεία)

- το ΥΠΑΙΘ αυξάνει το μέγιστο αριθμό μαθητών, και δίνει εντολές για κάλυψη των κενών καλύψουν εκ των ενόντων, δηλαδή, με το διαθέσιμο προσωπικό:

- Μοιράζει τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης σε πολλά παιδιά ,τα οποία δεν διδάσκονται όλες τις ώρες που προβλέπονται, οι ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις - μαύρη ανασφάλιστη εργασία μέσα στο δημόσιο σχολείο, πληρωμένες από την τσέπη των γονιών,  αποτελούν ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης με τους χειρότερους όρους, 

-γίνονται  αλλαγές στα προγράμματα των σχολείων ,ώστε να γίνεται από λίγες ώρες μάθημα σε όλα τα τμήματα, - οι υποχρεωτικές υπερωρίες δίνουν και παίρνουν,

- μετακινούν «αναγκαστικά» με αυθαίρετο και αυταρχικό τρόπο συναδέλφους με πλήρες ωράριο στις οργανικές τους θέσεις ή στα σχολεία που ήδη καλύπτουν το ωράριό τους για να καλύψουν κενά που θα έπρεπε να καλυφθούν με άμεσους διορισμούς( βλ. ΠΥΣΔΕ ΑΝΑΤ. ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ)

-καμία δέσμευση δεν υπάρχει για μαζικούς διορισμούς φέτος, καμία ανάλογη πρόβλεψη στον κρατικό προϋπολογισμό


ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΠΑΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. 

ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΜΕ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ

Οι αναπληρωτές πλέον αντί να αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν πάγιες ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Κάθε χρόνο αυξάνονται και από τους 7.404 που ήταν στη δευτεροβάθμια το 2017, φέτος, μετά από πέντε χρόνια, διπλασιάστηκαν και έφτασαν τις 14.147. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων που προωθούν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις εργασίας με σκοπό το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και με στόχευση την κατάργηση της μονιμότητας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία. Αναλυτικά περιγράφονται οι επιδιώξεις αυτές και στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ του οποίου τα πορίσματα έγιναν το ευαγγέλιο της εκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων.

Πέρσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ήταν 15.789, ενώ μέχρι τώρα για τη φετινή χρονιά προσλήφθηκαν 14.147 ( 5.523, Α΄ φάση, 1.807 Β΄ φάση, 1.805, Γ΄ φάση, 2.657, Δ΄ φάση, 283 Ε΄ φάση και 2.072 επόμενες φάσεις). Συνεχίζουν να μην έχουν καλυφθεί περισσότερα από 2.000 κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις που ανακοινώθηκαν φέτος στη δευτεροβάθμια, είναι 2.695. 

Τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι διορισμοί που έγιναν ως αποτέλεσμα των αγώνων δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων. Το αίτημα   για μόνιμο προσωπικό (σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ, ΕΒΠ) στα σχολεία είναι και πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτο για όλη την κοινωνία.

Η κυβέρνηση, αντί  της κάλυψης των κενών με μόνιμους διορισμούς, επεκτείνει την ελαστικοποίηση της εργασίας με την αύξηση των επαίσχυντων τρίμηνων συμβάσεων. Πλέον, με τις τρίμηνες συμβάσεις, προσλαμβάνονται 3.066 (1.488 στη δευτεροβάθμια) συμβασιούχοι για τρεις μήνες και μετά αποφασίζει ο Διευθυντής εκπαίδευσης εάν θα απολυθούν ή αν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις τους. 

Οι προσλήψεις με τρίμηνες συμβάσεις δεν ήρθαν να αντικαταστήσουν νοσούντες εκπαιδευτικούς, ούτε ευπαθείς ομάδες, αφού φέτος έκοψαν τις άδειες ειδικού σκοπού. Το Υπουργείο Παιδείας  καλύπτει με αυτές  λειτουργικά κενά που υπάρχουν ακόμη και από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αξιοποίησε την πανδημία για την παραπέρα  ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και  των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών. 

Την ίδια στιγμή οι πίνακες του προσοντολογίου, που  έχουν χρησιμοποιηθεί δύο χρονιές, παραμένουν κλειστοί και όσοι είναι έξω από αυτούς χωρίς δικαίωμα εργασίας, βλέπουν να παραμένουν εκτός για ακόμα μια χρονιά. Δεκάδες χιλιάδες αποκλείονται από την εργασία και πρακτικά απολύονται επειδή δεν πάτησαν σωστά ένα κλικ, ή επειδή δεν επισύναψαν ένα πτυχίο σε μια πλατφόρμα, άσχετα εάν αυτό το πτυχίο το έχουν καταθέσει δεκάδες φορές στις διευθύνσεις και δούλευαν με αυτό τόσα χρόνια. Αυτό το πρόβλημα δεν είναι ούτε αστοχία, ούτε ελάττωμα του προσοντολογίου. Ο τρόπος που ατομικά γίνονται οι αιτήσεις και με το παραμικρό λάθος έρχεται ο «ξαφνικός θάνατος» είναι η φυσιογνωμία του νόμου του προσοντολογίου, που συνολικά στηρίζεται και προωθεί τη λογική της ατομικής ευθύνης και  . Μέχρι σήμερα το προσοντολόγιο απέκλεισε από την εργασία περισσότερες χιλιάδες από ό,τι μονιμοποίησε. Επιπλέον η μοριοδότηση των προσόντων μπορεί να αλλάξει, όπως και όποτε το αποφασίζει ο\η κάθε υπουργός, με αποτέλεσμα ο ατομικός αγώνας δρόμου για αναζήτηση και  πληρωμή νέων προσόντων  να μην έχει τέλος. 

Αιτήματα - διεκδικήσεις

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν μία σύμβαση εργασίας.

  • Να γίνουν τώρα 18.000 μόνιμοι διορισμοί στη γενική παιδεία και 3.000 στην ειδική αγωγή για την Β/θμια Εκπ/ση για να μπορούν τα σχολεία να λειτουργήσουν.

  • Ο υπολογισμός των οργανικών κενών να είναι σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες σχολείων. 

  • Να δοθούν όλα τα κενά των σχολείων στις ΕΛΜΕ για να γίνεται έλεγχος. Τα νόθα ΠΥΣΔΕ δεν μπορεί να αποφασίζουν εν κρυπτώ και εν αγνοία των συναδέλφων.

  • Να δημοσιοποιούνται όλα τα σχολεία με οργανικά κενά για να είναι γνωστά στους άμεσα ενδιαφερόμενους (μετατιθέμενοι, με βελτίωση, με διάθεση).

  • Να εγκριθούν επιτέλους (εκκρεμούν τέσσερα χρόνια) όλες οι προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων για τη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία τους και τα κενά που θα προκύψουν να συμπεριληφθούν στις οργανικές θέσεις.

  • Κατάργηση του προσοντολογίου- ν.4589/19 Όχι σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Να ανοίξουν οι κλειστοί πίνακες. 

  • Να μπει τέλος στις ελαστικές σχέσεις. Να καταργηθούν οι τρίμηνες συμβάσεις και οι προσλήψεις αναπληρωτών από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.

  • Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων. Πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές.

  • 15 μαθητές στο τμήμα για διασφαλιστούν μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και 10 στα εργαστήρια!

  • Να μειωθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών και να επανέλθει στα προ του 2013 επίπεδα.

  • Να λειτουργήσει η ενισχυτική διδασκαλία με την έναρξη της χρονιάς σε όλα τα σχολεία. 

  • Να επανέλθουν στα σχολεία οι ειδικότητες που εξοβελίστηκαν με τα νέα αναλυτικά προγράμματα.

  • Να μην εφαρμοστούν τα σκληρά εξεταστικά πλέγματα (τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις PISA, E.Β.E.).

  • Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Αγώνας με απεργία αποχή όλων των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ. 

  • Παιδαγωγική ελευθερία στους εκπαιδευτικούς. Σύλλογοι διδασκόντων κυρίαρχα όργανα. 

  • Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις για να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας. 

 

ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ σε συντονισμό οργανώνουμε κινητοποιήσεις άμεσα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς και την προώθηση των διεκδικήσεων του κινήματος. 


ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΡΑ.


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

              ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ


 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR