Ads 468x60px

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ (21-9)

 Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                   Θεσσαλονίκη 21/9/2022 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ  (21-9)











Τα σχολεία ανοίγουν με τους  εκπαιδευτικούς να βρίσκονται αντιμέτωποι με τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί η αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική που ασκείται με βία, τρομοκρατία και καταστολή. Σε συνθήκες πανδημίας για μια ακόμη χρονιά δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο προστασίας των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Το πρωτοφανές κύμα ακρίβειας και η ενεργειακή κρίση αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση κυρίως με διάφορων τύπων επιδόματα, χωρίς την ικανοποίηση των λαϊκών αιτημάτων και τη διασφάλιση των λαϊκών συμφερόντων. Την ίδια στιγμή ο πόλεμος της Ουκρανίας και οι διαρκώς εντεινόμενοι ανταγωνισμοί μεταξύ των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων, οξύνουν παραπέρα τα προβλήματα.

Στην εκπαίδευση η Ν.Δ. υλοποιεί τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ που οδηγούν στην αποδόμηση και την ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, στη  δημιουργία ενός ταξικού και κατηγοριοποιημένου σχολείου το οποίο εντείνει τους αποκλεισμούς της νεολαίας από τη μόρφωση. Η αξιολόγηση, η αυτονομία της σχολικής μονάδας, οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις με τις δεκάδες χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών, αντί μονίμων εκπαιδευτικών, η Τράπεζα Θεμάτων, η Ε.Β.Ε που προωθεί η κυβέρνηση, υπηρετούν την αντιεκπαιδευτική πολιτική της. Οι υπουργικές αποφάσεις για τους εκπαιδευτικούς ομίλους, τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές είναι ένα ακόμα βήμα για την υλοποίηση αυτής της πολιτικής.

Αξιολόγηση – χειραγώγηση – κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών

Σ΄ αυτό το χρονικό διάστημα το υπουργείο επιδιώκει να προχωρήσει την ατομική αξιολόγηση με τη δημιουργία νέων δομών. Πίσω από μεγάλα λόγια για καινοτομίες, ανάπτυξη μαθητών και εκπαιδευτικών, σχολείο συνεργατική κυψέλη, συντονιστές και μέντορες που μαζί με τους συμβούλους και τους διευθυντές “θα εμπνέουν και θα ενθαρρύνουν” και άλλα πολλά, προσπαθούν να κρύψουν την πιο σκληρή επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Και οι τρεις «καινοτόμοι θεσμοί» (Μέντορες, Σύμβουλοι, Εκπαιδευτικοί Όμιλοι) εντάσσονται στη διαδικασία της αξιολόγησης τόσο του σχολείου, όσο και του κάθε εκπαιδευτικού χωριστά, στηρίζονται στην απλήρωτη επιπλέον εργασία, καταστρατηγούν το διδακτικό και εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, κατηγοριοποιούν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, δίνουν υπερεξουσίες στους διευθυντές, επιδιώκουν τη δημιουργία μιας νέας ιεραρχικής δομής (ίδια με αυτή των  επιχειρήσεων) που με υποσχέσεις για πιθανή «εξέλιξη» σε στελέχη της εκπαίδευσης ή μια καλή βάση στην ατομική αξιολόγηση, θα ελέγχει, θα εποπτεύει και θα προωθεί την απαρέγκλιτη εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής. Οι Εκπαιδευτικοί Όμιλοι επιπλέον σπάνε τα ενιαία αναλυτικά προγράμματα, προωθούν μέσα στα σχολεία τη μετάδοση δεξιοτήτων και όχι στέρεων επιστημονικών γνώσεων, αποτελούν στοιχείο για την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων που σε συνδυασμό με την αυτονομία της σχολικής μονάδας οδηγούν στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η αξιολόγηση πέρσι δεν ανατράπηκε, όμως δέχτηκε ισχυρό πλήγμα. Τον μεγαλειώδη αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση δεν μπορεί κανείς να τον αγνοήσει, αποτελεί παράδειγμα αγώνα με μαζική απεργία και μαζικά συλλαλητήρια που μπορεί να ενώσει για να νικηθεί η αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική. Χρειάζεται και τώρα να πιάσουμε το νήμα από την περσινή χρονιά και να προχωρήσουμε. Τα 22 σωματεία που κήρυξαν Απεργία-Αποχή πέρυσι δείχνουν το δρόμο. Η δικαίωση των διευθυντών που εναρμονίστηκαν με την απόφαση των σωματείων και δεν τους επιβλήθηκε καμία ποινή από τα Υ.Σ., αποτελεί κόλαφο στους πρωτεργάτες της τρομοκρατίας που εξαπολύθηκε.

Αυξήσεις στους μισθούς για να ανταπεξέλθουμε στην ακρίβεια, για να ζούμε με αξιοπρέπεια

Η μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών για περισσότερα από 10 χρόνια σε συνδυασμό με τον πρωτοφανή πληθωρισμό που καταγράφεται πλέον στη χώρα μας, εκτινάσσει στα ύψη το κόστος των ενοικίων, των λογαριασμών, των μετακινήσεων, αλλά και των βασικών ειδών και οδηγεί στην αδυναμία των εκπαιδευτικών να αντεπεξέλθουν ακόμα και στις βασικές  ανάγκες των οικογενειών τους. Νεοδιόριστοι και αναπληρωτές με μία βαλίτσα στο χέρι γυρίζουν την ηπειρωτική και νησιωτική χώρα την ώρα που το κύμα ακρίβειας  σαρώνει τη χώρα και δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν. Το 2009 ένας νεοδιόριστος, χωρίς προϋπηρεσία και παιδιά, έπαιρνε 14 μισθούς των 1.150, με μικρότερη φορολογία. Σήμερα παίρνει 12 μισθούς των 737 €, με μεγαλύτερη φορολογία και με πληθωρισμό και ακρίβεια που τρώει τον ένα μισθό κάθε χρόνο! Όλες οι κυβερνήσεις και η Ευρωπαϊκή Ένωση που ιδιωτικοποιούν κομμάτι- κομμάτι τις δημόσιες επιχειρήσεις όπως η ΔΕΗ, που εμπορευματοποιούν όλα τα κοινωνικά και δημόσια αγαθά, που νομοθετούν σε όφελος των επιχειρήσεων για την αύξηση των κερδών τους, έχουν την πολιτική ευθύνη.

Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά στα σχολεία – Τοποθετήσεις με διαφάνεια!

Οι προσλήψεις των αναπληρωτών στις οποίες προχώρησε το Υπουργείο Παιδείας, δεν επαρκούν να καλύψουν όλα τα κενά στα σχολεία και διαψεύδουν την πλειοδοσία  δηλώσεων της κυβέρνησης και των επιτελείων τους για ομαλή έναρξη της χρονιάς και έγκαιρη κάλυψη των κενών. Ο αριθμός συνολικά των προσλήψεων των αναπληρωτών στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλονίκης (265), καθώς και οι συνολικές προσλήψεις πανελλαδικά (31.500), όχι μόνο δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και στην απαίτηση των εκπαιδευτικών σωματείων για 15 μαθητές στην τάξη για να λειτουργήσουν με μέτρα προστασίας, αλλά υπολείπονται κατά δεκάδες χιλιάδες από το σύνολο των προσλήψεων που πραγματοποιήθηκαν πέρσι πανελλαδικά στην Α/θμια και στην Β/θμια εκπαίδευση (50.000) και εκατοντάδες όσων έγιναν στη Θεσσαλονίκη στην Β/θμια εκπαίδευση (522). Την ίδια στιγμή οι Διοίκησεις Β’θμιας Εκπ/σης Δυτικής και Ανατολικής  Θεσσαλονίκης και τα νόθα ΠΥΣΔΕ προχωρούν σε τοποθετήσεις παραβιάζοντας εργασιακά δικαιώματα των μονίμων και των αναπληρωτών. 

Μέτρα προστασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας – Δωρεάν τέστ για όλους – Όχι στις διακρίσεις

Ο κορονοϊός είναι εδώ παρά την “κανονικότητα” του υπουργείου παιδείας και της κυβέρνησης και επιβάλλεται να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της σχολικής κοινότητας κι όχι να μένει τελείως απροστάτευτη!... Δημιουργία τμημάτων έως 15 μαθητές, πρόσληψη επιπλέον μόνιμων εκπαιδευτικών και καθαριστριών/στών, δωρεάν τεστ και εξετάσεις με την ευθύνη του ΕΟΔΥ για όλους και χρήση της μάσκας όπου κι όταν χρειάζεται. Κυβέρνηση και Δήμοι  πρέπει να φροντίσουν ιδιαίτερα για καθαρίστριες, αντισηπτικά, μάσκες και τεστ! Σημειώνουμε την πρωτιά σε θανάτους ανά 1 εκατ. κατοίκους στην ΕΕ, ενώ το καλοκαιρινό 3μηνο οι νεκροί ξεπέρασαν τους 2.500 (αντίστοιχα το 2021 ήταν περίπου 1.600!). Παράλληλα βιώνουμε την ουσιαστική κατάρρευση των νοσοκομείων λόγω της τραγικής υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης, αλλά με χιλιάδες έμπειρους υγειονομικούς να παραμένουν εκτός ΕΣΥ επειδή είναι ανεμβολίαστοι... Την ίδια στιγμή οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί δαιμονοποιήθηκαν και καταδικάστηκαν σε οικονομική αιμορραγία για να εμπεδωθεί το δόγμα «όποιος δεν υπακούει τιμωρείται». Συνεχίζουν να υπόκεινται, όπως και οι εργαζόμενοι σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, σε εβδομαδιαίο υποχρεωτικό έλεγχο και την ίδια ώρα αποκλείονται από τη χρήση δημόσιων δομών υγείας για την διενέργεια των rapidtest. Καταγγέλλουμε την έμμεση περικοπή του μισθού τους και απαιτούμε να πάρουν πίσω τώρα την κατάπτυστη απόφαση για τη διενέργεια υποχρεωτικών και επί πληρωμή διαγνωστικών ελέγχων!

 

Η κυβέρνηση δεν είναι αήττητη!

Οι εργαζόμενοι και οι εκπαιδευτικοί με τους αγώνες μας μπορούμε να αλλάξουμε τα δεδομένα. Σε όλη την Ευρώπη ήδη ξεσπούν σοβαρές κινητοποιήσεις (πιο πρόσφατο παράδειγμα οι απεργίες στη Βρετανία και την Ολλανδία). Στη χώρα μας η προσπάθεια της κυβέρνησης με άκρατο αυταρχισμό να βάλει στο γύψο τις λαϊκές κινητοποιήσεις, τα συνδικαλιστικά και δημοκρατικά δικαιώματα την περίοδο του λοκντάουν, απέτυχε. Ο νικηφόρος αγώνας της efood, οι ηρωικοί αγώνες στην cosco και στην Λάρκο, οι μεγαλειώδεις συνεχείς κινητοποιήσεις των φοιτητών, ο  δικός μας μεγάλος αγώνας πέρσι ενάντια στην αξιολόγηση, επιβεβαιώνουν τις νέες δυνατότητες που διαμορφώνονται για τη νίκη των αγώνων και για ένα ισχυρό κίνημα ανατροπής. Ο αγώνας των εργαζομένων στη ΜΑΛΑΜΑΤΙΝΑ ενάντια στις απολύσεις και για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης και οι συνεχείς κινητοποιήσεις των φοιτητών ενάντια στην πανεπιστημιακή αστυνομία αυτή τη στιγμή δείχνουν και σε εμάς το δρόμο του αγώνα.

Το αμέσως επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο. Μέσα από ανυποχώρητους κλαδικούς και πανεργατικούς αγώνες να ανατραπεί η πολιτική της λιτότητας και να υπάρξουν πραγματικές αυξήσεις, να σταματήσουμε την πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου, να διεκδικήσουμε μαζικούς διορισμούς και να μπλοκαριστεί η αξιολόγηση.

Διεκδικήσεις αιτήματα

• Όχι στην αξιολόγησηαυτοαξιολόγηση –  αυτονομία της σχολικής μονάδας. Οργανώνουμε και αποφασίζουμε απεργία – αποχή για να μην προχωρήσει η αξιολόγηση σχολικής μονάδας και να μην προωθηθούν μέντορες και συντονιστές.

• Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.200 ευρώ καθαρά!  Επαναφορά του 13ου- 14ου μισθού. 

• Να σταματήσει η ακρίβεια και να μειωθούν οι τιμές στα βασικά είδη και στην ενέργεια

Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης. Κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην ενέργεια για τους εργαζόμενους. Να καταργηθεί το χρηματιστήριο ενέργειας και οι ρήτρες αναπροσαρμογής. Να επιβληθεί πλαφόν στις τιμές ρεύματος, πετρελαίου, φυσικού αερίου. 

Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις. Να επιστρέψουν οι εταιρείες στο δημόσιο για ρεύμα, ενέργεια, υπηρεσίες φτηνές για όλο το λαό.

•  Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου. Πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς και χωρίς όριο ηλικίας.

• Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά – Τοποθετήσεις με διαφάνεια και στη βάση των προτάσεων της ΕΛΜΕ. 

• Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα – μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία– πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές. Όχι στο προσοντολόγιο και σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ. 

Άμεση χρηματοδότηση τώρα της παιδείας και έκτακτο κονδύλι για τα σχολεία για να ανταπεξέλθουν στις  αυξημένες απαιτήσεις στη λειτουργία τους.

 •  Όχι στο νέο σχολείο – εξεταστικό κέντρο. Να καταργηθούν τα εξεταστικά πλέγματα (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, PISA).

• Επαναφορά του ωραρίου στα προ του ’13 επίπεδα. 

• Μέτρα προστασίας (15 μαθητές στο τμήμα, καθαρίστριες, απαραίτητα υλικά, κ.ά.).

Όχι στην καταστολή και την επίθεση στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία. Κατάργηση, μη εφαρμογή του ν. Χατζηδάκη. 

• Ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ – Κεφαλαίου.

Να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία! Να σταματήσει τώρα η εισβολή της Ρωσίας και κάθε επέμβαση των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ! Καμία εμπλοκή της χώρας μας! Να κλείσουν όλες οι βάσεις! Έξω από ΝΑΤΟ – ΕΕ! Ειρήνη και Φιλία των Λαών!

Πρόγραμμα αγώνα

• Με όπλο την απεργία αποχή να σταματήσουμε την αξιολόγηση: της σχολικής μονάδας  και την προώθηση μέτρων ατομικής αξιολόγησης (μέντορες, συντονιστές).

Με συλλογικές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων να σταματήσουμε την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Υπογράφουμε την περσινή δήλωση της Γ΄ ΕΛΜΕ συμμετοχής στην απεργία αποχή για να μη συμμετέχουμε στις ομάδες δράσης. Συγκεντρώνουμε την πλειοψηφία του συλλόγου για να μη γίνει καμία συνεδρίαση μέχρι 10 Οκτωβρίου, όπως  έχει ορισθεί από πέρσι.

Η απεργία αποχή που προκηρύξαμε 22 ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ πέρσι είναι σε ισχύ, καλύπτει όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν χωρίς συνέπειες, όπως αποδείχθηκε πέρσι που κανείς συνάδελφος που συμμετείχε στην απεργία αποχή δεν είχε καμία συνέπεια. Καλούμε και τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ να προκηρύξουν απεργία αποχή από όλες τις μορφές αξιολόγησης και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. 

Οι εκπαιδευτικοί όμιλοι και ο ηλεκτρονικός φάκελος αφορούν προαιρετικές διαδικασίες στις οποίες καλούμε τους συναδέλφους να μη συμμετέχουν. Δεν θα φακελωθούμε μόνοι μας κυνηγώντας  προσόντα δια βίου.

• Η Γενική Συνέλευση της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ  αποφασίζει την στην  κήρυξη Απεργίας - Αποχής από τις διαδικασίες ορισμού και υλοποίησης του ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022 για μέντορες – ενδοσχολικούς συντονιστές και την  καταθέση εξώδικο στις ΔΔΕ Β/θμιας Εκπ/σης  Θεσσαλονίκης και το Υπουργείο Παιδείας .Υπογράφουμε τη νέα δήλωση της Γ΄ ΕΛΜΕ για συμμετοχή σε απεργία αποχή από κάθε άσκηση καθηκόντων και ρόλους μέντορα και συντονιστή. Με συλλογικές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων και των συναδέλφων, να μην αναλάβει κανείς ρόλο μέντορα και συντονιστή ειδικοτήτων και τάξεων. 

Οι Διευθυντές των σχολείων να υπογράψουν τη δήλωση της απεργίας αποχής και να μην αναθέσουν σε κανένα συνάδελφο ρόλο μέντορα και συντονιστή. 

Καλούμε την ΟΛΜΕ να προχωρήσει άμεσα: Στην κήρυξη Απεργίας – Αποχής από την εφαρμογή όλων των διατάξεων που αφορούν τους νόμους Κεραμέως ν.4823/21 και ν.4692/2020 για την αξιολόγηση (εσωτερική σχολικής μονάδας και ατομική του εκπαιδευτικού-μέντορες-συντονιστές) και κάθε εφαρμοστικής ρύθμισης (υπουργικής απόφασης, εγκυκλίου, κλπ).  Να προχωρήσει στην  κήρυξη Απεργίας - Αποχής από τις διαδικασίες ορισμού και υλοποίησης του ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022 για μέντορες – ενδοσχολικούς συντονιστές.

Απαντάμε στην εφ’ όλης της ύλης αντιεκπαιδευτική και αντεργατική επίθεση με μορφές πάλης  ανυποχώρητου αγώνα διαρκείας και ΓΣ που θα καθορίζουν κάθε φορά την εξέλιξη του αγώνα και αποφασίζουμε: 


Καλούμε την ΟΛΜΕ να προκηρύξει Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ  την εβδομάδα 26 -30/09.

και Γενική Συνέλευση των προέδρων το Σάββατο 1/10. 

Καλούμε τις ΕΛΜΕ να ζητήσουν από την ΟΛΜΕ την προκήρυξη Γενικών Συνελεύσεων στη βάση του άρθρου 7 του καταστατικού της ΟΛΜΕ που την υποχρεώνουν να προχωρήσει σε ΓΣ, εφ’ όσον το ζητήσει το 1/10 των ΕΛΜΕ. Στα προτεινόμενα θέματα να υπάρχει και πρόταση προς τις ΓΣ να αποφασίσουν απεργία αποχή από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης. 

  • 24ωρη κλαδική απεργία με το σύνολο των εκπαιδευτικών αιτημάτων την Παρασκευή 14/10.

Αν η ΟΛΜΕ δεν προχωρήσει σε απεργιακό βήμα, οι ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με συντονισμό  να προχωρήσουμε στη Θεσσαλονίκη σε πανεκπαιδευτική κινητοποίηση 

Νέες ΓΣ κλιμάκωσης του αγώνα το διάστημα 17 -21 Οκτώβρη.

Κινητοποίηση των εκπαιδευτικών σωματείων ενάντια στην ακρίβεια την εβδομάδα 26 - 30/9. Προτείνουμε συλλαλητήριο την Πέμπτη 29/9. Η ΕΛΜΕ να πάρει πρωτοβουλία συντονισμού με τις ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ και άλλα σωματεία για την οργάνωσή του στη Θεσσαλονίκη.

Στήριξη των κινητοποιήσεων των φοιτητών ενάντια στην αστυνομοκρατία στα ΑΕΙ.  Παλεύουμε μαζί με φοιτητές, μαθητές, γονείς και δασκάλους για να σταματήσουμε τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα. 

Συμμετέχουμε και προωθούμε το συντονισμό των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, καθώς και των Επιτροπών Αγώνα σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο, καθώς και μέσα στις διαδικασίες της ΓΣ των προέδρων που απαιτούμε να γίνει άμεσα. Προτείνουμε να πραγματοποιηθεί άμεσα πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού μετά από συνεννόηση μεταξύ των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ. 

Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ  (21-9-2022)


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR