Ads 468x60px

Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2023

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (Έντυπα Δηλώσεων Απεργίας Αποχής από Αυτοαξιολόγηση Σχ. Μονάδας, από Μέντορες-Συμβούλους και Ατομική Αξιολόγηση)

 Γ΄ΕΛΜΕ- Θ                                                                                                 Θεσσαλονίκη 9/9/2022

Πρ. Κορομηλά 51

 τηλ. 6978300483/6977444398

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/

fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης


ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ  ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.

ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ, ΜΕΝΤΟΡΕΣ/ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ, ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ). 

ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ!


Από τις πρώτες μέρες της νέας χρονιάς σε κάθε σχολική μονάδα καλούμαστε και φέτος να βρεθούμε απέναντι: 

-στα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που μένουν ακάλυπτα, 

-στην υποχρηματοδότηση των σχολείων και τις ακατάλληλες υποδομές, την ελαστική εργασία της αναπλήρωσης, 

-στις νέες ιεραρχικές αξιολογικές δομές των μεντόρων, των ενδοσχολικών συντονιστών, των ομίλων που συμβάλλουν στον ανταγωνισμό μεταξύ συναδέλφων/ισσών και σχολείων, επεκτείνοντας το εργασιακό μας ωράριο κι εντατικοποιώντας τη σχολική ζωή, 

-την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, 

-σε νέα βέλη κατά της δημόσιας εκπαίδευσης: ιδιωτικά ΑΕΙ ,διαγωνισμός του ΑΣΕΠ,  Εθνικό Απολυτήριο, επιλογή σχολείου κ.α, που απογειώνουν τους ταξικούς φραγμούς και αποκλεισμούς της νέας γενιάς από τη μόρφωση, κατηγοριοποιούν τα σχολεία, διευκολύνουν την επέλαση των επιχειρηματικών συμφερόντων τόσο στο περιεχόμενο, όσο και στην οικονομική εξάρτηση των σχολείων. 

Η νέα ηγεσία επιμένει στην αξιολόγηση παρά τη σαφή απονομιμοποίηση και μπλοκάρισμα όλων των διαδικασιών αξιολόγησης με όπλο την απεργία- αποχή  (ατομικής και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας). Οι  εκπαιδευτικοί και τα εκπαιδευτικά σωματεία, όχι μόνο δεν αποδέχτηκαν την όλη διαδικασία αλλά παρόλες τις απειλές, τις προσφυγές στα δικαστήρια κατάφεραν να τη σταματήσουν με μαζική συμμετοχή στην απεργία- αποχή και μπλοκάρισμα των αξιολογητών. Δώσαμε  την περασμένη χρονιά σημαντικές μάχες για να μην εφαρμοστεί η ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων συναδέλφων με μαζική συμμετοχή στην απεργία αποχή που κήρυξε ομόφωνα η ΓΣ προέδρων. Απαιτείται να συνεχιστεί και φέτος, αλλά και να διευρυνθεί η εναντίωσή μας  και το μπλοκάρισμα  στην πράξη της αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα.

Η αυτοαξιολόγηση, όπως και οι  θεσμοί των ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, στρώνουν το έδαφος για την ατομική αξιολόγηση η οποία προβλέπεται να γίνει από τον Δ/ντή του σχολείου, τον σύμβουλο ειδικότητας και παιδαγωγικής ευθύνης. Όλοι αυτοί θα μπουν δυο φορές στην τάξη και θα αποφανθούν για την επάρκεια ή μη των εκπαιδευτικών! Το κομματικό όργιο στις επιλογές των διευθυντών με τα 20άρια στους “ημέτερους” κατά την αξιολόγησή τους, κάνει ξεκάθαρο το πόσο αντικειμενική και αξιοκρατική είναι αυτή η διαδικασία.

Τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση θα τη δώσουμε ξανά!

Καλωσορίζουμε τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους/ισσες, μόνιμους/ες και αναπληρωτές/τριες, και τους/τις καλούμε να συσπειρωθούν στο σωματείο μέσα από τα οποίο θα μπορέσουμε όλοι/ες μαζί ενωμένοι/ες να δώσουμε τους δύσκολους αγώνες που  είναι μπροστά μας. Το αμέσως επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο· πρέπει να ανατραπεί η πολιτική της λιτότητας και να υπάρξουν πραγματικές αυξήσεις, να μπει ανάχωμα στην πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου, να διεκδικήσουμε μαζικούς διορισμούς και να μπλοκαριστεί η αξιολόγηση. 

• Να καταργηθεί η ατομική αξιολόγηση: Συνεχίζουμε τη συλλογή υπογραφών για απεργία – αποχή σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων! Υπογράφουμε όλοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, παλιοί και νέοι την απεργία αποχή της ΟΛΜΕ από την ατομική αξιολόγηση. Σήμερα είναι οι νεοδιόριστοι, αύριο είναι ο καθένας από μας. Αν αξιολογητής επιχειρήσει να μπει στην τάξη, δηλώνουμε συμμετοχή στις στάσεις εργασίας που συνεχίζει να προκηρύσσει η ΟΛΜΕ. Η Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ  κηρύσσει στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες),  που θα ανανεώνονται, από 12/9 έως 31/9.     

• Κανείς εκπαιδευτικός να μην αποδεχτεί τον ορισμό του ως παιδαγωγικός σύμβουλος-μέντορας ή ενδοσχολικός συντονιστής: Να μην αποδεχτούμε καμιά συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης είτε , ως μέντορες/συντονιστές είτε ως «κατώτεροι» στην αξιολογική ιεραρχία. Στις καθιερωμένες συνεδριάσεις των συλλόγων μπορεί κάποιοι διευθυντές να  τις εμφανίσουν ως κάποια συνήθη καθήκοντα τρέχοντας και πριν ακόμη από τις προθεσμίες του υπουργείου. Κανένας διευθυντής να μην ορίσει μέντορες και συντονιστές. Τις επόμενες  μέρες γίνονται ΓΣ από ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ, εξάλλου η εγκύκλιος δίνει χρονικά περιθώρια. 

Υπενθυμίζουμε ότι η συμμετοχή στους εκπαιδευτικούς ομίλους δεν είναι υποχρεωτική, ούτε ο ηλεκτρονικός φάκελος, ενώ μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές, σύμφωνα με την εγκύκλιο, ορίζει ο διευθυντής και  όχι ο σύλλογος, όπως προσπάθησαν πέρσι να εμφανίσουν κάποιοι διευθυντές για να εξωραΐσουν το ρόλο τους. 

Η απεργία αποχή  που κήρυξε η Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ από μέντορες και συντονιστές σε Γενική Συνέλευση ισχύει και συνεχίζεται. Εφόσον στην απεργία αποχή  συμμετέχει η πλειοψηφία του συλλόγου, αυτό πρέπει να γίνει σεβαστό και από τους διευθυντές  και από κάθε  επίδοξο μέντορα ή συντονιστή. Σε αυτά τα σχολεία η συγκεκριμένη αξιολογική διαδικασία δεν μπορεί να προχωρήσει, αφού ακόμα κι αν οριστεί κάποιος, δεν υπάρχει εκπαιδευτικό σώμα διαθέσιμο για να συνεργαστεί, ενώ η απεργία αποχή καλύπτει κάθε συνάδελφο που δηλώνει συμμετοχή σ’ αυτήν  να μη συμμετέχει στις δράσεις του μέντορα και του συντονιστή.

Καμία σχολική μονάδα, κανένας σύλλογος διδασκόντων να μην προχωρήσει στον προγραμματισμό και στη συγκρότηση ομάδων δράσης: Η απεργία αποχή  που κήρυξε η Γ΄ ΕΛΜΕ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (προγραμματισμός, ομάδες δράσης) ισχύει και συνεχίζεται.  

Υπογράφουμε τη δήλωση για απεργία αποχή από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τις ομάδες δράσης. Σε κάθε σχολείο που συγκεντρώνεται η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που ανήκουν στη δύναμη του σχολείου, πρωτοκολλούμε τη συλλογική δήλωση και έτσι δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση του συλλόγου και να συγκροτηθούν ομάδες δράσης, λόγω έλλειψης απαρτίας.

• Το σωματείο μας, η Γ ΕΛΜΕ-Θ, όπως και άλλες ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με διαδικασίες που προβλέπονται από το καταστατικό μας με συλλογικές αποφάσεις  έχει προκηρύξει την απεργία αποχή από την αυτοαξιολόγηση (προγραμματισμός – ομάδες δράσης), καθώς και από την αξιολόγηση (μέντορες – συντονιστές). Η απεργία αποχή και από τις δύο αυτές διαδικασίες εφαρμόστηκε από την ΕΛΜΕ, σχολεία και εκπαιδευτικούς που ανήκουν στη δύναμη της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ, επίσης εφαρμόστηκε και σε άλλες ΕΛΜΕ, χωρίς καμία συνέπεια για κανέναν εκπαιδευτικό που συμμετείχε και δήλωσε  απεργία αποχή. 

Τα βήματα για απεργία αποχή από Μέντορες – Συντονιστές

  • Υπογράφουμε συλλογικά ή ατομικά τη δήλωση για απεργία αποχή από μέντορες και συντονιστές και την καταθέτουμε στο πρωτόκολλο του σχολείου.

  • Παραμένουμε στις Συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και καλούμε τους συναδέλφους/τις συναδέλφισσες να μην δηλώσουν συμμετοχή για το θεσμό του Μέντορα/Συντονιστή.

  • Μέντορες/Συντονιστές δεν ορίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων. Κατά συνέπεια, αν ορίσει ο Διευθυντής, δεν μπορεί να καταγραφεί σε Πρακτικό, πέραν του γεγονότος ότι πραγματοποιήθηκε συζήτηση. Οι συνάδελφοι καλούνται να μην υπογράψουν τίποτε πέρα από αυτό. 

  • Συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή δηλώνουν και οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που ορίστηκαν από το διευθυντή παρά τη θέλησή τους και όσοι δεν έχουν οριστεί Μέντορες/Συντονιστές, αλλά υποχρεώνονται να εκτελέσουν σχετικές εργασίες από τον Μέντορα/Συντονιστή που έχει οριστεί στο σχολείο τους ή εμπλέκονται με οποιονδήποτε τρόπο στη συγκεκριμένη διαδικασία. Επίσης, είναι προφανές ότι καλύπτονται και οι διευθυντές. 

Σε νέες δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή σχολείων, συντονιστών, μεντόρων , ατομική αξιολόγηση και πρωτοκόλλησή τους, χρειάζεται να προχωρήσουν μόνο όσες/όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει την περσινή σχολική χρονιά και όσες/όσοι άλλαξαν σχολείο λόγω μετάθεσης, απόσπασης ή νέας τοποθέτησης αναπληρωτών.

  Καλούμε όσες και όσους συναδέλφους δεν έχουν ακόμη υπογράψει και όσα σχολεία δεν έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία συγκέντρωσης υπογραφών να την υλοποιήσουν άμεσα. Τους καλούμε να υπογράψουν απεργία αποχή και από μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές. 

(Σας αποστέλλουμε τις σχετικές δηλώσεις απεργίας αποχής, για όσους συναδέλφους δεν έχουν υπογράψει).  

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

-Υπερασπιζόμαστε την  παιδαγωγική  ελευθερία και τις ισότιμες συναδελφικές σχέσεις 

-Αγωνιζόμαστε για ελεύθερο και δημοκρατικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών

-Δε συμμετέχουμε στις νέες ιεραρχικές αξιολογικές δομές προώθησης της ατομικής αξιολόγησης μέσα στα σχολεία (μέντορες/συντονιστές κ.λπ.). Δεν ξεχωρίζουμε τους συναδέλφους μας σε ανώτερους και κατώτερους,  σε μέντορες και «εκπαιδευόμενους»

-Δεν φακελωνόμαστε ηλεκτρονικά – Δεν ετοιμαζόμαστε  για τον αξιολογητή μας

-Απεργούμε Απέχουμε!

ΠΟΛΥΜΟΡΦΟΡΦΟΣ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ 

Δυναμώνουμε  τον αγώνα μας για την κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου. Ο αγώνας αυτός , παρατεταμένος και πολύμορφος, να ξεδιπλωθεί άμεσα με σύγκληση Γενικών Συνελεύσεων και ΓΣ προέδρων, επιτροπές αγώνα,  πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια, οργάνωση πανεκπαιδευτικής απεργίας, που θα επιδιώξουμε να έχει συνέχεια και κλιμάκωση με ημερομηνία λήξης το τέλος της χρονιάς που θα περιλαμβάνει και τις εξετάσεις, θα είναι ανοιχτό στις εξελίξεις και θα καθορίζεται από τις Γ.Σ., μέχρι τη ΝΙΚΗ. 


ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΕΥΔΟΞΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ 



ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή που έχει
προκηρύξει η ΟΛΜΕ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το
οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο
συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και
καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση
ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού
Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα
εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με
Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης
αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ



ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΌ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑΣ

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή που έχει προκηρύξει η Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης , με την υπ΄αριθμόν 2139 γ΄έκθεση επιδόσεως, από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται  

με την άσκηση των καθηκόντων μας που αφορούν στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού  και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου, εσωτερικής αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης  και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τις διατάξεις της υπ’ αριθ. 108906/ΓΔ4/10.9.2021 (ΦΕΚ Β΄ 4189) απόφασης της Υφυπουργού Παιδείας  και Θρησκευμάτων και κάθε άλλης κανονιστικής πράξεως που εκδόθηκε ή θα εκδοθεί κατ’ εφαρμογή και κατ’ εξουσιοδότηση των άρθρων 33, 34, 35 και 36 ν.4692/2020 και των άρθρων 56 έως 83 και 97 ν.4823/2021

Οι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ 

 

ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΜΕΝΤΟΡΕΣ-ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ

Οι κάτωθι υπογεγραμμένοι εκπαιδευτικοί του δηλώνουμε δια της παρούσας, ότι συμμετέχουμε στην προκηρυχθείσα  από 21-9-2022 εκ μέρους της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θεσσαλονίκης απεργία – αποχή, , με την υπ΄αριθμόν 3665 εκθεση επίδοσης . Συγκεκριμένα, δυνάμει της ως άνω προκηρυχθείσας απεργίας, απέχουμε:

(α) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Ενδοσχολικών Συντονιστών (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει από την ως άνω Υπουργική Απόφαση.

(β) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Παιδαγωγικών Συμβούλων - Μεντόρων(όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει με την ως άνω Υπουργική Απόφαση.

Σημειώνεται, ότι η ως άνω απεργία- αποχή των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εκπροσωπεί η Γ ΕΛΜΕ-Θεσσαλονίκης από συγκεκριμένες ενέργειες προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Η δε συμμετοχή μας στην εν λόγω απεργία αποτελεί νόμιμο δικαίωμα έκαστου εξ ημών, που απορρέει από την συνταγματικά κατοχυρωμένη συνδικαλιστική ελευθερία κάθε εργαζόμενου. 

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ





Με τ


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - rss

Πρόσφατα άρθρα του ΑLFAVITA.GR