Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 27/7/2023
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ μέσα στο καλοκαίρι και με κλειστά τα σχολεία κατέθεσε και ψήφισε στη Βουλή, μετά από ψευδεπίγραφο διάλογο στα πλαίσια της γνωστής διαβούλευσης και χωρίς καμία συζήτηση με τα εκπαιδευτικά σωματεία, πολυνομοσχέδιο «σκούπα». Παρά την καλοπληρωμένη «επικοινωνιακή προώθησή του», το νομοσχέδιο αποτελεί συνέχιση της σκληρής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόζουν σε βάρος του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών (Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ, αξιολόγηση, ιδιωτικά ΑΕΙ, ισοτιμία πτυχίων κολεγίων και ΑΕΙ, κ.ά.)
Η μονιμοποίηση και επέκταση της τηλεκπαίδευσης με διάφορους τρόπους, η εισβολή και η συντονισμένη επιβολή επιχειρήσεων και ιδιωτικών φορέων σε τομείς της δημόσιας εκπαίδευσης, οι περικοπές των δαπανών στην παιδεία, η μείωση θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών και τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που καθορίζουν το νομοσχέδιο και συμπεριλαμβάνονται στις ρυθμίσεις του.
Η “ΨΗΦΙΑΚΟΤΗΤΑ” ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Το νομοσχέδιο καθιερώνει τρόπους «εξαΰλωσης» τάξεων και σχολείων, καθώς προβλέπει ότι «όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης Γυμνασίου», δύνανται να δημιουργούνται αυτόνομες τάξεις των Γυμνασίων!! σε απομακρυσμένες περιοχές με 3 τουλάχιστον εκπαιδευτικούς από 4 ειδικότητες. Για τα υπόλοιπα μαθήματα προβλέπεται τηλεκπαίδευση από εκπαιδευτικούς του πλησιέστερου Γυμνασίου, στο οποίο υπάγεται η αυτόνομη τάξη.
Συνειδητά παραβλέπουν όλες τις έρευνες την περίοδο της πανδημίας που επιβεβαιώνουν πως η τηλεκπαίδευση όχι μόνο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει το μάθημα στην τάξη αλλά αντίθετα συνιστά υποβάθμιση της εκπαίδευσης με πολλαπλές αρνητικές συνέπειες. Πρόκειται ουσιαστικά για την άρνηση της πολιτείας να παρέχει το αγαθό της εκπαίδευσης ισότιμα και χωρίς καμία εξαίρεση σε όλα τα παιδιά, σε όποιο μέρος της χώρας και αν ζουν, με προφανή σκοπό την περικοπή των δαπανών σε πλήρη αντίθεση με τις ανάγκες των μαθητών\ τριων! και με πολλαπλές αρνητικές συνέπειες σε επίπεδο μαθησιακό, κοινωνικό και ψυχολογικό ι
Το πολυνομοσχέδιο περιέχει ρυθμίσεις με τις οποίες γενικεύει την τηλεκπαίδευση. «Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., δύναται να επεκτείνεται η εφαρμογή της ψηφιακής εκπαίδευσης και σε άλλες τάξεις σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και σε επιπλέον μαθήματα, να τροποποιούνται τα μαθήματα,……»
Το πρόγραμμα διδασκαλίας στο σπίτι μπορεί να γίνεται και με τηλεκπαίδευση, αντί προώθησης μέτρων για ουσιαστική στήριξη αυτών των παιδιών με εκπαιδευτικούς από την έναρξη των σχολείων και για όλα τα μαθήματα.
Νομοθετεί εντός του δημόσιου σχολείου μια δομή ,το λεγόμενο «ψηφιακό φροντιστήριο» και νομιμοποιώντας την παραπαιδεία, ενισχύει το εξεταστικοκεντρικό σχολείο των ταξικών φραγμών αντί μέτρων στήριξης του δημόσιου σχολείου και των μαθητών ( κατάργηση ΕΒΕ, τράπεζας θεμάτων, των εξεταστικών πλεγμάτων κ.α.) Καταργείται δε στην πράξη ακόμα και κάθε υποβαθμισμένη δια ζώσης υποστηρικτική και ενισχυτική/αντισταθμιστική εκπαίδευση που υπήρχε ως τώρα και ορίζονται σκανδαλώδη κίνητρα για όσους εκπαιδευτικούς απασχοληθούν σε αυτό. Για να δελεάσει δε, τους εκπαιδευτικούς να αποσπαστούν στο «ψηφιακό φροντιστήριο», το πολυνομοσχέδιο δίνει μπόνους μονάδες μετάθεσης (6) και επιπλέον μόρια γι’ αυτούς που θέλουν να γίνουν στελέχη εκπαίδευσης (2).
Είναι φανερό πως με το ψηφιακό φροντιστήριο σε συνδυασμό με τις αυτόνομες το ΥΠΑΙΘΑ επιχειρεί να εγκαθιδρύσει την τηλεκπαίδευση όχι ως μία περιστασιακή μορφή για έκτακτες ανάγκες αλλά να την επεκτείνει και να την καθιερώσει.
Προβλέπονται αδιαφανείς διαδικασίες απόσπασης εκπαιδευτικών (δύο κριτήρια είναι οι επικοινωνιακές δεξιότητες κι η προσωπικότητα του/της εκπαιδευτικού...) από τριμελή επιτροπή που θα ορίζει ο ΓΓ του υπουργείου. Ανάλογα δίνουν τη δυνατότητα να προσλαμβάνονται αναπληρωτές ΕΕΠ-ΕΒΠ από τις ΠΔΕ της χώρας μετά από τοπική πρόσκληση ενδιαφέροντος για την κάλυψη αναγκών.
Διαμορφώνεται ένα πλαίσιο όπου οι προσλήψεις προσδιορίζονται με βάση το κόστος και τις προτιμήσεις σε ειδικότητες, ομάδες και προσωπικότητες εργαζόμενων και όχι τις παιδαγωγικές και διδακτικές ανάγκες.
Για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας δίνουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν ιδιωτικοί φορείς, οι οποίοι θα αμείβονται για τις υπηρεσίες τους.
Ο επαγγελματικός προσανατολισμός για μαθητές Α Λυκείου θα γίνεται και με τη συμμετοχή οικονομικών φορέων που θα αμείβονται.
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μπορεί να γίνεται και από προσωπικό ιδιωτικής εκπαίδευσης, στο διδακτικό προσωπικό θα καταβάλλεται ωριαία αποζημίωση και θα μπορεί να αξιολογεί τις επιμορφώσεις.
Στην ειδική αγωγή ακυρώνουν προηγούμενη νομοθετική πρόβλεψη για υλοποίηση ΕΠΕ (Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης) από ειδικό παιδαγωγό. Επιδιώκουν να παρακαμφθεί η ειδική εξατομικευμένη διεπιστημονική στήριξη κι έτσι ο μαθητής με αναπηρία να χάνεται μέσα στους υπόλοιπους μαθητές, ενώ σταδιακά απαλλάσσεται το υπουργείο από τις σχετικές δαπάνες .Προβλέπουν ότι φορείς, Ν.Π.Ι.Δ. θα μπορούν να παρέχουν ειδική αγωγή (ΣΜΕΑΕ), σε άτομα άνω των 15 ετών. Αντί στήριξης της ειδικής αγωγής, μέτρα για την ιδιωτική πρωτοβουλία.
Προβλέπει αποζημίωση ανά μαθητή των συντονιστών εκπαιδευτών στις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο στην Στ΄ τάξη Δημοτικού και στη Γ΄ Γυμνασίου. Με χρηματικό κίνητρο προσπαθούν να επιβάλλουν μια διαδικασία κατηγοριοποίησης των σχολείων που ο κλάδος έχει απορρίψει.
Οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεωτικά παραμένουν δύο χρόνια στον τόπο διορισμού, χωρίς να επιτρέπεται εφαρμογή γενικών και ειδικών διατάξεων, κ.ά.
Δίνουν τη δυνατότητα να προσλαμβάνονται αναπληρωτές ΕΕΠ-ΕΒΠ μετά από τοπική πρόσκληση από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης. Νέα κατάσταση ομηρίας των συναδέλφων, καταστρατήγηση των πινάκων και λαμπρό πεδίο εκμετάλλευσης και εξυπηρετήσεων.
Παράλληλα το ΥΠΑΙΘΑ προχωράει μέσα στο καλοκαίρι σε μπαράζ αντιεκπαιδευτικών μέτρων. Κατάργησε 3.300 οργανικές θέσεις στη Β/θμια, έδωσε οδηγίες συγχωνεύσεων τμημάτων με αύξηση του ορίου του αριθμού των μαθητών στα τμήματα με τις ομάδες προσανατολισμού, συνεχίζει τις απειλές και τους εκβιασμούς για να επιβάλλει την αξιολόγηση, ψήφισε το πολυνομοσχέδιο «σκούπα», ενώ έχει προαναγγείλει ότι θα προωθήσει και άλλα μέτρα (ΑΣΕΠ, ελεύθερη επιλογή σχολείου, Εθνικό Απολυτήριο, χτύπημα ειδικής αγωγής, αξιολόγηση, δηλώσεις για μείωση των αναπληρωτών κατά 50% ! κ.ά.).
Τα σχέδια του ΟΟΣΑ για περικοπή των δαπανών, για κλείσιμο σχολικών μονάδων, για μείωση εκπαιδευτικών τα οποία επαναλαμβάνει σε κάθε έκθεση που καταθέτει, τηρούνται απαρέγκλιτα από την κυβέρνηση. Την ίδια στιγμή προωθούν και τα σχέδια του ΣΕΒ για ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην παιδεία. Τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια τα συμπεριλαμβάνουν σε κάθε πτυχή λειτουργίας του δημόσιου σχολείου που νομοθετούν.
ΟΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΜΠΡΟΣΤΑ!
Καλούμε την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να απορρίψουν το νέο πολυνομοσχέδιο «σκούπα». Να απαιτήσουν να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις του κλάδου για το δημόσιο σχολείο και την εργασία μας. Να καταθέσουν σχέδιο αποφασιστικού αγώνα διαρκείας και να καθορίσουν Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και Γ.Σ. προέδρων με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Την εξέλιξη του αγώνα θα καθορίζουν οι Γ.Σ. των ΕΛΜΕ.
Το πολυνομοσχέδιο περαιτέρω ιδιωτικοποίησης - συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου, προώθησης των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων στα σχολεία και της παρωδίας του «ψηφιακού» σχολείου – φροντιστηρίου να καταργηθεί και να μην εφαρμοστεί.
Όχι στο νέο σχολείο της αγοράς, το «Ανοιχτό σχολείο»–εξεταστικό κέντρο. Να καταργηθούν και να μην εφαρμοστούν: Τράπεζα θεμάτων, Ελεύθερη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), εξετάσεις τύπου PISA. Δίχρονες μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης, Campus, ιδιωτικά ΑΕΙ. Όχι στο Εθνικό Απολυτήριο και τις νέες εξετάσεις.
Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. 20 χιλιάδες τώρα στη Β/θμια για να καλυφθούν όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς! Μονιμοποίηση των αναπληρωτών, έστω και με μία σύμβαση εργασίας. Όχι στον ΑΣΕΠ. Μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
Κάτω τα χέρια από τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, όχι στους κόφτες μείωσης των αναπληρωτών κατά 50%, όπως σχεδιάζουν και προωθούν.
Μείωση των μαθητών στους 20 στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
Ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία δια ζώσης σε όλα τα σχολεία με την έναρξη των σχολείων.
Να καταργηθούν οι νόμοι κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών της αξιολόγησης (ν. 4692/20, 4823/21). Παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία. Ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων τώρα, χωρίς αξιολόγηση.
Να καταργηθούν όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι Να καταργηθεί ο νόμος Πιερρακάκη για την ΤΕΕ (Ν. 5082/24).
Καμία λειτουργία των σχολείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Έξω από τα σχολεία τα ιδιωτικά συμφέροντα.
Έκτακτη και επαρκή κρατική χρηματοδότηση για να καλύψουν τα σχολεία όλες τις ανάγκες τους. Άμεση χρηματοδότηση στο 5% του ΑΕΠ στην παιδεία, δέσμευση για 7 % του ΑΕΠ ή το 15% του Προϋπολογισμού.
Όχι τηλεπιμορφώσεις - διαλέξεις. Ετήσια επιμόρφωση για όλους με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
Δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά. Κανένα παιδί έξω από το σχολείο!
Ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας κι άλλες ανάλογες δράσεις παρέχονται αποκλειστικά από δημόσιους λειτουργούς και με δημόσιες δαπάνες.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ