Γ΄ ΕΛΜΕ -
ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 16/2/2016
Πρ. Κορομηλά
51
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
54622
e-mail: gelmeth3@gmail.com
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
Τετάρτη 17/02
13:30 μ.μ. στην
Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
H κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αποδεικνύοντας
περίτρανα πως «ο διάλογός» τους είναι μια απάτη και ελπίζοντας στον
αιφνιδιασμό του
κόσμου της εκπαίδευσης,
κατέθεσε στις 11/2 τροπολογία
για την ειδική εκπαίδευση, με την οποία ουσιαστικά καταργεί τα Τμήματα Ένταξης.
Στην τροπολογία αναφέρεται: «ο εκπαιδευτικός του Τμήματος
Ένταξης υποστηρίζει τους μαθητές εντός
τους περιβάλλοντος της τάξης τους ...
η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες
εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών».
Με την
τροπολογία αυτή αλλάζει εντελώς ο χαρακτήρας και ο προσανατολισμός των τμημάτων
ένταξης, αφού αναθέτει στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα Τ.Ε,
ρόλο part time παράλληλης στήριξης,
μειωμένου αριθμού μαθητών σε κάθε σχολική μονάδα. Μειώνει τον εκπαιδευτικό
χρόνο και τις στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν σε κάθε
μαθητή που ανήκει στο δυναμικό του τμήματος ένταξης.
Ουσιαστικά,
δρομολογείται η κατάργηση των Τ.Ε και ο ειδικός παιδαγωγός θα είναι ο μόνιμα
περιπλανώμενος, μπαινοβγαίνοντας στην τάξη, κακήν κακώς, ή πηγαίνοντας και στα
διπλανά σχολεία, που δεν θα προλαβαίνει προφανώς να ασκεί
επιστημονική, παιδαγωγική και εξατομικευμένη παρέμβαση, με βάση και τις
ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες. Σε τάξεις
μάλιστα, που στοιβάζουν μαθητές σε 20 –
25άρια τμήματα, όπου ακόμα και το τυπικά αναπτυσσόμενο παιδί
δυσκολεύεται να παρακολουθήσει.
Η τροπολογία
αυτή εντάσσεται στη λογική του 3ου μνημονίου για «εξορθολογισμό
του κόστους της εκπαίδευσης», αλλά και στη στρατηγική της ΕΕ για τη λεγόμενη
ένταξη χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Η Κυβέρνηση,
συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων, ξηλώνει το δίκτυο ειδικής
αγωγής ξεκινώντας από τα Τμήματα Ένταξης, με στόχο τη μείωση του κόστους στην ειδική αγωγή
και τη μείωση του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.
Με πρόσχημα τη «συνεκπαίδευση», «συμπερίληψη» και άλλα εύηχα
περί «ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση» επιχειρεί να αναδιατάξει το εκπαιδευτικό σκηνικό στην ειδική αγωγή σε
βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών.
Χωρίς να
παραβλέπουμε τις ελλείψεις, και τις αδυναμίες που έχει ο θεσμός των Τμημάτων
Ένταξης, στο βαθμό που το επιτρέπουν οι συνθήκες, ο αριθμός των παιδιών,
ο εκπαιδευτικός επιτελεί σοβαρό παιδαγωγικό και επιστημονικό έργο, επικουρικά σε αυτό της
τάξης. Η λειτουργία και η αυτονομία του χώρου, με λίγα παιδιά, για κάποιες ώρες
το καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του, δεν αποτελεί γκετοποίηση· είναι
ΔΙΚΑΙΩΜΑ και ΑΝΑΓΚΗ του μαθητή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Σε φτωχές
μάλιστα περιοχές, που οι λαϊκές οικογένειες έχουν χτυπηθεί ανελέητα από την
κρίση και την ανεργία, τα παιδιά που έχουν τέτοιου είδους δυσκολίες μπορούσαν
να στηριχθούν σημαντικά και μέσα από αυτή τη δομή.
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
Ν’ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Άμεση ίδρυση
και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης
με άμεσους
μόνιμους διορισμούς του αναγκαίου προσωπικού
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ,
Τετάρτη 17/02
13:30 μ.μ. στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ